Sari la conținut

Alegere cruiser


Sabin_gabriel
 Share

Postări Recomandate

Buna seara. In luna mai urmează sa imi achizitionez alta mobra. Motiv pentru care bineînțeles ca citesc topicuri peste topicuri, vizionez filmulete,etc.etc.etc. Dilema mea este urmatoarea: ce cruiser sa aleg cu bugetul de 4000-4500eur, de care voi dispune la momentul respectiv, luand in calcul ca voi merge preponderent in oras din păcate(mers in 2 80% din timp dar zilnic indiferent de vreme),plimbari scurte pe la tara(100-200km) si cand avem cu cine lasa baiatul(odată pe an) poate la munte. Criteriile pe care le urmaresc sunt:consum,costuri intretinere,confort pasager, greutatea motocicletei(in oras isi spune cuvantul). Mentionez ca fac trecerea de pe un en500,nu iau in calcul ceva sub 650cc si nici nu as dori sa depasesc 1100, sunt inalt si "legat"(ma alint,de fapt am 100kg). Poate cei care au avut mai multe cruisere pe mana isi pot da cu parerea, obiectiv, si ma pot ajuta in luarea unei decizii. Mentionez ca doresc sa pastrez urmatorul motor minim 4-5 ani(nu am incotro).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 persoane care cantaresc cel putin 160kg = motor de cel putin 800. Daca vrei sa mai ai siceva rezerva deputere iti recomand ceva peste 1100.

Daca ma gandesc mai bine cred ca in banii astia ai putea gasi un Dragstar 1300.

Editat de Adixgl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca e sectiune dedicata pentru cruisere, citește pe acolo. La bugetul tau gasesti sigur ceva.

 

Desi... 80% in oras pe cruiser... In fine. Fiecare cu a lui ;)

Am citit topicurile mai toate. Ma gândesc ca o fi vreunu(poate ma multi) care au avut si dragstar si vn800,vt750 poate c800 si au experienta necesara sa facă o comparatie obiectivă si sa ma lumineze. Si in privința cruiserului in oras asa este. Dar nu ma vad pe altceva. Este o chestie de principiu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata bine. Dar posibil sa nu o mai prind la vanzare la sfarsitul lui mai. Totusi intruder de 1500 pentru mers zilnic in oras?

Vis a vis de mersul in oras nu m-ar ''ingrijora'' decat faptul ca s-ar putea sa aiba racire pe ulei, chestie care la o adica cred ca s-ar rezolva cu un ulei 10-W50. In rest... e o moto

 

care nu te-ar lasa sa te plctisesti prea repede de ea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti lua in calcul si un Suzuki Intruder m800.Este o motocicleta grea la inceput dar dupa ce te obinuiesti este mult mai usoara.Are suficiente resurse de putere consum la drum intins 5,5l

%km.transmisie pe cardan.Am mers si cu Dragstar de 1100 si este peste el ca performante ale motorului (demaraj, consum, manevrabilitate)Dar parea mea poate fi subiectiva pt ca am o asemea motoreta cu 50000 de mii km facuti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La choppere castigi doar la cuplu daca iei cilindree mai mare, puterea nu creste spectaculos. Eu zic ca un VN1500, normal sau Drifter sau un VS1400 sunt cele mai bune scule care le poti gasi la banii astia. Poate chiar un Sportster sau o Dyna, la chilipir, daca esti fan HD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima mea motocicleta a fost o Honda Shadow VT600 din 1992. Cred ca este cel mai fiabil motor dintre cate exista si a fost o placere sa o calaresc singur. "Problema" intervenea cand puneam pasagerul si cand spun "problema" ma refer la faptul ca avea fix demarajul melcului....ma lua dacia 1310 la semafoare :( ca sa nu mai spun ca la 1,83 si 95kg imi era putin cam mica. Nu aratam ca o maimuta pe polizor (vezi Virago 535) dar nici mult nu mai aveam.

Acestea fiind spuse cred ca orice motor sub 800cc nu are ce cauta in aceasta discutie astfel ca mai raman urmatoarele:

 

800-900cc:

- VN800

- M800

- VT750

- VN900 - http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=218218876&scopeId=MB&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&maxMileage=30000&makeModelVariant1.modelDescription=vn900&pageNumber=1#

 

1000-1299cc:

- Dragstar 1100

- Virago 1100

- Honda VT1100 - http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=214965050&isSearchRequest=true&scopeId=MB&categories=ChopperAndCruiser&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&minPrice=3500&maxPrice=4500&minCubicCapacity=1000&maxCubicCapacity=1299&maxMileage=30000&pageNumber=1#

 

1300-1400cc:

- Dragstar 1300

- Honda VTX1300 - http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=213286483&scopeId=MB&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&categories=ChopperAndCruiser&minCubicCapacity=1300&maxCubicCapacity=1399&minPrice=3500&maxPrice=4500&minFirstRegistrationDate=1995-01-01&maxMileage=30000&pageNumber=1

- Suzuki VX1400

 

Pentru fiecare grupa am pus link cu ce ti-as recomanda eu. Din preturile afisaste gandeste-te ca mai poti negocia un 300-400 euro adica cam cat te-ar costa sa o aduci in tara.

Pana la urma si la coada iti recomand Honda VT1100 care nu ar fi nici foarte foarte, nici prea prea. De ce? Este Honda, are transmise pe cardan si arata si bine.

Diferenta de gabarit fizic intre clasele 800-900 si 1300-1400 este aproape insesisabil odata ce te obisnuiesti cu ea.

 

Eu personal am sarit calul si gardul si m-am infipt direct in 1500 si nu regret nici macar un moment. Da este ditamai dihania pentru oras dar si cand ies din balamucul asta atunci sa vezi ranjet....pana ma intorc ajung sa ma doara obrajii. :crack:

 

Stiu ca este o alegere cat se poate de personala astfel incat iti recomand sa te increzi in instinctele tale.

Succes.

Editat de Adixgl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru oraș ți-aș recomanda sa nu sari de 750-800, adică sa ramai intre Honda Vt 750 și Vulcan de 800. Ambele sunt ok și au consum foarte bun, sunt motociclete la care piesele și consumabilele sunt ieftine. Scoate Yamaha din discuție deoarece nu are răcirea pe apa și în oraș, în zilele caniculare poate deveni o problemă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc foarte mult de raspunsuri."Temerile" mi-au fost confirmate. Candidații mei sunt m800,vt1100 si dacă nu ma falimenteaza nunta vtx1300. Problema racirii pe aer este cu dute-vino. In brăila traficul nu este atat de haotic si tâmpit asa ca xvs1100 este o opțiune in special datorită lipsei radiatorului frontal si a faptului ca piesele si accesoriile sunt "pe toate drumurile", fiind un motor atat de popular. Am uitat sa menționez ca singurul motiv pentru care imi doresc o motorizare mai mare este acela de a putea face corect o depasire,fara emotii si de a nu simti ca "trag" de ea cand sunt cu pasager si bagaj. Merg batraneste si nu ma intereseaza decat poate plecatul de pe loc cand este încărcată(demarajul). Pana la urma nu merg pe cruiser pentru viteză.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut VN 800, acum am VTX 1300, asa ca pot face o comparatie si pe cifre si pe feeling:

- greutate: 250 kg vs 300 kg - diferenta se simte doar la manevrare de pe loc, dar nu foarte deranjant.

- putere: 55 CP vs 75 CP - daca nu esti vitezoman, nu te afecteaza, ambele pot atinge 160 km/h, mai mult decat suficient. VTX-ul ia si 190, eu nu am incercat nici macar de curiozitate.

- cuplu maxim: 64 Nm la 2500 rpm vs 123 Nm la 3000 rpm. Aproape dublu si asta conteaza la demaraj, mai ales cu doi pasageri si bagaje. La VTX, in viteza a cincea, cuplul maxim e undeva intre 120-140 km/h, exact cand ai nevoie de o depasire pe autostrada, sa zicem. In localitate, viteza a treia e cea mai buna la depasiri (60-70 km/h).

- consum: 5/8,5 vs 5,5/10. Ambele pe carburatie.

- rezervor: 15 l vs 18 l.

- pret: in 2008, am vandut VN-ul cu 4500 si am cumparat VTX-ul cu 6900. Intre timp, preturile la ambele au scazut destul de mult.

- piese de schimb: VN-ul e castigator, sunt mult mai multe pe piata decat VTX-uri.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@sorinavram Din comparatia ta trag concluzia ca un vn800 mi-ar fi suficient ca si performante. Repet,la viteza nu ma dau, imi place sa admir peisajul si sa merg cu open face,poate sa trag si din tigara in timp ce merg. Avantajul la vtx ar mai fi si cardanul dar la capitolul consum si intretinere pica. M-am urcat(stationar) pe vtx-ul clasic al unui amic(coburi rigide,geanta mare in spate si 'nspe briz-brizuri) si mi s-a parut destul de greoi dar nu de speriat. Daca ar fi sa gasesc vreun chilipir si sa ma iau dupa dorinta si nu dupa ratiune mai mult ca sigur as alege vtx-ul. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Pana la urma ce ti-ai luat? Eu as fi ales VN 900 classic, e pe curea, are racire pe apa si e destul de versatil si usor de manevrat pentru categoria midcruiser.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai salut. Scuze de răspunsul târziu. Datorită unor cheltuieli neprevăzute cu cel mic am ales un BMW F650 1996, care a aparținut unui brăilean cu care m-am si împrietenit intre timp. După un sezon, ce pot spune...pana acum eram trup si suflet chopper/cruiser, acum a rămas doar în suflet această opțiune iar cu prima ocazie îmi voi lua un vulcan, măcar cel de 800, dar am trupul parcă s-a obișnuit cu binele. Nu este la fel de bling bling si de zgomotoasă dar Franele, confortul,manevrabilitatea, consumul isi spun cu adevărat cuvântul. Momentan ma consider trădător clasei aduse inițial in discuție, dar mi-am spun ca mai bine merg pe 2 roți,oricare ar fi ele, decât să somez că fraierul si sa ma uit la alții.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...