Sari la conținut

Parere KTM 520 SM


alecscosmi
 Share

Postări Recomandate

Dupa cativa ani de motociclit, am avut ocazia sa port sub mine un SM de cateva ori.

Prima impresie? M-am indragostit de-a dreptul. Tot ce tine de SM m-a impresionat enorm, din orice punct de vedere.

 

Incepand sa fac zeci de cautari pe intreg net-ul, tot ce am gasit au fost majoritatea KTM-uri (ce-mi face cu ochiul ar fi un 520), care s-ar potrivi de minune cu bugetul meu modest.

Problema vine din gurile altora (am cerut multe pareri), cum ca KTM-urile de obicei, crapa destul de repede. Se pare ca, cuvantul "crapa" capata o definitie foarte vasta in randul privitorilor. De la bloc motor, pana la segmenti si pistoane. (cica)

Intrebarea mea a acestui topic ar fi:

 

"E adevarat?"

Cunosc un mecanic destul de priceput in ceea ce face, si inclusiv el, mi-a spus sa evit KTM-urile, cat se poate de mult. Avand in vedere experienta lui.

 

Va rog din inima, cei care sunt in masura sa-mi dea o parere / un sfat, sa o faca fara retineri.

 

Va multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,eu mi-am luat un ktm 525 din 2004,si vreau sa zic ca e fiara,cuplu genial,eu l-am luat enduro,aveam un set de roti supermoto si adapto etrier pentru disc de 320,daca vrei parerea unui mecanic de ktm este jumba sau stuwela de pe forum.pot sa iti spun ca uleiul se schimba la ore aproximativ 15 ore,dar intra un litru doua sute de ml si poti pune motorex cross power 10w 50 sau 10w60,10w50 e cam 65 de lei litru,are 2 filtre care sunt 20 de ron bucata,dar le poti schimba o data da la doua schimburi.Nu te speria de schimbul la ore,in 15 ore faci cam 1000 de km,deci e destul.Ca forta nimic nu se compara cu exc e demential si daca te plictisesti de supermoto il poti baga la enduro se descurca excelent.Daca te porti cu el bine si ii schimbi uleiul la timp si pui de calitate te tine bine.La toate motoarele gasesti un chitibus

» Post actualizat in 12 Jul 2015 11:26

Daca esti din buc pot sa iti dau motorul meu sa dai o tura sa vezi cum.merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e unul din foarte misto avantaje care le ai. Il poti exploata pe orice anotimp.

Multumesc mult de sfat, cu schimbul de ulei nu ar fi probleme, cat de des ar fi recomandat sa-l schimb, de atatea ori l-as schimba.

 

Dar am inteles din mai multe pareri, ca este foarte stricacios KTM-ul, in general, indiferent de cum ai incerca sa-l protejezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

520,525, Sunt exc mai sunt si sx parca cele de cross neanmatriculabile)si nu stiu cat de stricacioase sunt,era un baiat pe forum care facuse peste 250 de ore cu un piston,deci se poate,trebuie sa te gandesti ca motoarele sunt proectate pentru folosire in regim racing,eu cred ca depinde de consumabile si aici ma refer la ulei,si depinde si de noroc,poti sa iei motor fiabil si sa te tina 3ore si unul care ar parea stricacios si sa te tina 200 de ore,Vrei ceva liniar iti iei yamaha xt,vrei ceva ce iti pune zambetul pe buze iti iei 520 sau 525 exc,poti sa iti iei si un ktm lc4,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce stiu uleiul se schimba la numarul de ore la mobrele de concurs (cred ca seria EXC) e posibil sa ma insel. Pe de alta parte, era un baiat pe forum care isi luase un Duke nou si ii sarise biela prin blocul motor. Eu am alta parere, vrei performanta iti asumi anumite riscuri/cheltuieli. Cred ca seria mai putin performanta de la ktm (cea de strada) e destul de fiabila. Mai multe iti poate spune Stulewa, e 'tata la ktm-uri'.

Am auzit si eu de cineva care ii sarise biela in rezervor (nu stiu daca a exagerat sau nu, dar tot posesor de ktm era), si inca unul care i-a crapat blocul motor, la propriu.

De sx-uri nu cred ca am nevoie, vreau totusi sa circul pe strada cu ea, deci ceva inmatriculabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

90% din cei ce vorbesc despre ktm nu au fost posesori niciodata... EXC este prescurtarea de la "extreme competition" deci, este o motocicleta de curse!

ca orice motocicleta de curse necesita putin mai multa atentie fata de o motoreta standard. uleiul se schimba mai des, filtrele asemenea, filtrul de aer trebuie curatat etc... la sfarsitul manualului utilizatorului se afla un tabel din care poti afla ce, cum si cat de des se serviseaza :)

 

daca o vei exploata doar in oras nu vei putea sa tragi de ea mai mult de 25% din ce poate sa faca trotineta. este foarte usoara si manevrabila. durata ei de viata depinde de cum a fost intretinuta si cum va fi intretinuta in continuare.

 

pentru carcotasi lansez o provocare: ktm vs orice alta trotineta, scoatem apa si uleiul din ele, le pornim la relanti si vedem care caleaza prima. cine se baga?

 

cat despre biela rupta... cazuri de defect de fabricatie am auzit doar unul in RO, celelalte au fost din vina utilizatorului. tre sa fi putin retard sa iti pui calcatura de stunt(13-52) si sa mergi doua ore blana(8000-10000rpm) cu motoreta dupa care sa te intrebi de ce a crapat...

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Stulewa, cred ca m-am facut inteles gresit. De seria EXC stiu ca are nevoie de o intretinere meticuloasa (am si zis in primul post). Eu ma refeream la cazul baiatului cu 690 prestige. Chiar ma gandesc serios daca urmatoarea moto sa fie KTM, nu am ochelari de cal. Prestige e unul dintre modelele care imi plac, impreuna cu Duke 690. Baiatul caruia i-a sarit biela prin bloc avea o alta calcatura decat cea stock si a mers cu mobra supraturata mai mult?

Nu.

A fost un defect de fabricatie.

Motorul a fost schimbat in garantie.

Daca devii posesor de KTM ai grija de:

-cilindru captor ambreiaj

-lichid racire (temp)

-aripa spate cu nr. si semnale(se mai desface si cade intre furca si roata la 110km/h)

-bord si becuri(se ard des)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ktm e altceva,eu am si o husqvarna sm 610 si nu ere acelasi feeling,e mai puturoasa,sau asa mi se pare mie,cand iti iei un ktm sa nu te astepti la un motor care merge lin.Cand am mers prima oara cu 525 am zis ca pleaca motorul din cadru si ca se dezmembreqza,asa de urat facea,dupa 50 de km m-am obisnuit si pare cea mai silentioasa si lina mobra,bani in ea oricum ai sa bagi dar cel putin stii tu in ce ai bagat.Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

90% din cei ce vorbesc despre ktm nu au fost posesori niciodata... EXC este prescurtarea de la "extreme competition" deci, este o motocicleta de curse!

ca orice motocicleta de curse necesita putin mai multa atentie fata de o motoreta standard. uleiul se schimba mai des, filtrele asemenea, filtrul de aer trebuie curatat etc... la sfarsitul manualului utilizatorului se afla un tabel din care poti afla ce, cum si cat de des se serviseaza :)

 

daca o vei exploata doar in oras nu vei putea sa tragi de ea mai mult de 25% din ce poate sa faca trotineta. este foarte usoara si manevrabila. durata ei de viata depinde de cum a fost intretinuta si cum va fi intretinuta in continuare.

 

pentru carcotasi lansez o provocare: ktm vs orice alta trotineta, scoatem apa si uleiul din ele, le pornim la relanti si vedem care caleaza prima. cine se baga?

 

cat despre biela rupta... cazuri de defect de fabricatie am auzit doar unul in RO, celelalte au fost din vina utilizatorului. tre sa fi putin retard sa iti pui calcatura de stunt(13-52) si sa mergi doua ore blana(8000-10000rpm) cu motoreta dupa care sa te intrebi de ce a crapat...

Multumesc din inima pentru parerea sincera!

Da, in oras o voi folosi, si probabil putin in afara, maxim 50 de km dus-intors, in weekend. M-am "legat" de exc, ca, din cate am vazut, se potriveste cel mai bine in bugetul meu.

De uleiuri nu poate fi vorba, obisnuiesc sa le intretin singurel.

Multumesc inca odata!

 

Nu.

A fost un defect de fabricatie.

Motorul a fost schimbat in garantie.

Daca devii posesor de KTM ai grija de:

-cilindru captor ambreiaj

-lichid racire (temp)

-aripa spate cu nr. si semnale(se mai desface si cade intre furca si roata la 110km/h)

-bord si becuri(se ard des)

Probabil am uitat sa mentionez pentru ce folosesc motoreta. Cum am spus si mai sus, o voi folosi in regin de SM, de weekend prin oras, si poate putin in afara.

Nu o voi folosi in teren, competitii sau alte minunatii.

Presupun ca tot ce mi-ai descris se aplica la fel, chiar si in cazul meu, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul il poti folosi si la enduro,pana la urma asa a fost proiectat,daca mergi cu el la drum lung nu il tine constant intr-un anume numar de turatii,important e sa verifici constant uleiul si in rest gaz cat cuprinde,motoarele astea sunt facute pentru conditii extreme.ti-am zis daca esti din buc poti sa ti-l dau pe al meu sa vezi cum.merge.bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...