Sari la conținut

Batranul Transalp


Effect20CM
 Share

Postări Recomandate

Dupa cum am avut in gand sa trec la alta categorie dupa cbr-ul de 500 care a ajuns la un baiat din cluj care sper sa aiba grija de el si sa se bucure de el asa cum se cuvine, eu mi-am luat un transalp modelul 88 , in ciuda varstei arata foarte bine si a fost intretinuta , sunt tare incantat de cuplu si de confortul pe care il ofera , pe viitor am de gand sa ai fac niste chrash baruri si alte accesorii. pacat ca s-a cam dus sezonul ca toata ziua as fi stat calare :)) ...ea e batranica

post-81713-0-58490300-1444548107_thumb.jpg

post-81713-0-91531600-1444548122_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi cum iti stau patinele si intinzatoarele de lant.e cam incomod de umblat acolo,ai cateceva de desfacut pana ajungi la ele,dar daca n-o faci,asa ti se sparge motorul din mers de numa numa .. (in general pistonul din spate - boala veche la transalp)

baga un ochi si pe la CDI-uri,sa nu aibe mufele futate sau spre futare sa te lase in drum,daca esti batoza si dai cu ea pe coclauri,churu tau bate in seaua aia pana da in mufe si aia e. se gasesc,CDI mono pentru transalp - nu stiu,n-am incercat.. releul de incarcare mai supara si el proprietaru' din cand in cand,dar se gasesc aftermarket,mai bune - zice unii ..

in rest e motor ok,cica mai ales alea cu motor negru,cum ai tu .. (am avut '88,'89 si m-am dat o vreme cu una din '94,n-a fost a mea dar a stat la mine ceva vreme)

 

s-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

multumesc mult , am avut grija de intinzatoare le-am verificat sunt in limita normala , am facut jocul la tacheti , urmeaza schimb de ulei , cdi-urile le-am pus in alta pozitie ca sa nu mai am problema cu mufele , releul de incarcare vreau sa il mut in alta parte ca acolo degaja toata caldura tobei , insa mai am un sunet ciudat un fel de tzacanit de tachet asa care se aude de nu stiu unde...tind sa cred ca e de undeva de la cilindrul spate sau prin cutie nu stiu e un sunet metalic care e odata cu turatia, poate dispare cand o sa schimb uleiul , din ce am inteles are 10w40 in el si stiu ca se recomanda 20w50

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ce-i cu sunetul ala sa n-ai necazuri. un amic de al meu avuse una,era de prin 91 a lui,parca,nu i-a dat importanta acelui sunet metalic,i s-a spart motorul,si-a comandat altul din ltalia,acasa cand i-a ajuns - stupoare.. si ala avea pistonul din spate spart,i-am gasit eu unul defect, nu pornea motorul bloca la fiecare tura de rotire completa.l-am lasat in plata lui sa nu-l mai cumparam si pe ala cu de-a sila ..

dezamagit - l-a dezmembrat si la vandut pe bucati ..

» Post actualizat in 11 Oct 2015 08:33

ps,

tacheti ai la UTB,la transu' tau ai culbutori. verifica chiuluasa din spate,desfa-o daca-i necesar,scoti cilindrul bagi un ochi si la piston - bolt etc..

umbla vorba prin popor,ca cu pistoane aftermarket motorul se incalzeste,fierbe si-i lipsit de vlaga. nu-l lua in brate pe las' ca merge si asa, ca pe urma nu-ti mai merge veac ..

ma gandeam si la asta tot e iarna lunga , cand desfac chiuloasa trebuie sa schimb si garnitura de chiuloasa? sau se poate refolosii stransa cu dinamometrica? mersi , stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimb-o! banuiesc ca vrei s-o pastrezi,nu sa te scapi mai apoi de ea,si chiar si asa .. recomand sa o rupi dupa desfacere,sa fi nevoit sa pui una noua,ca sa nu-ti zabaleasca prinprejur mai la vara ..

bun , dar exista vre o sansa sa aflu daca bataia provine de la bolt? mentionez ca la rece se aude mai incet cand se incalzeste sunetul e mai intens pe la 1300 ture se aude apoi daca o tii constant pe la 2 mii asa nu se mai aude asa rau , cand treci de 2000 iar se aude mai rau....ma gandesc ca daca era bataie de bolt cand se incalzea se diminua sunetul pentru ca se dilata...e posibil sa fie de la cdi? am observat ca unul e cel original iar celalalt este inlocuit cu aftermarket cred nu pare a fii orginal se vede la mufa etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul trebuie sa mearga fara zgomote.Se accepta mumai zgomotul facut de ambreiaj care dispare daca tragi de maneta.In rest nu ai voie sa auzi nimic daca e reglat bine.Multi fac greseala de a regla sincronizarea carburatoarelor acasa fara nici o experienta si fara ustensile specifice.In acest caz e posibil sa se azi zgomote la diferite turatii.Verifica membranele de la carburatoare daca tot te apuci de verificari.Daca toate sunt reglate ca lumea si sunt in parametri,nu ai alt de lucru decat sa pui ulei de calitate.Motorul de Transalp are o fiabilitate foarte buna si e de incredere.Vaca mea e din 89 si are 180000 km pe bord.Iti dai seama.a inconjurat de patru ori Pamantul.Mai multe informatii gasesti pe www.transalp.ro


 

Editat de etzmz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul trebuie sa mearga fara zgomote.Se accepta mumai zgomotul facut de ambreiaj care dispare daca tragi de maneta.In rest nu ai voie sa auzi nimic daca e reglat bine.Multi fac greseala de a regla sincronizarea carburatoarelor acasa fara nici o experienta si fara ustensile specifice.In acest caz e posibil sa se azi zgomote la diferite turatii.Verifica membranele de la carburatoare daca tot te apuci de verificari.Daca toate sunt reglate ca lumea si sunt in parametri,nu ai alt de lucru decat sa pui ulei de calitate.Motorul de Transalp ere o fiabilitate foarte buna si e de incredere.Vaca mea e din 89 si are 180000 km pe bord.

reglajul la carburatoare l-am facut chiar ieri am facut ca la carte sunt sincronizate curatate etc , asa am zis si eu poate o fii de acolo dar nu are relevanta la mine se aude un sunet metalic, uleiul e un 10w40 cred ca e prea subtire si asta sa fie nu stiu... , uleiul trebuie sa il schimb dar nu stiu ce anume sa pun , tu ce folosesti ? stima

Editat de Effect20CM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc Motul 15W50,dar am incercat mai multe.Mai pot sa recomand Motorex 15W50.Sa nu folosesti uleiuri de top :genul full sintetic ,fiindca motorul de Transalp e proiectat in mijlocul anilor 80 si atunci nu existau aceste tipuri de ulei.Semisinteticele sunt foarte bune.Nici la benzina nu e mofturos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc Motul 15W50,dar am incercat mai multe.Mai pot sa recomand Motorex 15W50.Sa nu folosesti uleiuri de top :genul full sintetic ,fiindca motorul de Transalp e proiectat in mijlocul anilor 80 si atunci nu existau aceste tipuri de ulei.Semisinteticele sunt foarte bune.Nici la benzina nu e mofturos.

tot la motul ma gandeam si eu un 5100 15w50 ....as vrea sa ai iau 20w50 dar nu au astia de la motul vad....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce vrei 20W50 ala e pentru clima calda, asta una la mana, doi, daca zici ca ai verificat tacheti si lant mai mult ca sigur ai bataie de bolt ori cel din piston dar cel mai probabil joc la cel de jos de pe ambielaj care la mine se manifesta cam identic( bine pe alt motor ) la diferite turatii mai ales cand era "intre ape" adica cand sarcina era spre minim, era intre frana de motor si priza, sper ca m-am facut inteles.

Arata foarte bine s-o stapanesti sanatos.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce vrei 20W50 ala e pentru clima calda, asta una la mana, doi, daca zici ca ai verificat tacheti si lant mai mult ca sigur ai bataie de bolt ori cel din piston dar cel mai probabil joc la cel de jos de pe ambielaj care la mine se manifesta cam identic( bine pe alt motor ) la diferite turatii mai ales cand era "intre ape" adica cand sarcina era spre minim, era intre frana de motor si priza, sper ca m-am facut inteles.

Arata foarte bine s-o stapanesti sanatos.

inteleg ce vrei tu sa spui insa eu stiu ca bolt ai doar la piston jos pe ambielaj sunt cuzineti...si nu cred ca o bataie de cuzineti se aude asa plus ca in sarcina ar trebuii sa se intensifice sunetul , si anume cu ea in mers cu a 2 a subturat aproape de relanti am accelerat brusc ( ceea ce pentru bolt sau biela e un soc mai mare decat in mers normal ) si sunetul s-a auzit la fel , ma gandesc ca in eventualitatea in care ar fi bolt sau cuzineti sunetul s ar fi auzit mai tare...asta e logica mea , cine stie sa ma contrazica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum statea treaba la mine, biela din cauza unui defect de fabricatie, ca altfel nu-mi explic, era roasa partea dinspre ambielaj pe zona de frana de motor, adica jos, cand eram in forta cred ca sus calca bine si nu se auzea nimic insa daca o descarcam de efort asa cum ti-am spus incepea sa joace probabil si-mi aparea zgomotul. Jos aveam colivie pe bolt. Al tau fiind pe cuzineti o fi dintr-o bucata, nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am unul din 88 si am avut altul din 91. La ambele aveam tacanitul ala de care zici, de vina sunt arcurile care tensioneaza patinele lanturilor de distributie, Arcurile se inmoaie suficient cat sa nu mai tina tensiunea corecta pe lant si apare sunetul ala. Nu este nici o problema, Sunetul este mic, se aude ca un tacanit de tachet. De pistoane sparte nu poate fi vorba, pentru ca ele se sparg numai cand distributia sare de la punct si supapele lovesc pistonul. Pentru ca lantul sa sara peste un dinte de pion ar trebui ca toata distributia sa bata rau. La TA-ul meu din 88, in 30.000 km sunetul nu s-a agravat(are 80.000 acum pe ceas). La celalalt din 91, la 230.000 km sunetul era acelasi. Ambele motorete aveau lanturile si patinele originale, la ala cu 80.000 km inaltimea patinei scazuse cu 20% din ce a fost cand era noua iar la celalalt patina ajunsese la 55-60%. Si eu credeam ca se aude de la pistonul spate dar defapt sunetul venea de la ala din fata. La fiecare cilindru, pe partea cu distributia, pui o surubelnita si pe manerul surubelnitei pui urechea si asculti, asa o sa iti dai seama mai bine de unde se aude si ce se aude.

 

Parere mea este sa mergi cu el asa la anul si sa fii atent daca se agraveaza sau nu. 90% nu se va agrava si motorul poate ajunge la 3-400.000 km fara reparatii. La relul de incarcare un simplu ventilator de sursa e de ajuns. Releul ramane rece si nu are nici o treaba cu caldura de la toba. Desfaci mufa releului, cureti papucii si bagi vaselina. La franarea de urgenta trebuie sa apesi tare pe tamburul spate si si mai tare daca ai pasager si bagaje. Nici TA-urile cu disc pe spate nu sunt departe de asta cu tambur. Consuma 3,7-3,8% la aprox 5.000 de ture. Evita sa mergi subturat chiar daca are cuplu in turatii mici. Daca scartaie prolinkul, il desfaci si il ungi.

 

Salut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am unul din 88 si am avut altul din 91. La ambele aveam tacanitul ala de care zici, de vina sunt arcurile care tensioneaza patinele lanturilor de distributie, Arcurile se inmoaie suficient cat sa nu mai tina tensiunea corecta pe lant si apare sunetul ala. Nu este nici o problema, Sunetul este mic, se aude ca un tacanit de tachet. De pistoane sparte nu poate fi vorba, pentru ca ele se sparg numai cand distributia sare de la punct si supapele lovesc pistonul. Pentru ca lantul sa sara peste un dinte de pion ar trebui ca toata distributia sa bata rau. La TA-ul meu din 88, in 30.000 km sunetul nu s-a agravat(are 80.000 acum pe ceas). La celalalt din 91, la 230.000 km sunetul era acelasi. Ambele motorete aveau lanturile si patinele originale, la ala cu 80.000 km inaltimea patinei scazuse cu 20% din ce a fost cand era noua iar la celalalt patina ajunsese la 55-60%. Si eu credeam ca se aude de la pistonul spate dar defapt sunetul venea de la ala din fata. La fiecare cilindru, pe partea cu distributia, pui o surubelnita si pe manerul surubelnitei pui urechea si asculti, asa o sa iti dai seama mai bine de unde se aude si ce se aude.

 

Parere mea este sa mergi cu el asa la anul si sa fii atent daca se agraveaza sau nu. 90% nu se va agrava si motorul poate ajunge la 3-400.000 km fara reparatii. La relul de incarcare un simplu ventilator de sursa e de ajuns. Releul ramane rece si nu are nici o treaba cu caldura de la toba. Desfaci mufa releului, cureti papucii si bagi vaselina. La franarea de urgenta trebuie sa apesi tare pe tamburul spate si si mai tare daca ai pasager si bagaje. Nici TA-urile cu disc pe spate nu sunt departe de asta cu tambur. Consuma 3,7-3,8% la aprox 5.000 de ture. Evita sa mergi subturat chiar daca are cuplu in turatii mici. Daca scartaie prolinkul, il desfaci si il ungi.

 

Salut!

cel mai elaborat raspuns , multumesc mult , ai fost foarte la obiect , respecte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...