Jump to content
Sign in to follow this  
Emotion

Recomandari

Recommended Posts

Buna ... Ma numesc George ... As dori niste pareri in legatura cu scoala si motorul aferent ... Mai exact vreau sa imi recomandati o scoala pentru A2 in Iasi ... Din cate stiu este una in zona nicolina (titi bas daca nu ma insel) ... si un motor pentru A2 (ceva clasic sau un naked (personal ma gandesc la un virago dar cred ca este cam jos pentru mine ... am 1.80 ... eventual ceva naked ... daca se poate cu mono amortizor pe spate (gs500?)) ... Cateva detalii: 1,80 inaltime ... 57 kg ... Am mers pe scuter vreo 10-15.000 si pe un triumph triple speed ... miar ... doar asa cativa km ... personal mi s-a parut cam greoi si prea masiv pentru mine. Lucrez + facultate si nu prea am timp sa ma plimb prin iasi sa caut ... daca sunt printre voi care stiu va rog sa ma sfatuiti ... bugetul pentru motor ar fi cam 1000-1500(fara echipament) ... daca se poate sa ramana si ceva pentru o revizie e perfect (Stiu ca bugetul e mic ... dar stiti si voi cum e la inceput ;)) ) ... pentru scoala ... daca ma scot cu 1000 lei e excelent ... Vreau sa ma inscriu cat mai curand posibil ... Sper sa nu fiu luat in ras si sa primesc si raspunsuri serioase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca vi si spui aici ca ai condus triple speed fara permis ... vrei recomandari serioase? Tu esti serios? Meriti sfaturi? Ai inceput cu stangul mult in fata ... egaleaza... si dupaia incearca sa pornesti cu dreptul.

P.S. - chestia aia care pt tine a fost o lauda pentru noi ,motociclisti, a fost in deajuns in cat sa ne dam seama ca esti cel putin iresponsabil ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am ziso ca sa ma laud ... am ziso ca sa precizez ca mi sa parut mult prea greu genul de moto (e al omului de la care m-am "molipsit" de virusul motociclismului ... omu are experienta vreo 35 ani pe moto ... a stat langa mine ... am mers usor ... sa vad si eu cum e ... am mers sa zic vreo 3 km ... intro zona privata ... nu pe drum public ... nu vreau sa fiu luat in nume de rau ... nu am venit aici sa ma laud ... am venit si sunt deschis la sfaturi ... poate ca am inceput cu stangul ... din greseli invatam. Am zis-o doar ca sa va puteti face o idee in ceea ce pot controla sau nu ... banuiesc ca un hornet sau ceva naked e la fel de grelut ca si triumphul ... am vrut sa exclud motoarele de genul ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ... Ma numesc George ... As dori niste pareri in legatura cu scoala si motorul aferent ... Mai exact vreau sa imi recomandati o scoala pentru A2 in Iasi ... Din cate stiu este una in zona nicolina (titi bas daca nu ma insel) ... si un motor pentru A2 (ceva clasic sau un naked (personal ma gandesc la un virago dar cred ca este cam jos pentru mine ... am 1.80 ... eventual ceva naked ... daca se poate cu mono amortizor pe spate (gs500?)) ... Cateva detalii: 1,80 inaltime ... 57 kg ... Am mers pe scuter vreo 10-15.000 si pe un triumph triple speed ... miar ... doar asa cativa km ... personal mi s-a parut cam greoi si prea masiv pentru mine. Lucrez + facultate si nu prea am timp sa ma plimb prin iasi sa caut ... daca sunt printre voi care stiu va rog sa ma sfatuiti ... bugetul pentru motor ar fi cam 1000-1500(fara echipament) ... daca se poate sa ramana si ceva pentru o revizie e perfect (Stiu ca bugetul e mic ... dar stiti si voi cum e la inceput ;)) ) ... pentru scoala ... daca ma scot cu 1000 lei e excelent ... Vreau sa ma inscriu cat mai curand posibil ... Sper sa nu fiu luat in ras si sa primesc si raspunsuri serioase.

Raspuns serios: mai taie din punctele alea de suspensie, ca o sa ramai ... in suspensie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iertati-ma pentru multitudinea de puncte . Din obisnuinta . Va rog frumos, imi poate da cineva un sfat , macar in privinta motorului daca nu a scolii (daca nu este din iasi persoana respectiva)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce posibilitati ai, dar eu am un CB500, din 97 fabricatie, 98 prima inmatriculare, luat din Germania, in Octombrie 2014. (adus prin Adrian, fac si eu putina reclama :10: )

Ca putere, are 30 cai (25 kw), limitat, in acte si pe motor, de tras trage mai mult decat am eu nevoie, l-am scos la plimbari prin oras, pe langa, si mai departe (cca 300km). Nu stiu ce ai simtit tu cu miaru' ala, dar pentru mine, ca primul motor, si asta mi s-o parut agitat.. in special la inceput.


La drum lung am avut destula putere cat sa nu incurc pe nimeni altcineva (sper), insa oricum mai mult de 100 deja e risipa de benzina (esti pe la 5000 ture acolo cu ea limitata, nu stiu cum e fara).

 

Ca pozitie, eu nu am ghidonul original (deocamdata), si pozitia e destul de dreapta, nu stiu cum e cu cel original.
Motocicleta e extrem de confortabila si manevrabila (in special in oras), si sincer eu unul sunt foarte multumit de ea.

 

Edited by Razvee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de raspuns. faina mobra . si marca ... Cam cat te-a ajuns pe tine ? ... Gasesc usor una limitata ? stiu ca stock au undeva pe la 50 caluti si nu ar intra la a2 ... de fiabilitate nu intreb ca nu isi are rostul la un cb , dar asa ca preturi /revizie ?

Edited by Emotion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preturile stau cam asa (la mine):

- 1000 motorul

- 300 transportul

- 200 inmatricularea

Plus minus la fiecare (nu se da exact) :tomato:

 

Daca citesti mai sus, o sa vezi de cand am motorul.

 

Limitate in tara probabil o sa gasesti, dar la suprapret.

Limitate in afara gasesti fara batai de cap.

 

Piese... ca la orice motocicleta, scumpe, poti oricand da un search pe google. (la unele mai mult decat la altele)

Reviziile depind de service, deci e inutil din nou sa vorbim aici.

 

Grija daca-ti cumperi limitata, da un telefon la RAR sa existe omologare pentru ce-i trecut in talonul de Germania, sau de unde o iei.

Edited by Razvee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de raspuns ... nu am fost atent si de asta am intrebat de cand o ai .. am editat dupa postul , acum ramane ca in weekend sa caut o scoala cat de cat oke si revin dupa pe forum , cel mai bine sa iau plasticul mai intai ... abia se mai aduna si banutii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa nu te multumesti numai cu atat, parerea mea. Da un search pe google (ca tot e moca), si mai cauta-ti niste modele, eventual te uiti de niste piese, faci si tu o comparatie cum am facut si eu, si multi altii cand si-au cautat motocicleta, citeste topicurile de pe forum (ca nu s-au obosit oamenii sa scrie degeaba), vezi ce hibe are fiecare, ca sa stii la ce sa te uiti cand o cumperi... daca o cumperi de la distanta, vorbeste cu omu s-o testeze, sa n-ai surprize, zi-i exact la ce sa se uite, yadda yadda, te prinzi tu..

 

Seara faina.

Edited by Razvee

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate am citit si inainte si acum ... cbul e surprinzator de bun, ca motor in sine, la piese si intretinere , depinde de multe altele ... service etc. Modele tot am cautat, optiunile pana acum ar fi virago 250 sau 500 , cb , gs , er-5 , ... acum astept sa iau si permisul .. sa vad ce pareri se mai strang pana atunci , si ce anunturi sau posibilitati gasesc atunci, abia mai vine un salar si creste bugetul cu vreo 400 euro ... acum astept , mai intai permis , dupa echipament, dupa motor, daca ma lungesc putin poate prind si ceva reduceri de sfarsit de sezon, chiar daca pierd sezonul, stiu ca preturile sunt mai bune in pragul iernii , nu ca m-as plange ca is preturile mari , dar o reducere nu strica.

Edited by Emotion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai sunt o tona de motoare pe langa alea. Eu ti-am zis parerea mea (neavizata de altfel), insa eu unul asa am facut. Ai youtube plin de clipuri daca esti curios de chestii, si banuiesc ca te descurci si singur. Baga aia 400 euro in echipament si nu lua un motor scump (iar parerea mea, dar ce sa-i faci), si pe cat posibil necarenat, cu crashbar-uri sau alte protectii.

Edited by Razvee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici nu se pune problema de motor cu plastice , cel putin nu acum ... nu numai ca nu ma atrag , dar sunt constient ca o sa o trantesc ca incepator si nu vreau sa plang dupa estetica motorului.


» Post actualizat in 08 Jul 2015 22:38


inca o intrebare ... poate ma poti ajuta tot tu ca vad ca esti foarte de treaba :P ... ai idee cum se face trecerea de la a2 la a ? ... eu am acum 21 ... dupa 2 ani sau cand o sa ma duc sa fac si Aul ... trebuie sa fac scoala din nou ? ... dau doar examenul ? ... se schimba fara sa dau nimic ? ai idee cum decurge ?

Edited by Emotion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cate stiu eu faci scoala de la inceput, doar ca o sa te "arda" mai putin la bani pentru ca ai deja categoria A2 iar scolile moto considera ca nu trebuie sa stea pe capul tau prea mult sa te invete care-i treaba cu A. Nu te scutesc in schimb de ore de condus si examene (sala si traseu). Deci practic dai bani mai putini dar tot treci prin scoala.

 

Avand 1.80 cred ca aproape orice motocicleta ti-ai lua de A2 o s-o schimbi cum iei A-ul cu o motocicleta care o sa aiba pozitia in sea mai inalta. O sa stai tot timpul cu genunchii indoiti pe una de A2.

Cauta mai bine motociclete cu pozitie in sea mai inalta pretabile pentru A2, nu stiu cate pot fi?... Ca incepator n-o sa te deranjeze foarte mult, mai ales daca mergi in oras, dar cand ti-a depasit acul 100km/h o sa te fortezi sa te tii de ea, ai zis si ca ai 57kg, clar o sa simti vantul altfel fata de unul ca mine, 1.75 si 83kg :)

 

Ca referinta, am un prieten de 1.80 care atinge cu ambele picioare (drepte, nu flexate) pe sei intre 795mm si 810mm. Bine, depinde si de latimea seii, nu numai inaltimea, iar asta poti verifica doar urcandu-te pe respectivul model de motocicleta.

 

Daca as avea constitutia ta (nu vreau sa te jignesc dar esti destul de inalt si mult prea slab) as lua in calcul protectia la vant. Daca nu de la primul motor, la al 2-lea sigur o s-o faci si tu :)

 

P.S.: Uita de Virago-uri, daca nu au comenzile de la picioare modificate (aduse mai mult spre roata din fata) o sa-ti lovesti genunchii cand tragi de ghidon maxim, poti verifica :)

 

Mult succes!

Edited by mikehit47

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu ca sunt foarte slab, nu reusesc sa iau in greutate ... forta fizica exista, lucrez ca operator cnc si programator .. ridic zilnic zeci de piese a cate 15-20-30 kg fiecare fara probleme .. nu sunt vre-un schelet ambulant care sta 24/24 in fata pcului ... doar ca asta imi este constitutia :-?? n-am ce-i face ... poate o sa am ocazia sa probez mai multe moto la scoala,din prietenii care mai au, au doar sportive, personal nu imi plac ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu la ce te referi. Am un prieten care a fost tot timpul foarte slab, mananca cate 15 mici la un gratar, nu se ingrasa, asta va e metabolismul (ceva de invidiat, sincer, dar nah, iarba e tot timpul mai verde pe partea cealalta a gardului). Cu forta, iar, sunt sigur ca poti ridica 30kg fara probleme, sunt alpinisti la fel de "uscativi" ca tine si se ridica in 2 degete cu rucsacul in spate... Dar nu te salveaza "fibra" ta care ridica 30kg pe motocicleta daca ma intrebi pe mine. Te va ajuta cu siguranta dar tot vei avea nevoie de o protectie la vant mai buna fata de unul mai bine facut si/sau mai scund decat tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inteleg ... stiu care e problema cu vantul ... aveam aceiasi problema si cand mergeam cu scuterul, la un vant lateral mai puternic schimbam banda fara sa vreau, nu mai zic ca cel din fata ma obosea destul de mult , vroiam doar sa scot in evidenta faptul ca sunt in stare sa controlez un motor de greutate medie sa zicem , undeva pana in 190 kg , mai mult mi se par destul de grelute mai ales la statul pe loc si sustinerea motorului dar si in curbe la viteza mica. Poate e vorba si de experienta ... nu am avut prea multe "intalniri" cu motoare mai grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine ma sufla la 1.75 cu 80KG de pe o banda pe alta, nu e de vina constitutia ta. Ideea e sa-ti alegi motoru care-ti place, nu ca e greu sau usor. Nu te pune nimeni sa te urci pe un Ducati Diavel sau Triumph Rocket 3. Ideea e sa mergi si sa incerci sa stai macar pe ele, si sa te decizi dupa. Iar legat de greutate? ZX-10R are 190-200 KG. Ai impresia ca-l poti controla? Au zis multi asa, si nu le-o prea iesit. Ia un motor care-ti place, fiabil (daca nu vrei sa stai pe sub el mai mult decat pe el), si cu care sa te plimbi si sa-ti faci damblaua, ca la asta se rezuma pana la urma urmei nu?

Edited by Razvee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam tot ce e pentru sosea (er5, cb500, gs) au in jur de 190 de kg. Problema e puterea, nu greutatea. Mai exact prea multa putere

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu lista .. problema e ca sunt motoare noi si imi depasesc bugetul ... o optiune ar fi mt03 , dar nush ce sa zic, monocilindru, e fiabil la km mai multi? drumuri mai lungi? confortabil ? .. am vazut unele anunturi cu horneturi limitate, daca ma arunc la asa ceva, e posibil sa am probleme cu legea? .. dupa ce iau A-ul o pot delimita? afecteaza limitarea in vreun fel partea mecanica a motorului in timp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi cu Hornetu limitat, este o varianta care-i limitabila (57kw din fabrica), dar este varianta cu 70+ kw din fabrica, care desi poate fi limitat, s-ar putea sa nu fie in legalitate (citeste legea pt A2).


Limitarea poate fi in mai multe moduri facuta (citeste pe net), si in majoritatea cazurilor se poate delimita.

Edited by Razvee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Hai ca am cautat eu in locul tau si pentru A2 am gasit asa:

 

Tody Family - instr. Razvan Luca - Honda CB500

Auto Fany - instr. Stefan Burlacu - nu stiu exact ce motocicleta au (banuiesc ca Hornet de 600, desi nu prea e posibil).

Auto Criss - instr. Cristian Racovita - Suzuki GS500

Titi Bas - instr. ? - Yamaha XP 600

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms Radu ... de tody family si titi bas stiam si eu ... de celelalte nu prea am auzit . credca la titi bas o sa merg, avand in vedere motocicleta si inaltimea mea cred ca imi va fi mai usor. Stiu locatia si de mult stau cu ochii pe ea (trec des pe acolo) dar vroiam sa vad poate sunt altele mai oke pe care le recomandati. Saptamana viitoare sper sa ajung sa ma inscriu. Pana cand se dau examenele pentru moto ? (ma refer pana in ce luna) si cam cat dureaza , daca a dat cineva recent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana cand se dau examenele pentru moto ? (ma refer pana in ce luna) si cam cat dureaza , daca a dat cineva recent .

 

Atata timp cat vremea este cat de cat ok si nu ninge / ingheata pe jos.

Anul trecut, din cate imi amintesc, ultimele examene s-au dat in noiembrie.

 

Prin durata nu stiu la ce te referi.

Se procedeaza ca si la categoria B. Dai sala, te programeaza pentru traseu (aici depinde de cat de norocos esti. poate dura mai mult sau mai putin). In dimineata respectiva (ziua examenului practic) dai poligonul si in ordine iesiti pe traseu. Nu stiu cat te tine prin oras. Banuiesc ca 20-30 de minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...