Jump to content

Ce trebuie verificat la o motocicleta la achizitionare?


Recommended Posts

sa nu bata lantud e distributie, sa nu alunece ambreaju, sa n-ai anvelope mai vechi de 4 ani (asta ca sa mai mergi un sezon ),

pionionu spate sa n-aibe dintii rpea ascuti inlcinsi motoru pe o parte cu roata sapte in aer invarti de ea sa vezi ca nu pocneste lantu la pinionu fata sau sa nu fie intins inegal,

stergi toba pe interior in capat dai o tura de 10 min acelerezi blana daca la intoarcere ai depuneri multe uita de el ca papa ulei(poti vedea si pe loc gaz tare gen relanti pana la 8000-9000 ture daca vezi fum albastru sigur papa ulei ).

furca sa fie servisata sau sa nu cruga si cand mergi da in cateva denivelari gropi usor sau cand treci peste linii de tramvai sa n-auzi tacanit de la jug daca da trebe schimbati rulmentii

ia ceva drept cu tine gen liniar din aluminiu si proptestel de jambe sa vezi ca nu-i furca stramba(daca e foaret stramba se vede la ochi)

sa inspectezi cadru sa n-aibe lovituri sau suduri

verifica lichidu da racire la busonu de la radiator sa n-aibe rume de ulei si vice versa.

ciocaneste cu degetu in rezervor in cat mai multe puncte sa vezi ca n-are un kg de chit pe el.

sa mearga instalatia elctrica semnalizari ,far (faza scurta lunga),turometru kilometraj .

ambreaju sa nu alunece cand acelerezi blana in sarcina simti ca se tureaza da acelereaza ioc

Edited by TwinS
Link to post
Share on other sites

sa nu bata lantud e distributie, sa nu alunece ambreaju, sa n-ai anvelope mai vechi de 4 ani (asta ca sa mai mergi un sezon ),

pionionu spate sa n-aibe dintii rpea ascuti inlcinsi motoru pe o parte cu roata sapte in aer invarti de ea sa vezi ca nu pocneste lantu la pinionu fata sau sa nu fie intins inegal,

stergi toba pe interior in capat dai o tura de 10 min acelerezi blana daca la intoarcere ai depuneri multe uita de el ca papa ulei(poti vedea si pe loc gaz tare gen relanti pana la 8000-9000 ture daca vezi fum albastru sigur papa ulei ).

furca sa fie servisata sau sa nu cruga si cand mergi da in cateva denivelari gropi usor sau cand treci peste linii de tramvai sa n-auzi tacanit de la jug daca da trebe schimbati rulmentii

ia ceva drept cu tine gen liniar din aluminiu si proptestel de jambe sa vezi ca nu-i furca stramba(daca e foaret stramba se vede la ochi)

sa inspectezi cadru sa n-aibe lovituri sau suduri

verifica lichidu da racire la busonu de la radiator sa n-aibe rume de ulei si vice versa.

ciocaneste cu degetu in rezervor in cat mai multe puncte sa vezi ca n-are un kg de chit pe el.

sa mearga instalatia elctrica semnalizari ,far (faza scurta lunga),turometru kilometraj .

ambreaju sa nu alunece cand acelerezi blana in sarcina simti ca se tureaza da acelereaza ioc

Multumesc!

 

In primul rand actele. Fara acte in regula nu ai baza de discutii. Dpdv tehnic colegul a descris mai sus operatiile.....

Succes

Privind actele, cam care sunt acestea?

Link to post
Share on other sites

Sa corespunda toate datele de pe talon si carte si mobra. Seriile de sasiu si motor.

Apoi fisa de inmatriculare cu viza de la finante/primarie. Sa aibe certificatul fiscal, care e valabil numai 30 de zile

Link to post
Share on other sites

Sa corespunda toate datele de pe talon si carte si mobra. Seriile de sasiu si motor.

Apoi fisa de inmatriculare cu viza de la finante/primarie. Sa aibe certificatul fiscal, care e valabil numai 30 de zile

Hmm. Multumesc pentru ajutor.

Link to post
Share on other sites

Sa corespunda toate datele de pe talon si carte si mobra. Seriile de sasiu si motor.

Apoi fisa de inmatriculare cu viza de la finante/primarie. Sa aibe certificatul fiscal, care e valabil numai 30 de zile

certificatul fiscal e valabil pentru luna in curs de cand a fost scos....

Link to post
Share on other sites

eh teoretic..la mine expira pe 30 septembrie si pe 2 octombrie am fost la taxe si impozite. Nu am avut probleme sa o pun pe rol, oricum fisa de inmatriculare era stampilata.

Link to post
Share on other sites

Desigur, să verifici plăcuțele de frână câtă 'carne' mai au.

Să iei un voltmetru / multimetru la tine să verifici încărcarea de la baterie (în jur de 14v cu un consumator mare pornit - faza lungă).

Să verifici suspensia dacă funcționează ok (să nu sară doar din arcuri atunci când apeși pe motocicletă; să nu umezească ulei pe lângă simeringuri).

Să verifici jocul de la lanț + câtă uzură e la dinți + cât de mult e dus în spate axul pe gradații.

Să verifici nivelul de la ulei (dacă e peste maxim e posibil să fi fost completat recent - deci poate consumă; dacă e aproape de minim înseamnă că tot consumă ulei - de întrebat când a fost ultima schimbare / completare ca să faci un calcul cât consumă; dacă nivelul e sub minim înseamnă că proprietarul nu a avut grijă de motor). Consumul de ulei se vede și la depunerile din țeava de eșapament + dacă scoate fum sau poate chiar dacă aruncă ulei (ții un șervețel peste gura de eșapament și accelerezi).

Să verifici toți consumatorii electrici dacă funcționează ok (lumini, frâne).

Să verifici nivelul la rezervoarele de lichid de frână.

Să verifici la motor dacă umezește / curge ulei pe la îmbinări (garnituri) sau șuruburi (ex. la ambreiaj).

Să verifici cât de ușor pornește (în funcție de motorizare / vreme / cât trebuie tras șocul).

Să verifici uzura pe discurile de frână ca să estimezi câți km s-a mers cu motorul.

Să verifici cauciucurile să nu fi avut pană (reparată).

Să schimbi la test în toate vitezele și să accelerezi - să vezi dacă sare din viteză / dacă ambreiajul e uzat.

Să nu faci afaceri cu oameni dubioși sau care îți dau o stare negativă.

 

Și multe alte lucruri! Gândește singur și testează tot - motocicleta e un sistem cu o funcție de transport, fiecare element trebuie să funcționeze bine ca totul să fie ok.

Link to post
Share on other sites

Si sa iti mai dau un sfat: in functie de anul in care a fost facuta mobra trebuie sa ai o marja de eroare. Adica nu poti lua o motocicleta din 2000 si sa fie perfecta la toate check-urile spuse mai sus, si amintete in tutoriale. La alea poti avea pretentii sa fie toate ok la un motor de pana in 5 ani vechime.

 

Nu exista perfectiune la un motor de 15 ani. Pentru ca risti sa pici in panta cealalta si sa nu iti convina nimic.

Trebuie ca raportul pret/calitate/vechime sa fie unul bun.

 

Succes!

Link to post
Share on other sites

1. Verifici actele si datele din ele: factura de provenienta, certif. inmatriculare, certificat fiscal la zi, carte de identitale, numar, serii VIN si motor sa nu fie modificate sau sterse.

2. Nu iti cumperi niciodata motoreta second-hand fara garantie, fara sa te duci cu un mecanic priceput, ca ti-o iei pe cocoasa!

Edited by Proxi
Link to post
Share on other sites

Nu uita sa verifici si daca nu merge pe 2 urme...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...