Sari la conținut

Africa 2016


The Witcher
 Share

Postări Recomandate

Din experientele noastre marocane:

 

/index.php?/topic/646571-aventura-in-maroc/page-2

 

/index.php?/topic/692135-maroc-2013/page-2?hl=maroc

 

Ar fi cam asa:

 

Cel mai ieftin si fara batai de cap: zbori la Marrackesh si inchiriezi motor...

Trimiti cu duba motorul/motoarele cat mai aproape de Gibraltar si de acolo pe roti in Maroc...

 

 

 

Motoarele grele nu au ce cauta pe dune...

 

Daca inchiriezi moto vei avea o luna sa te dai prin Maroc, daca te duci pe roti, vei pierde doua saptamani pe drum, + cheltuieli + doua seturi cauciucuri si vei ajunge gata obosit...

 

 

 

 

 

```

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu zic cum ar fi mai odihnitor sau mai relaxant dar ... daca ai motor Adventure cred ca ar trebui sa fie placut sau cel putin sa iti placa tie sa mergi cat mai mult pe 2 roti ... altfel puteam pune pachet la duba R1 si ma dadeam racing pe asfalt in Marakesh ... Ma gandesc ca Adv Rider = putin asfalt, putin off road, putin drumuri secundare, cazare la cort, mancare la primus, ... INTO THE WILD ... asa sa stau la hotel si sa ma duc sa ma dau 2 sapt pe Dune imi luam un X Challenge sau un motor de MX si o ardeam pe dune cu HD-Hero-ul pe cap bagam 2-3 filmulete pe youtube/fb/instagram si spuneam " Am vazut si Marocul " . Am trecut la KTM 990 pt ca am vrut sa fac Enduro/Touring ... parerea mea e ca daca vroiam touring exclusiv imi luam un BMW R1200RT si daca vroiam exclusiv Enduro imi luam KTM 450 SX-F. Asta e doar parerea mea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care ar fi o alegere ff proasta... pt enduro...

Da, KTM 450 SX-F e de cross.

» Post actualizat in 08 Dec 2015 07:37

Robert Ambrozie vezi ca granita cu Algeria este inchisa, in Tunisia ai nevoie de viza si ca sa treci in Maroc din Tunisia trebuie sa o faci via Algeria care are granita terestra inchisa deci daca iei ferry de la Genova trebuie sa il iei pana in Tanger , eu unul prefer luna Aprilie din motive de vreme si prefer mersul pe 2 roti pana in Gibraltar.

Pe de alta parte eu am 28 de zile de concediu pt aceasta tura deci nu ma grabeste nimeni si pt 3 zile scutite cu ferry prefer sa vad in alea 3 zile Monaco, Barcelona , Gibraltar. In Maroc nu mi-am propus sa stau mai mult de 2 sapt.

 

Deci daca scad 14 zile din 28 = 14 zile care raman de facut pe drum dus - intors .

Hai sa zic ca stau 18 zile in Maroc si imi raman 10 zile de facut pe drum dus-intors si tot e ok.

In Martie sigur o sa fie frig pana la Milano si chiar si pe parte de Italia si Spania s-ar putea sa ploua si sa fie racoare sanse sunt si in Aprilie sa prind vreme rea pe parte de Europa dar sunt mai putine sanse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca nu m-am facut inteles...

 

Daca mergi 2 saptamani pe asfalt prin Europa si 2 saptamani din care 50% asfalt in Maroc, eu spun ca nu prea e aventura...cred ca e mai mult touring...

 

Planul tau e deja facut...si iti urez succes !

 

Sa pui poze ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de fiecare ce intelege prin aventura , unii cred ca e o adevarata aventura sa mearga la piata in Paris iar altii cred ca aventura nu e decat la Dakar .... pe parte de Maroc sunt multe bucati Off Road si nu e asfalt chiar 50% ... dar cei care mi-au dar PM si care vor sa mearga intr-o modalitatea sau alta vad ca sunt posesori de R1200GS si cand le-am spus de Merzouga au spus ca nu prea se baga pt ca e prea Off-Road drumul pana acolo .

 

Eu unul ca incepator in ale "calariei de aventura" nu pot decat sa ma intreb :

 

- Oare daca aventura inseamna sa merg pe doua roti in Maroc, Magadan, India, Nepal, Grecia, Turcia etc ... si pana acolo sa fac tot posibilul sa evit a merge pe 2 roti , nu mai bine ramaneam la vitezana si pt adventure pur si simplu zburam pana la destinatie si inchiriam o motocicleta de acolo ?

 

P.S. - Inteleg posibilitatile limitate ale unora de a lua concediu dar nu definesc spiritul Adventure dupa cat timp am eu pt a face asa ceva. Daca e sa spunem ce inseamna Adventure atunci probabil ca ceea ce a facut Ionut cu Ana este adventure.

 

Asta e daca o sa imi iau teapa ca merg pe 2 roti pana acolo si o sa ma plictisesc ... o sa invat o lectie importanta pt viitor .

O sa pun poze .


» Post actualizat in 08 Dec 2015 10:10

in plus in Maroc poti merge pe restul de 50% din drumuri care nu sunt asfaltate .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ferry-ul Tarifa - Tanger e la juma de preț față de cel de Gibraltar. Pune și șpaga la vameși pentru importul temporar al motoretei la socoteală dacă ții neapărat să treci direct în Tanger. Din câte știu, cea mai ieftină variantă pentru spanioli e să treacă Algeciras - Ceuta. Cum Ceuta e tot Spania și treci pe uscat în Maroc, călare pe atelaj, nu mai faci import temporar.

Editat de sukhoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a stabilit :

 

Data de plecare - 10 Aprilie 2016

Modalitate de ajuns in Maroc - pe 2 roti

Traseu pana in Maroc - Romania - Serbia - Croatia - Slovenia - Italia - Franta - Spania - Gibraltar (pauza) - Tanger .

In Maroc sunt cateva variante de traseu.

 

Durata Totala estimata - 28-30 zile din care 10 pe drum si 18-20 prin Maroc

 

Participanti pana acum :

 

The Witcher - KTM 990 ADV

 

Fractura - BMW R1200 GS

 

Pt. Doritori - PM si stabilim o intalnire toti ... prin ianuarie - februarie .


» Post actualizat in 13 Dec 2015 20:12

* Gibraltar (pauza = 1 zi pt service motor, eventual schimbat gume cine vrea )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- ia cartea lu Chris Scott (hartie sau vezi ca e si format electronic pe Amazon) pt idei de trasee. vezi ca o parte din ce-s date off acolo, acum sunt asfalt. sunt si vreo 3 topice pe aici, 2 ale lu' Cristache (2011,2013) si unul pornit de ERU (2014) pt idei de rute. Mai imi aduc aminte si de ceva prin topicul lui mrrwhite.

Am comandat cartea lui Chris Scott (sunt de moda veche asa ca imi place varianta pe hartie) am citit cele 3 topice si am luat niste notite .... mi-a dat si ERU track-urile lui ... MAROC HERE I COME si vb lui Cristache o sa facem multe poze la impins motociclete prin Desert :))))

Editat de The Witcher
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum o sa pregatesti KTM-ul? Vezi ca are nevoie de ceva inspectie specifica inainte sa pleci cu el. Daca nu intelegi la ce m-am referit, eu zic sa nu pleci cu el. :D Pe mine nu m-a lasat niciodata, dar trebuie sa stii motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - Revizie / schimb ulei, filtre ulei si aer, placute de frana, cauciucuri noi din Bucuresti apoi Schimb ulei filtre ulei si aer + cauciucuri noi in Gibraltar sau Tanger. La intoarcere voi schimba dinnou filtrul de aer in Gibraltar.

2 - Pregatit de drum total adica saddlebags, tailbag, tankbag, protectie far, proiectoare, greutate cat mai mica pe el (fiind muntzoman am ceva echipament ultralight).

3 - Mai mult de atat o sa intreb si eu mecanicul si prietenii, dar sper sa nu fie nevoie de mai mult de atat ...

Editat de The Witcher
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur e nevoie de mai mult.

Verifica/schimba-filtre pompa benzina/revizie pompa apa-semering/cilindru receptor/pompa ambreiaj/discuri ambreiaj(sa ai si de schimb cateva discuri. Iti mai spun pe parcurs.

Trebuie sa ai scut aluminiu aftermarket,sidestand relocator, protectie capac ambreiaj/schimbata pedala de frana ca iti sparge capacul de ambreiaj la cazatura, cred ca ai deja crashbars-uri.

 

 

Pot sa iti scriu multe si sa iti si explic de ce trebuie sa le faci. Documenteaza-te mai bine in ceea ce priveste servisarea la 990 ca sa nu arunci cu pietre cu el dupaia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur e nevoie de mai mult.

Verifica/schimba-filtre pompa benzina/revizie pompa apa-semering/cilindru receptor/pompa ambreiaj/discuri ambreiaj(sa ai si de schimb cateva discuri. Iti mai spun pe parcurs.

Trebuie sa ai scut aluminiu aftermarket,sidestand relocator, protectie capac ambreiaj/schimbata pedala de frana ca iti sparge capacul de ambreiaj la cazatura, cred ca ai deja crashbars-uri.

 

 

Pot sa iti scriu multe si sa iti si explic de ce trebuie sa le faci. Documenteaza-te mai bine in ceea ce priveste servisarea la 990 ca sa nu arunci cu pietre cu el dupaia.

:goodposting:

 

Avand in vedere ca tu vrei sa mergi neparat calare dupa ce mai multa lume ti-a explicat cum sta treaba (fiecare face cum decide personal) eu zic ca acest ultim post este esential pentru tine, adica fa macar o servisare ,,la sange'' deoarece vei avea nevoie de un calutz care sa nu te lase sub nici o forma. Altfel concediul se va trasforma intr-un cosmar ...

 

Sa ai bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:goodposting:

 

Avand in vedere ca tu vrei sa mergi neparat calare dupa ce mai multa lume ti-a explicat cum sta treaba (fiecare face cum decide personal) eu zic ca acest ultim post este esential pentru tine, adica fa macar o servisare ,,la sange'' deoarece vei avea nevoie de un calutz care sa nu te lase sub nici o forma. Altfel concediul se va trasforma intr-un cosmar ...

 

Sa ai bafta !

Ca sa zic asa mai direct : - "Verifica/schimba-filtre pompa benzina/revizie pompa apa-semering/cilindru receptor/pompa ambreiaj/discuri ambreiaj" ... in februarie fac revizia de 30 000 km adik mobra e ca noua , nu a vazut pana acum off road ;

- "Trebuie sa ai scut aluminiu aftermarket,sidestand relocator, protectie capac ambreiaj/schimbata pedala de frana ca iti sparge capacul de ambreiaj la cazatura, cred ca ai deja crashbars-uri" ... da astea le am deja;

- Daca plec intr-o tura cu juma de KTM in piese de schimb e cam greu motorul si s-ar putea sa am probleme cu amortizoarele;

- Chiar daca as avea juma de KTM in piese de schimb la mine problema e ca in afara de a schimba manetele, uleiul, filtrele, pedalele, cauciucurile,bujiile, becuri, etc. lucruri easy medium , nu ma pricep pt ca nu sunt mecanic... deci degeaba as lua discuri de ambreiaj din moment ce nu as stii cum sa il demontez si sa pun discurile;

- Inainte de plecare voi face o servisare ca lumea si un training de 2 sapt in cum se schimba o pompa de apa, pompa de ambreiaj si alte lucruri esentiale ce se pot strica .

 

Faza ca eu vreau calare si ca lumea mi-a explicat cum sta treaba ... hmmm majoritatea au zis ca nu au 30 zile de concediu sau ca nu merg pe asfalt atat de mult desi au mobre mai mari ca a mea ... adica nu cred ca te duci exclusiv pt Hard Enduro cu un R1200GS . Iar restul erau 2-3 care au mers deja in Maroc si apreciez sfaturile si povestirile lor de pe meleagurile Marocane si le multumesc mult pt povete dar si ei au zis ca e vb ca as putea sa stau mai mult in Maroc decat pe drum pt ca prin Europa e Boring dar eu am deja de stat 18-20 de zile in Maroc si imi este de ajuns. A mai fost cineva care merge tot calare pe mobra pana acolo cu inca 2 prieteni dar merge in Octombrie si are la dispozitie maxim 3 sapt cu tot cu drum si finally a fost "fractura" care a zis vreau in Maroc 100% pot oricand si pot sta oricat.

Deci dinnou cred ca nu ma fac inteles si am sa ma repet ... Pt mine MOTO ADVENTURE inseamna 2ROTI cat mai mult posibil, on-off cum o fi dar 2ROTI sa fie , pt mine Europa nu este Boring pt ca nu am vazut-o in totalitate de fapt ce cunosc e Italia, Franta , Elvetia , Germania, Grecia, Turcia , Ungaria, Bulgaria si cam atat dar nu a fost niciodata plictisitor.Pt. mine MOTO ADVENTURE inseamna sa cunosc lumea pe 2ROTI sa vad alte obiceiuri, alte stiluri de viata , alte tari si sa ajung in locuri mai putin accesibile. Iar partea cu OFF ROAD-ul nu ma duc in Maroc sa ma dau Hard Enduro si nici sa refac traseul Dakar.

 

Oricum multumesc mult de sfaturi o sa tin cont si de ele mai ales ca am inteles ca semering/cilindru receptor e problema KTM 990 .

 

P.S. - Si pe munte la prima mea tura de 2 zile aveam, ceaun sa facem mancare , maceta de Rambo in caz de lup/urs, aveam 3 geci ca poate se uda una, 2 polare si 4 tricouri , trusa de supravietuire , amnar, canistra zippo, mancare 10 portii, 3 litri de apa etc. caram in spate 35 Kg si drept urmare am clacat la primul urcus si a trebuit sa reduc viteza de deplasare, sa fac pauze dupa pauze .... la a doua tura am avut 24 kg , la a treia tura 20 kg si la ultima tura in care am stat exclusiv cu cortul pe munte 12 zile in 3 tari straine rucsacul a avut 17 kg ... Morala este ca atunci cand mergi in ture lungi pe jos sau calare , on sau off road trebuie sa iei esentialul pentru a merge mai departe pana la primul service in caz ca se strica ceva ce in proportie de 40%-50% e posibil sa se strice , minimul necesar pt a supravietui in conditii neprielnice sau cel putin asa am invatat eu pe pielea mea in timp ... Daca faci altfel s-ar putea concediul sa fie un cosmar de cand il incepi ... Adica de exemplu in proportie de 10-20% e posibil o pietricica sa imi sara prin grilajul de la protectia de far si sa imi sparga farul ... dar sunt 100% ca nu imi voi lua far de schimb la KTM ... o sa iau becuri .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

post-92154-0-81660900-1453287112_thumb.jpg

 

post-92154-0-72235200-1453287113_thumb.jpg

 

 

Pentru cei care doresc să participe la tură am pus și track-ul

 

E bine de știut :

 

Suntem 3 motociclete , 1 4x4 , în total 6 persoane.


» Post actualizat in 21 Jan 2016 11:42

Uitasem sa mentionez ... In principiu tura va fi impartita asa 5 zile dus si 5 zile la intoarcere + 24 zile in Maroc = 34 zile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marakesh va fi pe ruta de intoarcere dar trecem la dus prin Fes unde ne si oprim pt o noapte . Dupa un calcul rudimentar as spune ca daca plecam pe 9 Aprilie din Romania, ajungem pe 14 Aprilie in Gibraltar unde oprim o zi pt service moto si schimbat de cauciucuri deci pe 16 la prima ora plecam spre Tanger, vom merge pana Chefcaouen in prima zi si vom inopta acolo (deci 17 Aprilie) si de la Chefcaouen la Fes vom ajunge undeva pe 18 Aprilie ... Sau cel putin asa mi-as dori, daca drumul prin EU ne ia mai mult timp vom intarzia probabil tot programul cu o zi .

 

Dar in jur de 18-19 Aprilie vom fi la Fes ... la Marakesh e greu de spus cand vom ajunge cu exactitate ... probabil ca in 15-16 zile de la plecarea in tura din Tanger sau cel putin asa am calculat dar avand in vedere ca vrem sa incercam cele doua piste respectiv Ouzina -Tafraoute care ne va lua 2 zile si Tafraoute - Foum Zguid care ne va lua o zi destul de lunga , pot aparea variabile cu "+" sau "-" in calculul timpului alocat :D .


» Post actualizat in 23 Jan 2016 13:15

Dar am vb cu ERU si momentan a ramas la stadiul de discutie dar ... ne gandeam la o ICELAND ADVENTURE RIDE in 2017 ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Bv Bv, asteptam opinii si starea traseelor si la mine face ceasul Tic - Tac ca mai sunt 30 de zile si plec , dar ca orice plecare e cu peripetii ca unul di tovarasii de drum nu mai dau de el si cred ca s-a razgandit , echipa cu 4x4 de fapt vrea sa ia un 2x4 pt ca nu au gasit 4x4 ieftin ... pana la urma am facut planul ca si cum I RIDE ALONE si daca e sa mai vina cineva ok, daca nu pe 8 Aprilie su pe Motor si GO! GO!! GO!!! .

 

Eu sunt Ready To Rumble, am motto-ul meu in cap DEAL THE PAIN , NEVER STOP !, am concediul aprobat, nu mai astept decat ziua de 8 Aprilie . Am facut rost de harta topo si road Maroc varianta de gps daca o vreti dati-mi un mail la kwisatz.haderach.1981@gmail.com si o trimit diseara .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...