Jump to content
Sign in to follow this  
Critical Point

Racire pe aer, intrebare despre temperatura.

Recommended Posts

Posed o motocicleta Yamaha DT400 in doi timpi cu racire pe aer ce o folosesc pentru off-road. Drumul pe care trebuie sa circul este destul de dificil si ca atare nu pot prinde in anumite sectiuni ale sale o viteza suficient de mare pentru a-i asigura un flux de aer corespunzator si din acest motiv mi-am cumparat un termometru cu infrarosu cu ajutorul caruia sa verific din cand in cand temperatura exterioara a motorului.

 

Din cate am observat suprafata de racire a motorului ajunge sa se incinga intre 180C si 210C pe parcusrsul sectiunilor lente ale drumului, iar cand ajunge la 200C opresc motorul si fac o pauza de 10 minute, timp in care temperatura scade la aproximativ 80C.

 

Ce parere aveti, procedez bine, sau las motorul sa se incinga prea tare inainte de pauza ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu ma pricep la moto... Sunt începător dar ce pot sa iti zic e ca termometrele cu IR (cel puțin cele ieftine) nu sunt centre mai de încredere. Eu mi-am luat unul de pe ebay și nu se compara cu unul semi profi pe care îl au băieții la munca (poti selecta de ex tipul de material).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nevoie de un termometru 100% precis iar faptul ca are o eroare de 2-5C acolo nu e mare bai pentru la ce-l folosesc eu.

Edited by Critical Point

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am montat extern un termometru cu bimetal, fixat pe cilindrul de la XR-400, intre aripioarele de racire si cu pasta siliconica de termo-contact. Temperatura medie este 90-1100C si nu depaseste 1250C la cele mai salbatice rampe de munte. Instrumentul ma ajuta sa decid si cat sa inchid socul la pornire fara a risca sa innec motorul.

Cam multe cele 2000C de la motorul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dar cele 200C sunt obtinute in circumstantele in care merg cu 5-10 km/h in viteza 1, iar motocicleta urca pante de 30-40 de grade timp de ~4km si gafaie aproape stand pe loc cateodata. Nu sunt 4 km de panta continua insa in decursul acestor 4km sunt multe curbe stranse in pante abrupte si fiind si un drum forestier praf si pulbere automat viteza de deplasare este foarte mica, cateodata scade chiar si sub 5km/h.

 

90-125C mergand cu ce viteza medie ? Presupun ca mergand cu cel putin 30 km/h, corect ?


» Post actualizat in 02 May 2016 23:24

Si apoi motorul meu este de 400cc in 2 timpi iar al tau daca este cel din descriere este de 125cc. Presupun ca mai conteaza si asta, motorul meu fiind de capacitate mai mare se incinge mai iute.

Edited by Critical Point

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

nu stiu la 2 timpi cum sta treaba si care ar fi temperatura de exercitiu a motorului. ca si temp de referinta, un monster racit pe aer merge cam in 180 de grade temp uleiului. da, 200 de grade exteriorul motorului mi se pare putin cam mult. este posibil sa ai amestec sarac. incearca sa imbogatesti putin amestecul si vei obtine o scadere a temperaturii de exercitiu

Edited by zar

Share this post


Link to post
Share on other sites

La termometrul meu eroarea este mai mare. Din acest motiv iti spun ca s-ar putea sa ai alta temperatura acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai fie amestec prea sarac fie avansul prea mare la motoreta...... negociaza putin cu reglajele. Urmareste culoarea bujiei - ea iti spune daca in piston temperatura e ok sau nu.

 

Atentie - amestecul poate fi sarac datorita inclinarii pantei - sa nu mai fie chiar cum trebuie nivelul in carburator....

Share this post


Link to post
Share on other sites

si inca o chestie ....la 2T racirea o faci si din benzina cum mergi cu motocicleta. Dc ai vazut baietii care se dau cu 2T ei nu merg constant ...trag de gaz...merg cu ea putin infipt dupa care o lasi mai moale si tot asa...asta asigura o racire data de amestec.

Cauta pe internet ceva informatii despre asta -- vei gasii sigur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact... in frana de motor, trebuie sa ii mai dai gaz (chiar is la vale)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, amestecul meu este 1:33 si folosesc Motul 2T complet sintetic, unul dintre cele mai bune uleiuri 2T disponibile pe piata. Iar la teava de esapament, chiar unde iese din motor termometrul afiseaza 320C iar langa motor in jur de 150C.

 

Totusi eu tind sa cred ca viteza de deplasare foarte mica si drumul abrupt sunt factorii cei mai importanti aici deoarece din cate am inteles un motor cu racire pe aer are nevoie de o viteza de deplasare de minim 30-40km/h pentru a asigura un flux de aer adecvat, iar eu ma deplasez in viteza 1 cu 5-10km/h sau in cel mai bun caz cu 20 km/h insa pentru scurt timp, in portiunile mai drepte ale drumului.

 

Cred ca inainte de a incepe sa umblu pe la carburator si alte reglaje (la care nu ma pricep) trebuie de eliminat factorul vitezei reduse, adica trebuie sa stabilesc daca nu cumva pentru modul in care conduc motocicleta aceste temperaturi sunt normale.


» Post actualizat in 03 May 2016 09:43


si inca o chestie ....la 2T racirea o faci si din benzina cum mergi cu motocicleta. Dc ai vazut baietii care se dau cu 2T ei nu merg constant ...trag de gaz...merg cu ea putin infipt dupa care o lasi mai moale si tot asa...asta asigura o racire data de amestec.

Cauta pe internet ceva informatii despre asta -- vei gasii sigur!

Nu stiam asta, voi intreprinde cercetari pe google. Eu cam merg cu motorul turat incet, rar il turez mai tare deoarece pe acel drum nu pot merge decat in viteza 1.


» Post actualizat in 03 May 2016 09:57

ai fie amestec prea sarac fie avansul prea mare la motoreta...... negociaza putin cu reglajele. Urmareste culoarea bujiei - ea iti spune daca in piston temperatura e ok sau nu.

 

Atentie - amestecul poate fi sarac datorita inclinarii pantei - sa nu mai fie chiar cum trebuie nivelul in carburator....

Avansul ? Nu cunosc ce inseamna, sunt incepator.

Edited by Critical Point

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca majoritatea intelegeti gresit cum influențează amestecul carburant si avansul temperatura motorului. Ca sa inteleaga toata lumea, e ca la gratar cand sufli in jar :) sau mai concret, ca la becul cu autogen. Aceeasi cantitate de gaz. Cand bagi aer se mareste temperatura becului :) este la fel de adevarat si faptul ca stilul de pilotaj influențează temperatura motorului. Un stil agresiv evident duce la supraincalzire iar cei care trag de gaz o fac strict pentru chestiune de cuplu :) ptr initiator: cand am spus amestec m-am referit la amestecul aer-benzina, nu la amestecul benzina-ulei. Sunt sigur ca acela este corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, amestecul meu este 1:33 si folosesc Motul 2T complet sintetic, unul dintre cele mai bune uleiuri 2T disponibile pe piata. Iar la teava de esapament, chiar unde iese din motor termometrul afiseaza 320C iar langa motor in jur de 150C.

 

Totusi eu tind sa cred ca viteza de deplasare foarte mica si drumul abrupt sunt factorii cei mai importanti aici deoarece din cate am inteles un motor cu racire pe aer are nevoie de o viteza de deplasare de minim 30-40km/h pentru a asigura un flux de aer adecvat, iar eu ma deplasez in viteza 1 cu 5-10km/h sau in cel mai bun caz cu 20 km/h insa pentru scurt timp, in portiunile mai drepte ale drumului.

 

Cred ca inainte de a incepe sa umblu pe la carburator si alte reglaje (la care nu ma pricep) trebuie de eliminat factorul vitezei reduse, adica trebuie sa stabilesc daca nu cumva pentru modul in care conduc motocicleta aceste temperaturi sunt normale.

» Post actualizat in 03 May 2016 09:43

Nu stiam asta, voi intreprinde cercetari pe google. Eu cam merg cu motorul turat incet, rar il turez mai tare deoarece pe acel drum nu pot merge decat in viteza 1.

» Post actualizat in 03 May 2016 09:57

Avansul ? Nu cunosc ce inseamna, sunt incepator.

 

 

motul este unul dintre cele mai PROASTE uleiuri de pe piata, ii ajuta doar marketing-ul, atat! baietii se refereau la amestecul aer-benzina, nu la cel de ulei! dar totusi, ce intelegi tu prin 1:33?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 litru ulei la 33 de litri de benzina...... adica 3 litri ulei la 99 litri de benzina.... adica 3%

 

...... am exemplificat babeste, pana nu apare vreun matematician pe aici...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, adica la fiecare litru de benzina pun 30 ml de ulei. Deci Motul nu e bun iar eu am dat o caruta de bani pe un bidon de 4l...atunci care este mai bun ?

 

In rest la reglarea carburatorului nu ma bag pentru ca nu ma pricep, o voi duce la un service pentru o verificare a reglajelor. Insa motorul de comportat se comporta bine, porneste la prima pedala atat la rece cat si la cald, are putere, trage bine, acceleratia e lina, nu are intreruperi de putere.

Edited by Critical Point

Share this post


Link to post
Share on other sites

...... am exemplificat babeste, pana nu apare vreun matematician pe aici...

Stai lin bre ...pe aici se perinda doar gramaticieni... :crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, adica la fiecare litru de benzina pun 30 ml de ulei. Deci Motul nu e bun iar eu am dat o caruta de bani pe un bidon de 4l...atunci care este mai bun ?

 

In rest la reglarea carburatorului nu ma bag pentru ca nu ma pricep, o voi duce la un service pentru o verificare a reglajelor. Insa motorul de comportat se comporta bine, porneste la prima pedala atat la rece cat si la cald, are putere, trage bine, acceleratia e lina, nu are intreruperi de putere.

 

ai vrut sa pleci in Mongolia de ai luat atata ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stai lejer, putin probabil sa fie uleiul de vina.

Intr-adevar motoarele cu racire pe aer lucreaza in regim de temperatura mai sever decat se asteapta majoritatea. DAca nu stii la cat a fost proiectat sa stea - nu mai masura ca o faci degeaba. Trebuie sa folosesti indicatori indirecti.

Temperatura in cilindru e strans legata de capacitatea de evacuare a caldurii. Asta o poti afla analizaand culoarea bujiei. Pentru o bujie cu cifra termica corespunzatoare - daca culoarea ei e maro atunci cand tu crezi ca e ff fierbinte - totul e ok. Daca e alb - e prea fierbinte, daca e negru e prea rece.....

Temperatura in cilindru se scade imbogatind amestecul. Sunt mai multe trucuri aici:

- in regim ocazional -- la coborari lungi - mai dai cate un sprit sau - si mai bine - tragi nitel socul din cand in cand

- In regim permanent poate fi necesar sa ajustezi cuiu de reglaj - sa il ridici nitel.

Multe altele..... afla intai cum stai. Urci pana se incinge bine, opresti, scoti bujia si te uiti la ea - ne povestesti si noua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul (Critical Point) a dedus cum ca XR 400 (din descriere?) ar fi o mobra de... 125cm3 :crack:

Oare merita osteneala de a raspunde cuiva care nu are timp nici macar sa citeasca atent?

 

Meditez la zicala cu orzul ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...