Sari la conținut

Jawa 250 353 03/ 1960


Essie
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ref baterie : si eu cred ca e cam mult 18Ah.

Ar trebui ca 13 Ah sa fie suficient. Nu ma agat prea tare de asta, dar trebuie sa-i cumpar o baterie noua.


» Post actualizat in 20 Nov 2015 09:55

din pacate e 77 si s-ar putea ca multe piese de "caroserie" sa difere...

sa vedem!


» Post actualizat in 20 Nov 2015 11:11

tot ref baterie: foarte greu am gasit capacitatea bateriei, doar pe un site german http://www.ostmotorrad.de/andere/jawa/typ353/rep/index.php

Ca de obicei, nemtii sunt mai precisi: 6V 14Ah

Nu cred ca o sa sughita cu 6V 13Ah! Mai ales daca o mai pui la redresor o data pe luna...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cablurile le-am adaptat de la scuter cu unele modificari , jantele si cauciucurile de la scarite de la MZ-u de 250 . Aprinderea mai precis toata partea electrica de la scuter circul de aprox. 3ani fara probleme. Multe piese se pot adapta fara sa afecteze originalitatea motocicletei.

post-68787-0-99950100-1448035809_thumb.jpg

post-68787-0-77786000-1448035889_thumb.jpg

post-68787-0-89977300-1448036132_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru initiator: atunci cind vei avea profilul complet, cind voi sti cine si de unde posteaza, o sa incerc sa te ajut cu foarte multe piese originale care iti lipsesc...dar pina atunci, ma voi rezuma doar sa citesc si sa vad cum te dai cu finala de la gat de toti peretii!

Bafta! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu 'nea Gabi, dar este un lucru care tine de grosimea obrazului, ca sa nu amintesc faptul ca forumul impune acest lucru (ah, ca nu tine la eticheta gestionaru', asta-i altceva, dar io tin!)...

Aviz amatorilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, de acord...dar uite ca nu toata lumea citeste din "clasice"! :crack:

Crezi ca daca isi completa profilul, durea? Pierdea oare ceva? Mai ales ca este cine zici!

Si...de acord cu tine, nu impune forumul (cu toate ca atunci cind m-am inmatriculat io, era obligatoriu sa completezi toate cimpurile!), dar obrazu'?! Oricum, mi-am dat seama ca nu-i chiar un afon intr-ale moto...si nici prea tinerel nu-i...dar astept sa citesc asta! :peace:

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am conformat! Sotia mea e gorjanca si stiu ca pe gorjeni nu trebuie sa-i superi, mai ales cand au dreptate...daca vrei sa-ti fie bine!

Forumul este foarte intins si recunosc ca inca n-am apucat sa citesc nici macar totul despre comuniste...ce sa mai zic de celelalte motoare...

Nea Ivane, la dat cu capul de pereti sunt expert; mereu gasesc cate un fier vechi care fara sa fie el valoros (nici macar cand e restaurat de nota 10), ma atrage ca un magnet si de obicei nu ma las pana nu-l vad mergand "frumos".

Dar cred ca nu o sa trec niciodata de categoria "clasice", pt ca viteza nu ma atrage de loc, dar formele rotunde si sunetul de motor batranesc, fie el in 2 sau 4 timpi, da! Asa ca sunt deocamdata un motociclist "parat" (sau simpatizant) si am inceput in mod ierarhic, cu 48 cmc.

Editat de Essie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altfel te vede omu' acu'! Am citit si clasicele spre care m-au indrumat Mihai si mi-am facut o idee!

Iar daca ai si sotia gorjeanca si nu te-ai despartit de ea pina acum, inseamna ca ne vom intelege si noi!

Dar fara nea, ca esti muuult mai batrin si nu merge! :crack: La fel cum nici Gabi nu foloseste corect expresia in cauza! :nono:

Cind o sa am timp ma bag printre fiare si sigur gasesc ceva si pentru tine! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc!

"Nea" nu semnifica neaparat adresarea catre o persoana varstnica, poate fi si o persoana inteleapta, chiar daca e tanara, cu grad de apropiere pe aceleasi idei.

(Mamaaaaa, zici ca e din dictionar scoasa....!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fie si cum zici dvs.! Stiam ca 'nea vine de la nenea...dar merge si luam de buna si varianta dvs.!

Nah...sa te vaz acu'...ca la asta cu dvs. nu cred ca o mai dai la intors! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Buna seara, si Sarbatori Fericite tuturor,

 

Vin si eu cu o intrebare catre voi. Cum ma apropii sa finalizez ultimul proiect de restaurare (un MZ RT 125), am inceput cautarile de o noua motocicleta.

M-ar interesa o Jawa 353/354 sau ceva similar. Spunet-mi va rog, stiti asa ceva de vanzare in stare de integritate rezonabila si la un pret decent?

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io mor dupa modelele astea. De cateva luni sondez piata nationala si inter ationala. Pe la noi nu mai gasesti piese neciufulite si e normal. Daca vrei sa cumperi piese refabricate CZ,SK,TR,DE...te costa cca 1000 eur, adica cu vreo 3-400 mai putin decat una reconditionata stas...nu stiu ce sa zic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara, si Sarbatori Fericite tuturor,

...

M-ar interesa o Jawa 353/354 sau ceva similar. Spunet-mi va rog, stiti asa ceva de vanzare in stare de integritate rezonabila si la un pret decent?

 

...

Crezi ca daca ar exista asa ceva si careva de-aici ar stii, ar scapa ocazia sa si-o insuseasca?!

Glumesti! Oricum, reconditionarea ca la carte te costa o avere, asa ca mai bine cauta una cu acte, fa-o sa mearga decent si-apoi incet-incet o aduci pe cit se poate la starea ei nativa!

Spor! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate o sol ar fi sa iei una din Cz sau Sk. Aia le-au tinut cu piese originale (era si culmea) si le vand la preturi rezonabile. Problema e cum te intelegi cu ei, deranjul si transportul...timp si bani! Cred ca cel mai bun sfat e cel dat de Ivan! Pe de alta parte, daca o faci "istorica" ai mai putina bataie de cap cu rar ul si politia, referitor la preveddrile legale pt moto actuale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Am avut niste necazuri in familie si n-am vazut frumusetile astea... Sunt de 559, nu? EU vroiam sa renunt la "linii" dupa principiul ca "strugurii sunt acri"! Acum nu stiu ce sa zic...cine ti le-a pictat si cat a costat?

» Post actualizat in 28 Mar 2016 19:23

Ba nu sunt de 353 sau 354. Am vazut capacul de catburator si incuietorile de la capacele laterale...

» Post actualizat in 29 Mar 2016 12:19

Uitandu-ma la piesele tale, care arata stoc, ma intristez pt ca nu am reusit sa gasesc inca o aparatoare de lant, nici noua , nici veche. Daca cineva are una, sunt comparator. Dupa ce montez motocicleta nu cred ca o mai pun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Am si eu o 353 si lucrez din greu la ea, caut si eu o aparatoare de lant si o aripa de fata in stare ,,intreaga", nu stiu cum arata partea de iesire din blocul motor a cablului vitezometrului, nu este ca la cele mai aproape de noi ca an de fabricatie, anii 60, cred ca este mai veche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Ca sa nu va raman dator cu "ce s-a mai intamplat?", iata cum a continuat povestea:

Motocicleta este gata si inmatriculata!

 

post-92000-0-90126300-1507479937_thumb.jpg

 

Partea caraghioasa este ca pana acum eu am fost la "grupa mica" , adica de vreo 3 ani am mers cu diferite mopede (tot din anii '60!) si mi-am zis ca nu ma bag la scoala de A pana nu am motocicleta.

Asa ca in vara m-am inscris la curs si desi totul a decurs bine, dupa ce am dat "sala", am fost programat pentru poligon & traseu dupa 2 luni!

Am inlemnit. Credeam ca am sa uit tot si toata munca mea cu namiloiul de 200 de kg , la opturile din poligon, se va duce pe apa sambetei...

Dar n-a fost chiar asa; am mai luat 2 ore de poligon inainte de examen si totul a mers perfect!

As vrea sa mentionez aici Scoala Moto Louis si sa spun ca mi-a facut o reala placere sa fac cursurile cu ei. Sunt foarte eficienti si tot colectivul este bazat pe instruire. Foarte seriosi, profi si prietenosi (si OK la preturi). Se vede ca le place ce fac! Mi-au lasat o amintire foarte placuta, iar instructorul cu care am facut mare parte a scolii, Mihai C. are un mod exceptional de a-ti insufla dragostea si indemanarea pe care le are pentru motociclete! Majoritatea manevrelor nasoale pentru un incepator, par floare la ureche dupa ce iti arata cum sa le faci!

Nasol este ca din cauza sistemului asta greoi , cu examinarea dupa luni de zile, dupa ce depui dosarul, se cam pierde un sezon. De exemplu eu care nu "functionez" bine in anotimpul rece, nu mai am nicio tragere de inima sa ies la plimbare la +10 grade C...

Dar asta este, mai e si la anul o vara!

Asfalt uscat! (...acum pot s-o spun ca am si eu "gradele" necesare...)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo neica, atat pentru permis cat si pentru caprita! Arata ca scoasa din cutie, parca-i noua! S-o stapanesti sanatos mult si bine si s-o plimbi prin toata lumea! Fain cromajul, faina vopseaua, faina executia si atentia acordata detaliilor incat sa arate asa cum a facut-o ma-sa! Sa ne zici si noua pe etape, pe unde le-ai facut, costuri, persoane de contact...etc, fiindca poate incolceste si altora ideea de a restaura o astfel de babuta! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte, foarte , foarte frumoasa motocicleta , daca avea si dungulitele aurii puteam spune ca a fost restaurata pe undeva afara nu la noi. Culoarea ,cromul sunt super ,este perfecta ! Sa o stapanesti sanatos si sa nu o instrainezi niciodata ,este o motocicleta cred eu , cea mai frumoasa care a circulat si cu ajutorul tau va circula prin Romania. Si eu mi-am dorit o JAWA 250 de

prin anii 60 ca atatalui meu dar am avut noroc numai de CZ-uri 125-175 si in prezent unul 250 Sport proaspat readus la viata si altul de 175 din61 in curs de restaurare aceiasi culoare ca

JAWA ta. Si cum a zis si Nea Ivan poate ne spui si noua pe unde ai cromat pisele si la ce preturi. Sa auzim numai de bine, seara buna !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pentru aprecieri!

Culmea e ca dungulitele se pot face! Uite colegul de la Tg Mures (care a pus pozele ceva mai sus) le-a facut si i-au iesit perfect!

Io n-am mai avut rabdare sa caut pe cineva care stie sa le traga pentru ca eram f curios daca piesele se vor mai imbina!

Am avut noroc, dar in mod normal cand faci o motocicleta la care inlocuiesti si repari atatea piese, fara premontaj inainte de vopsire, te frigi rau de tot!

Asa ca nu faceti ca mine! Premontati si dupa aia vopsiti!!!

Sa revenim la cromaje si vopsea: in afara de esapament si telescoape, pe care le-am cumparat din Turcia, cromajele le-am facut la nenea Bratu, in fosta 23 August.

Cred ca m-au costat vreo 5-6 sute de lei.

Rezervorul a fost busit pe partea dreapta. Am incercat sa il indrept la un specialist care lucreaza cu niste parghii ascutite la varf (ceva de genul "indreptam fara sa afectam vopseaua") si desi omul a avut toata bunavointa, deoarece rezervorul este foarte gros si matritat bombat, nu s-a indoit nici macar 1 mm!

Asa ca l-am dus la nenea Bratu si l-am rugat sa faca ce-o putea!

L-a mai polizat, l-a mai incarcat cu cupru, l-a slefuit din nou de vreo 2-3 ori si a mai estompat din buseli. Dar se mai vad.

Pana la urma asta e, e al ei!

Nici noi nu mai suntem ca la 20 de ani...

Dupa aceea (dupa cromat), ca sa mai economisesc ceva bani, mi-am pregatit singur toate piesele pentru vopsire.

Tablele originale le-am dus la sablat si pe urma la sudat. Le-am indreptat, grunduit si chituit cu poliesteric si pe urma le-am vopsit in curte, avand grija sa nu prinda praf din atmosfera.

La rezervor a fost un pic mai greu pentru ca a trebuit sa-i fac delimitarea crom- vopsea de doua ori: o data la grund si a doua oara la vopsea. A mancat mai mult timp, dar cu rabdare s-a rezolvat.

Niciodata nu m-am plans pentru timpul lucrat la vechituri, pentru ca imi face o deosebita placere. Singurul lucru cu care ma lupt la greu este nerabdarea de a vedea produsul functionand!

 

 

 

post-92000-0-27967800-1507569469_thumb.jpg

post-92000-0-95261600-1507569496_thumb.jpg

post-92000-0-66043500-1507569540_thumb.jpg

post-92000-0-58937500-1507569640_thumb.jpg

post-92000-0-35501600-1507569688_thumb.jpg

post-92000-0-01207700-1507569722_thumb.jpg

post-92000-0-10503100-1507569764_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...