Sari la conținut

Probleme racire - Hornet 2004


Postări Recomandate

Salutare,

 

De ceva timp ma confrunt cu o problema careia nu-i dau de cap.

 

Observasem ca temperatura crestea foarte mult, iar ventilatorul nu pornea.

 

Am testat ventilatorul (l-am conectat pe direct) si a pornit fara probleme.

Am desfacut busonul de la radiator si am constatat ca nu avea suficient lichid.

Am completat lichidul in ventilator si am pornit motorul. De data asta a pornit ventilatorul fara probleme.

A mers totul OK vreo doua zile, insa iar a inceput sa se incalzeasca foarte tare.

Indicatorul de temperatura ajunge pe rosu, insa de data asta ventilatorul pornise, insa se invartea cu viteza foarte mica.

Daca scot papucul din sonda de temperatura si il pun pe direct (coenctat la masa), ventilatorul porneste ca din pusca.

 

Am presupus ca termocupla ar fi decalibrata.

Motocicleta a ajuns in service. Termocupla s-a dovedit a fi defecta.

 

A fost schimbata termocupla si lichidul de racire.

Am plecat din service si totul a mers perfect: cand se incalzeste motorul, ventilatorul porneste perfect (ca din pusca) si raceste lichidul fara probleme.

Am lasat motorul pornit si a facut 2-3 cicluri (incalzire --> cuplat automat ventilatorul --> racit --> decuplat ventilatorul automat).

 

Dupa vreo 2 zile, problema insa a revenit. Motorul iar se incinge, ventilatorul uneori nu cupleaza sau alte ori cupleaza dar se invarte cu viteza foarte mica (insuficienta pentru a raci motorul).

 

 

Nu stiu ce sa mai verific.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contactele sigurantei ventilatorului, termocupla si ... electromotorul ventilatorului (ai incercat sa invarti cu mana elica, se invarte usor?) Cam astea ar fi! Ah, si izolatia si integritatea firelor de legatura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde, ai facut testul cu motorul incins peste sau aproape de temperatura de pornire a ventilatorului? L-ai lasat apoi sa mearga 2-3 minute continuu?...

 

Nu afirm ca asta ar fi defectul insa pentru a trage concluziile corecte testele trebuiesc facute cat mai aproape de conditiile reale de lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde, ai facut testul cu motorul incins peste sau aproape de temperatura de pornire a ventilatorului? L-ai lasat apoi sa mearga 2-3 minute continuu?...

 

Nu afirm ca asta ar fi defectul insa pentru a trage concluziile corecte testele trebuiesc facute cat mai aproape de conditiile reale de lucru.

punand negativul termocuplei la masa replici inchiderea circuitului (poa' sa fie apa-n motor bocna, ventilatorul trebuie sa porneasca). E ciudata faza cu invartitul incet (presupunand ca nu da vantul in el si-l invarte ca pe morisca).

1 - vezi daca termocupla este functiunala, daca inchide/deschide corect (testul cu apa fiarta) sau daca e gandita sa lucreze la temperaturile de care ai tu nevoie si nu cumva sa aiba rezistenta termica mai mare

2 - as verifica si instalatia de racire (furtune obturate/infundate, presiune pompa etc) poate ca debitul e mic si apa sta sa clocoteasca fara sa ajunga repede la termocupla

 

succes,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezolvarea este sa treci ventilatorul printr-un releu. Adica termocupla sa dea comanda la un releu care cupleaza ventilatorul.

Acum prin termocupla trece curentul spre ventilator si nu e prea sanatos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As merge pe ce spune bigFatAss, adica: pierzi curent pe instalatie, circuitul responsabil cu termocupla. Cu alte cuvinte , mai mult ca sigur cei de la service au scimbat lichidul si....siguranta care sigur era arsa . Fiind pierderi pe circuit, la cateva ore de functionare, iar se arde siguranta deci iar nu mai ai ventilator functional pt racire. Vezi instalatia pentru termocupla si schimba siguranta ca sigur e arsa.

 

Tine-ne la curent.

 

Salutare,

 

De ceva timp ma confrunt cu o problema careia nu-i dau de cap.

 

Observasem ca temperatura crestea foarte mult, iar ventilatorul nu pornea.

 

Am testat ventilatorul (l-am conectat pe direct) si a pornit fara probleme.

Am desfacut busonul de la radiator si am constatat ca nu avea suficient lichid.

Am completat lichidul in ventilator si am pornit motorul. De data asta a pornit ventilatorul fara probleme.

A mers totul OK vreo doua zile, insa iar a inceput sa se incalzeasca foarte tare.

Indicatorul de temperatura ajunge pe rosu, insa de data asta ventilatorul pornise, insa se invartea cu viteza foarte mica.

Daca scot papucul din sonda de temperatura si il pun pe direct (coenctat la masa), ventilatorul porneste ca din pusca.

 

Am presupus ca termocupla ar fi decalibrata.

Motocicleta a ajuns in service. Termocupla s-a dovedit a fi defecta.

 

A fost schimbata termocupla si lichidul de racire.

Am plecat din service si totul a mers perfect: cand se incalzeste motorul, ventilatorul porneste perfect (ca din pusca) si raceste lichidul fara probleme.

Am lasat motorul pornit si a facut 2-3 cicluri (incalzire --> cuplat automat ventilatorul --> racit --> decuplat ventilatorul automat).

 

Dupa vreo 2 zile, problema insa a revenit. Motorul iar se incinge, ventilatorul uneori nu cupleaza sau alte ori cupleaza dar se invarte cu viteza foarte mica (insuficienta pentru a raci motorul).

 

 

Nu stiu ce sa mai verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lichid de racire nu pierde pe undeva? din ce spui tu, merge ok cand ai completat sau schimbat antigelul, dar dupa 2 zile face pb. are legatura cu nivelul lichidului de racire probabil, verifica si asta, cine stie.

Editat de aethys
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai masa!

 

Verifica asta...


» Post actualizat in 26 Aug 2015 08:36


O data ce pune firul la cadru si ventilatorul porneste ...ce este asa greu sa intelegeti ca pe calea normala nu are minus ferm,de aceea ventilatorul functioneaza cu viteza redusa......

:hug:

post-15340-0-38660600-1440578075_thumb.jpg

post-15340-0-42227700-1440578365_thumb.jpg

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iseara verific si asta.

 

Multume multpentru indicatie


» Post actualizat in 26 Aug 2015 14:51

Incerc sa imi dau seama unde e conectorul de masa pe radiator. In manual nu apare niciun conector special

 

radiat.png

 

Unde ar trebui sa verific legatura la masa?


» Post actualizat in 26 Aug 2015 18:59
Siguranta de la ventilator se pare ca e buna.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene daca nici cu poza,si cu schita nu reusesti sa faci asta....eu zic sa lasi pe altcuneva sa se ocupe de problema ta,sa nu strici alt lucru pe acolo.

 

Ps.Tu te-ai uitat macar in poza care ti-am trimis-o?

Ai si o sageata ROSIE acolo..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNG, sageata aia rosie este indreptata catre un semn grafic de reprezentare a impamantarii sau masei electrice pe o schema sau diagrama si nu presupune neaparat existenta unei conexiuni exact in acel loc. Dealtfel, practic cupla nici nu este conectata la doua fire (asa cum pare in schema ta) ci doar la unul, cealalta conexiune fiind realizata prin corpul sau fixat in radiator... care radiator este conectat la sasiu... care sasiu este la randul sau conectat la minusul bateriei. Cei neinitiati in electro-tehnica nu au cum sa stie aceste lucruri. Daca vrei sa-l ajuti, explica-i omului ca trebuie sa verifice conexiunea cuplei la radiator si respectiv conexiunea radiatorului la sasiul motocicletei... sau eventual sa traga un fir din sasiu direct pe corpul cuplei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu am timpul necesar sa explic foarte mult.De regula postez de pe mobil ..in timp ce fac altceva.

Eu cred ca am vrut sa-l ajut,si ce am facut/scris este suficient pentru a rezolva problema.Necazul este ca omul nu are capacitati tehnice, daca acest lucru simplu i-a creat atatea probleme,si de aceea am sugerat se se ocupe altcineva.

Daca pentru un acest lucru banal,trebuie sa facem 30 de pagini ,nu stiu cat ar trebui sa explic o problema de injectie, de ex la un R 2010...

 

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNG a luat +1 la skllu de depanat mobre pe forum :D A ajuns de la challenger la gossu SKT T1 level guru.

 

Daca s-ar putea face un program care sa invete ce stie TNG si sa te poata ajuta de la distanta s-ar face multi bani din el.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNG a luat +1 la skllu de depanat mobre pe forum :D A ajuns de la challenger la gossu SKT T1 level guru.

 

Daca s-ar putea face un program care sa invete ce stie TNG si sa te poata ajuta de la distanta s-ar face multi bani din el.

Multumesc frumos,poate o sa-l fac la batranete😃

» Post actualizat in 28 Aug 2015 03:01

Multumesc mult pentru stafuri, fie ele si pe un ton acid. Masa era buba intr-adevar. Am pus un fir intre radiator si cadru si a pornit ventilatorul fara probleme.

Va salut

Cu placere,ma bucur ca ai rezolvat problema.Dar ma judeci gresit,nu am fost deloc acid,doar am reflectat realitatea.Citeste inca o data postarea mea nr 1 in care aveai rezolvarea.

Nu cred ca este nici macar o urma de "acid" acolo.

Postul nr 2 ai "mura in gura"asa cum spunem noi romani,cu imagini si schite,si nici acolo nu este urma de ironie...

 

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Am avut si eu problema asta cu masa la Hornet, era un fir litat rupt si se tinea in izolatie, aparent vizibil totu era in regula, as vrea sa stiu la prima treapta la cate grade pleaca ventilatoru si la a-2 treapta, inca nu am ajuns niciodata pe rosu .Tng a explicat foarte bine de la inceput .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...