Jump to content
Sign in to follow this  
nicon

KTM SX 250 (pentru cei tineri si nelinistiti ...seniorii )

Recommended Posts

Mos Nicolae a trecut si pe la mine si mi-a adus o motocicleta de cros , tare nabadaioasa .KTM SX 250 (2t) . La orice acceleratie mai serioasa fuge spatele de ajunge aproape paralel cu fata :rock:

 

Astazi am reusit sa ma dau putin cu ea (vreo trei ore ) , intr-o zi exceptional de frumoasa .

Nu prea am timp de comentarii . Deocamdată va pun cateva imagini , urmand ca pe parcurs sa mai auziti de noi .

 

post-48189-0-41734800-1449927006_thumb.jpg

post-48189-0-96870000-1449927014_thumb.jpg

post-48189-0-67781800-1449927022_thumb.jpg

post-48189-0-00543000-1449927031_thumb.jpg

post-48189-0-40304000-1449927039_thumb.jpg

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai luat-o din RM VALCEA

la 1500 de euro nu?

» Post actualizat in 12 Dec 2015 14:33

Ai luat-o din RM VALCEA

la 1500 de euro nu?

» Post actualizat in 12 Dec 2015 14:40

S-o stăpânești cu plăcere!!!

Am vrut să o iau eu dar nu mi se vânduse o motoretă la timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa iti dau adresa sa ii spui mosului unde stau sa vina si la mine. :)

Si eu imi doresc un cross, dar stand la bloc, pare cam dificil pt un cross. ( murdarie, reparatii , depozitare, etc)

 

Succes , f misto jucaria de craciun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti cum e cu motocicletele astea ?

Neveste , nu putem sa avem decat una si atunci , ca sa compensam ne luam mai multe motociclete . Fiecare din ele are ceva aparte ce nu are alta . Si motocicletele si nevestele .

.............

Eu am marele avantaj , imensul , avantaj ca ies din curte si intru direct in padure .

Binenteles ca nu stau numai prin padure .

Mai ies si eu mai departe de casa la asfalt .

.............

Asa este . La bloc este mai greu .

............

Am bagat la incarcat un filmulet proaspat de cateva minute din padure cu aceasta motocicleta polizor care incepe sa-mi placa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă faci să îmi pară rau ca nu am luat-o eu :-)

M-a speria un pic faptul ca are pornire doar la pedala și ca face ca drujbă

Dar se pare ca nu e așa...

Eu am una în 4T și e diferită

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la ce te referi .

Aici era vorba de povestea Mosului Nicolae .

Pesevereaza si nu uita sa asezi ghetutele in așteptarea moșului .

De Craciun mai vine unul ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

off, offfff, tocmai dumneata sa faci o asemenea gresala de incepator... daca motoreta nu are amortizoarele schimbate cu unele de enduro o sa ai muuult de furca prin padure cu ea... unghiul furcii este diferit si asta te va dezavantaja. ar fii o idee sa ii pui aprindere de exc. asta o va domoli si ii va creste cuplul la ture joase. e posibil sa fie nevoie doar de volanta ;) cititorul de scanteie are doua pozitii de montaj.

Ce sa mai zic, bafta multa cu bestia prin padure. daca apar dureri in zona lombara si incheieturile mainilor au de suferit poti da vina linistit pe suspensie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi vine sa rad când imi amintesc cum Vali Chefani incercand motocicleta , zice : nu stiu ce , ca nu-mi place deloc cum revine pe fata suspensiile .

Asa este , cum zici ,dificila prin padure , dar a inceput sa-mi placa . Pacănește înfundat (pam ,pam ,pammm) si trebui sa-i dau gaz ca sa curga si ea cumva elegant .

Si ce am observat .Toti baga cate 20 grame de ulei pe litrul de bienzina (poate si mai mult ).Este cam mult .Normal ar fi 100 gr ulei la 6 litri benzina . Nu mai vorbim de faptul ca de mila nu prea tureaza motorul pentru autocuratire .

Azi este ziua sotiei si beleaua de motocicleta m-a obosit asa tare ca de-abia am putut sa cant si eu cu nepotii "la multi ani " . Ma mai doare si ceafa ...


» Post actualizat in 12 Dec 2015 17:17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nicon ,eu zic sa bagi mai mult ulei de amestec.Chiar daca da fum mai mult face bn la ungere,am avut 2 t si stiu ce inseamna.Am pus chiar 30 ml/lt de benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 recomanda majoritatea producătorilor,ulei sintetic ,daca bagi minerale trebuie si 40 :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trecerea de la 4T la 2T poate fi grea cateodata. Atunci cand ai ales si 2T-ul gresit (cross in loc de enduro), te oboseste la fel de mult sau poate chiar mai mult decat precedenta, si, cum spuneati, roata spate poate deveni foarte usor necontrolabila.

La mine, trecerea respectiva a fost cu dureri, timp de 3 luni am tot injurat cand aveam de urcat cate o panta, iar 2T-ul parca se incapatana sa nu ma asculte acolo unde 4T-ul m-ar fi dus el pe mine la deal, datorita cuplului. Si eu alesesem relativ bine, luasem un EXC 250 2T, nu un cross.

Insa acum nu as mai da 2T-ul pe un 4T.

 

Daca tot sunteti prieten cu Vali Chefani, cereti-i lui un EXC 250 2T la o tura, ca sa vedeti diferenta.

 

Si, apropos de pareri su afinitati, mie nu-mi place deloc FR 350. Eu merg mai mult intr-o zona noroioasa, si am observat ca acolo unde motorul meu se descurca acceptabil (cateva gaz-uri la deal pe noroi si am scapat, am prins viteza si am urcat), cu un FR350 imi fuge roata spate la cel mai mic gaz, nu o pot controla deloc, parca nu vrea sa mearga la deal. O fi el imbatabil pe urcari lungi datorita cuplului, dar pe zone dificile, noroi, parauri, nu-mi place deloc.

Poate nu sunt eu invatat cu el, nu stiu.

 

Exemplificare: ma descurc relativ motorul meu, dar cand e sa-l ajut pe colegul cu FR350, o dau in bara:

https://www.facebook.com/ilie.huiu/videos/994440767246354/?theater

Share this post


Link to post
Share on other sites

200ml/10litri benzina=100ml/5litri benzina daca faci dilutia mai mare poti praji ambielajul cand deschizi gazul serios, adica de la jumatate in sus. daca insa pui mai mult ulei motoreta va merge mai lenes dar va exista riscul ancasarii bujiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De-abia m-am intors din cusa.

Astazi motocicleta a mers cu totul altfel decât ieri .

Am dat benzina afara din rezervor si am pus alta . Amestec 18 gr ulei la 1 litru (masurat cu seringa ) si Metabond Megalene 5 % care este un aditiv extraordinar pe care il folosesc de vreo douazeci de ani la toate masinile si motocicletele mele (diesel-ul are Metabond Megasel).

Nu este vorba ca scoate mai putin fum (insesizabil in acceleratie ) dar motorul nu mai pufane si nu se mai accelereaza greoi .Aproape ca nici nu sesizezi cand intra poverile in functiune De dimineata nu am simtit efectul , dar acum la intoarcere m-am distrat ca niciodată printre copaci si damburi .Din păcate filmul de la urma in care m-am destrabalat putin nu s-a inregistrat . Camera era descărcată . Raman dator ...cu un astfel de film .Acum voi pune unul mai blandut

 

Undeva la raul Argers am intrat intr-un namol si m-a stropit pana in creștetul castii . Ma uitam cum bucati de noroi treceau pe desupra mea in fata de parca eram pe vaprul cu zbaturi . Nu asta vream sa sublinies ci faptul ca s-a comportat exceptional la namol si a iesit cu o picătură de acceleratie . Asa cum spuneam mai demult , turația la roata este foarte mare (adica plaja de la zero la maxim in trapta intai este foarte mare in raport cu 4t-ul) .

 

Un alt punct forte este stabilitatea pe viraje . In cel putin 4-5 situatii m-a salvat redresându-se usor cand mi-a fugit fata datorita sleaurilor de sub frunze sau a cracilor cazute oblic . KLX -ul si Freerider ma dadeau jos la vitezele respective . De abia acum am inteles cauza . Cineva mai sus (Jumba) , vorbea de unghiul de fuga care este altfel fata de enduro . Am constata ca SX -ul nu vireaza atat de mult cat alte motociclete si asta confirma ca are un alt unghi(nu luam in discutie opritorile ) . Deci pe viraje e tare de tot .

 

Ce m-a surprins de-asemeni este consumul . La Freeride pe aceleași trasee ( de vit 1-3 , am un consum de 7% . SX-ul a avut cam 8 - 9 . Sa zic in procente cu 30 max..35% mai mult .Deci nu este cum se zvonește ca ard rau la buzunar .

 

Un alt punct forte este controlul excelent pe coborâri . Ai curaj sa te cobori cu el pe cele mai abrupte pante .

 

...probabil sunt multe altele de spus . Eu nu sunt decat un incepator pe aceasta motocicleta care m-a surprins cu totul placut .


» Post actualizat in 13 Dec 2015 12:15

Trecerea de la 4T la 2T poate fi grea cateodata. Atunci cand ai ales si 2T-ul gresit (cross in loc de enduro), te oboseste la fel de mult sau poate chiar mai mult decat precedenta, si, cum spuneati, roata spate poate deveni foarte usor necontrolabila.

La mine, trecerea respectiva a fost cu dureri, timp de 3 luni am tot injurat cand aveam de urcat cate o panta, iar 2T-ul parca se incapatana sa nu ma asculte acolo unde 4T-ul m-ar fi dus el pe mine la deal, datorita cuplului. Si eu alesesem relativ bine, luasem un EXC 250 2T, nu un cross.

Insa acum nu as mai da 2T-ul pe un 4T.

 

Daca tot sunteti prieten cu Vali Chefani, cereti-i lui un EXC 250 2T la o tura, ca sa vedeti diferenta.

 

Si, apropos de pareri su afinitati, mie nu-mi place deloc FR 350. Eu merg mai mult intr-o zona noroioasa, si am observat ca acolo unde motorul meu se descurca acceptabil (cateva gaz-uri la deal pe noroi si am scapat, am prins viteza si am urcat), cu un FR350 imi fuge roata spate la cel mai mic gaz, nu o pot controla deloc, parca nu vrea sa mearga la deal. O fi el imbatabil pe urcari lungi datorita cuplului, dar pe zone dificile, noroi, parauri, nu-mi place deloc.

Poate nu sunt eu invatat cu el, nu stiu.

 

Exemplificare: ma descurc relativ motorul meu, dar cand e sa-l ajut pe colegul cu FR350, o dau in bara:

https://www.facebook.com/ilie.huiu/videos/994440767246354/?theater

Freeride 350 are un cuplu exceptional si la orice acceleratie trage . De fapt cei de la KTM au umblat la motorul EXC de 350 si i-au dat puterea pe tutatiile mici si medii , coborand varful . La urcare este exceptional , dar la coborare iti da senzatia ca vii in cap . Are o echilibristica de poti merge cu el si pe sarma ( vine vorba )


» Post actualizat in 13 Dec 2015 12:22

post-48189-0-06809200-1450008500_thumb.jpg

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine merge motorul daca nu ii pui de loc ulei in benzina. Doar ca nu merge prea mult. E motorul tau,dar sa stii ca se pune intre 2-3 % ulei sintetic in benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...iata ce frumos merge motorul cu 18 gr ulei la litrul de benzina .

Astazi chiar mi-a plăcut fata de pufaneala de ieri

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am cautat sa ma imprietenesc cu SX-ul .

I-am schimbat chitul de lant si acum am 13 cu 50 in loc de 13 cu 48 standard .

Ulei amestec full sintetic Metabond , ceva reglaje la PW .

Acum am doua motociclete diferite pe enduro :Freeride 350 (enduro-trial) care este cu un cuplu foarte mare la turatii joase si poate fi controlat bine la urcarea in panta si crosul SX 250 2T care rupe aderenta imediat si este foarte dificil de controlat in panta mai ales pe teren moale .

Cu toata baraiala lui , SX ul parca imi este mai drag

 

 

 

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

si... chiar m-am impriietenit cu SX-ul . Este foarte agresiv in acceleratii .

De fiecare data cand aveam nevoie de putere , transmitea rotii motoare o forta atat de mare si necontrolabila incat rupea aderenta .

 


 

 

 

 

...iar acum , am obtinut o motocicleta cu motor ... de avion si usor controlabila .


» Post actualizat in 18 Feb 2016 08:05

o mare placere ...

 

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi in Vinerea Mare , am cam dat de belea cu turbata .

Nu pot sa-mi imaginez nici acum ce s-a întâmplat acolo . Cred ca am avut viteza prea mare la săritura celor doi copaci cazuti de nu am reușit sa evit impactul următor .

... o jertfa de sânge adusa acestei mari pasiuni , motociclismul de pădure .

 


» Post actualizat in 29 Apr 2016 14:47

Acum , cand privesc înregistrarea cu incetinitorul imi dau seama mai bine . Am sărit in sus apoi am plonjat cu picioarele prin aer pe spate . Buna căzătura care a atomizat impactul cu solul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traditii romanesti .

Ziua Sfantului Andrei se cheama si Ziua lupului sau Gadinetul schiop. Se stie ce a simbolizat lupul pentru daci, daca insusi steagul lor avea infatisarea unui balaur cu cap de lup. Se credea si inca se mai crede si acum ca in ziua de 30 noiembrie, lupul devine mai sprinten, isi poate indoi gatul teapan si nimic nu scapa dinaintea lui. De aici si credinta ca "isi vede lupul coada". Ziua se serbeaza prin nelucru in casa, ca sa nu strice lupii vitele. Primejdia nu este numai pentru vite, ci si pentru oamenii care indraznesc sa plece la drum, in ziua cand porneste si luparia.

In noaptea de 30 noiembrie lupii se aduna, iar Sf. Andrei imparte prada, pentru iarna care incepe, fiecarui lup. Ca sa-si apere gospodaria de lupi, se obisnuieste si astazi la tara sa se unga tarusii de la poarta, ferestrele si pragul usilor cu usturoi. In unele parti se ung cu usturoi chiar si fantanile.
.................................

Noptile trecute lupii au dat raite pe la curtile gospodariilor nostre la Valea Sasului si au facut pagube .
Am scos de la iernat una dintre capre si ... la padure , pe urmele de lup.

.................................................

singur prin paduri
... sau poate nu .
Imi amintesc bancul cu militianul care vroia sa faca niste bani si nu stia cum . Trece un popa cu bicicleta , il opreste si incepe sa-l intrebe , de aia , de aia . Toate erau in regula . Il mai intreaba odata unde merge si la raspunsul " ... cu Domnul ' ... gata , te-am prins . Nu aveti voie sa calatoriti doi pe bicicleta

 

post-48189-0-77547600-1480455458_thumb.jpg

post-48189-0-21145700-1480455470_thumb.jpg

post-48189-0-55183500-1480455484_thumb.jpg

post-48189-0-25675400-1480455496_thumb.jpg

post-48189-0-74992800-1480455528_thumb.jpg

post-48189-0-56594800-1480455544_thumb.jpg

post-48189-0-31495900-1480455558_thumb.jpg

post-48189-0-16301300-1480455573_thumb.jpg

post-48189-0-65760200-1480455583_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua se serbeaza prin nelucru in casa...

 

 

M-ai convins!

Azi imi fac ceva de lucru pe la garaj.

Adica scot XR-ul si fac o tura in padure - precum popa cu bicicleta.

Adica incetisor ca si cu bicicleta, pentru ca am gumele cu profil de enduro, baltile sunt inghetate iar uleiul din amortizoare e cam la fel.

 

Si apropo:

 

Nu pot sa-mi imaginez nici acum ce s-a întâmplat acolo .

 

Cred ca acolo, dupa ce ai reusit sa zbori peste copacii cazuti, ai folosit reflex (in aer) virajul de sosea.

Nu te necaji, eu am patit la fel dar pe una cu atas cand am folosit reflex virajul de la solo.

Noroc ca era soseaua libera si fara copaci :)

» Post actualizat in 01 Dec 2016 02:10

P.S. M-am tinut de cuvant. Am pornit "mobra" de off-road si am facut ieri o mica tura. Din dragoste la 0 grade :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

» Post actualizat in 01 Dec 2016 02:10

 

P.S. M-am tinut de cuvant. Am pornit "mobra" de off-road si am facut ieri o mica tura. Din dragoste la 0 grade :)

 

Felicitări . Astia sunt adevărații motocicliști , cei care nu pregeta .

 

Nici eu nu aveam cum sa stau cu mâinile încrucișate .

Am luat SX-ul si timp de câteva ore nu m-am intors acasa .

Daca aveti răbdare sa urmariti pana la capăt filmulețul nu are sa va para rau .

 

... apropos ,

nu am cazut de loc astăzi la viteza cu care am mers ,la terenul alunecos si la cauciucul pe spate uzat. Tocmai atunci cand este sters , roata din spate cauta tot timpul sa o ia inaintea celeilalte si este , spectacol . Din pacate camera de filmat pusa pe casca nu poate imortaliza fazele ...

 

post-48189-0-85252200-1480620465_thumb.jpg

post-48189-0-63264500-1480620481_thumb.jpg

post-48189-0-71989100-1480620497_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări .

...

 

Multumesc!

Scurtaturi abrupte, santuri longitudinale si creste pe langa rape adanci (min.27:30), pe zapada, de unul singur. Brrr!

Filmul mi-a dat emotii.

Edited by easy ride on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi mi-au sosit De la Bucuresti doi noi tovarasi de drumetii, Razvan si Daniel.

Ne-am dat pe enduro cinstind noul an 2017 .

Din pacate KX-ul de 250 a lui Razvan ne-a lasat in pana( dupa o reparatie de aproape .... euro si a trebuit sa ne despartim pe traseu .

Hai sa va pun cateva filmulete si imagini . Si asa nu prea aveti ce face , la gura sobei ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-48189-0-98003000-1483464929_thumb.jpg

post-48189-0-92121700-1483464946_thumb.jpg

post-48189-0-96655300-1483465000_thumb.jpg

post-48189-0-90481300-1483465066_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain-fain!

Acum insa cred ca si pe la voi tot terenul e acoperit cu zapada si sub minus prea multe grade :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...