Sari la conținut

Probleme incarcare (stator sau releu?)


Bosolanu
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

De curand am cumparat un GSXR 750 din 96.

Toate bune pana intr-o dimineata cand am vrut sa-l pornesc si bateria era moarta. Crezand ca este doar veche (motocicleta a stat aproape 2 ani inainte sa o cumpar) am cumparat alta si mi-am vazut de treaba.

Acum 2 zile cand sa plec de la lucru, aceeasi problema, bateria goala (ulterior am observat ca lichidul era scazut foarte mult in ea, a mai ramas un deget).

 

Am verificat dupa indicatiile din manualul de service, stator (si tensiune in gol si rezistenta ok, nici nu atinge la masa vreuna din faze), releul pare ok ( masura diode, niciuna strapunsa).

 

Partea ciudata este ca la relanti incarca 13.2 V dar cand turez putin motorul (peste 3000 - 4000 rpm) scade tensiunea pana spre 11 V.

Masurand fazele statorului conectat la releul regulator am observat ca scade tensiunea in loc sa creasca (asa cum face cand este masurat fara sa fie conectat).

 

Ce parere aveti? Este releul sau are ceva si statorul totusi?

Astazi astept un releu de incarcare de la o yamaha, sa vad cum se comporta cu el, dar imi este frica sa nu il ard si pe asta.

 

Multumesc,

Octavian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara alternatorul la mers "in gol" cu mufa releului deconectata. Trebuie sa ai peste 70V in curent alternativ pe fiecare faza. Masori doua cate doua cele trei iesiri.

Masoara continuitatea celor trei infasurari, doua cate doua, la mufa de iesire a alternatorului. Trebuie sa existe continuitate.

Masoara continuitate intre fiecare infasurare si sasiu. Nu trebuie sa existe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar: Am specificat in postul original ca am masurat voltajul dat de stator cu mufa deconectata si are valori bune (peste 70V in ture), nu exista continuitate intre infasurari si masa iar intre infasurari exista continuitate iar rezistenta are valori ok.

 

Intrebarea mea era de ce cu mufa statorului conectata la releu imi scade voltajul(dat de stator) cand turez peste 3000 rpm, asta mi-se pare ciudat.

 

@TNG: La fel ca la auto zici? Motocicleta este un SRAD (96) are acelasi model electric ca la majoritatea motocicletelor, cu diodele ce fac conversia din AC in DC plasate in releul de incarcare (care dupa masuratori par sa fie inregula).

 

Eu cred ca este ceva neinregula la partea de regulare voltaj din releu (care nu stiu daca pot sa o testez in vreun fel). Din pacate nu mai primesc astazi acel releu sa pot verifica daca el este vinovatul sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea mea era de ce cu mufa statorului conectata la releu imi scade voltajul(dat de stator) cand turez peste 3000 rpm, asta mi-se pare ciudat.

 

Eu cred ca este ceva neinregula la partea de regulare voltaj din releu (care nu stiu daca pot sa o testez in vreun fel). Din pacate nu mai primesc astazi acel releu sa pot verifica daca el este vinovatul sau nu.

 

ZIci ca scade tensiunea de la 13.2 la 11 V, deci tu ai masurat tensiunea dupa partea de rectificare/regulare, nu tensiunea data de stator.

 

Ai cam testat-o deja. In plus, daca totul pana la regulator/releu e ok (si ai zis ca e), atunci releul e problema.

 

Ar trebui ca manualul motoretei sa indice plaja tensiunilor date de regulator, dar 11 V e cu siguranta incorect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmareste nivelul in baterie, modul in care s-a stricat releul nu justifica lipsa mare de lichid din baterie.

Lichidul dispare cand ai tensiune de incarcare mai mare decat cea normala, la tine era mai mica.

Exista si sansa ca initial prima defectare a releului sa fi marit tensiunea de incarcare iar apoi dupa un timp, a mai cedat ceva in el si tensiunea a scazut sub normal.

Nu ti s-a ars nici un bec? (mai ales unu deala mic din bord sau pozitie)

Mai exista sansa sa ai un por in baterie....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu un releu defect,incarcarea este ok pana la un anumit punct si poate in functie de sarcina sa dea varfuri mari de tensiune sau sa scada sub 13v in cateva minute succesiv, am patit nu de putine ori la vfr cu 2 relee.

dupa ce creste tensiunea din stator incep tranzistorii sau diodele cu probleme din releu odata ce se incalzesc sa intre in scurt,si baga tensiune mare pe baterie.consumul fiind mare,la un momentat mai cedeaza o piesa si cum ai zis nu mai face fata consumului si scade tensiunea,dar cum se raceste ciclul o poate lua de la capat

in tot acest proces,bateria fierbe...cand fierbe,electrolitul se evapora prin valva de aerisire , mai ales daca o tii asa in mers macar 1-2 ore...din nou patit.....si motorul merge cu bateria jucand rol de tampon liniarizand tensiunea neredresata bine de releu,dar cu capacitatea ei in continua scadere....si mergi asa pana ori releul moare de tot si se opreste mobra in 10km ,ori bateria are zero lichid si pocnesc rand pe rand becurile si cdi-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca releul de honda si-a dat duhul si el, am gasit intr-un final releul original si l-am montat. Pe moment totul pare in regula dar am sa continui sa verific periodic toate valorile si lichidul in bateria cea noua (dupa cum m-a sfatuit si binox).

 

Bateria cea veche a putut fi resuscitata cu apa distilata si isi vede in continuare de viata pe un FZR 1000 :D.

 

Cred ca inainte sa moara, releul cel vechi a dat tensiune mare in instalatie si de acolo a fiert bateria. Becuri.. intr-adevar cel de pozitie era ars de cand am cumparat motocicleta.

 

Sper sa nu mai identific multe probleme cu ea, bine ca am avut buget pregatit pentru reparatii dupa cumparare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifică izolaţia statorului faţă de masă după nişte funcţionare în sarcină, să fie tolele dilatate.

E posibil ca la rece să nu dea bobinajul la masă apoi la cald prăjeşte releul.

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut, hai sa va spun cum sta treaba la mine si va rog sa ma ajutati: imi tot dadea afara electrolitul din baterie si cand am masurat incarcarea aveam catre 18v . Am hotarat sa schimb releul cu unul second iar bateria am cumparat-o noua, surpriza...imi incarca 12,7 si scadea in turatie sau cu consumatori porniti. De la cine am luat releul mi-a mai dat inca doua, unul facea la fel iar celalalt se pare ca e cat de cat ok, adica la ralanti 13,7 cand porneste termocupla 13,4 doar ca daca turez imi scade pe la 13,2-13,0 si culmea...cireasa de pe tort...daca aprind farul incarca 14v. Mentionez ca motorul e un Kawasaki Klr 600 iar termocupla e pe direct, adica o pornesc dintr-un buton. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...