Sari la conținut

Postări Recomandate

Reglarea si respectiv verificarea farurilor tip E (european) se face dupa formula din imaginea de mai jos.

 

post-11356-0-76608300-1455269131_thumb.gif

 

 

Tolerantele sunt un pic diferite pentru pre/post 2009 si pozitia "kick-up" pe stanga sau dreapta functie de pe ce parte se circula insa principiul ramane acelasi.

 

Eu am inteles ca verificarea se face cu un aparat omologat si acceptat de catre registrul tarii insa nu am gasit nicaieri, ma refer la o sursa oficiala, distanta pentru care au fost stabilite.

 

Spre exemplu, pentru un autovehicul al carui faruri sunt montate la o inaltime de sub 850mm se accepta o "cadere" de 0.5-2.0%... insa la ce distanta?

 

Anybody?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

In Romania nu gasesti aparat optic pentru reglarea farurilor moto, am cautat si eu.

 

Pana la urma cel mai bine le-am reglat pe un perete vertical, eu in sa, moto dreapta, distanta fata de perete 7,5 m, fasciculul de lumina sa fie cam 20 cm sub nivelul farului.

 

Te pot inspira de aici: https://www.youtube.com/watch?v=eyXUnfbATNQ,

dar in cazul meu de exemplu a trebui sa las farurile mai jos decat spun ei.

 

Ajustare finala dupa testul pe drum.

 

Bafta! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre exemplu, pentru un autovehicul al carui faruri sunt montate la o inaltime de sub 850mm se accepta o "cadere" de 0.5-2.0%... insa la ce distanta?

 

Anybody?

Unde e intrebarea? Dar in cazul particular de inaltime 850 mm cu o cadere de 0,5-2 % distanta pana unde bate farul (la 2% de exemplu) 850X100/2 adica 42,5m

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Romania nu gasesti aparat optic pentru reglarea farurilor moto, am cautat si eu.

 

Pana la urma cel mai bine le-am reglat pe un perete vertical, eu in sa, moto dreapta, distanta fata de perete 7,5 m, fasciculul de lumina sa fie cam 20 cm sub nivelul farului.

 

Te pot inspira de aici:

dar in cazul meu de exemplu a trebui sa las farurile mai jos decat spun ei.

 

Ajustare finala dupa testul pe drum.

 

Bafta! :cheers:

 

Multam insa ma interesa formula oficiala, nu metodele empirice...

» Post actualizat in 12 Feb 2016 10:07

Unde e intrebarea? Dar in cazul particular de inaltime 850 mm cu o cadere de 0,5-2 % distanta pana unde bate farul (la 2% de exemplu) 850X100/2 adica 42,5m

 

Intrebarea e la ce distanta (etalon) se presupune ca ai o cadere de 0.5-2.0% fata de inaltimea la care este montat farul.

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

Intrebarea e la ce distanta (etalon) se presupune ca ai o cadere de 0.5-2.0% fata de inaltimea la care este montat farul.

Atunci raspunsul este ca farul iti bate pentru o cadere de 2% pana la 42,5 m si daca vrei sa ti-l reglezi o asezi pe un plan orizontal la 10m de exemplu fata de un perete verical si masori sa-ti cada raza cu 20cm adica in loc de 850mm sa ai 650mm.

Este pe intelesul tau acum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e din seria crocodilul e mai mult lung decat verde?

Chiar ca nu stiu ce vrei nu ai nevoie de distanta etalon ca sa ti le reglezi pana unde bat ele (distanta rezultata din calcul) poti determina inaltimea la care trebuie sa bata astfel ca sa te incadrezi.

Zi mai concret ce doresti lasa animalele.

Apropo de faruri ma mir ca astia admit masini cu volanul pe dreapta la noi, au temei legal sa le interzica circulatia daca farurile bat aiurea.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde e intrebarea? Dar in cazul particular de inaltime 850 mm cu o cadere de 0,5-2 % distanta pana unde bate farul (la 2% de exemplu) 850X100/2 adica 42,5m

 

Daca iau toleranta minima de cadere acceptata de 0.5%, dupa formula ta farurile ar "bate" pana la 117m (850 x 100 / 0.5 = 117000)

 

Eu vroiam un raspuns direct la o intrebare simpla...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de faruri ma mir ca astia admit masini cu volanul pe dreapta la noi, au temei legal sa le interzica circulatia daca farurile bat aiurea.

In mod normal RAR nu face CIV, nu primesti ITP daca ai faruri pentru mers pe dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Mai exista si exceptii: eu am adus motocicleta din anglia, cu faruri de anglia, i-am facut RAR-ul, ITP-ul, si as fi circulat si astazi asa daca nu aveam eu bunul simt de a rezolva problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iau toleranta minima de cadere acceptata de 0.5%, dupa formula ta farurile ar "bate" pana la 117m (850 x 100 / 0.5 = 117000)

 

Eu vroiam un raspuns direct la o intrebare simpla...

Calculul e corect, intrebarea ta simpla a avut raspunsul meu, nu ai nevoie de o lungime etalon ca sa-ti reglezi farurile.

» Post actualizat in 12 Feb 2016 11:56

Mai exista si exceptii: eu am adus motocicleta din anglia, cu faruri de anglia, i-am facut RAR-ul, ITP-ul, si as fi circulat si astazi asa daca nu aveam eu bunul simt de a rezolva problema...

Nu numai bunul simt te impinge sa faci asta ci si necesitatea de a vedea cam ce se intampla pe dreapta. Si eu la fel am avut o motoreta Skygo la care am facut aceeasi operatie desi trecuse de CIV

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calculul e corect, intrebarea ta simpla a avut raspunsul meu, nu ai nevoie de o lungime etalon ca sa-ti reglezi farurile.

 

Bine, asta e parerea ta si fiind un forum public ai dreptul sa ti-o expui. Acestea fiind spuse, poate lasi loc si altora sa-si exprime opiniile.

 

Altcineva care a inteles despre ce e vorba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu e o parere e o certitudine, cand s-au dat toate datele problemei raspunsul e unul singur nu pot fi opinii ca nu-i fizica cuantica e o amarata regula de trei simpla.

Sau daca nu te deranjeaza zi pana unde vrei sa bata farul ala in plaja de 42,5-117m ca sa fii legal, o distanta pana la un perete destul de maricica (bineinteles pana nu cade de tot raza) ca sa ai precizie si-ti comunic care e caderea.

Personal mi-l reglez cam la 50-60m bataie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat problema, initial am presupus gresit precum ca procentul de "cadere" este relativ la inaltimea farurilor... cand de fapt este vorba despre procent din unghi de 45 de grade. Asfel, avem urmatoarele corespondente:

 

 

Procent Unghi Cadere la distanta de 10m

0.50% = 0.29 grade >> 50mm

1.25% = 0.72 grade >> 126mm

2.00% = 1.15 grade >> 201mm

 

Din ce am observat se practica reglarea in zona de 4-10m, calculele putand fi refacute usor pentru o anumita valoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...nu stiu de ce te complici cu grade.

 

Pentru ca de fapt exista o interdependenta intre procente, unghi si asa zisa cadere.

 

Pe strada semnele rutiere ce indica inclinarea sunt exprimate tot in procente insa acolo nu ne intereseaza care e diferenta de nivel la o anumita distanta exprimata in metri ci la naiba, unghiul in sine al pantei sau rampei. Dealtfel nu am inteles niciodata de ce, sau mai bine zis, ce idiot a implementat sistemul asta de semnalizare rutiera a inclinarii drumului in ... procente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am inteles niciodata de ce, sau mai bine zis, ce idiot a implementat sistemul asta de semnalizare rutiera a inclinarii drumului in ... procente.

Pentru ca e mai simplu la fel si la panta conductelor de scurgere, iti da procentul. Iti dai seama ce calcule ar trebui sa faca instalatorul ala saracu, asa e mai simplu el stie ca daca are 1% la 1m trebuie sa coboare un cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca va complicati cu formule si calcule, procente, etc. ! Pentru cine se accepta tolerantele?. RAR-ul face verificare pe traseu, sau de ce? Problema ar trebui abordata mai practic: Cum se regleaza farurile unui automobil la domiciliu cat mai simplu, astfel incat iluminarea pe timp de noapte sa fie buna/corespunzatoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo 10 ani rar iti cerea subler + cheie dinamometrica pt a te autoriza service moto. La astea se adauga aparat de reglat faruri ca sa faci si itp (nu se bagase stand de frana pt itp moto). Si acum nu e nici un aparat de reglat faruri?! Cu ce se deosebeste unul pt moto de cel obisnuit? Ca inaltimea se regleaza.

Daca ma uit la fasciculul meu de faza mica (FZ6 S 2005) vad ca e cam simetric, nu se ridica pe dreapta cum fac cele auto, caz in care nu vad impedimentul cu Anglia. Asta desi la modelele UK faza scurta e pe farul din stanga, in timp ce la europene pe dreptul.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca e mai simplu la fel si la panta conductelor de scurgere, iti da procentul. Iti dai seama ce calcule ar trebui sa faca instalatorul ala saracu, asa e mai simplu el stie ca daca are 1% la 1m trebuie sa coboare un cm.

 

Se pare ca aici am gresit, am presupus ca fiind vorba de autorizatie ITP discutam despre niste ingineri sau macar mecanici cu o minima pregatire tehnica... un pic peste cea a unui instalator sanitar?

» Post actualizat in 12 Feb 2016 19:20

...Cum se regleaza farurile unui automobil la domiciliu cat mai simplu, astfel incat iluminarea pe timp de noapte sa fie buna/corespunzatoare?

 

... si sa nu deranjeze pe ceilalti!

» Post actualizat in 12 Feb 2016 19:28

 

Daca ma uit la fasciculul meu de faza mica (FZ6 S 2005) vad ca e cam simetric, nu se ridica pe dreapta cum fac cele auto, caz in care nu vad impedimentul cu Anglia. Asta desi la modelele UK faza scurta e pe farul din stanga, in timp ce la europene pe dreptul.

 

Si la auto exista mai multe tipuri de faruri/fascicole. Nu sunt specialist insa din ce am gasit pe net la o simpla cautare am observat ca spre exemplu, standardul european este mult diferit de cel american.

 

Pe mine ma intereseaza fenomenul pentru ca am depasit cele 6 luni in care pot circula legal cu motorul in UK si pentru inmatriculare trebuie sa trec o inspectie MOT (ITP).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt multe lucruri care se pot realiza simplu si eficient de propria persoana, dar daca doresti si ai capacitate de studiu, celelalte resurse se gasesc nu se inventeaza.

Mai nou, se cere voie la postare, suferim de stres, sau .. ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai nou, se cere voie la postare, suferim de stres, sau .. ?

 

Ai dreptate, ar trebui sa incetez sa mai sper la un dram de seriozitate pe acest forum, vorba aceea, te amesteci cu laturile, te mananca porcii!

 

Eu unul am aflat raspunsul la intrebarea mea, multumesc.

 

In continuare declar deschise discutiile pseudo-filozofice si improscarea cu mizerii in foc incrucisat, spectacol dirijat la scena deschisa, ca de obicei pe mai oricare topic, de tandemul 68-58... la care o sa-mi cer scuze ca nu o sa particip!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...