Jump to content

Construire garaj din lemn, sfaturi?


KENAZ
 Share

Recommended Posts

Cateva observatii la repezeala (posibil sa imi fi scapat ceva, sunt obosit si am ceva beri la bord):

 

- de obicei placa de fundatie are mai mult de 10 cm grosime, asta tine de cum lucreaza terenul, tu ai facut oricum o fundatie mai mica decat nivelul de inghet. Un 20cm probabil ca as fi facut eu, doar ca sa fiu sigur ca nu crapa atunci cand acoperisul va fi incarcat cu zapada si grinzile de fundatie vor incepe sa lucreze si sa se lase sau nu...Ai o deschidere destul de mare acolo, o sa fie la noroc treaba cu fundatia

 

- stalpii rectangulari in sectiune sunt ok, cei circulari, nu. Si sa ii legi intr-un cadru cu grinzi de lemn, este ca si cum ai amesteca mere cu pere. Recomandarea mea era sa legi toti stalpii cu grinzi metalice, mai ales ca te ducea mai ieftin decat acel lemn tratat. Fierul vopsit e mereu mai ieftin decat un lemn dat cu toate alifiile.

 

- un astfel de cadru este, dupa o incarcare din zapada, sortit a se deforma si a deveni paralelogram. Se impiedica acest fenomen prin contravantuire. Tu, oarecum, ai facut acest lucru imbinand panourile de OSB si niste intermediare orizontale. Nu e rau, dar nici foarte bine.

 

Recomandarea mea, pentru ca stiu ce vorbesc, era sa fi facut la capete niste contravantuiri metalice sudate de stalpi si de grinzile orizontale, din metal si alea.

 

Dar, desigur, toate aceste sfaturi sunt acum inutile, banuiesc. Poate era bine sa ceri o parere inainte sa incepi. Oricum, lucru bine facut in pare parte. Sa speram ca si tine la incarcari mari :)

 

P.S. si deschiderea de la usa cu stalpul asimetric arata ca o unghie neagra, dar iarasi, nu e nimic grav, pana nu se intampla :)

Edited by misionaru
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Felicitari! Si spor.

Ca idee daca vrei sa surubaresti la auto ai cam avea nevoie de 6m lungime (6*4 e spatiul standard pt service la turisme) si o sa-ti lipseasca un canal... Dar e de sapat, cofrat si betonat la el de numa'!

La auto nu ma bag la service ca nu prea am timp și de auto. O sa îmi ocupe tot timpul motoarele... Poate socrul meu. Șanțului s-a părut prea scump, mai degrabă o sa folosesc capre....mai de buget.

» Post actualizat in 22 Aug 2018 19:29

 

- de obicei placa de fundatie are mai mult de 10 cm grosime, asta tine de cum lucreaza terenul, tu ai facut oricum o fundatie mai mica decat nivelul de inghet. Un 20cm probabil ca as fi facut eu, doar ca sa fiu sigur ca nu crapa atunci cand acoperisul va fi incarcat cu zapada si grinzile de fundatie vor incepe sa lucreze si sa se lase sau nu...Ai o deschidere destul de mare acolo, o sa fie la noroc treaba cu fundatia

 

- stalpii rectangulari in sectiune sunt ok, cei circulari, nu. Si sa ii legi intr-un cadru cu grinzi de lemn, este ca si cum ai amesteca mere cu pere. Recomandarea mea era sa legi toti stalpii cu grinzi metalice, mai ales ca te ducea mai ieftin decat acel lemn tratat. Fierul vopsit e mereu mai ieftin decat un lemn dat cu toate alifiile.

 

- un astfel de cadru este, dupa o incarcare din zapada, sortit a se deforma si a deveni paralelogram. Se impiedica acest fenomen prin contravantuire. Tu, oarecum, ai facut acest lucru imbinand panourile de OSB si niste intermediare orizontale. Nu e rau, dar nici foarte bine.

 

Recomandarea mea, pentru ca stiu ce vorbesc, era sa fi facut la capete niste contravantuiri metalice sudate de stalpi si de grinzile orizontale, din metal si alea.

 

 

P.S. si deschiderea de la usa cu stalpul asimetric arata ca o unghie neagra, dar iarasi, nu e nimic grav, pana nu se intampla :)

1.Ma gândeam ca fundația aia o șansă ajute placa. Pe placa nu e prins nimic. Stâlpii sunt prinși de fundație (60 cm înălțime 30 cm lățime). Nu ar fi suficient? Iernile nu sunt prea grele în Turnu Măgurele.

 

2. Pătrații metalici au fost la 200 6 metri, iar aia rotunzi au fost gratuiti. Mi-ar fi plăcut sa am doar stâlpi pătrați din metal, dar nu erau prea ieftini. Pe pătrați de lei am dat 50 lei pe 5 metri. Uleiul a fost doar 70 lei găleata și am folosit 2 Galați pt tot lemnul. Inclusiv acoperiș.

 

3.M-am gândit la contravantuire, însă era foarte greu sa prind temeinic grinzile de lemn de cele de metal. Am încercat cu autoforante dar nu părea prea bine prins. O sa mai încerc sa fac niște contravantuiri pe capete când mai ajung acolo, înlocuind internediarele orizontale. Structura s-a rigidizat foarte mult după montarea osb-ului.

Ar fi ok sa sudez însă contravenției din metal intre stâlpii metalici?

 

4.stalpul asimetric nu îmi place nici mie, dar pe acolo e accesul auto. Nu puteam exact pe mijloc sa intru cu mașina pentru ca e o fântâna care ocupa spațiul. Ideal era sa am doi stâlpi la 1 metru de cei de pe colt și acces auto pe mijloc. Nu as mai vrea sa demolez fântâna chiar dacă nu o folosesc,dar fântâna e buna mereu!

O sa mai caut o soluție ca sa consolidez intrarea. Ma gândeam la. O dublare a grinzii orizontale.

 

Mersi de sfaturi! Sunt foarte utile!

 

Spre ca mai ai!

» Post actualizat in 22 Aug 2018 19:34

La auto nu ma bag la service ca nu prea am timp și de auto. O sa îmi ocupe tot timpul motoarele... Poate socrul meu. Șanțului s-a părut prea scump, mai degrabă o sa folosesc capre....mai de buget.

» Post actualizat in 22 Aug 2018 19:29

 

1.Ma gândeam ca fundația aia o sa ajute placa. Pe placa nu e prins nimic. Stâlpii sunt prinși de fundație (60 cm înălțime 30 cm lățime). Nu ar fi suficient? Iernile nu sunt prea grele în Turnu Măgurele.

 

2. Pătrații metalici au fost la 200 de lei 6 metri, iar aia rotunzi au fost gratuiti. Mi-ar fi plăcut sa am doar stâlpi pătrați din metal, dar nu erau prea ieftini. Pe pătrați de lemn am dat 50 lei pe 5 metri. Uleiul a fost doar 70 lei găleata și am folosit 2 găleți pt tot lemnul. Inclusiv acoperiș.

 

3.M-am gândit la contravantuire, însă era foarte greu sa prind temeinic grinzile de lemn de cele de metal. Am încercat cu autoforante dar nu părea prea bine prins. O sa mai încerc sa fac niște contravantuiri pe capete când mai ajung acolo, înlocuind intermediarele orizontale. Structura s-a rigidizat foarte mult după montarea osb-ului.

Ar fi ok sa sudez însă contravantuiri din metal intre stâlpii metalici?

 

4.stalpul asimetric nu îmi place nici mie, dar pe acolo e accesul auto. Nu puteam exact pe mijloc sa intru cu mașina pentru ca e o fântâna care ocupa spațiul din stânga . Ideal era sa am doi stâlpi la 1 metru de cei de pe colt și acces auto pe mijloc. Nu as mai vrea sa demolez fântâna chiar dacă nu o folosesc pt ca fântâna e buna mereu!

O sa mai caut o soluție ca sa consolidez intrarea. Ma gândeam la. O dublare a grinzii orizontale.

 

Mersi de sfaturi! Sunt foarte utile!

 

Spre ca mai ai!

» Post actualizat in 22 Aug 2018 19:35

 

La auto nu ma bag la service ca nu prea am timp și de auto. O sa îmi ocupe tot timpul motoarele... Poate socrul meu. Șanțului s-a părut prea scump, mai degrabă o sa folosesc capre....mai de buget.

 

1.Ma gândeam ca fundația aia o șansă ajute placa. Pe placa nu e prins nimic. Stâlpii sunt prinși de fundație (60 cm înălțime 30 cm lățime). Nu ar fi suficient? Iernile nu sunt prea grele în Turnu Măgurele.

 

2. Pătrații metalici au fost la 200 6 metri, iar aia rotunzi au fost gratuiti. Mi-ar fi plăcut sa am doar stâlpi pătrați din metal, dar nu erau prea ieftini. Pe pătrați de lei am dat 50 lei pe 5 metri. Uleiul a fost doar 70 lei găleata și am folosit 2 Galați pt tot lemnul. Inclusiv acoperiș.

 

3.M-am gândit la contravantuire, însă era foarte greu sa prind temeinic grinzile de lemn de cele de metal. Am încercat cu autoforante dar nu părea prea bine prins. O sa mai încerc sa fac niște contravantuiri pe capete când mai ajung acolo, înlocuind internediarele orizontale. Structura s-a rigidizat foarte mult după montarea osb-ului.

Ar fi ok sa sudez însă contravenției din metal intre stâlpii metalici?

 

4.stalpul asimetric nu îmi place nici mie, dar pe acolo e accesul auto. Nu puteam exact pe mijloc sa intru cu mașina pentru ca e o fântâna care ocupa spațiul. Ideal era sa am doi stâlpi la 1 metru de cei de pe colt și acces auto pe mijloc. Nu as mai vrea sa demolez fântâna chiar dacă nu o folosesc,dar fântâna e buna mereu!

O sa mai caut o soluție ca sa consolidez intrarea. Ma gândeam la. O dublare a grinzii orizontale.

 

Mersi de sfaturi! Sunt foarte utile!

 

Sper ca mai ai!

» Post actualizat in 22 Aug 2018 19:35

 

La auto nu ma bag la service ca nu prea am timp și de auto. O sa îmi ocupe tot timpul motoarele... Poate socrul meu. Șanțului s-a părut prea scump, mai degrabă o sa folosesc capre....mai de buget.

 

1.Ma gândeam ca fundația aia o șansă ajute placa. Pe placa nu e prins nimic. Stâlpii sunt prinși de fundație (60 cm înălțime 30 cm lățime). Nu ar fi suficient? Iernile nu sunt prea grele în Turnu Măgurele.

 

2. Pătrații metalici au fost la 200 6 metri, iar aia rotunzi au fost gratuiti. Mi-ar fi plăcut sa am doar stâlpi pătrați din metal, dar nu erau prea ieftini. Pe pătrați de lei am dat 50 lei pe 5 metri. Uleiul a fost doar 70 lei găleata și am folosit 2 Galați pt tot lemnul. Inclusiv acoperiș.

 

3.M-am gândit la contravantuire, însă era foarte greu sa prind temeinic grinzile de lemn de cele de metal. Am încercat cu autoforante dar nu părea prea bine prins. O sa mai încerc sa fac niște contravantuiri pe capete când mai ajung acolo, înlocuind internediarele orizontale. Structura s-a rigidizat foarte mult după montarea osb-ului.

Ar fi ok sa sudez însă contravenției din metal intre stâlpii metalici?

 

4.stalpul asimetric nu îmi place nici mie, dar pe acolo e accesul auto. Nu puteam exact pe mijloc sa intru cu mașina pentru ca e o fântâna care ocupa spațiul. Ideal era sa am doi stâlpi la 1 metru de cei de pe colt și acces auto pe mijloc. Nu as mai vrea sa demolez fântâna chiar dacă nu o folosesc,dar fântâna e buna mereu!

O sa mai caut o soluție ca sa consolidez intrarea. Ma gândeam la. O dublare a grinzii orizontale.

 

Mersi de sfaturi! Sunt foarte utile!

 

Sper ca mai ai!

» Post actualizat in 22 Aug 2018 19:38

Am vrut sa editez postarea si a iesit un rahat!

 

Scuze, dar am scris de pe telefon!

» Post actualizat in 22 Aug 2018 19:42

S-a repetat ce am scris. Sper ca intelegeti . Nu stiu de ce nu a mai mers sa editez.

Link to comment
Share on other sites

Salut, tu ai facut o casa nu garaj :)

 

Al meu rezista bine, singura problema ar fi ca scandurile s-au mai uscat si au aparut mici (sau mai mari) "aerisiri". Probabil o sa il izolez la un moment dat si scap de problema.

 

post-55917-0-69583100-1535003699_thumb.jpgpost-55917-0-02560300-1535003718_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Nu ar fi mai bine sa pui OSB de 6mm pe dosul scandurilor?

Poate intre osb și scândură sa pui polistiren extrudat de 2-3cm lipit cu spuma poliuretanica cu expandare redusa.

OSB-ul îl prinzi cu holzsurburi de lemn, dar sa masori lungimea necesara ca sa nu iasă vârfurile prin scândură.

Arată prea bine lemnul ca să-i acoperi fața.

Link to comment
Share on other sites

Nu ar fi mai bine sa pui OSB de 6mm pe dosul scandurilor?

Poate intre osb și scândură sa pui polistiren extrudat de 2-3cm lipit cu spuma poliuretanica cu expandare redusa.

OSB-ul îl prinzi cu holzsurburi de lemn, dar sa masori lungimea necesara ca sa nu iasă vârfurile prin scândură.

Arată prea bine lemnul ca să-i acoperi fața.

 

Pai da, pe interior ma gandesc sa il izolez.

Link to comment
Share on other sites

1.Ma gândeam ca fundația aia o șansă ajute placa. Pe placa nu e prins nimic. Stâlpii sunt prinși de fundație (60 cm înălțime 30 cm lățime). Nu ar fi suficient? Iernile nu sunt prea grele în Turnu Măgurele.

 

2. Pătrații metalici au fost la 200 6 metri, iar aia rotunzi au fost gratuiti. Mi-ar fi plăcut sa am doar stâlpi pătrați din metal, dar nu erau prea ieftini. Pe pătrați de lei am dat 50 lei pe 5 metri. Uleiul a fost doar 70 lei găleata și am folosit 2 Galați pt tot lemnul. Inclusiv acoperiș.

 

3.M-am gândit la contravantuire, însă era foarte greu sa prind temeinic grinzile de lemn de cele de metal. Am încercat cu autoforante dar nu părea prea bine prins. O sa mai încerc sa fac niște contravantuiri pe capete când mai ajung acolo, înlocuind internediarele orizontale. Structura s-a rigidizat foarte mult după montarea osb-ului.

Ar fi ok sa sudez însă contravenției din metal intre stâlpii metalici?

 

4.stalpul asimetric nu îmi place nici mie, dar pe acolo e accesul auto. Nu puteam exact pe mijloc sa intru cu mașina pentru ca e o fântâna care ocupa spațiul. Ideal era sa am doi stâlpi la 1 metru de cei de pe colt și acces auto pe mijloc. Nu as mai vrea sa demolez fântâna chiar dacă nu o folosesc,dar fântâna e buna mereu!

O sa mai caut o soluție ca sa consolidez intrarea. Ma gândeam la. O dublare a grinzii orizontale.

 

1. Placa lucreaza dupa cum lucreaza fundatia, incarcarile vin in primul rand din greutatea placii in sine. iar daca fundatia nu sustine greutatea sa si a placii, inainte de orice incarcare (suprastructura si ce mai pui tu in garaj), grinzile de fundare se vor deforma si placa va crapa fara a mai putea face mare lucru, pentru ca va lucra incontinuu. Nu stiu cum ai armat acele grinzi de fundare, tocmai ca acest lucru se face cu un proces verbal atunci cand vine vorba de un proiect si cineva responsabil de executie si proiectare. Pentru ca sunt lucrari ascunse, acum e tardiv sa vorbim de acest lucru, dar bine ca nu exista un proiectant de vina, in caz ca... :). De obicei, exista un procent minim de armare si, in genera, niste reguli minime constructive, fara sa intram in amanunte de presiune conventionala a terenului din zona respectiva si adancimea de inghet. Eventual si un stiudiu geotehnic, dar nu e cazul la o constructie de acest gen...

 

3. Tocmai de aia nu se amesteca merele cu perele. Contravanturile le poti suda acum, intre stalii de metal, de stalpi, evident. Da, poti sa o faci si acum. Ajuta, pe viitor.

 

Fa acele contravantuiri, cam asta mai poti sa faci acum.

 

Si tine-ne la curent cu aceasta constructie, sunt chiar curios de evolutia ei. :)

Link to comment
Share on other sites

Placa nu descarca-n fundatie, uita-te la fazele executiei si vei vedea ca placa e turnata separat fara sa se lege cumva de fundatia perimetrala.

Nimeni nu face contravantuiri la cadrele din lemn placate cu OSB, Partea cu accesul o poti privii ca pe o ferma deci ca ai stalp sau nu sub ea nicio problema, ca si contravantuire la capatul "cutiei" ai bucata aia panou. La partea de sarpanta s-ar fi cerut o contravantuire daca ar fi fost acoperita cu tigla sau tabla zincata clasica dar avand in vedere ca s-a acoperit cu tigla metalica cu rol de panou se poate si fara.

Link to comment
Share on other sites

1. Placa lucreaza dupa cum lucreaza fundatia, incarcarile vin in primul rand din greutatea placii in sine. iar daca fundatia nu sustine greutatea sa si a placii, inainte de orice incarcare (suprastructura si ce mai pui tu in garaj), grinzile de fundare se vor deforma si placa va crapa fara a mai putea face mare lucru, pentru ca va lucra incontinuu. Nu stiu cum ai armat acele grinzi de fundare, tocmai ca acest lucru se face cu un proces verbal atunci cand vine vorba de un proiect si cineva responsabil de executie si proiectare. Pentru ca sunt lucrari ascunse, acum e tardiv sa vorbim de acest lucru, dar bine ca nu exista un proiectant de vina, in caz ca... :). De obicei, exista un procent minim de armare si, in genera, niste reguli minime constructive, fara sa intram in amanunte de presiune conventionala a terenului din zona respectiva si adancimea de inghet. Eventual si un stiudiu geotehnic, dar nu e cazul la o constructie de acest gen...

 

3. Tocmai de aia nu se amesteca merele cu perele. Contravanturile le poti suda acum, intre stalii de metal, de stalpi, evident. Da, poti sa o faci si acum. Ajuta, pe viitor.

 

Fa acele contravantuiri, cam asta mai poti sa faci acum.

 

Si tine-ne la curent cu aceasta constructie, sunt chiar curios de evolutia ei. :)

 

Nu am avut niciun proiectant. Garajul e facut undeva la tara, retras. Fara arhitect, proiectant sau altceva. Eu l-am desenat, eu l-am construit, asa cum am putut si mai ales am urmarit sa am costurile cat mai mici unde se poate.

Armarea, atat la fundatie, cat si la placa e facuta cu plasa de Buzau si bucati de fier beton sudat sau prins cu sarma si alte fiare vechi gasite prin curte.

 

Iti dai seama ca nu am avut niciun studiu ! Ca teren, pe acea portiune a fost depusa toata piatra excavata cu vreo 30 de ani in urma pentru realizarea fantanii de la langa garaj. Peste piatra a fost un strat de vreo 20-30 cm de pamant pentru ca s-au cultivat cateva randuri de legume in toata perioada aia . De aia a fost si al naibii de greu sa sap fundatia dupa ce am dat doar de piatra si balastru.

 

 

Placa nu descarca-n fundatie, uita-te la fazele executiei si vei vedea ca placa e turnata separat fara sa se lege cumva de fundatia perimetrala.

Nimeni nu face contravantuiri la cadrele din lemn placate cu OSB, Partea cu accesul o poti privii ca pe o ferma deci ca ai stalp sau nu sub ea nicio problema, ca si contravantuire la capatul "cutiei" ai bucata aia panou. La partea de sarpanta s-ar fi cerut o contravantuire daca ar fi fost acoperita cu tigla sau tabla zincata clasica dar avand in vedere ca s-a acoperit cu tigla metalica cu rol de panou se poate si fara.

 

Asa este! Placa nu este legata de fundatie. Am turnat fundatia, iar la cateva luni, dupa ce a trecut iarna, am turnat si placa. De fapt sunt doua placi, cate una pentru fiecare camera. Fundatia de pe mijloc este cu 2 cm mai mica decat cea perimetrala, cat sa pot turna si un fel de sapa ca sa arate continuu placa, doar din motive estetice. Ma astept ca in timp sa apara crapaturi in zona aia, dar o sa vad cum se comporta.

 

Pentru acoperis am folosit tabla cutata de 0,35, cate doua foi pentru fiecare parte cu suprapunere de aproape un metru. Nu prea am avut ce face. Foile au 2 metri lungime iar acoperisul cate 3 metri pe fiecare parte.

Edited by mihai.i
Link to comment
Share on other sites

M-am decis ca pe interior sa pun rigips în loc de OSB de 6mm.E mai ieftin, iar după ce ii aplic o vopsea lavabila de exterior cred ca o sa arate mult mai bine.

 

Ce ziceți de izolație?

Pentru exterior as pune polistiren de 5cm din doua motive:

-prețul

-pe viitor e posibil sa îmbrac pereții exteriori cu lambriuri, iar grosimea de 5 cm m-ar avantaja la montarea lor.

Pentru interior o sa folosesc vata de sticla de 10 cm intre rigips și osb.

Cred ca 15 cm de izolație sunt suficienți!

Link to comment
Share on other sites

Pentru un garaj e si prea mult, cand mi-am masardat casa cu panouri de lemn, intre structura de lemn si rigips am pus fasii de polistiren extrudat de 2cm pe care le-am lipit cu spuma (pentru polistiren) iar grosimea spumei am reglat-o in asa fel incat sa am suprafata de prindere dreapta, bineinteles ca am avut pasul de 60cm. Astfel am mai castigat 2cm spatiu izolant intre rigips si izolatie, plus ca am eliminat puntea termica ce s-ar fi facut osb-stalpisor-rigips.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am mai avut parte de timp frumos și am reușit sa închid garajul.


Am terminat porțile de acces auto, ușa dublă de acces moto și fereastra pentru camera motocicletelor. Pentru fereastră am folosit un geam termopan gasit pe olx la care i-am facut un cadru si toc de lemn cu deschidere in sus.


Urmeaza sa mai fac doua ferestre fixe pentru camera auto, tot cu geam termopan, și sa ma apuc de izolat....


post-43386-0-08236500-1541577967_thumb.jpg


post-43386-0-52979500-1541578031_thumb.jpg


post-43386-0-56574100-1541578042_thumb.jpg


post-43386-0-73930500-1541578066_thumb.jpg



Odihna de după..


post-43386-0-02972800-1541578082_thumb.jpg



Primii ocupanți...


post-43386-0-65505000-1541578105_thumb.jpg




Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut...din nou!

Activitatile la garaj au continuat in timpul iernii pe cat s-a putut...

1. Izolat cu vata minerala de 10 cm si montat rigips in camera dedicata motocicletelor si spatiului de lucru. Momentan am izolat si pus rigis doar pe pereti. Urmeaza si tavanul...

2. Instalatie electrica pentru ambele camere (prize si becuri). Circuitul de becuri si prize au sigurante independente, iar prizele au si impamantare (fir de 1,5 becuri, fir de 2 ,5 pentru prize). Trasarea s-a facut prin canal de cabluri.

3. Construire rafturi si blat de lucru.

Mult a fost, putin mai este!

Lucrarile la garaj merg mai lent acum pentru ca in paralel trebuie sa mai lucrez si la motocicletele mele, pe care deja le-am adus in garaj, dar incerc sa imi fac timp pentru toate.

 

Ar mai fi de facut:

- rampa betonata la intrare pentru motociclete

- sapa autonivelanta vopsita cu vopsea pentru beton

- alte rafturi si spatii de depozitat

- izolatie exterioara (polistiren) si lavabila exterior

- amenajari exterioare (gazon, pietris, rigola scurgere etc.)

 

P.S. Fotografii din cealalta camera (pentru auto si depozitare alte piese) nu am ca am uitat sa fac.

IMG_20190124_150047.thumb.jpg.8d58f0c5fef7ddd2043d83c672ca4e84.jpgIMG_20190126_113943.thumb.jpg.78ff89638475fbea201c5cefdd31bb8b.jpgIMG_20190126_130649.thumb.jpg.b299346408c8cf93177a916bef5d4a97.jpgIMG_20190126_142932.thumb.jpg.75493e1bcb6f6ccd7e7c231f8508bac1.jpgIMG_20190302_153307.thumb.jpg.e9242e2d825a229447acfac33a083a76.jpgIMG_20190302_185911.thumb.jpg.9e0a064ad856dfb6f35e65c7b7150d7a.jpgIMG_20190303_001710.thumb.jpg.e43d49e5bcc7c9646d66f5c6660cc389.jpgIMG_20190303_001803.thumb.jpg.d57c813eb27dece3b9df1506d7d6227b.jpgIMG_20190303_125741.thumb.jpg.4024cac5126d48f77572be7cce6cfbbd.jpgIMG_20190303_125827.thumb.jpg.5321318b91395565073b4efae2d3460a.jpgIMG_20190303_125911.thumb.jpg.325f5db6ee5bd6360cc7de5aeaac4a40.jpgIMG_20190303_125931.thumb.jpg.042456770dbb7466bcb6e274c5dae3a0.jpgIMG_20190303_125937.thumb.jpg.f55a207bfd3069a7f2c5be21d1d7954c.jpgIMG_20190303_130147.thumb.jpg.c748c7e2b50b6846d8c79c556a20f786.jpgIMG_20190303_130207.thumb.jpg.a2543b71a50f7b21e519a424d3e831da.jpgIMG_20190303_130556.thumb.jpg.24b24f6008cd723fd2cdaf0a80bd0070.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Felicitari   ,  arata  super!   

Pe  exterior , considera o prioritate sa izolezi contra apei cel putin in partea inferioara ,,,cit  de mult  si  cit  de bine ........!

Bafta si spo!

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, mihai.i a spus:

 

Ar mai fi de facut:

- rampa betonata la intrare pentru motociclete

- sapa autonivelanta vopsita cu vopsea pentru beton

 

 

 

vezi ca shapa autonivelanta e sfaramicioasa, e facuta special pentru egalizat si acoperit cu ceramica sau alt produs rezistent la utilizare.

 

exista shapa dura pe care poti lucra direct dar nu e foarte autonivelanta.

Link to comment
Share on other sites

Tulai ma Mihai,aia din stanga e Baja?Asa o "ajuns"? :(

Link to comment
Share on other sites

Acum 34 minute, superbec a spus:

vezi ca shapa autonivelanta e sfaramicioasa, e facuta special pentru egalizat si acoperit cu ceramica sau alt produs rezistent la utilizare.

 

exista shapa dura pe care poti lucra direct dar nu e foarte autonivelanta.

Caut o solutie la acoprit betonul ala. Nu vreau sa pun gresie, parchet sau linoleum ca e vorba si de bani.

Nu stiam de sapa asta dura! Mai ai alte detalii legate de ea?

Sau alte solutii de acoperit betonul....

Acum 26 minute, Christian 1 a spus:

Tulai ma Mihai,aia din stanga e Baja?Asa o "ajuns"? :(

A fost mai rau!!!

Acum e in reconstructie....motorul a fost refacut complet! Urmeaza sa il testez/pornesc pe cadru, iar daca e totul ok, o desfac din nou, , sablata, vopsita....treaba muuuulta!

 

Link to comment
Share on other sites

https://www.nl.weber/vloeren/industriele-egalisatiemortels/weberfloor-ton

 

asta am folosit eu , iese ca in filme dar nu e chiar ieftina , probabil ca in ro pui gresie in aceiasi bani

 

daca betonul nu e crapat si denivelat rau poti sa-l slefuiesti si dupa aia sa-i tragi un epoxy , posibilitati sunt destul dar nici una mai ieftina ca parchetul laminat.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Arata bine. Cateva sfaturi utile:

-hidroizoloatie-nu prea ai. Osbul vine direct pe placa. era buna o banda hidroizolanta la baza, pe care o poti monta si acum-se aplica simplu. As face si un soclu hidroizolat, un 50 cm, fata de baza. Cea mai simpla solutie, aplicata lichid, dupa ce pui polistirenul de fatada. Polistirenul, l-as pune extrudat la baza, primul rand-rezistenta, restul normal. Si tencuit cu tencuiala de exterior, rezistenta la umezeala-ideal , minerala.

-jgheaburi+burlane-sigur le iei in calcul, poate si parazapezi;

-legat de pardoseala, ai mai multe variante: vopsea epoxidica, aplicata peste placa de beton. Exista varianta rezistenta la compusi din petrol, antialunecare-coaja de portocala; covor pvc de trafic intens , rezistent, de asemenea, la compusi petrolieri, cost cca 60 lei/mp-vezi tarkett de exemplu; gresie de min 8mm grosime, aplicata cu adeziv elastic-nu mizerie de CM9/11, antialunecare-dar te costa muuuuult!  Eu as merge pe varianta cu tarket, daca stratul de baza/suport, adica placa ta, e facuta bine;

Spor!

Link to comment
Share on other sites

Mihai,spor sa fie,caci ai nevoie!

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, nu am hidroizolatie! Osb-ul se afla la 1-2 cm de placa de beton. L-am pus asa pentru ca asa zice si producatorul (din cauza dilatatiei OSB-ului). Pe interior, la baza am pus polistiren expandat de 10x20 cm, de-a latul, si inca o bucata peste, dupa care continua izolatia cu vata. Astfel, placa de rigips sta pe polistiren, fara sa aiba contact cu placa de beton. Ma gandeam ca o sa traga umezeala de la beton. Am lipit polistirenul de beton si osb cu spuma (se si vede ca a iesit pe sub osb, in exterior).

 

Pe exterior ma gandeam sa aplic ceva pe OSB, la baza, pentru hidroizolatie. Banda aia hidroizolanta se poate aplica pe OSB, fara flacara?

 

Da, o sa pun si jgheburi si burlane, dar mai tarziu ca nu prea sunt in buget anul asta (o sa pun doar pe partea din fata acum).

 

Ma gandeam  sa folosesc o gresie ieftina pentru pardoseala, nu e de 8mm ci de 7mm....adica  asta https://www.leroymerlin.ro/products/gresie-klinker-si-decoruri/569/gresie-interior-34-x-34-cm-xeral-marmorat-gri/1192

Stiu ca nu e cea mai buna solutie (e cam ordinara gresia aia) dar decat sa tot am praf de la betonul ala. Ma enerveaza mult praful ala si momentele cand  trebuie sa trag chestii pe roti mici prin garaj (dulap de scule, cric, scaune etc.).

 

Ideea e ca materiale si solutii sunt multe, dar eu am bugetul destul de limitat si trebuie sa gasesc tot felul de solutii „alternative”!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Îți urmăresc topicul și te apreciez pentru munca depusă. Dar sincer nu aș pune gresie în atelier pe jos. Cât o fi de zdravănă, dacă scapi ceva dur pe gresie, se sparge. Mai bine mai aștepți până pui rășină. Vreau și eu să imi renovez garajul (extindere pe laterală, vreau un 2,5*5 metri pentru garaj-atelier). Mă gândeam ce să pun pe jos, dacă să las ciment sau ceva rășină. In funcție de preț și dacă alunecă, voi lua decizia corectă. Dacă se alunecă pe rășină, rămân la ciment, pot preveni murdărirea punând un carton gros sau niște linoleum de ăla cu textil, mai ales când e vorba de ulei. Gresia e bună pe un hol, în bucătărie, în baie, eventual pe terasă. În garaj nu aș pune.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

gresia klinker este o solutie foarte buna. Aplicata corect, nu va genera probleme. Dar da, exista risc de alunecare. Il rezolvi cu folosirea punctuala a unui covor de cauciuc/linoleum/pvc, simplu.

Repet, daca mergi pe gresie, desi e scump, nu folosi ADEZIV IEFTIN! Neaparat adeziv flexibil, minim CM17, aplicat corect.

Legat de hidroizolare la baza, eu vorbesc despre BANDA ADEZIVA hidroizolanta. Da pe gogu, iti da sugestii.

Respectiv, daca vrei sa speli cu jet pardoseala, in garaj-gresie fiind, ai nevoie atunci de CM25, plus aplicata hidroizolatie pensulabila,pe placa, si la imbinari cu peretele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...