Sari la conținut

discutie despre achizitia unui motor enduro-touring!


Postări Recomandate

Salutare tuturor! Sunt in cautarea unui enduro-touring, nu prea sofisticat ca sa nu-mi para rau atunci cand voi merge prin vaduri si noroaie, sa nu-mi para rau cand o voi da de pamant, dar in stare sa sustina si un drum lung. Sunt convins ca esunt aici pasionati de astfel de motoare, un adventure mai soft, care pot sa ajute!

Am avut drumuri cu un BMW F650 si un KAWA KLE 500. Bugetul ar fi undeva la 2500 de euro! Motorul nu o sa il folosesc prea mult in oras, ci scopul lui principal e evadarea din oras in weekend pe drumuri de tara! Estimez ca voi face undeva la 500 de km pe asflat pe saptamana pana la drumul accidentat, urmand ca acolo sa trag bine de el!

Multumesc!

Editat de Ovidiu Sorescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu m-am gandit la Transalpul de 650! Desi inclin spre un KLR-ul de la kawa....


» Post actualizat in 12 Aug 2015 07:51

Recomand Yamaha xt 660 z Tenere modelul nou:

 

Modelul asta mi-l doresc si il voi conduce intr-o zi, dar momentam nu pot sa dau atatia bani pe motor...nu simti nici o urma de regret sa vinzi un asemenea motor? :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu m-am gandit la Transalpul de 650! Desi inclin spre un KLR-ul de la kawa....

 

KLR-ul este foarte rar in Romania. Din cate am auzit nu prea se gasesc piese pentru el decat in state, asa ca pentru fiecare comanda de piese sau accesorii trebuie sa adaugi costul si durata transportului (+ vama, TVA?).

 

Daca vrei neaparat un monocilindru mare ia in calcul si Yamaha Tenere: XTZ660 din anii '90 sau XT660Z '08+, in functie de buget. Gasesti piese si accesorii gramada in RO/UE, noi sau second.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KLR-ul este foarte rar in Romania. Din cate am auzit nu prea se gasesc piese pentru el decat in state, asa ca pentru fiecare comanda de piese sau accesorii trebuie sa adaugi costul si durata transportului (+ vama, TVA?).

 

Daca vrei neaparat un monocilindru mare ia in calcul si Yamaha Tenere: XTZ660 din anii '90 sau XT660Z '08+, in functie de buget. Gasesti piese si accesorii gramada in RO/UE, noi sau second.

 

 

Un alt aspect care ma doare, citind diverite surse, e alegerea intre carburatie si injectie. Am gasit pledoarii si pt una si pt cealalta! Intr-adevar, cele pe carburator sunt mai accesibile la pret, dar intrebarea mea este (sper corecta d.p.d.v tehnic): mai exista meseriasi care stiu sa se "joace" cu carburatoarele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din propria-mi experienta, ca posesor si de BMW 1200 GS, si BMW F 650 Funduro, iti recomand cu caldura varianta monocilindrului. Cum la bugetul de 2.500 de euro nu ai cum sa te apropii de modelul de 1200 cmc, cel de 650 cmc, pe carburatie, poate fi achizitionat si cu 1.000 de euro. Problema la motocicletele la acest pret pret este ca anumite componente scumpe nu au fost schimbate si risti sa te lase cat de curand. Aici vorbesc de ambreiaj, releul de incarcare, lant, etc. Partea buna e ca daca ii scoti codita din spate, aparatoarea de noroi, poti sa-i pui cauciucuri cu crampoane si sa mergi pe unde vrei. Oglinzile se demonteaza imediat, parbrizul la fel (e prins in patru suruburi). Pe deasupra suspensia spate e reglabila pe doua coordonate si in plus, avand camere la cauciucuri, poti sa scazi presiunea in roti pentru teren accidentat. In schimb nu este o moto pentru hard enduro, greutatea ei fiind de 200 kg. In ceea ce priveste drumul de 500 km pana la off-road, nu mi se pare o aruncatura de bat dar calare pe Funduro poate fi facut in conditii normale de drum intins. Nu stiu viteza cu care poti sa mergi cu crampoane, eu cu cauciucuri de strada, Conti Trail Attak, il tin la viteza constanta, pe unde se poate, 120 km/h si consumul, cu bagaje full, e de 4.1 l/100 km. Daca vrei mai multe sfaturi in privinta modelelor de mai sus iti stau la dispozitie cu placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din propria-mi experienta, ca posesor si de BMW 1200 GS, si BMW F 650 Funduro, iti recomand cu caldura varianta monocilindrului. Cum la bugetul de 2.500 de euro nu ai cum sa te apropii de modelul de 1200 cmc, cel de 650 cmc, pe carburatie, poate fi achizitionat si cu 1.000 de euro. Problema la motocicletele la acest pret pret este ca anumite componente scumpe nu au fost schimbate si risti sa te lase cat de curand. Aici vorbesc de ambreiaj, releul de incarcare, lant, etc. Partea buna e ca daca ii scoti codita din spate, aparatoarea de noroi, poti sa-i pui cauciucuri cu crampoane si sa mergi pe unde vrei. Oglinzile se demonteaza imediat, parbrizul la fel (e prins in patru suruburi). Pe deasupra suspensia spate e reglabila pe doua coordonate si in plus, avand camere la cauciucuri, poti sa scazi presiunea in roti pentru teren accidentat. In schimb nu este o moto pentru hard enduro, greutatea ei fiind de 200 kg. In ceea ce priveste drumul de 500 km pana la off-road, nu mi se pare o aruncatura de bat dar calare pe Funduro poate fi facut in conditii normale de drum intins. Nu stiu viteza cu care poti sa mergi cu crampoane, eu cu cauciucuri de strada, Conti Trail Attak, il tin la viteza constanta, pe unde se poate, 120 km/h si consumul, cu bagaje full, e de 4.1 l/100 km. Daca vrei mai multe sfaturi in privinta modelelor de mai sus iti stau la dispozitie cu placere.

 

Multumesc! O sa tin cont de ceea ce mi-ai spus, propunerea ta pare ca se aprorpie de ce vreau/permit eu! Sa zice in varianta celui mai pesimist scenariu, cand ar pica toate componentele amintite de tine mai sus, poti estima o suma, cat se paote de orientativ, pe care ar trebui sa o am si sa ma astept sa investesc in piese?>

» Post actualizat in 12 Aug 2015 08:15

http://www.bestbike.ro/yamaha/tt600r/enduro/motociclete/3071045.htm?pgsource=searchresult&fuelname=benzina&year=2000&countyname=timis,%20timisoara&price=1300&tabid=1&pictureid=1

» Post actualizat in 12 Aug 2015 08:17

http://www.bestbike.ro/suzuki/freewind/enduro/motociclete/3081446.htm?pgsource=searchresult&year=1997&countyname=arad,%20pancota&price=1500&tabid=1&pictureid=1#&gid=1&pid=1

» Post actualizat in 12 Aug 2015 08:18

http://www.bestbike.ro/yamaha/xtz-660-tenere/enduro/motociclete/3056073.htm?pgsource=searchresult&year=1994&colorname=albastru&countyname=arad,%20arad&price=1099&tabid=1&pictureid=1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! O sa tin cont de ceea ce mi-ai spus, propunerea ta pare ca se aprorpie de ce vreau/permit eu! Sa zice in varianta celui mai pesimist scenariu, cand ar pica toate componentele amintite de tine mai sus, poti estima o suma, cat se paote de orientativ, pe care ar trebui sa o am si sa ma astept sa investesc in piese?>

 

Pot sa iti spun preturile mai mult decat orientativ, pentru ca eu am schimbat cam totul pe ea, si aici ma refer la 650. La 1200 am schimbat doar rulmentul de la flansa spate (300 de lei) si maneta cu pompa de ambreiaj (1.200 lei). Cu toate ca e greu de crezut ca te lasa toate o data o sa incep cu fata: servisat furca, inclusiv cuzineti noi - 300 lei, frei-ul, rulmentul unisens - 450 lei, rulmenti roti fata-spate - 150 lei, galerie admisie - 500 lei, releu incarcare - 450 lei, baterie cu gel Rombat - 170 lei, kit lant - 550 lei, kit reparatie carburatoare si servisat - 200 lei. Daca vrei, far xenon -150 lei, proiectoare - 100 lei, parbriz touring Kappa - 400 lei, manere incalzite - 200 de lei, priza bricheta - 25 lei, filtru aer - 10 lei, filtru ulei - 35 lei, ulei 2,2 l - 150 lei (trebuie sa iei 3 l), pastile reglat supape 40 de lei bucata. Cauciucuri... de care vrei. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

500km pe asfalt sunt multi,

Un enduro-touring care sa mearga bine pe asfalt e bine sa fie cu 2+ cilindri, in bugetul tau ar fi:

1. Transalp650 - motor bun, fiabil, destul de capabil in OFF dar cu plastice fragile

2. Transalp 600 - mai puturos pe asfalt decat cel de 650 dar mai bun pe OFF datorita rapoartelor in cutie si pozitiei

3. KLE500 - pe sosea merge de zbarnaie motorasul de 500 - chiar ii place turatia, in schimb pe OFF o sa fie un pic dezavantajat de lipsa de cuplu

4. Africa Twin 750 - mai grea decat toate de mai sus dar mai potent pe sosea si pe OFF

5 SuperTenere 750 - cam ca Africa Twin, dar mai rutier -motor mai puternic si consum mai mare

Ordinea am pus-o aleator.

 

Monocilindrele sunt mai usoare pentru OFF si aici ai avea cam asa:

1. F650 pe injectie fiabil si merge binisor pe asfalt si pe OFF

2. F650 pe carb cam tot ca si cel pe injectie, dar cu consum mai mare si mai "vibrator" la viteze mari

3. Tenere 660 modelul anii 90 - sta bine pe sosea si pe off.

4. Freewind - un motor foarte fain dar cam putin apreciat pe la noi - e cel mai usor dintre toate, racit pe aer, fiabil si merge bine de tot pe OFF.

5. Yamaha XT, TT, TTR 600 sunt mai mult orientate pe OFF - fara carene, nu prea poti pune bagaj mare - te chinui pe asfalt la drumuri lungi, sunt racite pe aer - motoare simple

6. Dominator - usurel dar cam slab pe sosea

Ordinea am pus-o aleator.

 

La monocilindrice sa nu te astepti pe sosea la viteze >100-110km/h ca incep sa vibreze si te obosesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

500km pe asfalt sunt multi,

Un enduro-touring care sa mearga bine pe asfalt e bine sa fie cu 2+ cilindri, in bugetul tau ar fi:

1. Transalp650 - motor bun, fiabil, destul de capabil in OFF dar cu plastice fragile

2. Transalp 600 - mai puturos pe asfalt decat cel de 650 dar mai bun pe OFF datorita rapoartelor in cutie si pozitiei

3. KLE500 - pe sosea merge de zbarnaie motorasul de 500 - chiar ii place turatia, in schimb pe OFF o sa fie un pic dezavantajat de lipsa de cuplu

4. Africa Twin 750 - mai grea decat toate de mai sus dar mai potent pe sosea si pe OFF

5 SuperTenere 750 - cam ca Africa Twin, dar mai rutier -motor mai puternic si consum mai mare

Ordinea am pus-o aleator.

 

Monocilindrele sunt mai usoare pentru OFF si aici ai avea cam asa:

1. F650 pe injectie fiabil si merge binisor pe asfalt si pe OFF

2. F650 pe carb cam tot ca si cel pe injectie, dar cu consum mai mare si mai "vibrator" la viteze mari

3. Tenere 660 modelul anii 90 - sta bine pe sosea si pe off.

4. Freewind - un motor foarte fain dar cam putin apreciat pe la noi - e cel mai usor dintre toate, racit pe aer, fiabil si merge bine de tot pe OFF.

5. Yamaha XT, TT, TTR 600 sunt mai mult orientate pe OFF - fara carene, nu prea poti pune bagaj mare - te chinui pe asfalt la drumuri lungi, sunt racite pe aer - motoare simple

6. Dominator - usurel dar cam slab pe sosea

Ordinea am pus-o aleator.

 

La monocilindrice sa nu te astepti pe sosea la viteze >100-110km/h ca incep sa vibreze si te obosesc.

Pot sa te contrazic la monocilindrul de 650, intrucat il am de sapte ani. La viteze de peste 110 km/h se aseaza si aproape ca ai impresia ca e patru in linie. Nu se mai simte decat vantul. Spre deosebire, 1200-le incepe sa sa te scuture destul de bine la 130 km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul asta mi-l doresc si il voi conduce intr-o zi, dar momentam nu pot sa dau atatia bani pe motor...nu simti nici o urma de regret sa vinzi un asemenea motor? :))

 

 

Ba da, dar imi doresc unul mai usor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o chestie: fereste-te sa cumperi motoare din anii 90 cu 39.000 km la bord. E clar ca sunt aduse de afara, cosmetizate, dat kilometrajul inapoi si puse in vanzare de samsari. Comparativ cu ce gasesti la vanzare, cu povesti de genul a fost a lui bunicu si mergea doar duminica la biserica, iti spun ca F 650 Funduro din 95 are 120.000 km si 1200 GS, din 2008, are 77.000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consider in primul rand ca trebuie sa ai o idee foarte buna daca vrei sa fie enduro cu ceva capabilitati touring sau touring cu ceva capabilitati enduro.

Pentru prima categorie un monocilcindru usor e numai bun, pentru cea de-a doua de la doi cilindri in sus.

 

La categoria enduro cu ceva capabilitati touring as adauga XT660R si BMW F650 X-Challenge, ambele pe la 150kg la plin.

La categoria touring cu ceva capabilitati enduro, ai destule "vaci": V-Strom, TDM.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu te intereseaza neaparat sa ai injectie si ABS (F650 GS), iti recomand mobra asta : http://olx.ro/oferta/suzuki-freewind-soft-enduro-touring-ID4bmwE.html#579998105f si iti raman destui bani pentru accesorii si/sau plimbare...

Am mers cu ea, cunosc proprietarul, mobra este in stare perfecta...si mai "sincera" si cel putin la fel de buna ca bmw F650-urile...asta venind de la mine care am bmw. Cum a mai spus si emilian_rks pacat ca nu este apreciat modelul pe la noi, dar multi vad putin cunosc...

Editat de fratelescris
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ovidiu
Din anunturile care le-ai pus mai sus, cel mai bun motor care le poate pe toate in raport cu banii cheltuiti este Tenere-ul ala albastru. Vezi ca intre timp s-a ieftinit: http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-yamaha-xtz%20660%20tenere-din-1994-603978.html

 

Tot de la Ati mi-am cumparat si eu Tenere-ul actual in februarie. Este al 3-lea XTZ660, primul l-am nenorocit in 7000 km (~90k in total) pe enduro ca avea multe probleme si al 2-lea l-am vandut de fraier la 160.000 km. Si din cate am auzit, mai sunt cazuri de motoare ok vandute de el.

 

Eu il folosesc fara probleme la touring cu pasager. Ajuta foarte mult saua modificata de Dan: /index.php?/topic/680380-retapitez-scaune-moto/

Tine ritmul cu traficul chiar si cu pasager si genti laterale. Pe autostrada pot sa-l tin toata ziua la 110-115 km/h. Si pe curbe face treaba cu cauciucurile potrivite.

 

11233001_941543805908535_576747917883183

 

Cand am chef de enduro, las pasagera si bagajele acasa. Daca-i pui crampoane faci treaba cu el. Totusi este un motor greu (~170 kg fara fluide, mai adaugi benzina, crash bars, bagaje). Sa-ti faci o idee ce presupune sa faci enduro cu motoare grele, arunca un ochi pe

 


(daca-l cauti il gasesti de downloadat...)

O sa arzi multa benzina pana o sa te dai bine.

 

Pentru mine astea au fost motivele pentru care am ales XTZ-ul:

- Orice piesa este disponibila de noua la dealer, dupa codul din catalogul de piese. Chiar si pentru modelele din anii 90.

- Are cel mai mare rezervor standard (20L). O sa ai cam cea mai mare autonomie.

- Scut de aluminiu standard, nu mai dai bani pe unul aftermarket daca cumperi un model cu scutul de plastic.

- Pretul de achizitie vs. alte motoare care fac acceasi treaba.

 

LE:
Ia in calcul si servisatul + accesoriile de care ai nevoie cand cumperi motocicleta. O motocicleta de 2500 euro, gata de drum pe numele tau si asigurata o sa coste mai mult.

 

LLE:

Daca as fi in locul tau as alege intre XTZ de 660 sau Freewind, in functie de inaltime. XTZ-ul este destul de inalt. Daca as putea suplimenta putin bugetul cred ca m-as uita dupa BMW F650GS Dakar.

Editat de Alexandru Mos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti ofer si eu parerea mea....

As alege una din urmatoarele: -- nu zic ca nu sunt si altele.

Transalp 600 -- nu altceva: cred ca e cea mai potrivita ca raport ce face/bani: Am avut transalp si mi-a placut f mult. Costa putin, duce bagaje dc e nevoie...tragi de ea si nu se plange. Cu un crashbar de la HD orice i ai face nu moare. Am prieteni cu care iesim la tura si merg cu un TA600 fara carenele laterale ...si motoarele alea merg si merg... Mai si consuma putin

Transalp 650 -- consuma mai mult, e mai scump si pt asta consider ca nu are rost

Africa twin 650 -- eu pe atsa am avut o pana de curand. Face tot ce face transalpul si poate usor mai bine. Daca gasesti una la pret ok -- cca 2000e cred ca e cea mai buna varianta

BMW F650GS -- cu asta m am dat eu. Cu crashbars iarasi nu ai cum sa o omori. E la fel de grea ca celelalte asa ca nu va asteptati ca fiind mono e mai usoara.

Din pacate e si cea mai joasa dintre toate ca si garda la sol

 

Eu la momentul actual ma dau pe coclau cu un 1100gs si fac cu el ce fac si ceilalti cu transalpi bmw 650 samd. tre doar sa fii mai atent si sa accepti ca in nisip si noroi vei fi mai lent.

-----------------------

Eu recomand sa mergi pe fiabilitate, capacitatea de a cara ceva bagaje usor ...bine echilibrat. Nimic din ce discutam aici nu e usor! Iar cu 200 240 kg pe forestiere te descurci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu te intereseaza neaparat sa ai injectie si ABS (F650 GS), iti recomand mobra asta : http://olx.ro/oferta/suzuki-freewind-soft-enduro-touring-ID4bmwE.html#579998105f si iti raman destui bani pentru accesorii si/sau plimbare...

Am mers cu ea, cunosc proprietarul, mobra este in stare perfecta...si mai "sincera" si cel putin la fel de buna ca bmw F650-urile...asta venind de la mine care am bmw. Cum a mai spus si emilian_rks pacat ca nu este apreciat modelul pe la noi, dar multi vad putin cunosc...

Am vazut unul in tm si mi-a placut modelul. Eu am 1.91, garda la sol mi se pare un pic cam prea mica. Prefer caprele! :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Eu am Transalp an 1997. Pot sa iti spun ca este fiabil, consuma putin, la mine cu pasager+bagaje, 4,5l/100km. Ce ma deranjeaza sunt calutii. In serpentine cand esti full se simte nevoia de putere, pe urcare. Forestiere faci lejer cu el, depinde de gume. Eu cu Haidenau K60 am mers pe orice teren, de cand am trecut pe Mitas E08 nu mai pot spune acelasi lucru. Pe asfalt sunt lipici dar pe teren cu nisip, pietris se duce spatele de numa. Daca nu ai face mult off road ar fi ok un Varadero, VStrom sau altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...