Sari la conținut

Cheie cu cip / fara cip


ClaSiC0
 Share

Postări Recomandate

Stiu ca poate este o intrebare cam proasta dar chiar nu stiu la ce foloseste acel cip. Eu daca iau o cheie bruta fara cip si o fac ca si rezerva pot porni moto in caz ca pierd cheia? Adica nici nu stiu mai exact unde este acel cip.
Motocicleta este un YZF R125.

 

Daca stiti pe cineva care are chei brute de yamaha la un pret mai bun sa ma anunte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cheie cu cip de la yama cumperi blank de la yama. copiezi cheia veche la orice atelier de copiat chei dupa care o initializezi folosind cheia rosie si motocicleta personala. daca n-ai cheie rosie te caci pe ea cheie cu sau fara cip la moto yama cu cip.


» Post actualizat in 04 Jan 2016 10:45

si poti sa ai max 2 negre + rosu pupate cu ecu la un moment dat. daca mai pupi o neagra, inlocuieste una veche si aia n-o sa mai mearga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sorry, ycc e altceva. nu bausem destula cafea :) nu cred ca ai imobilizator electronic. cauta daca iti zice ceva in manual de pairing. daca nu, nu ai.


» Post actualizat in 04 Jan 2016 12:09

n-are immo electronic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sorry, ycc e altceva. nu bausem destula cafea :) nu cred ca ai imobilizator electronic. cauta daca iti zice ceva in manual de pairing. daca nu, nu ai.

» Post actualizat in 04 Jan 2016 12:09

n-are immo electronic.

Imi puteti explica si mie ce inseamna asta? Adica nu trebuie cu cip?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta ta sar putea sa nu aibe imobilizator un dispozititv atasat de butucul contactului care daca cipul din cheie nu este nu te lasa sa pornesti motocicleta poti sa dai la automat insa nu ai scanteie sau nu lucreaza injectia.La yamaha mea care este pe injectie are acest dispozitiv si la fel ca tine aveam doar o cheie neagra,am fost la cei de la yamaha si mi-au zis daca nu am cheia rosie trebuie sa schimb tot incepand de la contact imobilizator si calculatorul de bord care costau 800 euro, asa ca am clonat cheia m-a costat 160 lei cipul si 40 cheia(care apropo seamana cu cheia de la logan) si am rezolvat problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Sa-ti prezint in sumar sistemul cum functioneaza:

Immobilizer System sau HISS(Ignition System Security la Honda, sau alte denumiri in functie de producator ) este un sistem electronic de protectie la furt a motocicletei. Practic motorul nu poate fi pornit daca ECU(calculatorul care gestioneaza functionarea motorului) nu recunoaste codul inscris in chipul din cheie/chei care sunt introduse in contact. Mai clar, in cheie( partea neagra de plastic) exista un chip/transponder/un integrat care emite un un semnal codificat catre antena. Antena sau emitatorul este o bobina plasata in jurul contactului( inel rosu) care atunci cand este alimentat cu tensiune( la introducerea cheii in contact) se activeaza. Chipul este “excitat” prin intermediul undelor radio transmise de catre antena care a fost activata. Apoi, chipul transmite codul unic catre antena, acesta de la antena este transmis la amplificator, amplificat, si in final transmis la ECU. Calculatorul(ECU) compara codul primit de la amplificator cu codurile inregistrate in memorie, daca-l regaseste transmite comenzi pentru modulele de injectie si aprindere. Daca nu RECUNOASTE(alta cheie, se incearca furtul, etc), motorul nu porneste!! Un ECU poate stoca pana la 6 coduri, dar pentru a copia pe alte chei/chip-uri noile coduri ai nevoie de master key(cheia rosie). Aceasta cheie nu se foloseste, se tine “la cutie”, folosesti numai pe cele negre( cand cumperi motocicleta primesti master key si 2 chei negre pentru uz).

Ti-am atasat si o foto cu elementele componente ale sistemului. Sper ca ai inteles si acum poti deduce daca ai sau nu, immobilizer system si cum functioneaza acesta.

Numai bine :hug:

 

post-74268-0-44834900-1451914577_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De vreo 2 ani stau cu o singura cheie la a mea, si nu am reușit sa gasesc un copiator pe aproape , e treaba serioasă cu cipurile astea

 

la honda, din cate stiu, poti sa le obtii de la fabrica pe baza de serie de sasiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La centrele care copiaza chei cu chip au un device care spune instant daca are sau nu chip (transponder) cheia atunci cand o pune pe el! Simplu. Daca are se cloneaza, daca nu faci doar cheie mecanica si basta.

Cred ca sistemele astea mai rau incurca detinatorii legitimi, hotii au dispozitive cu care fac immo off in cateva secunde, cel putin la auto!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudata faza sa ajungi la un atelier de copiat chei si acolo sa afli ca ai Immobilizer System la motocicleta!!! Ca ai un chip in cheie/chei, ca ai primit si o cheie rosie si nu-i cunosti scopul, dar o folosesti zilnic ca este mai interesanta si frumoasa, pffff sunt putini care au chei de culoare rosie!!( am vazut cazuri, atunci au aflat valoarea master key ), etc. Ti-ai cumparat motocicleta sau masina, cauta pe site-uri ca sunt la liber si descarca-ti manualul de utilizare si cel de reparatie. Fa-ti o imagine sumara privind modul de functionare si in special sistemele de importanta majora, invata bine si corect intretinerea si utilizarea motocicletei sau a automobilului. Daca, NU, problemele tehnice vor fi N+1 pentru tine, iar atunci banii tai sunt buni sa circule... . Doua imagini sugestive pe contactul cu cheie care semnifica prezenta Immobilizer System/HISS la motociclete(attach), etc. Daca ai pierdut toate cheile, inclusiv master key(rosie), te asteapta o cheltuiala buna, si sigur nu o uiti usor!

post-74268-0-26106600-1451991116.jpg

post-74268-0-71907600-1451991129_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca ai pierdut toate cheile si ai imobilizator, mai exista variante in afara de a schimbat setul de ecu+contact+incuietori.

Cel putin la unii producatori se poate comanda cheie de la reprezentanta pe baza seriei de sasiu(+documente care sa ateste ca tu esti proprietarul de drept)

O alta varianta este anularea functiei de imobilizator,dar pentru asta trebuie intervenit in ECU de catre cineva specializat + fabricarea cheii dupa butucul contactului (in cazul in care acesta poate fi demontat)

Pierderea doar a cheii master nu e o tragedie , se poate oricand copia o ''cheie cu chip'' la un atelier specializat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel putin la unii producatori se poate comanda cheie de la reprezentanta pe baza seriei de sasiu(+documente care sa ateste ca tu esti proprietarul de drept)

 

nu la yamaha. la honda da. in rest nu stiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...