Jump to content

Recommended Posts

Conform manualului; de regula trebuie lasat un joc la mijloc de vreo 2-3 cm, masurat la mijlocul dintre pinioane si in mai multe pozitii.

Link to post
Share on other sites

Procedura exacta e descrisa in manualul de service al motocicletei, posibil si in manualul de service. Difera putin tolerantele de la un model la altul.

Link to post
Share on other sites

Ca o completare la ceea ce a spus colegul inainte, sageata (jocul sus-jos) se masoara cu pilotul (sau cu cineva de o greutate apropiata) pe motocicleta.

La mine in manual scrie clar ca se masoara cu mobra goala si pusa pe cricul lateral.

» Post actualizat in 15 Sep 2015 16:58

Am tot citit pe situl acesta , dar nu am gasit ceva concret , dar cred ca e posibil sa nu fi vazut eu " bine ".

Producatorii de motociclete nu posteaza pe forumuri. :rtfm:

Link to post
Share on other sites

Conform manualului; de regula trebuie lasat un joc la mijloc de vreo 2-3 cm, masurat la mijlocul dintre pinioane si in mai multe pozitii.

 

regula de sus are abateri pana la dublu sau 1/4 in unele cazuri.

» Post actualizat in 15 Sep 2015 19:58

Depinde de mobra si de lungimea lantului pe unele mobre este pe lateralul basculei imaginea cu lantul si reglajul lui.....studiaza manualul ....

 

ce treaba are cu lungimea?

» Post actualizat in 15 Sep 2015 19:59

La mine in manual scrie clar ca se masoara cu mobra goala si pusa pe cricul lateral.

 

la tine e varianta easy :)

» Post actualizat in 15 Sep 2015 19:59

Ca o completare la ceea ce a spus colegul inainte, sageata (jocul sus-jos) se masoara cu pilotul (sau cu cineva de o greutate apropiata) pe motocicleta.

 

right... err... wrong. n-are nici o treaba.

» Post actualizat in 15 Sep 2015 20:04

treaba e simpla... producatorii de lanturi recomanda o 'sageata' in momentul in care lantul e intins la maxim... la maxim inseamna ax pinion, ax bascula, ax foaie in linie (daca ai din toate d-astea, aia cu bemve de 450 au doar doua care se intampla sa fie mereu 'in linie')... producatorii de mobre traduc mai mult sau mai putin corect treaba asta in 'sageata' pe cric central, pe cric lateral, in cap, culcat si cum le iese lor... si uneori le iese prost complet. in general, daca vrei sa fii super catolic iei specs de sageata de la producatorul de lant, faci pinionul, bascula si foaia sa fie in linie si masori...

» Post actualizat in 15 Sep 2015 20:18

pt detalii de ce procedura descrisa de mine e singura corecta un link la un producator de lanturi, e drept, mai dubios el asa de felul lui ca le face de caca :))) http://www.reginachain.it/eng/use_and_maintenance/how_to05.shtml

» Post actualizat in 15 Sep 2015 20:19

da' cine nu ma crede, poa sa caute la DID (success, e greu de gasit) sau EK etc si gaseste cam acelasi drac.

Link to post
Share on other sites

Ma fratilor, multumesc de idei si sugestii, dar jur daca nu m-ati bagat in ceata !!! Dragii mei colegi , nu imi cer scuze ca sunt nou in domeniu moto, dar eu doresc sa invat treptat treptat dar corect.

» Post actualizat in 16 Sep 2015 05:25

Okei sunt multe sugestii, de la multi producatori, dar acuma sa fim seriosi....... nu exista o modalitate de reglare a lantului fara atatia producatori

Link to post
Share on other sites

Nu exista o metoda universala de reglare a lantului.

Fiecare mobra are cerintele ei in functie de geometria care o are (cursa suspensie, lungime bascula, dimensiuni pinioane, daca are sau nu ghidaj de lant, daca are sau nu role de sustinere, etc).

Jocul pe care trebuie sa il aiba lantul e dat in manualul producatorului si pe o eticheta plasata la vedere pe mobra. aceeasi pe care scrie de obicei ce presiuni sa bagi in roti.

Modalitatea de intindere difera de la mobra la mobra. in principiu slabesti axu, modifici intinzatoarele, strangi axu, strangi intinzatoarele. Sunt mai multe abordari in functie de producator.

Procedura de intinere a lantului presupune ca mobra e pe cricul lateral sau pe ambele roti fara calaret.. de asemenea mai presupune ca ai suspensia standard, in stare buna si corect reglata pt greutatea ta.

 

Smenu care apare la intins lantul e pt lanturile uzate - aici trebuie sa cauti unde e partea cea mai putin lasata a lantului si sa faci un reglaj de compromis. de asemmenea trebuie sa cauti un pret bun la un kit de lant nou.

 

 

p.s.

RTFM

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...