Sari la conținut

Motocicleta adventure touring, ce sa cumpar?


Postări Recomandate

o sa-ti zic cum e la TDM, asta are nevoie de 4l de ulei la 6000km si filtru nou, eu am folosit Motul si Valvoline, cu Castrol am avut o experienta extrem de neplacuta, a fost singurul ulei pe care l-a papat si dupa folosirea lui mi-a aparut consumul de ulei, mobra mea din 92 pana in 2011 nu consuma gram de ulei :)

filtrul de aer se schimba la 12.000km sau il sufli la fiecare 6000km si-l poti folosi 24.000km lejer.

in rest intretinerea e ca la celalate mobre, placute, kit de lant..

 

operatiunile de intretinere nu-s usoare, fitru de aer este sub rezervor, care implica demontarea tuturor carenelor pt a umbla la el, la fel si bateria dar la aia nu ai asa des nevoie sa o scoti, plus ca poti folosi cele doua cabluri care vin la releul de pornire pentru a incarca bateria (le demontezi de pe releu si pui clestii pe el, mare atentie la polaritate)

filtru de ulei este in blocul motor necesita demontarea a 5 suruburi, iar schimbul de ulei implica demontarea a doua busoane pt scurgere.

Avantajul cu uleiurilor noi (au evoluat mult din 92) este poti face schimbul de ulei la 10.000km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 92
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@EmilT,am sa simplific ceea ce ai scris in titlul topicului ca,cauti:adventure-touring.In ordinea ASTA!

Adventure inseamna jante cu spite!NU jante de aliaj.Touring si sport-touring,da,jante de aliaj!!!Iegzista o exceptie,dar n-are legatura cu ceea ce cauti matale!

Tipul rotilor/jantelor iti "spun" clar destinatia!

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

well, mare parte din ce am zis mai sus se aplica si in cazul Supertenere 750, motorul fiind identic.


» Post actualizat in 02 Apr 2016 20:57

Nu exista costuri mici. Eu, ca sa aduc BMW F 650 Fundoro, la nivel de fabrica, m-a costat in jur de 2.400 de euro. An 1995.

 

Emil intreba de costurile cu intretinerea, nu revizie capitala...


» Post actualizat in 02 Apr 2016 21:00

@EmilT,am sa simplific ceea ce ai scris in titlul topicului ca,cauti:adventure-touring.In ordinea ASTA!

Adventure inseamna jante cu spite!NU jante de aliaj.Touring si sport-touring,da,jante de aliaj!!!Iegzista o exceptie,dar n-are legatura cu ceea ce cauti matale!

Tipul rotilor/jantelor iti "spun" clar destinatia!

 

Emil vrea ceva pt forestiere usoare, a zis-o la inceput, avand in vedere ca o sa mearga cu pasager si bagaje nu cred ca sa ii dea 70-90 cox pe forestierele respective, atata timp cat nu te apuci sa dai in pietre, jantele de aliaj, in speta cele old scool se descurca cu brio.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

well, mare parte din ce am zis mai sus se aplica si in cazul Supertenere 750, motorul fiind identic.

....

Adevarat la partea motorizarii(mica diferenta la cc si un pic la cutie),restul e altceva.

Roata de 21" cu spite pe fata,banalul scut-motor,etc,aici vezi diferenta dintre un Touring-Adventure si un Adventure-Touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat la partea motorizarii(mica diferenta la cc si un pic la cutie),restul e altceva.

Roata de 21" cu spite pe fata,banalul scut-motor,etc,aici vezi diferenta dintre un Touring-Adventure si un Adventure-Touring.

ce pana mea treaba are roate de 21 cu intretirea motocicletei? stiu foarte bine care sunt diferentele intre TDM si Supertenere, de acea am si punctat ca ce am zis la TDM se aplica si la Supertenere la motor.

 

si daca tot zici de scut asa ca sa te simti tu bine, vezi ca si TDM 3VD (prima generatie91-95) are scut de aluminiu care protejeaza evacuarea de la loviturile frontale.

 

yamaha_tdm_850_3vd_by_dionneke-d8v7vui.j

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mno,nu te enerva,n-are rost. :ok: Io oricum ma simt bine,crede-ma!

TDM-ul e un motor de Adventure-Touring! :)

Am inteles ca esti fan!Toata stima! :hug:

 

PS:Diferenta intre jantele cu spite si cele de aliaj,am inteles-o DOAR pe macadam.Nu pe sosea,adica adventure,nu touring,cum cauta Emil aici in topic.

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

well, mare parte din ce am zis mai sus se aplica si in cazul Supertenere 750, motorul fiind identic.

» Post actualizat in 02 Apr 2016 20:57

 

Emil intreba de costurile cu intretinerea, nu revizie capitala...

Ca si costuri, BMW mi se pare cel mai ieftin si la-ndemana. Pentru 650, placute frana, fata/spate 200 lei, ulei 2,2 litri, filtru ulei, 34 lei, bujii NKK 2ori 18 lei, antigel 1,4 litri.

Pentru BMW 1200 GS- 4 litri de ulei, placute frana fata 2X120 lei, placuta frana spate 1X100 lei. Curea alternator la 50.000 km, 200 euro, ulei cardan si sutie viteze, 50 euro. Reglaj supape la 10.000 km, 200 lei.

» Post actualizat in 02 Apr 2016 21:11

ce pana mea treaba are roate de 21 cu intretirea motocicletei? stiu foarte bine care sunt diferentele intre TDM si Supertenere, de acea am si punctat ca ce am zis la TDM se aplica si la Supertenere la motor.

 

si daca tot zici de scut asa ca sa te simti tu bine, vezi ca si TDM 3VD (prima generatie91-95) are scut de aluminiu care protejeaza evacuarea de la loviturile frontale.

 

yamaha_tdm_850_3vd_by_dionneke-d8v7vui.j

Super!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mno,nu te enerva,n-are rost. :ok: Io oricum ma simt bine,crede-ma!

TDM-ul e un motor de Adventure-Touring! :)

Am inteles ca esti fan!Toata stima! :hug:

 

n-ai inteles nimic! stai jos!

 

@Emil: TDMul e o motocicleta de strada. merge scoasa pe forestiere lejere si fara noroi, caci o sa ai de furca cu centrul de greutate ridicat, pe pamant batatorit merge fara probleme. daca chiar ai de gand sa faci atat de multi km pe off iti recomand calduros Supertenere 750, vezi ca vindea Amendatu aici pe forum una, iti caut link si revin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cavaleru,fie cum spui tu!

E bine cum spui tu,io-s mai neexperimentat si am sa stau jos.

Ba chiar am sa te rog sa-mi stergi toate postarile din acest topic!

Sincer,n-are rost sa mai spun nimic! :peace:

 


Am uitat sa specific:@EmilT,nu lua in seama nimic ce am scris aici!

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot n-ai inteles nimic :)

 

@Emil uite un supertenere in bugetul tau: /index.php?/topic/720513-vand-yamaha-super-tenere/

 

si iti propun si un TDM pe care il cunosc si e in buget si dotat, in cazul in care vrei mai mult sa stai pe asfalt :)

 

/index.php?/topic/735490-vand-tdm-850-din-2000/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot n-ai inteles nimic :)

 

@Emil uite un supertenere in bugetul tau: /index.php?/topic/720513-vand-yamaha-super-tenere/

 

si iti propun si un TDM pe care il cunosc si e in buget si dotat, in cazul in care vrei mai mult sa stai pe asfalt :)

 

/index.php?/topic/735490-vand-tdm-850-din-2000/

Am inteles mai mult decat crezi tu.Trecem peste asta.

Pentru tine,e mai bine sa intelegi ca-s ardelean si inteleg mai slow,asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Hai sa pastram un limbaj constructiv, ca sa zic asa, si ca sa ma repet, abia fac scoala de soferi cat.A, deci sunt INCEPATOR. Dupa cum am mai zis, singura experienta cu motor pe 2 roti a fost un scuter 50cc, iar cea mai apropiata experienta de "motociclist" ar fi un ATV 125cc, monocilindru, pe care-l am la tara, la parinti...

 

Daca exista o diferenta intre adventure-touring si touring-adventure, eu n-am stiut de ea. Aflu lucruri noi din fiecare postare de-a voastra.

 

Dupa cum am mai zis, vreau sa umblu prin tara, impreuna cu sotia si ceva bagaje, in week-end-uri si in concedii. Cineva zicea de greutate, aspect la care iar nu m-am gandit: eu si sotia cantarim undeva la 150-160 kg + bagajele, care poate duce toata greutatea la maxim 180-190 kg. Cu aceasta greutate motorul ar trebui sa fie in stare sa ma poarte pe un drum bun la 90-110 km/h.

Mi-ati mai spus ca vechimea unui motor se simte, indiferent de cat de intretinut a fost. In cazul asta, ma gandesc sa nu cumpar ceva cu an de fabricatie mai vechi de anul 2000.

In schimb, inca nu m-am lamurit deplin daca trebuie sa optez pentru un monocilindru sau bicilindru (asta ca si fiabilitate, costuri de intretinere si consum). Cautand pe net motoare, am gasit intr-un anunt urmatorul aspect:

consumul este foarte mic aproximativ 3,5l la 100 de km deoarece motorul este monocilindric.

era vorba despre un BMW F650 scarver din 2002. E adevarat daca ai un monocilindru, consumul este mai mic??? Din poze am observat (pentru ca in anunt nu era specificat) ca transmisia e pe curea si nu pe lant. Am observat ca multi se feresc de curea in detrimentul lantului. De ce? Intreb pentru ca nu stiam ca e diferenta asa de mare, din cunostintele mele doar TEORETICE (ATV-ul de la tara e cu transmisie cardanica, asa ca nu mi-am pus niciodata problema transmisiei).

 

Revin cu problema "drumului". Off-road planuiesc sa fac mai mult ocazional, atunci cand vad un peisaj fain si un drum neasfaltat/forestier usor accesibil, sa ma bag in el ca sa ma bucur de priveliste. In principal o sa fie drumuri asfaltate, dar drumuri asfaltate de Romania, adica cu gropile si crapaturile aferente...

Editat de EmilT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Taticule, ai pomenit din prima varianta castigatoare pentru bugetul tau (adica Transalpul 600 mentionat in primul tau post, generatia cu doua discuri de frana, 97-99). Nu ca nu ar fi mai ok unul mai nou, un 650, dar cam depaseste bugetul.

Si, dupa asta, in urma nenumaratelor sfaturi de specialitate, ai ajuns ca nici tu nu mai stii ce sa iti iei :)

Si fiind primul motor, oricum va fi la inceput putin mai dificil, avand inaltime mare la sa si centrul de greutate sus. Motiv pentru care si Africa Twin si Super Tenere ar fi mult mai dificile.

Daca ai vera doar asfalt, TDM ul le bate pe toate celelalte, dar daca vrei drumuri proaste si forestiere, plus un offroad cu bun simt, Transalpul e castigator.

Si uita naibii de monocilindru, mai ales de hidosenia aia de Scarver.


» Post actualizat in 03 Apr 2016 08:47

Mono nici nu au cuplu de jos, cuplul il gasesti distribuit doar pe o plaja ingusta de turatii (intre 3500-5500) cam pe la mijlocul turometrului. Si vibreaza sanatos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact. Gandeste te si ca motocicleta asta a fost fabricata aproape 30 de ani fara modificari majore. Este extrem de bine echilibrata si reusita, poti face orice cu ea, in afara de performanta. Te duce oriunde, la modul placut si lejer. Si toate astea cu o fiabilitate excelenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 03 Apr 2016 08:47

 

Mono nici nu au cuplu de jos, cuplul il gasesti distribuit doar pe o plaja ingusta de turatii (intre 3500-5500) cam pe la mijlocul turometrului. Si vibreaza sanatos.

 

Nu este vorba de cuplul maxim. La turatii joase si foarte joase monocilindru are cuplu mai mare decat un bi sau multi cilindru. Pentru a putea face doua ture cu o singura explozie, arborele cotit al unui multicilindru are o greutate foarte mare, pe post de volanta. Un bicilindru are doua explozii la doua ture, distribuite in functie de proiectant. Un multicilindru poate avea chiar mai multe explozii la doua ture. Astfel, o data cu cresterea numarului de cilindri scad contragreutatiile arborelui cotit. Arborele cotit are o inertie mai mica. Invartirea lui se bazeaza pe exploziile mai mici dar mai dese. Lucrul asta il observi pe un drum forestier prost cand monocilindrul se balbaie la ture joase, dar trece. Un bi sau multi cilindru nu se balbaie dar, brusc, se opreste cand e subturat.

 

EmilT, pt genul de ture pe care le-ai descris, ia-ti bicilindru sau multicilindru. Sunt mult mai prietenoase cu drumul lung si pasager+bagaje. Desi, in primul an ar fi bine sa mergi singur. Pt siguranta pasagerului. Chiar ar trebui sa fie articol in codul rutier sa nu ai voie cu pasager cat timp ai mamaliga in geam (sau fund). Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Za Alp wins :)

cum ziceam si ziceau si altii. ia o vechitura cat decat ingrijita( eu de ex. am inspectat mobra ce am pus-o la punct acum 3 ani. un cdi sughite si bacteria trebuie innoita...100coco din cei verzi nu albastri).

inveti fundamentele motoretimului pe ea, aduni experienta si stii exact incotro te indrepti

acuma, daca ai noroc nu bagi bani in ea( f multi pt primul an)...dar sa nu faci greseala sa te indragostesti de o vechitura ca o sa fie sac fara fund.

daca ai masina sau te-ai uitata pe la wheeler dealers and co... ulei, filtre, placute de frana , cauciucuri...dastea cer toate SH-urile

 

ps: in caz ca nu ti-a zis nimeni...la negociere sa te targui, pretul real e cu 200e in minus de cel afisat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, noi am mai avut discutia asta.

Degeaba ai pe foaie mai multi newtoni, daca in realitate nu poti tine monocilindrul mare la sub 3000 de ture pentru ca scutura lantul ca naiba si da in nas.

 

Nu e vorba de tinut sub nu stiu cate rpm. Aici bi/multi cilindrul e mai bun. E mai elastic, cum se zice. Eu ma refeream strict la offroad cand afirmam superioritatea monocilindrului dpdv al cuplului la turatii joase. Si offroad rau, in urcare. Nu Zarnesti - Plaiul Foii sau alte plimbari unde doar gropiile te incurca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, noi am mai avut discutia asta.

Degeaba ai pe foaie mai multi newtoni, daca in realitate nu poti tine monocilindrul mare la sub 3000 de ture pentru ca scutura lantul ca naiba si da in nas.

 

pe un mono mare cu transmisie ok ar tre sa poti sa mergi solo in treapta 1 aproape de relanti pe plat fara sa patinezi ambreiajul. daca nu poti inseamna ca n-ai transmisia ok pt offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, noi am mai avut discutia asta.

Degeaba ai pe foaie mai multi newtoni, daca in realitate nu poti tine monocilindrul mare la sub 3000 de ture pentru ca scutura lantul ca naiba si da in nas.

lucrurile au mai evoluat intre timp, insa iese din buget

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astia o sa-ti faca capul calendar :)

 

Sfatul meu e sa iti cumperi motocicleta care iti place. Iar dupa o perioada, asa cum a spus si @raoulserban, vezi incotro te indrepti. Panaceul universal inca nu s-a inventat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutare tuturor,

 

Revin cu noutati:

- incepand cu data de ieri (14.06.2016) sunt motociclist cu acte, obtinand si cat.A in permisul auto

- am reusit sa strang cash 9.000 RON (aprox. 2.000 euro), bani care trebuie sa acopere atat pretul motocicletei in sine cat si taxele de inmatriculare/transcriere pe numele meu

 

Datele problemei raman cam aceleasi: achizitionarea unei motociclete, usor de intretinut, folosita la drumetii prin tara (asfalt de Romania si ocazional drumuri forestiere usor accesibile). O sa fie drumetii de week-end si concedii, iar pe motocicleta o sa ma aflu eu (1,75m / 90kg), sotia (1,73m / 60kg) si ceva bagaje pentru calatorie (10-30kg, in functie de durata calatoriei). Avand in vedere bugetul fix alocat, motocicleta pe care urmeaza sa o achizitionez trebuie sa fie buna de drum (consumabile OK care sa duca cel putin un sezon).

 

Fac apel la ajutorul vostru, cei cu experienta, sa-mi recomandati ce-i mai bun in banii astia... Sunt incepator si n-as vrea sa arunc 2.000 euro pe apa sambetei; decat sa fac o alegere proasta, mai bine mai astept sau ii folosesc in alte scopuri...

Editat de EmilT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...