Sari la conținut

Motocicleta adventure touring, ce sa cumpar?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 92
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu nu as merge pe TDM -- am un prieten care are si regreta. Pozitia de condus, scarite duse in spate, samd.

KLE -- mie nu imi place ca motor.

Tenere 660 e super ok -- dar greu cu 2 pe ea,

Transalp e fain, Africa la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bhoooa, am scris ditamai romanu si dintr-un refresh am pierdut tot :(

Totul pe lumea asta costa, bani, nervi, efort. Nimik nu e gratis.

Motot veche, fie ea in era pre-obsolescenta ...e veche. timpul isi lasa amprenta pe material

ceva mai nou..e in era obsolescentei planificate

vezi cu soata cat de mult ii place in spate, dati cateva ture cu prieteni

daca vreti sa fiti doi...trebe moto mai puternic, bicilindru. Monocilindru vibromaseaza la drumuri lungi

Orice moto in sine e fun, acuma...ideea e sa o gasesti pe aia care iti satisface nevoile.

De fel nevoile reale le afli adunand experienta si km. nu prea pusca socoteala de acasa cu aia din targ

250e sa pui deoparte pt piese si consumabile moto in primele 6luni

350e sa pui deoparte pt echipament tu si consoarta (sh+low budgedt equipment)

250e sa iei in calcul pentru accesorizare mobra (crashbar, cric central , bagaje) depinde de cum gasesti mobra

o mobra cat de cat in mintile ei si cu un proprietar grijuliu se duce de la 1500e cele vechi , la 2500e cele noi.

Eu ti-as recomanda ceva mai vechi, vezi ce si cum iti place, dupa ceva vreme ori faci urmatorul pas ori te lasi de meserie. Collateral damage okeish

Faci pasul catre altceva, ai adunat experienta care nu ti-o ia nimeni

Honda Dominator, Transalp, AfricaTwin

Yamaha Tenere, TDM

Kawasaki KLM si care mai sunt

BMW F650

Aprilia F650 (aceeasi marie ca BMW)

Suzuki Vstrom (f reusita mobra, e "transalpul" anilor 2000)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprilia Pegaso nu-i F650,F650 a fost facut de bmw la Noale in fabrica Aprilia... :)

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parere aveti de Kawasaki KLE500 sau chiar KLE400? Am vazut second-uri la SUPER pret! Cum sunt ca si fiabilitate? Ca si costuri de intretinere?

400 nu recomand - foarte greu de gasit piese.

500 - daca gasesti una in mintile ei poa' sa te plimbe mult si bine. Ca pe mine: /index.php?/topic/735864-7-ani-70000-km/

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei las-o Misule mai moale ca dracu' nu-i asa de negru.. Adevarat ca nu te bagi oriunde obisnuiesti tu insa nici nu dau cu scutul (apiopo.. metalic...ca se poate) in ORICE macadam asa cum sustii.

daca ti-ar da Nelu motoru' (ala negru) sa iesim o zi... altfel tu si Toma :) Poate ca un ktm640 Lc4 ti-ar fi bun ca a 2a motocicleta.

 

Acum despre initiatorul topicului, clar ca este un avantaj pentru un incepator ca motocicleta sa fie cat mai potrivita pentru cele mai grele situatii, fiind vorba de pasagera ma gandesc la un forestier care ajunge intr-o rampa cu lemne, tractoare, mult noroi si ceva sleauri facute de camioane, ala este locul ideal in care poti lovi cu scutul/evacuarea sau mai rau sa iti prinzi piciorul sub motocicleta. Nu mai vorbim ca o motocicleta cu o cursa a suspensiei de 20 cm (sculele nu vor zdrangani in dulap :) ) poate rula pe un macadam bun ca si pe asfalt (aproape ca ...) fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca iti faci calcule de greutate cu sotie si bagaje, asa ca nu prea vad cum sa faci mare off-road cu pasager. Eventual drumuri forestiere si acolo diferenta o fac cauciucurile, nu tractiunea unui mono sau bicilindru.

Asa ca trebuie sa fii foarte atent la cat poti sa incarci pe moto. Gandeste-te ca tu ai 90 kg plus 10 kg echipament. Sotia, tot asa, vreo 70 kg. Combinat, aveti 170 kg. La BMW-ul meu de 650, sarcina maxima este de 171 kg, asa ca nu mai ai loc de bagaje. La celalat, BMW 1200 GS, sarcina maxima e de 225 kg, dar nu-l gasesti la 2000 de euro.

La Aprilia 650 e la fel. Presupun ca si la Transalp, ca sut din aceeasi clasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu as merge pe TDM -- am un prieten care are si regreta. Pozitia de condus, scarite duse in spate, samd.

KLE -- mie nu imi place ca motor.

Tenere 660 e super ok -- dar greu cu 2 pe ea,

Transalp e fain, Africa la fel.

 

Nu stiu ce TDM are prietenul tau sau cat e el de mare dar pozitia pe TDM e chiar ok, si asta o spune unul care a condus 6 ani modelul din prima generatie si acum il conduce pe cel din ultima generatie.

 

scaritle sunt chiar in dreptul sezutului nicidecum in spate, pozitia este foarte usor aplecata in fata astfel incat socurile sa nu se duca in lungul coloanei.

» Post actualizat in 01 Apr 2016 14:26

Mai baieti, mersi mult pentru sfaturi. Am o cunostinta in Spania si am luat in calcul si varianta sa aduc un motor direct de acolo, pe ideea ca-l iau mai ieftin, si sa-l inscriu mai apoi pe Romania.

Cand zic ca vreau un "motor universal" ma refer la drumuri de Romania = 60-70% si drumuri forestiere (relativ usor accesibile) = 30-40%. Ca si idee, atat eu cat si sotia avem undeva la 1,75m inaltime, greutatea facand diferenta: ea 60 kile, eu undeva la 90... :rusinica:

Drumetii o sa fie cele de week-end (2-3 zile) si concedii, cu bagajele aferente...

 

La un moment dat mi-a facut cu ochiu' TDM-ul, pentru ca motor tare si pentru ca arata bine. Dar uitandu-ma peste niste review-uri mi s-a dat de inteles ca nu-i plac gropile de Romania si iar am revenit cu gandul la Transalp. Africa Twin? Sincer, nici nu mi-a trecut prin minte, nu stiu de ce... Iar la KLE sincer, nici nu m-am gandit, si iar nu stiu de ce...

 

Multumesc pentru sfaturi!

 

esti sigur de procentajele alea cu asfaltul si offroadul? adica din 5000km tu o sa faci vreo 2000km pe offroad?

 

Ce reviewuri ai citit despre suspensiile TDMului?

Hai sa iti punctez cateva aspecte ale TDMului inainte sa vorbesti de rau supensiile lui:

1. suspensia fata - ai doua tipuri de reglaje: compresie si revenire (asta inca de la prima generatie (din '91)

2. suspensia spate - ai 3 reglaje: hard si soft pt mersul singur sau cu pasager si bagaje, intareste suspensia cu o singura rotire, apoi ai compresie si revenire

 

Cine se plange de supensia TDMului ori nu stie sa o regleze pe gustul lui ori i-a fost prea lene ;)

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine se plange de supensia TDMului ori nu stie sa o regleze pe gustul lui ori i-a fost prea lene ;)

 

Am vandut TDM-ul de 900 dupa 3000km. Nu m-am inteles deloc cu el, inclusiv suspensia mi se parea stradala indiferent de setari. Poate aveam eu un exemplar mai "obosit". Pe asfalt ma simt mai bine pe XTZ-ul de acum, oricat de puternic ar fi TDM-ul.

 

@EmilT: la inceput oricum nu o sa stii prea bine ce vrei. Cauta-l pe cel mai intretinut in banii care ii ai, indiferent ca-i XTZ/F650/KLR/KLE/Transalp/Freewind/etc. Dupa ce-l ai si bagi cativa km o sa-ti dai seama singur ce vrei. Ori modifici/adaptezi motorul existent, ori iei altul la sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine zice de bine de suspensia TDM-ului(suspensie mediocra de strada), ori nu a gustat din WP,Ohlins etc, ori este atat de pasionat de acel model de nu vede adevarul. Sa fim serios, TDM-ul e un motor de strada. Ca poti sa il bagi forestiere este alta poveste, asa am bagat si eu zx-6r pe forestier si a "mers", vai de mama lui, dar a mers. Cam asa merge si un TDM pe langa o mobra mai spre enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine zice de bine de suspensia TDM-ului(suspensie mediocra de strada), ori nu a gustat din WP,Ohlins etc, ori este atat de pasionat de acel model de nu vede adevarul. Sa fim serios, TDM-ul e un motor de strada. Ca poti sa il bagi forestiere este alta poveste, asa am bagat si eu zx-6r pe forestier si a "mers", vai de mama lui, dar a mers. Cam asa merge si un TDM pe langa o mobra mai spre enduro.

 

Cate mobre in 2000 euro se vin cu suspensii WP, Ohlins care sa intre in categoria asta dual sport, sa nu uitam ca aici discutam de un buget maxim in care omul se incadreza. KTM-ul 640 adv e singurul care vine cu WP din fabrica, la restu: Transalp, Versys, Tenere, Dominator, etc nu am vazut suspensii mai deosebite, dar poate gresesc eu

» Post actualizat in 02 Apr 2016 06:23

Am vandut TDM-ul de 900 dupa 3000km. Nu m-am inteles deloc cu el, inclusiv suspensia mi se parea stradala indiferent de setari. Poate aveam eu un exemplar mai "obosit". Pe asfalt ma simt mai bine pe XTZ-ul de acum, oricat de puternic ar fi TDM-ul.

 

@EmilT: la inceput oricum nu o sa stii prea bine ce vrei. Cauta-l pe cel mai intretinut in banii care ii ai, indiferent ca-i XTZ/F650/KLR/KLE/Transalp/Freewind/etc. Dupa ce-l ai si bagi cativa km o sa-ti dai seama singur ce vrei. Ori modifici/adaptezi motorul existent, ori iei altul la sigur.

 

TDM-ul de 900 nu prea are ce cauta in offroad, nici nu prea ai ce cauciucuri de on/off sa pui pe el respectand dimensiunile din talon, d-aia am si propus la inceputul topicului primele doua generatii de TDM.

 

TDMul e o mobra polivalenta face de toate dar nu exceleaza in nimic. Asa cum orice monocilindric gen dominator, tenere pierd la mersul alert pe sosea dar sunt capabile de offroad mai greu

» Post actualizat in 02 Apr 2016 06:46

Eu as zice sa te gandesti bine de tot cat asfalt si cat offroad o sa faci. orienteaza-te macar catre bicilindrice mari gen Africana sau Supertenere, in dauna monocilindricelor

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma orientez spre un bicilindru. Am condus mai multa vreme un ATV monocilindru de 125cc si m-am vibromasat destul... Banuiesc ca e la fel si la motocicletele monocilindru, problema vibratiilor? In plus, am citit ca am spor de cuplu la RPM mai mic cu bicilindricele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit sa te contrazic,monocilindrul are cuplul cel mai de jos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe bune ? ma gandeam eu ca locomotivele sant mono cilindru!

Pai locomotivele pe benzina,asa-s.

Pe bune! :)

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam eu ca pistoanele stiu ce combustibil le vin in cap!

Ok.:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai fratilor, eu am doua motoare, un mono si un bicilindru. BMW F 650 si BMW 1200 GS. Care credeti ca vibreaza mai mult? Ati ghicit, ala mai mare!

Madaline,am 3 monocilindre si 2 in V,un V transversal si un V longitudinal.Tu le-ai vazut pe toate 5 live!

Ghici care trepideaza mai tare?V-urile.

Ba mai mult,V-ul transversal cand accelerezi in gol,se duce finut inspre dreapta!:D

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acu bat campii! stiti cum se stabileste sensul de invartire si functionare al unui motor? nu-mi explicati ca eu stiu asa ca teorie ! si de ce un motor nu poate fi pornit invers?doar un 2 timpi poate in anumite conditii.ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am gasit eu in momentul de fata, Supertenere, care "sa fie in mintile ei" (am inteles ca asa se zice), toate-mi depasesc bugetul...

 

Mi-ati dat de inteles ca motoarele monocilindru au vibratii mai mici si cuplu mai mare la RPM mic. Atunci de ce majoritatea opteaza pentru motoare bicilindru? Care-i secretu'?

Editat de EmilT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acu bat campii! stiti cum se stabileste sensul de invartire si functionare al unui motor? nu-mi explicati ca eu stiu asa ca teorie ! si de ce un motor nu poate fi pornit invers?doar un 2 timpi poate in anumite conditii.ms

Ok.:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am gasit eu in momentul de fata, Supertenere, care "sa fie in mintile ei" (am inteles ca asa se zice), toate-mi depasesc bugetul...

 

Mi-ati dat de inteles ca motoarele monocilindru au vibratii mai mici si cuplu mai mare la RPM mic. Atunci de ce majoritatea opteaza pentru motoare bicilindru? Care-i secretu'?

 

monocilindru te obliga datorita plajei limitate in care se manifesta cuplul maxim sa schimbi mai des vitezele, pe cand un bicilindru, desi nu are atat de mult cuplu jos, iti permite o plaja de turatii mai larga. mesteci mai rar in cutie ca sa fiu mai explicit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. Mersi.

Dar ca fiabilitate si costuri de intretinere cum sunt cele 2 tipuri de motoare?

Nu ma deranjeaza sa "mestec in benzina" daca stiu ca am un motor mai fiabil si cu costuri mai mici de intretinere...

Editat de EmilT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...