Sari la conținut

Despre CDI


Postări Recomandate

Salutare. In domeniul elecronicii inca nu am citit destule, deci cer ajutorul vostru. Se da o Honda nx 250 a sotiei. Am descoperit ca "bunul si stimatul vanzator " Adrian Popescu din Sibiu, un domn, futu-l in inima" mi-a vandut motorul cu un cdi de 50 cc chinezesc. CDI care nu pusca cu motorul in cauza si da turatii ciudate la revenirea la relanti si in acceleratii bruste. Asadar caut un CDI. Am sunat la o firma de vanzare moto/ accesorii si am fost sfatuit astfel: pe original costa cat juma de motor, dar am primit alte oferta. A gasit CDI chinezesc la 60 lei, dar poate nu este la fix cu timpii de scanteie si pe la 140 un CDI reglabil.

As vrea sa stiu cum imi dau seama daca il iau pe unul sau pe altul va influenta mersul motorului in rau. E pacat de piticania aia de motor sa nu mearga si sa se poata distra si sotia mea la enduro.

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe ebay vad ca sunt cdi-uri chinezesti pt motorul asta, in jur de 50$. Dai calificativul dupa ce-i faci proba si daca nu e ok iti recuperezi banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am citit pe advrider, nu/s prea reusite unele, asa ca prefer 60 de lei la firma locala decat 50 de € la ei. Asta din punct de vedere financiar. Dau si cei 140 lei pe cel reglabil, dar isi face treaba? Cum stiu ca e reglat bine la timpi de aprindere, avans...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum stiu ca e reglat bine la timpi de aprindere, avans...?

Cu un pistol stroboscopic.

» Post actualizat in 14 Mar 2016 20:35

Totusi verifica intai CDI-ul tau ca "da turatii ciudate la revenirea la relanti si in acceleratii bruste" nu sunt neaparat din CDI.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ignitech!

+1 vlad58

poate gasesti un stroboscop cu avans reglabil si astfel observi mai precis avansul!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un CDI cu avans mic nu-l observi daca nu cunosti ce poate motorul, pur si simplu nu are viata in rest nimic din simptomele descrise de tine.

Unul cu avans prea mare cand dai la pedala ti-o arunca inapoi si porneste la automat cu poticneli, in mers cand tragi de acceleratie motorul "trosneste"

 

 

poate gasesti un stroboscop cu avans reglabil si astfel observi mai precis avansul!

Cum arata un stroboscop cu avans reglabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum, cu cdi-ul de scuter de 50 a fost: pornirea impecabila, dar cu socul tras, relanti variabil. La cald, fluctua relantiul si dupa o turare spre 4000, revenirea la ralanti era o data la 1300 lenta, o data la 2000 lenta, si tot asa. Nicioadata nu statea la ralanti normal. In sarcina isi facea treaba, dar la revenire era problema. Chiar cobora sub 1000 si murea motorul. Am mai descoperit ca era si un pin topit de la cdi. Acum schimb si mufa cu tot cu cablu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi trebuit sa ajung la Cluj sa cumpar un motor ptr un prieten, dar se pare ca am gasit un alt motor la Constanta! Daca totusi ajung prin zona dau un pm!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+/- 90 de grade avans reglabil, timp dwell etc

Banuiam eu ca de asta vorbesti, ala iti face un defazaj reglabil ca sa vezi cat ai abatere, adica daca la 0 esti inainte de liniuta dai pe plus pana esti pe liniuta si vezi cat iti lipseste din avans ( sau minus ca nu stiu cum considera el abaterea). sau pur si smiplu iti masori avansul cu el.

Misto jucarie, eu mi-am confectionat la repezeala unul cu SMD_uri cu aprindere la punct fix, nu mi-a dat prin cap sa ma complic cu un PLL.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum, cu cdi-ul de scuter de 50 a fost: pornirea impecabila, dar cu socul tras, relanti variabil. La cald, fluctua relantiul si dupa o turare spre 4000, revenirea la ralanti era o data la 1300 lenta, o data la 2000 lenta, si tot asa. Nicioadata nu statea la ralanti normal. In sarcina isi facea treaba, dar la revenire era problema. Chiar cobora sub 1000 si murea motorul. Am mai descoperit ca era si un pin topit de la cdi. Acum schimb si mufa cu tot cu cablu.

Din ce povestesti incearca sa mai desfaci surubul de amestec ca ai cam mult aer, asa se comporta si a mea daca ala nu da destula benzina, dupa accelerare revine mai greu la ralanti plus instabilitate urmat de moarte subita :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai prea mult aer trebuie sa mai strangi surubul, nu sa il desfaci. Cand ai mult aer, da sa moara cand deschizi gazul brusc. Cand ai putin aer da sa se inece cand accelerezi brusc. De obicei relanti instabil ai cu amestec sarac (deci aer mult). Vezi si bujia, daca e caramiziu e bine. Daca e alb-gri e amestec sarac. Daca e negru e sarac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai prea mult aer trebuie sa mai strangi surubul, nu sa il desfaci. Cand ai mult aer, da sa moara cand deschizi gazul brusc. Cand ai putin aer da sa se inece cand accelerezi brusc. De obicei relanti instabil ai cu amestec sarac (deci aer mult). Vezi si bujia, daca e caramiziu e bine. Daca e alb-gri e amestec sarac. Daca e negru e sarac

Trebuie sa desfaca surubul de amestec, daca este pe partea de benzina. Daca e pe partea de aer atunci ai dreptate dar nu prea as crede.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, daca tot sunt atatia oameni care se pricep la CDI-uri pe aici.

Mi-a zis cineva ca motorul se opreste intai de la kill-switch si abia apoi se ia contactul, pentru ca daca ii iau contactul fara sa opresc switch-ul se prajeste cdi-ul. E corect sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, daca tot sunt atatia oameni care se pricep la CDI-uri pe aici.

Mi-a zis cineva ca motorul se opreste intai de la kill-switch si abia apoi se ia contactul, pentru ca daca ii iau contactul fara sa opresc switch-ul se prajeste cdi-ul. E corect sau nu?

Nu are importanta de unde-i iei "gatul" insa daca o opresti de la kill-switch ai sansa s-o uiti pe conntact si sa-ti dreneze bateria, s-a mai intamplat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rasina epoxidica sau daca ai desfacut doar pe partea cablata si restul cutii e ok cu banda izolatoare in fasurata foarte strans, cel putin asa am facut eu cu un CDI care a trebuit sa-l relipesc.

Apropo cu acesta motorul merge normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu am testat reparatia cdi-ului. Urmeaza update-uri. Dar nu am pastrat decat marginea de plastic si capacul de la placa de circuite. Partea unde e mufa e de fapt rasina aceea neagra, unde ca trebui sa manufacturez un capac. Dar prima data trebuie sa umplu "cutia" cu ceva. Trebuie izolat si anti umezeala, dar si anti socuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu am testat reparatia cdi-ului. Urmeaza update-uri. Dar nu am pastrat decat marginea de plastic si capacul de la placa de circuite. Partea unde e mufa e de fapt rasina aceea neagra, unde ca trebui sa manufacturez un capac. Dar prima data trebuie sa umplu "cutia" cu ceva. Trebuie izolat si anti umezeala, dar si anti socuri.

Vrei sa spui ca ai "ras" si rasina de pe partea cu piese de-ti trebuiesc imobilizate? Eu asa cum spusei din cele 6 fatete am distrus doar una asa ca mi-a fost usor sa infasor izolatie foarte strans ca sa nu am probleme plus ca daca mai face figuri usor o relipesc piesele, asta-i baiul CDI-urilor in timp cedeaza lipiturile.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...