Sari la conținut

vreo 18.000 km prin America de Nord


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 115
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Multumesc baieti si sincer sper ca excursiile si amanuntele pe care le ofer aici sa va motiveze sa vreti sa calatoriti de nebuni ....nu numai decat in Mongolia sau Alaska, dar intai sa iesiti pe aici pe la noi pe langa Romania si vor veni si calatoriile mari candva...cel putin asa a fost la mine :)

 

Hai sa vedem pe unde ramasem..plecam din Calgary :) si azi vin si cu poze frumoase

 

Vremea era foarte frumoasa, soare dar cam rece pentru ca era deja 23 septembrie dar nu conta si ma sinteam foarte bine. De cand cumparasem motorul nu facusem decat cateva probe cu el , pe aproape si de abia acuma era incarcat si l-am vazut la drum si pot sa zic ca era dezastru - nu cred ca am vazut suspensii mai proaste, mergeam ca si cu barca si vobla, motorul slab din cale afara....nici nu puteam sa sper la un demaraj mai hotarat si din ce m-am documentat pe forumuri fugitiv....toti ziceau ca si consuma foarte mult ulei. Incercam sa il compar cu Tenereul meu minunat din Romania si numai sange rau mi-am facut, dar asta a fost singura varianta pe care mi-am permis-o. Asa incarcat cum era nici nu statea pe gheara pentru ca se lasa din suspensii si trebuia tot timpul sa caut o gaura sau sa urc roata fata pe o bordura.

 

Dupa primii 30 km raman fara benzina pe autostrada de iesire din Calgary si am avut noroc ca mai aveam numai vreo 300 m pana la un peco. Am impins motorul pana acolo , am pus benzina, au intrat vreo 24 litri parca si ma gandeam ca macar atat e bun la motorul asta...probabil consuma vreo 5 litri si voi avea autonomie mare. Planul de acasa fusese sa incerc sa merg pe cea mai spectaculoasa ruta si sa ajung cat mai repede in Alaska ca sa nu ma prinda ninsoarea la dus si sa vin mai incet la intors...pentru ca parte din drum trebuie sa vii pe acelasi drum asa ca ma indreptam spre unele dintre cele mai spectaculoase parcuri nationale din Canada, patrimonii Unesco : Banff si Jasper national park . Dupa 80 km de Calgary, pe care i-am facut foarte repede pentru ca e autostrada, de prin Kananaskis drumul intra in Stancosii Canadieni....nu pot sa explic ce trairi poti sa ai cand vezi imensitatile alea de munti numai stanca, padurile de la baza conifere amestecate cu foioasele care erau toate colorate in galben pentru ca era toamna, varfurile crestelor erau acoperite cu zapada...ma opream din 5 in 5 km sa ma uit ca un copil tamp. Recunosc ca era si destul de frig si aveam un termos cu ceai din care mai luam cate o gura.

Pe vreme ce mergeam peisajul care deja era la maximul de frumusete din ce imi imaginam eu despre Canada devenea tot mai frumos si mai frumos iar din oraselul Banff intram oficial in Parcul National Banff si evident ca si traficul devenise foarte mic spre deloc...ceea ce ma bucura de numa. De acolo intri pe renumita sosea : Icefield Highway (autostrada ghetarilor), deoarece urca la o altitudine mare ,e greu de intretinut si iarna e foarte capricioasa, e presarata peste tot de ghetari mai mici sau mai mari, de lacuri glaciare iar distanta dintre cele 2 orasele turistice ( Banff si Jasper ) de la extremitatile ei, este de 300 km. Daca ma intrebati pe mine as zice 300 km de minuni ale naturii .

Incercam sa conduc motocicleta si numai nu imi iesea ...opream din km in km sa mai fac cate o fotografie...ca parca arata mai bine din unghiul asta si tot asa am continuat o bucata buna de drum- bagi a 1-a , schimbi 3 viteze si iar opresti pe loc motorul, scoate aparatul cu mainile inghetate, mai fa cateva foto si iar. La un moment dat ma dau jos de pe motor sa mai fac o fotografie si nu am pus motorul pe asfalt drept si evident ca nenorocita a cazut ...sa vedem cum il mai ridic. Am incercat sa il ridic de cateva ori si de acuma singura varianta era sa dau bagajele jos de pe el...cand apare cavaleria, opreste o singura masina care trecea pe acolo, se coboara 3 babute prietenoase care m-au ajutat sa ridic motocicleta, am mai stat la taclale cateva minute : de unde esti si unde pleci , eu le zic Alaska, ele se mira si zic : In this time of the year...you are crazzy!!!!!

O mica paranteza: trebuie sa mai zic si ca tot drumul pe unde opream - peco, cafea, foto , mancare etc. toata lumea, in stilul prietenesc americam ma intrebau unde merg si completau imediat ..catre sud nu ? iar eu le ziceam ca spre nord, iar ei - unde spre nord? eu ziceam - Alaska, ei foarte mirati ziceau -You will not make it!!! Recunosc ca ma ingrijora tare ce imi ziceau localnicii si iar ma intrebam - o-i fi eu prostul satului si nu ascult ce zic altii care stiu mai bine ca mine ??? Din momentul in care am zis ca plec in Alaska am inceput sa vorbesc cu un prieten - motociclism de al meu (Loly care fusese si el meteorolog pe Rarau) care emigrase din Romania cu ceva vreme in urma si mai fusese in Alaska cu motorul de vreo 3 ori ...dar vara. Cu cateva zile inainte sa plec statea in telefon cu mine si incerca sa ma convinga ca nu e o idee buna sa mergi acolo asa tarziu ca e risc de zapada mare, el fusese vara si avusese si zile friguroase rau...ideea lui era sa ma duc in sud unde e cald, spre Mexic...dar eu incapatanat nu stiam decat Alaska si Alaska. Alte probleme care imi semnala Loly erau ca nu voi gasi benzina pe traseu pentru ca distantele sunt foarte mari si nu exista orase iar singurele puncte de alimentare cu benzina ( un fel de cafenele cu mancare sau ceva campinguri ) sunt inchise de prin august deoarece sezonul turistic se incheie. Cu cat urcam mai in nord cu atat si ziua se micsora. Oricum o dadeam numai bine nu imi suna in minte...in cel mai rau caz am zis ca daca se strica asa tare vremea ma intorc cu coada intre picioare si asta e.

 

Dar sa continuam excursia cu peisajele tot mai frumoase, mai aparea cate o caprioara pe marginea drumului, mai cativa caribu, mai cate un indicator cu ai grija ca sunt ursi in zona, exact asa cum iti imaginezi Canada: o lume vasta si frumoasa in care oamenii traiesc in comuniune cu natura si cu animalele.

Dintre cele mai cunoscute obirective turistice amintesc doar cascada Athabaska si Ghetarul Columbia. Pe la ora 16.00 am ajuns la finele Autostrazii Ghetarilor in micutul oras turistic Jasper. Trebuie sa zic ca aceste 2 orasele Banff si Jasper sunt niste perle ale turismului , strajuiesc cele mai frumoase parcuri nationale din tara, toate casutele sunt facute din lemn si piatra cu foarte bun gust, in afara de centrul oraselelor care mai aglomerat ...restul caselor sunt aruncate prin padure si printre ele traiesc , cerbi, caprioare, caribu, cocosi si gaine de munte, vulpite si toate animalele posibile....nu am vazut carnivore dar sunt convins ca si ele sunt , doar ca mai ascunse.

 

Inainte sa ajung in Jasper trecusem deja pe rezerva la rezervor ..ceea ce nu imi suna bine deloc pentru ca facusem vreo 380 km de la ultima alimentare si cand am alimentat cu benzina si am vazut cu stupoare ca pusesem vreo 23 litri...ceea ce imi rezulta un consum de 6 litri la suta...deloc bine pentru un motor de 650 cc si in conditiile in care nu il fortasem.

Din Jasper aveam 2 variante spre nord: prin Prince George si in continuare prin Stancosi sau sa ies in preerie prin Grande Prairie si mi-am zis ca as vrea sa vad si cum arata preeria Canadiana...mai ales ca acolo sigur nu voi avea prea multe de vazut si mai fac km pretiosi. Am mai continuat vreo 200 km prin ceva zone fara nimic de vazut, dar era mai cald decat in Stancosi si oricum consideram ca am vazut prea multe pentru o zi :)

Spre seara gasesc un fel de camping (canadienii le zic provincial park), opresc acolo motorul si observ putin mai incolo dupa niste copacei o rulota parcata cu o familie de batranei. Ma duc la ei sa ii intreb daca e legal sa campez acolo sau daca trebuie sa platesc ceva cuiva...la care batranelul merge in rulota, scoate o pusca si imi zice razand ca daca cineva vreodata o sa imi ceara bani pentru campare in Provincial Park sa il impusc, eu ii zic razand ca nu am pusca si el imi zice ca vine el si il impusca. Mi-a explicat dupa, ca acele locuri sunt amenajate special de statul canadian pentru calatori ca si noi. Va zic si cum arata asa ceva: sunt indicate pe marginea drumului ca Provincial Park dar nu au statut de camping, nu sunt pazite, nu au gard, nu au curent si nici toaleta dar au locuri delimitate cu gard viu, pentru rulote sau corturi, fiecare loc delimitat avand si o masa de lemn cu banci si o vatra de foc...pentru mine era exact ce vroiam.

Am pus cortul, am facut si un foculet pentru ca am gasit niste lemne, manaci o ciorbica la plic facuta la primus, deschid o sticla de wiskey, cu mintea data peste cap de ce zi minunata avusesem si cu ochii in harta mi-am petrecut seara pana am adormit...desi era cam frigut.

 

 

 

 


» Post actualizat in 20 Jan 2016 18:45

si tot de curiozitate.. cu cat ai reusit sa o vinzi (daca ai reusit) la plecare?

salut frankone, am profitat la maxim de situatie: adica l-am cumparat tarziu in toamna ( cu 20.000 km si arata ca si nou ) cand preturile sunt mici, si l-am vandut devreme in primavara cand preturile sunt mari (cu 42.000 km si arata la fel ca si nou). Dupa ce am terminat excursia am mai stat 2 zile sa il pun la punct estetic, i-am vopsit rezervorul si aripile, crash bar care aratau mai zgariate si curatat cu alchool si benzina toate incheieturile, rotile, pus cauciucuri noi....ca imi scot banii inapoi. L-am vandut in 3 zile dupa ce l-am scos la vanzare si l-a cumparat o familie de canadieni care plecau in America de Sud care mai luasera unul la fel pentru ca vroiau sa aibe piese de pe unul pe altul in caz ca se strica.


» Post actualizat in 20 Jan 2016 18:47

si tot de curiozitate.. cu cat ai reusit sa o vinzi (daca ai reusit) la plecare?

am uitat sa iti zic si pretul : tot cu 4300 canadieni

post-15646-0-22261600-1453313975_thumb.jpg

post-15646-0-59080800-1453313985_thumb.jpg

post-15646-0-01845500-1453314028_thumb.jpg

post-15646-0-06088700-1453314030_thumb.jpg

post-15646-0-19735200-1453314032_thumb.jpg

post-15646-0-58485100-1453314034_thumb.jpg

post-15646-0-57218000-1453314036_thumb.jpg

post-15646-0-85577000-1453314038_thumb.jpg

post-15646-0-40296600-1453314059_thumb.jpg

post-15646-0-82183000-1453314061_thumb.jpg

post-15646-0-34858600-1453314064_thumb.jpg

post-15646-0-17374000-1453314066_thumb.jpg

post-15646-0-17941800-1453314068_thumb.jpg

post-15646-0-21158300-1453314070_thumb.jpg

post-15646-0-22521600-1453314072_thumb.jpg

post-15646-0-08122600-1453314074_thumb.jpg

post-15646-0-74745300-1453314130_thumb.jpg

post-15646-0-66788800-1453314132_thumb.jpg

post-15646-0-69238700-1453314134_thumb.jpg

post-15646-0-62111500-1453314136_thumb.jpg

post-15646-0-52430100-1453314138_thumb.jpg

post-15646-0-46938500-1453314140_thumb.jpg

post-15646-0-29919500-1453314142_thumb.jpg

post-15646-0-25910400-1453314144_thumb.jpg

post-15646-0-84507700-1453314163_thumb.jpg

post-15646-0-86771000-1453314165_thumb.jpg

post-15646-0-91351200-1453314167_thumb.jpg

post-15646-0-26579400-1453314170_thumb.jpg

post-15646-0-35922300-1453314172_thumb.jpg

post-15646-0-25015800-1453314174_thumb.jpg

post-15646-0-13964300-1453314176_thumb.jpg

post-15646-0-94935100-1453314177_thumb.jpg

post-15646-0-78736600-1453314199_thumb.jpg

post-15646-0-90513200-1453314202_thumb.jpg

post-15646-0-12262900-1453314205_thumb.jpg

post-15646-0-03940000-1453314207_thumb.jpg

post-15646-0-08886200-1453314209_thumb.jpg

post-15646-0-98157600-1453314210_thumb.jpg

post-15646-0-77209000-1453314212_thumb.jpg

post-15646-0-70669100-1453314214_thumb.jpg

post-15646-0-35280200-1453314241_thumb.jpg

post-15646-0-85545700-1453314243_thumb.jpg

post-15646-0-34495700-1453314246_thumb.jpg

post-15646-0-78664000-1453314248_thumb.jpg

post-15646-0-80243300-1453314250_thumb.jpg

post-15646-0-78602700-1453314252_thumb.jpg

post-15646-0-78718000-1453314254_thumb.jpg

post-15646-0-60675000-1453314256_thumb.jpg

post-15646-0-48972500-1453314281_thumb.jpg

post-15646-0-54685500-1453314283_thumb.jpg

post-15646-0-37086100-1453314285_thumb.jpg

post-15646-0-46581300-1453314287_thumb.jpg

post-15646-0-37342100-1453314289_thumb.jpg

post-15646-0-29085000-1453314291_thumb.jpg

post-15646-0-12222300-1453314293_thumb.jpg

post-15646-0-01071400-1453314295_thumb.jpg

post-15646-0-32602400-1453314316_thumb.jpg

post-15646-0-70260700-1453314318_thumb.jpg

post-15646-0-53867800-1453314321_thumb.jpg

post-15646-0-69980000-1453314324_thumb.jpg

post-15646-0-62717500-1453314328_thumb.jpg

post-15646-0-39968500-1453314331_thumb.jpg

post-15646-0-62693800-1453314333_thumb.jpg

post-15646-0-71331400-1453314335_thumb.jpg

post-15646-0-95851700-1453314358_thumb.jpg

post-15646-0-11056200-1453314361_thumb.jpg

post-15646-0-05177000-1453314363_thumb.jpg

post-15646-0-07531100-1453314365_thumb.jpg

post-15646-0-09374500-1453314367_thumb.jpg

post-15646-0-17050000-1453314369_thumb.jpg

post-15646-0-44600600-1453314371_thumb.jpg

post-15646-0-48163200-1453314373_thumb.jpg

post-15646-0-76727100-1453314386_thumb.jpg

post-15646-0-12891400-1453314389_thumb.jpg

post-15646-0-13549900-1453314391_thumb.jpg

post-15646-0-92117600-1453314392_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma, mai sa se topeasca telefonul de la atatea balutze. Frumos, ce sa spun....este si cu ceva drama povestea, nu de alta dar parca citesc despre visele mele sau ceva basme.

Editat de Adixgl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te mai intrerup/deranjez cu o intrebare tehnica. Am vazut ca te-ai plans de suspensiile KLR-ului? Cat de proaste sunt prin comparatie cu cele de pe F800GS din povestea cealalta sau chiar si in comparatie cu cele de peTenere ?

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pt cei 18 + 25 = 43.000 km!

Si succes la toi cei n. mii km pe care ii vei parcurge de acum incolo!

 

Maine ma duc sa imi iau un monitor, sa extind display-ul de laptop, ca doar asa pot sa citesc cei 18+25 privind si pe google maps.

 

Pt. ca tot suntem la sectiunea "POZE & FILME - Calatorii in straintate", sa il vad acum pe primul care mai deschide topic cu "O duminica la Ruse-Varna"... :)

Una e sa te intalnesti cu Polonezul shifonat la ceva mii de km in padure si alta sa ne asteptam la prima benzinarie pe autostrada...

Una e sa vezi caprioara din Stancosii Canadieni si alta e sa vezi cardul de gaste in Lehliu...

 

Si cand ma gandesc ca unii isi iau GPS de 700 de Euro ca sa intelega drumul de la Arc la Ikea...

 

Referitor la "Fotografiile pe care le-ai postat par selectate dintr-o oarecare colectie de wallpaper-uri hd downloadate din comercialul internetului..."

mie mi se par jalnice spre acceptabile. :) Evident, in raport cu subiectul real.

Din experienta, va asigur ca in comparatie cu realitatea pe care o vezi la fata locului, orice photo, cat o fi ea de "wall-paper", para saracuta. De fiecare data, dupa ce am descarcat photos, nu am regasit la vizionare aceleasi trairi si impresii ca in mom in care declansam aparatul. Cu ochiul si cu mintea cuprinzi mult mai multe, pe care photos (inca) nu le reproduce. Poti avea culorile, dar nu imaginea de ansamblu- zgomotul cascadei, mirosul padurii, aerul umed de langa apa; pe astea doar Blonduzx7r le stie. Si ni le povesteste bine. Multumim.

Editat de Florty
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pt cei 18 + 25 = 43.000 km!

Si succes la toi cei n. mii km pe care ii vei parcurge de acum incolo!

 

Maine ma duc sa imi iau un monitor, sa extind display-ul de laptop, ca doar asa pot sa citesc cei 18+25 privind si pe google maps.

 

Pt. ca tot suntem la sectiunea "POZE & FILME - Calatorii in straintate", sa il vad acum pe primul care mai deschide topic cu "O duminica la Ruse-Varna"... :)

Una e sa te intalnesti cu Polonezul shifonat la ceva mii de km in padure si alta sa ne asteptam la prima benzinarie pe autostrada...

Una e sa vezi caprioara din Stancosii Canadieni si alta e sa vezi cardul de gaste in Lehliu...

 

Si cand ma gandesc ca unii isi iau GPS de 700 de Euro ca sa intelega drumul de la Arc la Ikea...

 

Referitor la "Fotografiile pe care le-ai postat par selectate dintr-o oarecare colectie de wallpaper-uri hd downloadate din comercialul internetului..."

mie mi se par jalnice spre acceptabile. :) Evident, in raport cu subiectul real.

Din experienta, va asigur ca in comparatie cu realitatea pe care o vezi la fata locului, orice photo, cat o fi ea de "wall-paper", para saracuta. De fiecare data, dupa ce am descarcat photos, nu am regasit la vizionare aceleasi trairi si impresii ca in mom in care declansam aparatul. Cu ochiul si cu mintea cuprinzi mult mai multe, pe care photos (inca) nu le reproduce. Poti avea culorile, dar nu imaginea de ansamblu- zgomotul cascadei, mirosul padurii, aerul umed de langa apa; pe astea doar Blonduzx7r le stie. Si ni le povesteste bine. Multumim.

......si le tine pentru suflet doar pentru el.

 

Pentru noi ,povestea si pozele :)

 

Am urmarit povestea pe fcb. .. Respect Petrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fain! Nu stiu cum de ai timp sa ne povestesti despre ambele drumuri...cred ca-ti ia ceva timp, mai ales ca trebuie sa cauti printre sutele, miile de fotografii...

Felicitari!

Si eu sunt curios cum ti s-au parut suspensiile klr650 comparate cu 800gs.

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fotografiile pe care le-ai postat par selectate dintr-o oarecare colectie de wallpaper-uri hd downloadate din comercialul internetului... Faina experienta, așteptăm următorul post!

dada...numai ca alea ar fi fost mult mai bine incadrate :) astea sunt fotografii de motociclist facute cu o sapuniera care numai ea stie de cate ori a cazut de pe motor si de cate ori a plouat peste ea pentru ca uitam sa inchid buzunarul de la tankbag :)

» Post actualizat in 22 Jan 2016 09:29

Ma, mai sa se topeasca telefonul de la atatea balutze. Frumos, ce sa spun....este si cu ceva drama povestea, nu de alta dar parca citesc despre visele mele sau ceva basme.

multumesc. Sa stii ca va veni si povestea ta, cu siguranta mai frumoasa pentru ca vei fi in ea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, largimea, imensitate spatiilor si masivitatea formelor de relief sunt impresionante, nu stiu daca si frumoase...

 

Am vorbit cu cineva plecat de foarte multi ani in Canada. Spunea ca nu a vazut tara mai urata, daca ar putea, in secunda 2 s-ar intoarce in Romania.

 

Imi aduc aminte ca am citit cu foarte multi ani in urma ca primii exploratori, portughezi daca nu ma-nsel, cand au ajuns pe tarmurile Canadei au scris pe harta care simboliza

 

respectivul teritoriu : ''CA NADA'', adica AICI NIMIC...

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te mai intrerup/deranjez cu o intrebare tehnica. Am vazut ca te-ai plans de suspensiile KLR-ului? Cat de proaste sunt prin comparatie cu cele de pe F800GS din povestea cealalta sau chiar si in comparatie cu cele de peTenere ?

nu ma intrerupi si orice intrebare e binevenita:) rolul unei suspensii este sa amortizeze denivelarile din teren...adica atunci cand treci peste o denivelare sa se comprime si sa revina usor la loc si astfel manevrabilitatea motocicletei nu e compromisa. Atunci cand ea revine sus si coboara din nou si mai face asa de cateva ori fara sa mai fie denivelari inseamna ca ai o suspensie proasta. Mai mult de asta, atunci cand incerci sa faci manevre bruste ( de evitare sau depasiri rapide ) motocicleta trebuie sa ramana rigida si sa isi pastreze trasa pe care o imprimi iar daca ai o suspensie proasta , apar niste miscari de stanga - dreapta ale motocicletei care trebuie controlate din ghidon.....o munca destul de serioasa pe drumuri off road. Daca motocicleta e si incarcata tare de ture lungi aceste miscari de sus/jos si dreapta /stanga sunt mult amplificate si de extragreutate.....si tre sa tii tare de ghidon si sa faci mici corectii. La asta se mai adauga si faptul si ca pierde din garda de la sol si ca la denivelarile mari o auzi cum troncane pentru ca ajunge la capatul ei. Toate astea le avea Kawa asta desi era relativ nou si cu putini km. Tenereul 660 este o motocicleta extraordinara la mai toate capitolele inclusiv suspensie...mai putin motorul care e prea slabut iar despre BMW nu pot sa zic nimic de rau - se simte ca e putin slaba suspensia fata doar in conditii de folosire hard pe off road-uri, dar nu simti nici un inconvenient daca mergi normal pe off road sau on road.

» Post actualizat in 22 Jan 2016 10:15

Intr-adevar, largimea, imensitate spatiilor si masivitatea formelor de relief sunt impresionante, nu stiu daca si frumoase...

 

Am vorbit cu cineva plecat de foarte multi ani in Canada. Spunea ca nu a vazut tara mai urata, daca ar putea, in secunda 2 s-ar intoarce in Romania.

 

Imi aduc aminte ca am citit cu foarte multi ani in urma ca primii exploratori, portughezi daca nu ma-nsel, cand au ajuns pe tarmurile Canadei au scris pe harta care simboliza

 

respectivul teritoriu : ''CA NADA'', adica AICI NIMIC...

treaba e foarte clara din punctul meu de vedere: daca iti place plaja, caldura, surfing etc . cu siguranta Canada va fi o tara de tot rahatul pentru ca nu vei gasi intelege nimic din ea si vei prefera Florida, daca esti un om care ii place sa stea mai mult la televizor si pe internet cu siguranta nu va conta ca esti in Canada sau oriunde in lume atata timp cat ai acces la tv si internet, daca iti place viata de noapte si petrecerile si vei ajunge in Montreal, care este unul dintre cele mai efervescente orase din lume din punctul asta de vedere cu siguranta vei spune ca , Canada e cea mai tare dar tu nu ai vazut nimic din ea in afara de cluburile din Montreal, daca esti un frustrat si un inadaptat social cu siguranta vei avea probleme de integrare intr-o societate atat de libera si open mind cum este Canada si vei spune ca e o tara urata cu oameni rai ... iar daca iti place muntele si stii sa ii folosesti raurile, lacurile, partiile de ski etc. si nu te deranjeaza ca e mai rece decat in Florida atunci Canada va o mecca pentru tine :)

» Post actualizat in 22 Jan 2016 10:25

Intr-adevar, largimea, imensitate spatiilor si masivitatea formelor de relief sunt impresionante, nu stiu daca si frumoase...

 

Am vorbit cu cineva plecat de foarte multi ani in Canada. Spunea ca nu a vazut tara mai urata, daca ar putea, in secunda 2 s-ar intoarce in Romania.

 

Imi aduc aminte ca am citit cu foarte multi ani in urma ca primii exploratori, portughezi daca nu ma-nsel, cand au ajuns pe tarmurile Canadei au scris pe harta care simboliza

 

respectivul teritoriu : ''CA NADA'', adica AICI NIMIC...

iar partea cu : daca ar putea, in secunda 2 s-ar intoarce in Romania...este comica :) Nu te tine nimeni cu forta acolo. Daca nu iti place iti cumperi un bilet de avion, iti iei familia si vii inapoi in minunata Romanie si traiesti fericit pana la adanci batranete :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai c-ai nimerit-o cu Florida. Am si eu doi prieteni in Canada de vreo 9 ani si culmea, tot in Calgary.

 

Si da, si-au cumparat apartament si in Florida, langa Miami, dar nu iei mi-au spus ce am scris mai sus despre Canada...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai c-ai nimerit-o cu Florida. Am si eu doi prieteni in Canada de vreo 9 ani si culmea, tot in Calgary.

 

Si da, si-au cumparat apartament si in Florida, langa Miami, dar nu iei mi-au spus ce am scris mai sus despre Canada...

:)) am stat ceva prin Calgary si stiu mentalitatea oamenilor de acolo: sunt cam satui de iernile lungisi friguroase, dar nu ar pleca niciodata de acolo...asa ca aplica alta reteta si cumpara proprietati in Mexic, Florida, California si merg de cate ori au ocazia acolo sau daca nu au suficienti banuti de proprietati isi fac toate concediile acolo la caldurica :)

» Post actualizat in 22 Jan 2016 17:26

hai sa ii mai dam cativa km!!!

 

Noaptea a fost destul de frigut si am dormit si putin stresat. Toti cei cu care vorbisem si ii intrebasem despre pericolele principale spre Alaska si stiau ca voi dormi la cort imi ziceau sa am mare grija la ursi, pentru ca e plin de ei si sa imi cumpar bear spray si bears bangers. Bears spray este un spray cu piper cu un jet de cativa m si pe care il tineam tot timpul in tankbag iar bears bangers sunt niste capse luminoase si care pocnesc foarte tare (la fel ca un foc de arma) pe care le infiletezi pe un dispozitiv care arata ca si un pix si de care trebuie sa tragi un tragaci sa loveasca capsa. Seara inainte de culcare, mi le asezam langa cap si mi-am facut o ordine pe care am incercat sa o memorez toata tura: bear bangers primul ( in caz ca il auzeam pe langa cort si sa il sperii ), bears spray al doilea ( in caz ca trage deja de cort ) si un briceag al treilea ( in caz ca deja ma mananca ) cred ca singura care ar fi functionat ar fi fost bears banger-ul si ultimele 2 variante erau doar amageala pentru psihicul meu.

 

Era o dimineata foarte frumoasa de toamna, putina racoare iar soarele de abia ce rasarise, am impachetat tot pe motor, am facut un ceai fierbinte si am umplut termosul iar planul era sa ajung pana in apropiere de Fort St. John, vreo 5-600 km mai in nord... dar planurile de acasa nu se potrivesc tot timpul cu cele din targ. M-am pus la drum printre sonde petroliere ascunse prin paduri, iti dadeai seama ca sunt acolo deoarece aveau cosurile inalte care stau aprinse tot timpul si aratau ca niste lumanari prin imensitatea padurilor, multe tir-uri care transportau utilaje agabaritice pentru exploatarile de petrol din nordul Albertei, peisajele erau cu totul diferite de cele de ieri dar practic vedeam cum reusesc canadienii sa isi explaoteze cele mai importante resurse (petrolul si lemnul ) fara ca mediul sa aiba de suferit. Dupa vreo 50 km cel mai mare cosmar al meu in zone izolate se intampla: pana roata spate...si cred ca stie orice motociclist ce usor este sa dejantezi roata spate singur. Am vazut la vreo 300 m mai in fata , la finalul dealului pe care il urcam, un mic drum forestier...care logic ar fi trebuit sa duca la o sonda, cel putin asa vazusem ca se face accesul la sonde si punct ochit-punct lovit, imediat in dreapta era si o sonda, cu bariera, cu utilaje...exact ce aveam eu nevoie de ajutor umar pentru dejantat. Am ajuns pana aproape de bariera, am tras pe dreapta sa ma apuc de pana, ma uit la roata si vad ca deja se dejantase de la cele cateva sute de m pe caie i-am facut pe pana. Bun imi zic in mintea mea si am inceput sa caut ceva stanca, scanduri sa pun pe sub motor, sa pot da roata jos si vad ca vine un nenica de la bariera care ma intreaba ce fac acolo, ii explic ca am facut pana iar el imi explica ca acela este un drum privat si trec utilaje grele si nu am voie sa stau pe el. In mintea mea eram foarte nervos si imi ziceam ca poate asta e ospitalilatea canadiana: te vad la ananghie si in loc sa te ajute, te scot afara de pe proprietate dar totusi imi fac curaj si il intreb daca as iesi in lateralul drumului 1 m ar fi ok iar el cu zambetul pe buze imi zice ca e foarte ok. M-am bucurat caci nu pareau foarte primitori, nu erau nici rai si stiam ca daca voi avea probleme cu pana, montare, umflat roata trebuie sa ma ajute.

Am tras motorul mai in afara drumului, cauta lemne, da bagajele jos, da roata jos, scoate camera, pune alta camera , pune cauciucul ...dar nu reuseam sa sar cauciucul pe janta cu pompa mea mica de bicicleta asa ca apelez la canadieni. Mi-au dat un mic compresor, treaba a fost rezolvata si jar la drum. Pierdusem vreo 2 ore cu pana si vroiam sa le recuperez asa ca am inceput sa merg mai repede, peisajele erau foarte frumoase dar nu se schimbau, paduri de conifere amestecare cu foioase ingalbenite, o autostrada nesfarsita cu o singura banda pe sens, un asfalt impecabil si foarte, foarte putin trafic ( o masina la 20 minute ).... mai opream sa imi dezmortesc fundul, o gura de ceai fierbinte din termos sa imi incalzesc inima. Dupa ceva km am ajuns in orasul Grand Praire unde am inceput sa ma uit dupa un magazin de motoare sa cumpar o noua camera ( sa am o rezerva buna ) , am gasit un dealer Honda de unde am cumparat camera si cu toate panzele sus spre Fort St, John. Din Grand Prairie mai aveam vreo 130 km pana in Dawson Creek, British Columbia, unde este si inceputul faimoasei Alaska Highway.

Ca o paranteza: Alaska Highway are o lungime de 2400 km din Dawson Creek pana in Fairbanks iar in trecut era una dintre cele mai grele sosele din lume, atat datorita faptului ca era un drum de pamant, a conditiilor aprige din timpul iernii , cat si a faptului ca localitatile care existau de-a lungul ei erau foarte mici si la distante foarte mari iar a o traversa pe intreaga lungime numai prin salbaticie era o adevarata provocare pentru om si masina. Astazi soseaua este cu un asfalt foarte bun, o banda pe sens iar in timpul verii este destul de traficata de turisti, exista benzinarii la fiecare 80-100 km, cateva hoteluri sezoniere, dar de la sfarsitul lui august - situatia se schimba deoarece multe benzinarii sezoniere sunt inchise, traficul e spre zero...vreo 10 masini pe zi, iar in Yukon vreo 3 masini pe zi....simti toata salbaticia din plin.

Pe la amiaza am intrat si in British Columbia - The Best Place on Earth asa cum se autointituleaza si imediat in Dawson Creek, trecut prin centrul orasului dar nimic de remarcat , am mai facut o mica oprire de cumparaturi si din acest punct mai aveam 2400 km pana in Fairbanks. Se facuse deja seara si mai aveam vreo 70 km pana in Fort St. John ,drumul era pe alocuri de pamant, pe alocuri cu asfalt, se circula pe un singur sens si era semaforizat pe anumite portiuni. Pe o astfel de portiune simt din nou binecunoscuta miscare a motocicletei cand este pe pana, ma uit la roata si imi vine sa innebunesc...a doua pana in 500 km, e aproape noapte, esti singur, e frig si esti sunt in mijlocul nicaierului. Nici nu va inchipuiti ce tare te darama psihic o astfel de situatie....stai 5 minute (daca as fi fumat, sigur fumam 3 tigari deodata) si analizezi situatia: minim 2-3 ore sa schimb fac pana daca reusesc sa o dejantez...dar cu ce o sa sar cauciucul pe janta? Continui sa mai merg foarte incet pe pana sa nu distrug cauciucul...poate, poate dau de cineva si oricum numai asa il puteam dejanta....dar se pare ca am avut noroc si dupa un km, dupa o curba imi apar pe dreapta cateva utilaje oprite, care probabil lucrau la drum pe timpul zilei si un nenic care se invartea pe acolo. Ii povestesc problema mea, el pune aceeasi intrebare - incotro merg, eu zic spre Alaska, el zice ca sunt nebun....la cat de necajit eram de situatie era ca o lovitura peste un picior rupt. Si ca pachetul sa fie complet il intreb daca as putea sa pun un cort pe acolo pe langa drum iar el imi zice ca nu e nici o problema dar sa am grija ca in fiecare dimineata se invart 1-2 ursi printre utilaje si cauta de mancare iar ei trebuie sa porneasca un utilaj si sa claxoneze sa ii sperie, cel mai probabil vin si noaptea doar ca nu ii vad. Bravo Petrica ...sa te vad ce naiba faci acuma, mi-am zis. De plecat nu aveam cum, de facut pana nici o sansa, asa ca aleg sa dorm acolo cu cortul, in mijlocul utilajelor, pozitionez motorul mai in drumul intrarii spre utilaje, sa nu cumva sa intre vreun sofer noaptea si sa dea peste mine cu masina...si enjoy The Best Place on Earth - British Columbia. Ca sa nu pierd si maine jumatate de zi si oricum imi era frica sa dorm din cauza ursilor, deschid sticluta de wiskey si la lumina frontalei incep sa savurez momentul de a face o pana noaptea, singur. Aceleasi miscari pe care le facusem de dimineata, cauta ceva sa suspenzi motorul, da roata jos, munceste sa dai jos cauciucul cu 2 leviere mici, mai iei o gura de wiskey, te gandesti sa te intorci inapoi in Calgary si sa cobori spre Mexic, mai tresari cand auzi o miscare mica in padure...si uite asa se face 12 noaptea si incepi sa fii prea obosit sa iti mai pese de ursi.

 

Noaptea am dormit ca iepurele sau mai bine zis nu am dormit de grija ursilor, cu mana pe bears banger si tresarind la fiecare adiere de vand , scoti afara capul din cort, strigi putin sa sperii animalul din mintea ta si intri inapoi. Dimineata a venit ca o binecuvantare, eram demult in picioare cand se mijea de ziua. Pe lumina am observat ca , camera avea acelasi loc gaurit , caut in cauciuc dar nu gasesc nimic...deci un cauciuc de ala care aparent nu are nimic dar in cateva sute de km roade camera pana o sparge. Norocul meu ca luasem inca un set cu mine ( in caz ca ma prinde zapada ) si decid sa pun celalat cauciuc. Zis si facut iar pana sa termin, numai bine ca au ajuns si muncitorii de pe utilaje, aveau un compresor, umflat roata, au ras de mine ca am scapat de urs si mai departe spre nord.

 

Mai sarace fotografiile in peisaje de data asta :)

post-15646-0-40040700-1453482690_thumb.jpg

post-15646-0-51887400-1453482693_thumb.jpg

post-15646-0-45871400-1453482697_thumb.jpg

post-15646-0-51410200-1453482701_thumb.jpg

post-15646-0-81708600-1453482704_thumb.jpg

post-15646-0-56509600-1453482708_thumb.jpg

post-15646-0-97460800-1453482711_thumb.jpg

post-15646-0-83249800-1453482714_thumb.jpg

post-15646-0-72677400-1453482795_thumb.jpg

post-15646-0-06815300-1453482798_thumb.jpg

post-15646-0-53794600-1453482800_thumb.jpg

post-15646-0-56888100-1453482803_thumb.jpg

post-15646-0-17268000-1453482806_thumb.jpg

post-15646-0-76646300-1453482809_thumb.jpg

post-15646-0-56705800-1453482812_thumb.jpg

post-15646-0-89098500-1453482814_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti nebun :) in sensul bun, bine-nteles. Absolut dementiala calatoria, si curajul de a te avanta asa in pustietate.

Ma gandeam daca cumva ai refacut traseul tau in googlemaps, daca ne-ai putea da un link sa vedem exact pe unde ai umblat in calatoria asta, ar fi super misto.

Felicitari inca odata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Petrica, esti de milioane! Ai putea sa te apuci linistit SI de scris carti, ai un stil care "prinde", ceva de speriat! Asta ti-o spune Pasquinel, care de obicei nu are rabdare sa-si citeasca nici macar mailurile, dar care a citit, fascinat si invidios, toata povestea si zice ca mai vrea sa citeasca.

Cat despre "nebunia" ta, nu pot decat sa ma inclin. Sper sa ajung si eu la vara in BC. Anul asta am sanse mai mari. Se zice ca a treia oara e cu noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...