Sari la conținut

Cross-ul e sau nu pentru fete?


Postări Recomandate

Buna! Oare m-ati putea ajuta cu niste sfaturi si pareri. Am 23 de ani, nu am mai condus motociclete deloc dar as vrea sa incep acum cu un cross. Adevarul e ca m-am indragostit de 2 roti cand eram mica si ma plimba bunicul cu mobra sa Turist. Stiu ca as fi putut sa incep mai demult sa invat insa nu am avut sustinerea din partea familiei care chiar si acum nu vad in motociclete nimic altceva decat ,,donatori de organe''. Vreau un cross pt ca in comparatie cu un moto de strada e mai sigur. Accidentele nu sunt mortale. Cu un cross pici de multe ori si is constienta ca nu e usor dar la mine e vorba de un vis si o pasiune care m-ar face sa trec peste orice cazatura. Insa cer parerea unor oameni care chiar stiu ce inseamna ,,motoritul'' in padure. E sau nu pentru fete? As putea, incepand de la varsta asta sa invat si sa pot sa il stapanesc? Mentionez ca nu vreau motor enduro, nu vreau neaparat sa il pot conduce si pe sosea, il vreau doar pt padure. Ce motor mi-ati indica?( eu am 1,70). Multumesc frumos! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur ca e si pentru fete. Dar trebuie sa incepi cu o motocicleta de teren mai linistita, nu pe un cross "pur-sange". Atentie: un cross adevarat, chiar si de 125cmc, in 2 timpi, e foarte puternic (~40 CP la mai putin de 100 Kg = imediat te da peste cap). Si acum sa nu crezi ca e chiar asa usor prin padure sau pe teren. E adevarat ca mecanica unei cazaturi pe teren e diferita de cea de pe strada, dar nu trebuie sa te culci pe-o ureche ca nu ti se poate intampla nimic, chiar pot fi cazaturi mai nasoale pe teren! Iti spun din experienta.

Si nu uita de echipamentul de protectie: casca, platosa, genunchere, cotiere, cizme off-road!

 

Eu iti recomand ori un motor de 125 cmc in 4 timpi, ori unul de 125 cmc, in 2 timpi, dar musai fara power valve.

Editat de Andr3y
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu la ce a spus colegu'.

Ar merge si 250 in 4 timpi. Nu ar fi capacitatea cilindrica batuta-n cuie, mai mult conteaza stapanirea de sine. Oricum, experienta se va acumula in timp si sunt sigur ca "standardele" se vor ridica. Inclusiv si trotineta de strada.

Pana la 24 de ani ai timp sa experimentezi.

 

Spune-ne si bugetul de care dispui.

Editat de alecscosmi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnisoara, ceea ce vrei tu, acel "cross" sau "enduro pursange" cum ii spunem noi te impinge catre aria sportiva a motociclismului. Daca cu un chopper te plimbi relaxata pe strada, cu un enduro-touring te plimbi prin tara si, ocazional, iesi si pe vreun drum forestier usurel, in schimb de un enduro pursange tragi prin noroaie, te lupti pe urcari, vii acasa cu febra musculara si cu 1 kg mai slaba, etc. Si, in primul rand, nu iesi niciodata singura.

Deci, pentru a trece la aceasta pasiune, am cateva intrebari:

1. Ai cu cine iesi, ai prieteni cu aceeasi pasiune? Ca, singura, e ca si cum ai juca fotbal singur.

2. Daca pica motorul de 100Kg pe o parte, poti sa-l ridici?

3. Esti gata sa te murdaresti pe maini? La 2500 lei nu poti sa-ti iei decat un enduro vechi, la care vei repara destul de mult, si nu cred ca-ti permiti sa-l duci la mecanic sau sa bagi inca de 2 ori valoarea lui in piese noi, asa ca vei sta cu mainile in ulei destul de mult.

 

Daca la toate aceste intrebari raspunsul e DA, atunci da-i bataie, enduro e pentru tine. Un DR350 de prin 1990, un Yamaha XT350, trebuie sa gasesti tu ceva sa te incadrezi in buget.

 

Si nu uita de echipament, o casca costa cel putin 50 euro, niste cizme minim inca 100 euro. Si fara ele nu pleci niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inprimul rand nu te sfatuiesc sa iti iei cross(e diferit fata de un enduro,merge sa te dai cu el in padure dar nu prea e facut pentru padure) ,un enduro in timpi de 125 sau 250 si ideal ar fi cu pornire la buton,sunt cateva fete care fac enduo si dau clasa multor enduristi cu experienta de pe la noi,ar trebui sa mai investesti intr-un curs minim de endureala,cum sa stai pe mobra,cum sa o ridici daca ai cazut samd.Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in discutie :) Ii contrazic pe toti care sunt de parere ca nu e bine sa incepi pe un cross. Inevitabil prima motocicleta o vei da de pamant, iar un cross facut pentru a face fata unui astfel de "abuz".
Pentru ca mi-a placut cum ai motivat dorinta ta de a intra in lumea motociclismului pun la bataie "jucaria" din pozele de mai jos. E un Generic Trigger X de 50cc in 2 timpi. Il consider ideal pentru ce ai tu nevoie.

Din pacate eu il folosesc foarte rar deoarece am si moto de strada. Nu tin neaparat sa il vand pentru ca prima motocicleta e ceva aparte, dar daca esti interesata discutam pe privat.

post-84294-0-49776000-1449129854_thumb.jpg

post-84294-0-95068600-1449129854_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai hai sa clarificam cateva c hestii pentru a o ajuta in orientare.

 

1) motor de cross - notiunea se refera la jucariile alea care se folosesc strict pe circuitul de cross - sarituri si alergatura in cerc. Suspensiile sunt pentru asa ceva, ambreiajul e pt asa ceva, motorul la fel. Nu au semnalizari si lumina, Nu conteaza consumul - doar nu pleci prea departe. Sunt motoare de competitie si atata. In principiu nu poti sa mergi usurel si tehnic cu ele, nu au fost niciodata destinate pt asta.

 

2) Motor de enduro - sunt motoretele care se folosesc in teren accidentat. Gama e foarte variata - pleaca de la cele stradale - vaci de 200 kile si peste cu care iti blestemi zilele cand intri in santuri pline cu noroi si trebuie sa le scoti de acolo - si scad spre motoare din ce in ce mai agile si cu raport putere greutate impresionant. Zona asta de motorete cu performanta mare seamana cu cele de cross despre care ziceam mai sus (unii le spun enduro-cross) dar nu sunt acelasi lucru. In principiu vrei sa ai pe motocicleta un far (chiar daca anemic te ajuta cand te prinde noaptea prin padure), un starter electric - da, ai sa opresti motrul de 200 de ori pe zi chiar si dupa ce inveti cu ce se mananca treaba, suspensii care se pot seta pt coclauri - nu pentru sarit pe circuit, tot asa.

 

Acum - ce sa alegi...... Daca vrei padure - uita de alea mari.

Motoretele astea mici si performante sunt destul de agresive ca si comportament. La enduro 125 2t nu este o mobra de incepator, este o motoreta de hard enduro pt un personaj ambitios :).

Consumabilele sunt scumpe iar la motoarele performante totul e consumabil. Mentenanta e stabilita in ore de functionare. Un cauciuc bun se aprpie de 100 Euro, un kit de lant pe acolo, un set motor e cateva sute, ----> nu iti da nimeni o motocicleta in firea ei la 500 Euro

Un enduro are seaua foarte sus - nu te ajuta ca incepator pur absolut deloc - in caz ca ai o inaltime moderata - fii foarte atenta cum ajungi cu piciorul jos

Consum - mobrele performante papa mult - se simte la buget destul de serios.

 

Ca variante (principiu.....) ar fi bine sa te uiti spre mobre enduro universale de capacitate mica - preferabil 4 timpi. Ceva care sa te ajute sa inveti nu sa te sperie si sa te chinui cu ea.

Cauta sa ai 21 pe fata pe cat posibil

Suzuki DR125 (nu 350 - e dificila pt o fata incepatoare de dimensiuni normale - am vazut situatia) - are 18 spate si 21inch fata - de mare ajutor la enduro

Honda dominator 250

mbele le epoti gasi intre 500 si 1000 Euro, ambele sunt destul de fiabile, economice si in principiu nu au fost omorate in teren (sunt motorete de A1...)

Daca bugetul e strict 2500 lei - comunistaaaaaaa - un minsk 125 (e un 2t dar proiectat pt utilizare generala) il iei la o medie de 600 lei (restul de bani ii bagi in echipament COMPLET - cizme, genunchiere, cotiere, armura sau macar protectie de spate, manusi si casca - e pacat de oasele tale altfel). Minskul a fost calul de bataie al scolilor de soferi multa vreme

-------> nu radeti de comunista. Echipata cu cauciucuri cu masele (sau chiar rusesti standard) si o foaie ceva mai mare urca pe unde nu va vine sa credeti.

 

Daca tot insisti pe cross - urmareste categoria pt copii (8 - 12 ani). E vorba defapt de dimensiunea lor si aici poti sa te uiti la kawasaki kx 85 cu roti mari pe ea - era unu de vanzare pe aici pe forum dar parca pe la 800 Euro.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cross este una.

enduro este alta.

plimbat pe "campii" este altceva.

 

cross iese momentan din discutie, trebuie ceva multa experienta intai...

enduro light, poate, dar necesita o "scula" mai scumpa decat bugetul alocat + multe cheltuieli pe langa.

plimbat pe off road este inceputul corect. incet incet din usor inspre greu...

 

in banii specificati asa cum s-a mai zis.. vei lua ceva care nu este extrem de usor de intretinut.

cu bani mai multi, 2500e in sus iti poti lua ceva ce nu va necesita prea multe reparatii dar va avea nevoie de mecanicul aferent care sa o intretina. altfel... rau pentru buzunar.

NU iti lua ceva extrem de mic. un 250 de teren pe care il vei folosi cu "capul nu cu muschiul" ...

49cc - 125 cc te vor plictisi repede DACA esti sau vei deveni pasionata de asa ceva.

 

la capitolul cheltuieli mai pune si un echipament, cizme (800-1700 roni noi), casca(400 - 1000 ron noua), manusi(100 - 200 ron noi), genunchere tibiere (150 - 500 ron noi) musai... o protectie de spate + coate antebrate obtional DAR ar fi bine... jerseu si pantaloni nu sunt musai, nu ar strica insa.

 

tot la capitolul cheltuieli baga deplasarile aia daca nu ai bafta de a avea campia in spatele casei...

 

ceva ce vrei tu nu prea este inmatriculabil. dar atentie cele dedicate enduro sunt niste brute insensibile care nu iarta. de cross nici nu vorbim.

ceva ce este inmatriculabil nu va face ce vrei tu. adica va fi "cuminte" si nu va ajunge pe unde ai vrea in teren...

 

de luat in calcul!

sigur vor exista anumite evenimente neplacute... recte echipamentul, DAR atentie echipamentul nu garanteaza nimic. e mai bine cu el dar accidentari tot vor fi!

va fi greu, obositor, rece, extrem de cald, ud, noroios... etc. trebuie sa-ti palca asa ceva ... ca sa-ti placa. hihhihi

 

insa...

este incredibil de frumos daca-ti place si esti pasionata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mama masii de plictiseala cu 125 pe coclau...... Oameni buni - e vorba de incepator pur, nu de cineva care trece de la strada la endueala. Ii trebuie timp sa invete cum se controleaza ambreiajul, va ramane cu mana in gaz in cele mai nasoale pozitii, etc. Are mult de studiat pana sa ajunga la plictiseala de rigoare si la ambitii de ajuns pe nustiu unde.

 

p.s. - vezi ca sunt pe olx niste dr125 la preturi in zona ta de bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mama masii de plictiseala cu 125 pe coclau...... Oameni buni - e vorba de incepator pur, nu de cineva care trece de la strada la endueala. Ii trebuie timp sa invete cum se controleaza ambreiajul, va ramane cu mana in gaz in cele mai nasoale pozitii, etc. Are mult de studiat pana sa ajunga la plictiseala de rigoare si la ambitii de ajuns pe nustiu unde.

corect.

DAR pentru cineva cu bani sa-si cumpere un 49 - 125 si dupa sa-l vanda si sa-si ia altceva... e simplu.

pentru cineva care are un buget de 2500 de lei calculat pentru motor si echipament e mai complicat...

e mai ieftin sa-ti iei ce trebuie din prima...

 

plus: cu cat e mai mic cu atata vei avea mai des probleme...

plus: multe dintre motoarele de capacitate mica 49-125 au fost pe mana unora pentru care intretinerea se face cu soricei, sarma si banda adeziva...

 

copletare la postul meu de mai sus:

regula de urmat: nu te duci singura! se merge in grup. s-a mai zis... dar e bine sa fie bine inteles.

ramai pe cinestie unde ...

sa nu ajungem la tragedii cu rideri experimentati, nu incepatori plecati singuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 - clar nu - au fost facute sa fie moped - cele din ultimii 25 de ani (nu vorbim de clasa 50 cc de competitie).

125 - pt tineret nu e chiar asa pacatos. nu au pretentii de performanta extrema si sunt construite destul de conservator + dimensiunile adecvate pentru o fata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci acei 2500 sunt exlusiv pt motor...echipamenteul e separat...si da,nu e vorba de plictiseala mai ales la început,ca am de învățat,exersat si exersat din nou...nu e vorba ca vreau neapărat Cross sau neapărat un enduro,vreau ceva ce se se potrivesca cu ce vreau sa fac..enduro light..si stau la casa,am pădure si teren pt motorit la 2 pasi de casa...cu bicicleta merg de la 6 ani,merg cu ea pe ploaie,soare,ninsoare,indiferent de teren si ma bag de multe ori pe unde e noroiul mai mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite aici http://olx.ro/oferta/suzuki-dr125-ID4PX66.html#c42a4a5926 - nu il stiu pe individ si nu stiu motoreta dar e un exemplar cu 18 pe spate si 21 pe fata (foarte rar la mobre de incepatori).

Negociaza sa il lase sub banii care ii ai tu, nu uita ca ai nevoie de alte cauciucuri pt padure - doar de enduro usor te descurci si cu ce are el. Daca vrei poti sa il inscrii - sa mergi calare la benzinarie :) (da, e naspa sa stai cu bidonu in masina cand vrei sa te plimbi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...