Jump to content
Sign in to follow this  
Trusty

Curaj!

Recommended Posts

Salut pe toti cei care au aceasta pasiune!

Am stat mult sa ma gandesc, daca sau nu sa imi fac cont pe motociclism.ro. De citit am citit cu placere articolele scrise aici dar in momentul in care iau parte si scriu, atunci un prim pas a fost facut deja!

Ma consider un entuziast moto, imi place mult ideea de motocicleta (Enduro, naked, poate si speed) si de fiecare data cand vad un motociclist ma apuca o bucurie de-a dreptul copilareasca, bucurandu-ma cateva clipe de acele momente.

Nu am carnet si nici moto! Urmeaza luna aceasta cel mai probabil sa dau de carnet si sincer abia (mai) astept ! - Actualmente am 25 de ani...

Ca o mica paranteza, motociclata mi-am dorit inca de la 16 ani si ma bucur ca datorita parintilor si faptului ca acesta este un sport mai scump, nu am putut la acel moment sa imi iau. Constientizez ca sunt foarte multe pericole de luat in calcul si ca iti trebuie o anumita meticulozitate si antrenament inainte de a te urca in sa!

Asta a fost asa un mic intro despre mine si un salut pentru voi toti cei curajosi!

 

Acestea fiind spuse, as avea o intrebare pentru voi - eu tot imi caut un Suzuki bandit sa cumpar, iar ce nu pot sa inteleg este de ce pe piata se tot gasesc CC de 600 + si cele de 250 sau 125 sunt asa de rare ?

Eu as vrea sa imi cumpar pentru inceput ceva intre 125 - 250 si ca sa fiu sincer pentru Bucuresti nici nu stiu daca o sa vreau sa cresc vreodata (banuiesc ca cu cat creste CC, creste greutatea, consumul si scade manevrabilitatea)

Exista vreun site pe care voi mi l-ati recomanda pentru moto-uri SH ? Si ce parere aveti cu ideea de a cumpara un moto din Germania SH ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la cum se circula la noi ai nimerit-o cu curajul. trebuie sa fii cu ochii in 4, sa scanezi tot ce e in jur si sa intuiesti ce vrea "desteptu" sa faca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija ce sfaturi primesti aici. E plin de troli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acestea fiind spuse, as avea o intrebare pentru voi - eu tot imi caut un Suzuki bandit sa cumpar, iar ce nu pot sa inteleg este de ce pe piata se tot gasesc CC de 600 + si cele de 250 sau 125 sunt asa de rare ?

Eu as vrea sa imi cumpar pentru inceput ceva intre 125 - 250 si ca sa fiu sincer pentru Bucuresti nici nu stiu daca o sa vreau sa cresc vreodata (banuiesc ca cu cat creste CC, creste greutatea, consumul si scade manevrabilitatea)

Pentru ca romani saraci, pentru ca motocicletele enumerate de tine nu exceleaza la nimic, pentru ca daca nu te dau banii afara din casa mai bine iti iei ceva calumea de la bun inceput...

 

Si acum sa le luam pe rand...

 

O motocicleta de 125-250 ar fi misto... daca ai mai avea inca un...(de exemplu) Triumph Tiger 1200 in garaj sa-l tii pentru cand te apuca dorul de duca sau un R1 pentru atunci cand vrei sa rupi asfaltul in doua. Dar cum suntem saraci comparativ cu vesticii, luam una buna la toate. La 125-250 parerea mea e ca scuterele sunt imbatabile - confort, pozitie, utilitate, consum mic, spatii de depozitare sub sa. Dezavantaj: ramai imediat fara el.

 

Motoretele de 125-250... sunt interesante numai cele de enduro-supermoto. In rest nu prea ai treaba cu clilindreea asta, iti dai seama repede ca iti bati joc de motocicleta, ca o fortezi, ca o tii in limita mai tot timpul.. Putini sunt cei care-si iau asa ceva din reprezentante si sansele sa gasesti una sh buna si intretinuta tind catre minim. Asadar, raman cele forjate, paraforjate si carpite care pe unde a putut. Cine si-a luat asa ceva, evident ca n-a avut bani de ceva mai calumea, deci ajungem la punctul 1 - saracie. Eh, si unu' care a strans din buci cateva sute de euro pentru asa ceva nu-ti imagina ca odata cumparata motoreta a servisat-o numai la reprezentanta si cu piese OEM. Carpeala e sportul nostru national, deci banuiesc ca iti dai singur seama.

 

Evident, exceptii pot fi si nu e exclusa ideea de a gasi ceva calumea la bani putini. Rabdare si bani iti trebuiesc tie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acestea fiind spuse, as avea o intrebare pentru voi - eu tot imi caut un Suzuki bandit sa cumpar, iar ce nu pot sa inteleg este de ce pe piata se tot gasesc CC de 600 + si cele de 250 sau 125 sunt asa de rare ?

Eu as vrea sa imi cumpar pentru inceput ceva intre 125 - 250 si ca sa fiu sincer pentru Bucuresti nici nu stiu daca o sa vreau sa cresc vreodata (banuiesc ca cu cat creste CC, creste greutatea, consumul si scade manevrabilitatea)

Exista vreun site pe care voi mi l-ati recomanda pentru moto-uri SH ? Si ce parere aveti cu ideea de a cumpara un moto din Germania SH ?

 

Salut si bine ai venit!

 

Pericolele nu tin seama de varsta motociclistului. Belele in care singur te bagi cu siguranta da, si aici posibil ca varsta sa te mai ajute putin, desi iti spun din proprie experienta ca si la varste mai inaintate si multi multi km te trezesti ca mai faci cate o tampenie :).

 

Legat de cmc: cel mai probabil ca lumea vrea motoare tot mai mari si mai puternice. Si aici nu este vorba doar de romani. Daca te uiti la producatori au renuntat la cele mici si au tot crescut motoarele. Jupani la 125-250 au ramas scuteristii.

 

Daca iti place Suzuki Bandit cel mai probabil ca asta iti vei lua. Nu pierde bucuria unica ca prima motocicleta sa fie cea la care ai visat de mic. Asta este ceva care nu se uita, si orice alta motocicleta iti vei mai lua nu te vei mai bucura precum la prima.

 

Sursele principale de moto SH sunt, asa cum ai vazut probabil deja, Germania si Italia. Asa ca orice site de pe acolo e bun pentru cautare.

 

Dar tine minte: atatia bani, atatia peste! De obicei un pret mic inseamna un motor ciufulit si obosit in care vei baga bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Nu doresc sa-ti dau sfaturi in legatura cu alegerea moto si stilul de condus.

Daca ar fi dupa mine avand virsta ta,eu m-as orienta pentru 1 moto pana in 500cmc.Modelul preferat ar fi ceva clasic spre choper.Este destul de puternica pentru deplasare cotidiana si haiduceala motorizata.Interesul meu primordial este motociclismul de lunga durata,adica pana la adanci batraneti.La fel si placerea de a vedea mediul inconjurator in timpul deplasarii ,nu doar de a ....vizualiza si a evita obstacolele de pe traseu.

Succes la alegere !

Cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare! Multumesc fain pentru raspunsuri si avertizmente - cele referitoare de pe strada, cat si cele de pe forum =) Cu toate astea vad ca aici comunitatea este foarte activa si in fond respect pe toti cei de aici - chiar daca poate unii pun un pic mai multe condimente ;)

 

la cum se circula la noi ai nimerit-o cu curajul. trebuie sa fii cu ochii in 4, sa scanezi tot ce e in jur si sa intuiesti ce vrea "desteptu" sa faca

 

Da asta asa e - Un fel de filozofie pe care mi-am facut-o pana acum, si care poate sa para cam dura, necioplita, este ca daca exista un accident intre masina si o motociclta - motociclistul este de vina 95% - ce vreau sa spun cu asta - este de datoria noastra/voastra sa va asiguritati si sa va luati toate masurile de precautie. Traficul nostru este unul foarte agitat - daca ar fi sa iau o tranta printr-o necedare de prioritate sau ceva similar, eu sunt ala care e vinovat, pentru ca trebuia sa ma astept de la acel domn/doamna ca nu ma va vedea (data fiind natura motocicletei de a fi "invizibila"). Mi se pare inutil sa te mai miri cum de e asa prost, neatent, nesimitit - ideea e ca trebuie sa te astepti din start cu astfel de oameni si sa ai grija. Sa nu bizui deloc pe celalalt, "las ca ma vede" "sau las ca stie sa imi dea spatiu" .

Cazurile unde un moto-ul nu are vina, adica cele 5% sunt atunci cand cineva chiar vrea intentionat sa iti faca felul (sa te sperie sau chiar sa iti faca rau) - evident ca asemenea dusmani numai foarte putini dintre noi pot avea...... desi la partea cu speriatul am auzit si eu suficiente povesti tampite..

 

 

 

Pentru ca romani saraci, pentru ca motocicletele enumerate de tine nu exceleaza la nimic, pentru ca daca nu te dau banii afara din casa mai bine iti iei ceva calumea de la bun inceput...

 

Si acum sa le luam pe rand...

 

O motocicleta de 125-250 ar fi misto... daca ai mai avea inca un...(de exemplu) Triumph Tiger 1200 in garaj sa-l tii pentru cand te apuca dorul de duca sau un R1 pentru atunci cand vrei sa rupi asfaltul in doua. Dar cum suntem saraci comparativ cu vesticii, luam una buna la toate. La 125-250 parerea mea e ca scuterele sunt imbatabile - confort, pozitie, utilitate, consum mic, spatii de depozitare sub sa. Dezavantaj: ramai imediat fara el.

 

Motoretele de 125-250... sunt interesante numai cele de enduro-supermoto. In rest nu prea ai treaba cu clilindreea asta, iti dai seama repede ca iti bati joc de motocicleta, ca o fortezi, ca o tii in limita mai tot timpul.. Putini sunt cei care-si iau asa ceva din reprezentante si sansele sa gasesti una sh buna si intretinuta tind catre minim. Asadar, raman cele forjate, paraforjate si carpite care pe unde a putut. Cine si-a luat asa ceva, evident ca n-a avut bani de ceva mai calumea, deci ajungem la punctul 1 - saracie. Eh, si unu' care a strans din buci cateva sute de euro pentru asa ceva nu-ti imagina ca odata cumparata motoreta a servisat-o numai la reprezentanta si cu piese OEM. Carpeala e sportul nostru national, deci banuiesc ca iti dai singur seama.

 

Evident, exceptii pot fi si nu e exclusa ideea de a gasi ceva calumea la bani putini. Rabdare si bani iti trebuiesc tie :)

 

Foarte tare raspunsul, multumesc - chiar nu puteam sa imi explic care ar fi fost cauza... Hm, ok - in cazul asta poate ca ar trebui sa consider optiunea de a aduce una din afara....?

Bugetul meu se poate extinda pana la 2000 euro. Sunt constient ca nu voi putea sa cumpar un moto SH fara sa mai aiba si el la randul lui probleme, singura teama a mea este sa nu aiba o problema prea serioasa - sa devina iraparabil sau sa coste atat de mult incat sa depeseasca jumate din valoarea lui. Normal ca ma atasez si fac "orice" sa il pastrez, dar macar sa merg cu el un sezon pana cand ii apar probleme...

 

 

Legat de cmc: cel mai probabil ca lumea vrea motoare tot mai mari si mai puternice. Si aici nu este vorba doar de romani. Daca te uiti la producatori au renuntat la cele mici si au tot crescut motoarele. Jupani la 125-250 au ramas scuteristii.

 

Da exact asta am observat si eu - de alungul timpului anumite modele au inceput a fi fabricate cu CC-uri din ce in ce mai mare si chiar nu puteam sa ma dumiresc de ce. Voi nu sunteti de acord ca un incepator ar trebui sa inceapa cu un CC mai moderat ? dupa cum am spus, 125 - 250 ?

 

A da si scoala doresc sa o fac la Moto Louis. Mi se pare tare ca iti ofera echipament de protectie (nu neaparat ca vei avea nevoie de el, dar ca le pasa si dau asa un aer mai profi) si ca ai si ore de "Enduro" incluse - stiu, nu imi fac iluzii ca e ceva foarte serios dar macar o sa am ocazia sa vad cum e si pe o astfel de motocicleta. Plus de asta, iarasi atractiv este ca vei face pe mai multe modele in poligon scoala. Oricum - dupa ce termin o sa fac un topic nou sa spun asa cum mi s-a parut + pros and cons...

Edited by Trusty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Trebuie sa iti urez mult noroc in aceasta alegere. Asa cum au scris si colegii de mai sus, ti-as recomanda un scuter ( asta daca nu ai bani sa iti iei ceea ce iti doresti ).

Eu sunt destul de nou aici pe forum si in lumea celor 2 roti. Sfatul meu este sa asculti aceste vorbe spune de acesti oameni si sa cerni informatiile foarte bine.

Eu nu am ascultat de nimeni si nu am cerut sfaturi si idei nimanui. Cand am vrut moto m-am dus si mi-am cumparat ce am vrut si ce mi-a placut.

Evident fiind destul de nou in acest sport. Am cerut sfatul unui reprezentant autorizat si dupa aceea am cumparat.

Cauta foarte bine, nu te grabii, sezonul abea incepe, bani sa ai si nervi de otel ( pentru ca o sa gasesti suficient de multi .... care habar nu au ce vand ).

 

Exact cum spunea cineva mai sus, cati bani dai pe ea atat bagi si in ea.

Mult succes si multa bafta.

Te asteptam cu poze dupa ce o achizitionezi

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un buget de 2000 de euro trebuie sa te gandesti asa:

 

- pretul echipamentului - casca, geaca, manusi, pantaloni, ghete. Un echipament decent te cam duce la 2000 de lei (casa 6-700, manusi 200, geaca 500, pantaloni 3-400, ghete 3-400)

- inmatriculatul motocicletei - intre 100-200 E (100 daca e luata de aici deja inmatriculata, spre 200 daca o iei neinmatriculata de afara - ai de tradus acte, chestii de genul)

- motocicleta in sine

- un buget pentru consumabile - ulei, filtre, lichide, un set de cauciucuri (intre 150-250E), un kit de lant (100-200E) - evident, poti gasi o motocicleta in stare buna care sa nu necesite nici o investitie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro primo - ca nu ti-au dat parintii voie sau ca situatia materiala nu ti-a permis sa incepi devreme, n-as califica-o lucru super bun. Reflexele, panta de acumulare cunostinte in materie, sedimentarea a tot ce inseamna "muscle memory" + orientare in spatiu + analiza rapida in situatii critice, e mult mai bine sa se faca din varsta "frageda" (sa nu detaliez prea mult - vezi marquez). La batraneti (de 25 de ani) e mult mai greu...

 

Pro secundo - nu o sa ma apuc sa-ti dau sfaturi. Adaug cei doi biti ai mei, din perspectiva proprie (de vesnic incepator). Avand startul, mai ceva ca al tau ("saracie doamne bate l-ar vina", saracie, parinti, "nevasta", iara saracie, etc.) si luand primul "contact" (atat cu mobra cat si cu asfaltu' :D ) la 30+ de ani, aveam sa-mi descopar pasiunea urmand calea mai anevoiasa.

Experiente:

- in tara asta NU se poate vorbi de "traditie/cultura motocicleasca" (parerea mea). Exista un grup restrans, care a avut oportunitatea de a se lansa (varsta, banii, nebunia sau oricare din cele enumerate, combinat) care se cred niste semizei locali (asta pana cand nu-i vezi pe pista undeva in strainezia, luand sapca in curbe de la niste fetitze de 16ani), "BRAVO" LOR - respect ptr exceptii...
- practic, NU exista o piata propriu-zisa a mobrelor (explicat si de cerere si/sau posibilitati materiale), nu prea ai de unde alege ... bicle forjate, etc., vezi tot ce-au zis altii inaintea mea... primeaza sentimentalismul contra utilitatii (principiul "sa fie bun la toate")...
- nu exista service-uri "ca lumea". Ori te jecmaneste, ori o fac de mantuiala (sau ambele)... iara, tre' sa ajungi in "grupul select" ca sa dai de ponturi, jmecherii, "om potrivit" etc. si se si mandresc cu asta. Oriunde altundeva in lume - vezi MareaBritanie, Spania, e .... absolut diferit (nu stau sa umplu paginile cu detalii)
- partea de echipamente, piese - iara te jecmaneste. Vad magazine, si/sau anunturi cu de tot felul ... luand numai un simplu exemplu - manusi ... intri in magazin, cel mai 'eftin 270lei ("mah rog, culoarea aia/ sau fix modelul ala nu avem doar S sau XL, da' putem sa vi-l comandam" etc)... "original" china ... te uiti pe forum, iara .. usor folosit, da' ORIGINAL dom'le, 160lei ... adevarul? vezi (cauti zile/poate saptamani, gasesti) pe net madeinchina ACELASI PRODUS adus la tine acas' - 84!!!lei (cu transport inclus)... nu mai scriu de "sepci" (casca nu se ia din china, nici macar de pe net, ci se probeaza!!!) doar ma minunez, cand citesc pareri/discutii despre "schubert-uri, arai-e de nujtiu care model de carbon" etc. care se comporta "eccelent" la 280/h, de parca ai si avea UNDE ... ?!!
- sectiunea "SCOLI" moto - iara, practic INEXISTENT (sunt poate 2-3 exceptii, da' acum le lasam de o parte). Te duci, faci niste jaloane, te dai roata in 8 de cateva ori, gata, ai carnetul, poti sa te duci in moarte fluierand (melodia "drumurile noastre toate")... sectiunea TRAINING (deosebit de important!!!) - ..... ?? ...? e o gluma proasta. Au ceva cei de la BMW, respectiv Rider Academy ... (nu le stiu, n-am incercat, imi lipsea bugetul) ... te si ingrozesti ca sub suta de ieurori nici nu sta de vorba cu tine ... cursanti (era sa scriu din gresala maimutzoi) veniti din biznissu' corporatist sau media, care se dau de genu' - "Ai fost la turci cu 800eur? Ah, un fleac, super eftin dom'le... vezi ca stiu SI MAI IEFTIN ... 1400eur DAH MERITA" ... si toate aste ptr O ZI de asa-zis "training" (cu pauze lungi si dese, cheia marilor succese, in care ne dam "rotunzi")... cu motoru' tau, cu echipamentul tau, cu responsabilitate in intregime a ta ... si la final surpriza - te duci in germania (alte venituri si alte costuri) si descoperi ca totusi din cam dublu atat ... AI PARTE! te ia un weekend intreg, motor de ultima generatie, echipament, benzina inclusa, etc ... te si invata. N-ai cum sa compari ... nu mai intreb, pe "profesorii" de la noi, cine ii "certifica" si pe ce baza? Iara pe baza de sentimente, c-asa-i bine dom'le (eu am rezultate, stiu sa ma dau tare, "sindrom Hagi"), si stam si discutam chestii simple daca-i bine sa folosesti si frana spate sau cum ... cu lipsuri elementare de genu', de teorii din fizica e riscul propriu a fiecaruia ...

Concluzii? Nici una! Doar mi-am zis si io, ofu' destul de haotic (scuze), in rest ramane bine-cunoscuta: fiecare se descurca cum poate, s-atat.
Cititi totusi cu regularitate, forumul de pe motociclism.ro si ... asfalt uscat! ;) (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja cred ca iti vajaie capul dar nu te alarma e doar inceputul. Uite, adaug si eu ceva la durerea ta de cap

. In entuziasmul de care vorbeai si bucuria intalnirii cu un alt motociclist fie el si necunoscut, ne regasim multi. Numai ca unii sunt mai zgarciti la vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro primo - ca nu ti-au dat parintii voie sau ca situatia materiala nu ti-a permis sa incepi devreme, n-as califica-o lucru super bun. Reflexele, panta de acumulare cunostinte in materie, sedimentarea a tot ce inseamna "muscle memory" + orientare in spatiu + analiza rapida in situatii critice, e mult mai bine sa se faca din varsta "frageda" (sa nu detaliez prea mult - vezi marquez). La batraneti (de 25 de ani) e mult mai greu...

 

E posibil sa ai dreptate, totusi daca gandesc ca batranetea incepe deja la 25 nu prea cred ca ma voi mai apuca de nimic asa !

Fata de ce ai mai scris, mi s-a parut interesant, am cascat gura :P Tot ce pot sa zic este sa sper ca nu e asa, sau daca e asa sa fiu chibzuit in alegeri! Pot spune ca postarea ta a fost cu adevarat prima provocare =)) In fond cam asta e, daca chiar iti place si esti pasionat treci peste orice obstacol! Daca nu, inseamna ca a fost doar o "faza" si cam atat. Vom vedea...

 

 

La un buget de 2000 de euro trebuie sa te gandesti asa:

 

- pretul echipamentului - casca, geaca, manusi, pantaloni, ghete. Un echipament decent te cam duce la 2000 de lei (casa 6-700, manusi 200, geaca 500, pantaloni 3-400, ghete 3-400)

- inmatriculatul motocicletei - intre 100-200 E (100 daca e luata de aici deja inmatriculata, spre 200 daca o iei neinmatriculata de afara - ai de tradus acte, chestii de genul)

- motocicleta in sine

- un buget pentru consumabile - ulei, filtre, lichide, un set de cauciucuri (intre 150-250E), un kit de lant (100-200E) - evident, poti gasi o motocicleta in stare buna care sa nu necesite nici o investitie!

 

Foarte tare, mersi de info! Macar la partea cu tradus nu imi fac griji daca o iau din afara ca stiu destul de bine germana. Traduc io si apoi merg la un traducator autorizat sa semneze :P

(A da, pentru mine germana e a doua pasiune, e super tare - m-am distrat invatand-o si inca ma distrez in continuare cu ea - e un proces continuu de invatare!)

» Post actualizat in 26 May 2016 07:02

Deja cred ca iti vajaie capul dar nu te alarma e doar inceputul. Uite, adaug si eu ceva la durerea ta de cap

. In entuziasmul de care vorbeai si bucuria intalnirii cu un alt motociclist fie el si necunoscut, ne regasim multi. Numai ca unii sunt mai zgarciti la vorba.

Interesant, tre sa fug acum dar o sa ma uit mai tarziu - pare o poveste interesanta.

Asa ca paranteza m-am uitat si eu la destule motovloguri, dar in special la crash fails de pe youtube - poate e putin cinic sa recunosc asta dar ai de invatat din ele. Ce au gresit, ce ar fi putut sa faca, mi se pare ca te maturizeaza foarte tare si intelegi defapt care este realitatea pe doua roti - desi si asa, nu pot spune ca se poate atinge nivelul de maturitate pe care ai putea sa il ai, daca chiar ai merge tu pe motor in trafic.... evident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si Bandit de 400, care as zice ca e mai ok. Bun venit in comunitate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai totusi, dupa rabufnirea mea (o sa ai frustrari la randul tau, partea buna ca dupa o vreme toate trec) ;)
sa scriu si ceva folositor / sfat "palpabil": pe langa forumul asta (citit cu "filtre active"!!!), unde o sa gasesti si rideri "adevarati",

 

vezi neaparat - Keith Code (TOT! absolut tot ce gasesti pe net de la el, merita citit/vazut!),
respectiv exista si destule Vloguri bunicele (uitat-te si la nr de subscriberi), filtreaza cu mare atentie (am vazut si sfat cu urcatul in sa din partea dreapta), recomand Men and Motors, PwnsJones, CycleCruza, etc. ... Mare atentie - nu sta sa compari motociclismul practicat in State (Murica) ... ce au ei n-o sa fie aplicabil niciodata 100% pe meleagurile noastre. Nu avem in primul rand clima de acolo (sezonul la noi tine cam 6luni/an maxim, fata de-a lor 11luni sau tot anul) ... conditii: iar aici ma refer atat la buget, cat si la scoli, STAREA si GEOMETRIA drumurilor, conditiile de trafic ... in acest sens, noi ar trebui sa cascam ochii poate la englezi, germani (italia cade din joc, tot din motivele enumerate mai sus, vezi in primul rand calitatea asfaltului p-acolo)... daca zici ca stapanesti germana, dupa ce ai prins "bazele", du-te si "sacrifica" 500 de euroi pe la ei pe un safety training, merita fiecare banut!

Cel mai important sfat - INVATA SA FRANEZI !!! Atat! Faptul cum stii sa mergi / sa te dai cu cicleta, vine abia pe planul secund... (tot exersez si eu, inca :))

in final - ca sa te mai readuc din letargia intentionat provocata cu vorbele - "mai, batrane!", ce vroiam sa zic de fapt, ca mosneag ce esti, n-o sa mai ajungi probabil in "marele circ", sau sa fii rider pe ManTT ... ever! Ba pentru traficul romanesc, nu strica sa ai cativa ani ca si "conservar" sa vezi zi de zi, toate tampeniile ce pot surveni. In rest, sa circuli pe drumuri, sa dai ture prin Europa sau chiar in toata lumea, nu-i mare branza, aia poti sa inveti oricand si la orice varsta. Determinare si un pic de noroc iti trebuie (si sa te feresti de mituri urbane)!

Question everything and believe nothing! (Y) Ride safe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te salut si eu,

si vin si cu o opinie. Inainte de mobra, mergi si cumpara-ti echipament. Daca o sa constati ca nu iti permiti, mai amana achizitia motoretei. Inseamna ca inca nu esti pregatit. De curand am cunoscut un tanar motociclist (eu fiind apropiat de varsta cu Mos Craciun) care era imbracat cu echipament numai din donatii. Dar era mandru ca face km. Inteleg ca banutii sunt mereu o problema dar, acasa ne asteapta parintii. Macar sa le aratam ca suntem responsabili.

Revenind, ca sa mai fac o paralela, motociclismul asta este ca si fumatul: de maine ma apuc sa fumez. Dar ce tigari? Dar nu am bani. Dar vreau sa fumez tigari scumpe. Poate una doua pe zi. Dar daca nu am, inseamna ca nu pot cere la altii? Ca asa fac fumatorii. Si uite asa, ajungi un fumator fara tigari si fara ca macar sa iti permiti sa fii fumator.

Cumpara-ti echipament bun si apoi mergi dupa mobra. O sa privesti cu alti ochi totul. Abia atunci iti vei putea alege motoreta potrivita.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut pe toti cei care au aceasta pasiune!

Am stat mult sa ma gandesc, daca sau nu sa imi fac cont pe motociclism.ro. De citit am citit cu placere articolele scrise aici dar in momentul in care iau parte si scriu, atunci un prim pas a fost facut deja!

Ma consider un entuziast moto, imi place mult ideea de motocicleta (Enduro, naked, poate si speed) si de fiecare data cand vad un motociclist ma apuca o bucurie de-a dreptul copilareasca, bucurandu-ma cateva clipe de acele momente.

Nu am carnet si nici moto! Urmeaza luna aceasta cel mai probabil sa dau de carnet si sincer abia (mai) astept ! - Actualmente am 25 de ani...

Ca o mica paranteza, motociclata mi-am dorit inca de la 16 ani si ma bucur ca datorita parintilor si faptului ca acesta este un sport mai scump, nu am putut la acel moment sa imi iau. Constientizez ca sunt foarte multe pericole de luat in calcul si ca iti trebuie o anumita meticulozitate si antrenament inainte de a te urca in sa!

Asta a fost asa un mic intro despre mine si un salut pentru voi toti cei curajosi!

 

Acestea fiind spuse, as avea o intrebare pentru voi - eu tot imi caut un Suzuki bandit sa cumpar, iar ce nu pot sa inteleg este de ce pe piata se tot gasesc CC de 600 + si cele de 250 sau 125 sunt asa de rare ?

Eu as vrea sa imi cumpar pentru inceput ceva intre 125 - 250 si ca sa fiu sincer pentru Bucuresti nici nu stiu daca o sa vreau sa cresc vreodata (banuiesc ca cu cat creste CC, creste greutatea, consumul si scade manevrabilitatea)

Exista vreun site pe care voi mi l-ati recomanda pentru moto-uri SH ? Si ce parere aveti cu ideea de a cumpara un moto din Germania SH ?

 

Felicitari,

Multa bafta in gasirea motocicletei.

Si eu sunt tot un incepator in aceasta lume, dar iti garantez ca iti va oferi multe satisfactii.

Iti recomand motocicleta din Germania, sunt mai intretinute (cu exceptii).

Eu am cautat destul de mult si am urmarit www.mobile.ro, si intr-un final mi-am luat-o din Germania.

Sunt foarte multumit de ceea ce am achizitonat.

Toti care au vazut-o sunt de acord ca moto a fost foarte intretinuta in Germania si corespunde cu ceea ce mi-a spus neamtul despre ea.

Am peste 2000km parcursi de cand am achizitionat-o si mi se pare super ok.

Multa bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dau si eu un sfat pentru incepatorii absoluti pentru folosirea forumului:cand nu stii chiar nimic despre un anumit domeniu evident ca cercetarea si documentarea pe forum este necesara si utila.Practic inveti si te familiarizezi in legatura cu o groaza de lucruri.Totusi,oricat de avid de cunoastere ai fi si oricata inteligenta ai avea ,e imposibil sa discerni corect si de la inceput informatia utila si pertinenta.Chiar dupa sute de pagini de forum ,daca nu ai avut nici o tangenta cu domeniul,e probabil sa faci alegeri naive sau gresite.Si aici nu ma refer neaparat sau numai la alegerea motocicletei ,in fond fiecare alege ce i place.Pe de alta parte e posibil sa nu stii cu adevarat ce ti place si ce vrei.

De aceea eu recomand unui forumist incepator sa contacteze pe privat userii care i se par competenti si cu care pare a avea afinitate si sa incerce un dialog un pic mai aprofundat despre chestiuni punctuale cand e vorba de a face anumite alegeri.Nu toti cei contactati vor avea timp,dispozitie sau temperamant pentru a dascali pe cineva insa sunt multi altii care combina pasiunea cu spiritul didactic si se simt de folos daca ajuta cu un sfat.Eu personal asa am facut si am fost ghidat cu multa amabilitate si colegialitate iar chestia asta m a scutit de a face niste alegeri pripite si gresite.Practic am invatat mai repede de ce am intr adevar nevoie si asta m a scutit sa cheltuiesc bani prosteste.Un om cu experienta iti poate explica foarte bine in cateva fraze ce ai tu intr adevar nevoie.

Recomandarea mea este pentru cei interesati care vor sa se asigure ca inteleg corect lucrurile,altfel nu indemn pe nimeni sa deranjeze lumea fara sens.

Oricum asta nu compenseaza propria documentare,cand esti pasionat infuleci orice pagina despre subiectul care te intereseaza.

 

Si,hai cu putina actiune ca trece sezonul:scoala,permis,motocicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja cred ca iti vajaie capul dar nu te alarma e doar inceputul. Uite, adaug si eu ceva la durerea ta de cap

. In entuziasmul de care vorbeai si bucuria intalnirii cu un alt motociclist fie el si necunoscut, ne regasim multi. Numai ca unii sunt mai zgarciti la vorba.

Yeah right! Good point, mate!

(exact ce incercam sa sugerez "printre linii", in vorbele alea multe) Cu alte cuvinte, cand ziceam de Anglia, exact la asta ma refeream - altcumva o au atitudinea, parca un pic altfel au capatzana asezata pe umeri. Lucruri care le "prinzi" numai dupa ce iei contact cu asemenea oameni (da, am avut ocazia sa schimb vorbe cu fost rider de pe insula Man)... vezi calmul ala, auzi cat de simplist vorbesc, fara baliverne si excese... iti cam schimba privirea in anumite (chiar multe) aspecte.

Sau, o alta cale ce recomand celor care iau d-abia primul contact cu ceea ce inseamna motociclismul, sa se duca undeva pe un circuit (STRICT P-AFARA, romanica exclus), unde se da cursa OFICIALA si sa se uite atent (live!) cam ce performante se scot din clasa de sfert-de-litru (250cc) ... fetze palide, garantat :D

 

Acuma de curiozitate, hai sa dam cautare, sa vedem, cam cati Varadero de 125 gasim prin tzarisoara noastra... ;)

 

» Post actualizat in 26 May 2016 09:13

Te salut si eu,

si vin si cu o opinie. Inainte de mobra, mergi si cumpara-ti echipament. Daca o sa constati ca nu iti permiti, mai amana achizitia motoretei. Inseamna ca inca nu esti pregatit. De curand am cunoscut un tanar motociclist (eu fiind apropiat de varsta cu Mos Craciun) care era imbracat cu echipament numai din donatii. Dar era mandru ca face km. Inteleg ca banutii sunt mereu o problema dar, acasa ne asteapta parintii. Macar sa le aratam ca suntem responsabili.

Revenind, ca sa mai fac o paralela, motociclismul asta este ca si fumatul: de maine ma apuc sa fumez. Dar ce tigari? Dar nu am bani. Dar vreau sa fumez tigari scumpe. Poate una doua pe zi. Dar daca nu am, inseamna ca nu pot cere la altii? Ca asa fac fumatorii. Si uite asa, ajungi un fumator fara tigari si fara ca macar sa iti permiti sa fii fumator.

Cumpara-ti echipament bun si apoi mergi dupa mobra. O sa privesti cu alti ochi totul. Abia atunci iti vei putea alege motoreta potrivita.

Succes!

Si da, si nu! :)

Nu am cum sa te contrazic (pentru ca argumentele tale, sunt oarecum in mare parte - valide). Stiu insa (din propria experienta), ca n-ai cum sa nimeresti totul la fix din prima. Un echipament complet, inseamna multe lucruri, care pentru unul absolut neinitiat, poate sa fie chiar o provocare grea (bani, nu putini, aruncati afara poate aiurea). E o polemica continua, alegerile d-acum, dupa primele luni (chiar saptamani) de motociclism pot parea total neadecvate, chiar naivitati copilaresti.

(in paranteza dau, asa, un exemplu ipotetic, grosolan rau: omul nu are carnet, clar, ca nu stie ce fel moto o sa-si cumpere; merita combinezon racing de piele, un rosu de-ti ia ochii, nou-nout, cand dup-aia descopera ca el prefera de fapt chopperele? sau invers)

Share this post


Link to post
Share on other sites

» Post actualizat in 26 May 2016 09:13

 

Si da, si nu! :)

Nu am cum sa te contrazic (pentru ca argumentele tale, sunt oarecum in mare parte - valide). Stiu insa (din propria experienta), ca n-ai cum sa nimeresti totul la fix din prima. Un echipament complet, inseamna multe lucruri, care pentru unul absolut neinitiat, poate sa fie chiar o provocare grea (bani, nu putini, aruncati afara poate aiurea). E o polemica continua, alegerile d-acum, dupa primele luni (chiar saptamani) de motociclism pot parea total neadecvate, chiar naivitati copilaresti.

(in paranteza dau, asa, un exemplu ipotetic, grosolan rau: omul nu are carnet, clar, ca nu stie ce fel moto o sa-si cumpere; merita combinezon racing de piele, un rosu de-ti ia ochii, nou-nout, cand dup-aia descopera ca el prefera de fapt chopperele? sau invers)

 

In opinia mea, un echipament textil este suficient. Doar ca ar trebui sa fie complet: casca, geaca plina de protectii, pantaloni cu toate protectiile, incaltari moto (bocanci sau cizme), manusi cu protectii (scurte sau lungi). Abia dupa ce faci km iti poti da seama cu ce sa completezi.

Oricum, dupa ce mergi la mai multe magazine si verifici mai multe marci de echipament, o sa iti dai seama ce iti este bun si ce nu. In rest, gandeste-te ca o sa fii incepator. Multi km in regim de forta nu o sa faci. Mertgi intai singurt prin magazine si orienteaza-te. Apoi mergi cu cineva cu experienta moto si faci o reorientare. Abia apoi alegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca nu trebuie sa le cumperi pe toate odata... poti incepe incet-incet. Du-te, apuca-te se scoala. Ia-ti pentru inceput casca, geaca si manusi si apoi restul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da este si aici o polemica. E cam nerealist sa spui ca iti cumperi motor si astepti pana cand iti mai cumperi un costum, pentru a te apuca de moto. Nu cred ca rezisti si tot iesi doar cu o casca pe cap .... Eventual prefer mai intai sa fac scoala sa vad asa o prima impresie si apoi sa astept sa am bani de amandoua, si motor si echipament ...

 

De orientat stiu ce vreau - imi plac mult naked-urile - nu sunt fan chooper sau cruiser.... Ori Honda Hornet ori Suzuki Bandit - desi ca sa fiu sincer imi plac mult si Suzuki-urile DR deci Enduro...

Ok, asadar Naked/Enduro cam asta-s.

Si asa ca inca un detaliu - conduc de la 18 ani cu B si o perioada de vreo 8 ani am stat in Calugareni, in spre Giurgiu. Deci am mancat destul naveta zilnica dus intors in masina plus traficul din Bucuresti in toti anii astia. Am inceput sa inteleg cum sa ma strecor prin trafic (conduc un toyota yaris, deci fâșneață!) si la ce sa fiu atent ca sa nu o comit si mai cam tot flow-ul rutier. In special la pietoni! Am un stil de condus putin infipt dar precaut si alert. Nu iau fata oamenilor dar nici tolomac nu sunt - si mai am un obicei, tocmai de frica sa nu ma bizui pe un unghi mort, cand semnalizez, arunc o privire in oglinda si ma si uit peste umar asa cu coada ochiului sa nu carecumva sa am pe cineva paralel. E un pic obositor la inceput dar am prins a ma obisnui asa si gasesc a fi foarte practic. De doua ori chiar m-a aparat.

 

Ghidon - foarte frumos spus, parca simt oaresicum ca suntem pe aceeasi lungime de unda. Oricum vad ca deja a explodat topicul asta - vreau sa va multumesc pentru sfaturi cat si pentru atentie. Se vede totusi din primul contact ca aveti totusi grija unul de altul si ma simt primit printre voi - chiar daca poate nici nu o sa pot ajunge sa fiu un rider in toata regula...

Sincer mai am si eu suficiente dileme personale si incepi a te juca cu filozofiile destul de mult pana sa urci in șa.

 

JSSS - Eu nu sunt amator de viteza. Imi place ca orice om sa o calc, (de exemplu am incercat odata cu Yaris-ul 160 km, o data si gata, pe drum drept E85 si aia fost) dar ce imi place mie la un moto sunt urmatoarele lucruri:

1. Echipamentul, mi se pare foarte tare! Este exact cum erau cavalerii medievali de odinoara, fiecare are decoratie lui personala, blazonul lui.

2. Motorul - fizionomia si tipul pe care il alegi cred ca iti reflecta personalitatea, de fapt mai mult ca sigur. Cand aveam 16 ani vroiam un motor speed, imi placea cum arata, acuma parca m-am mai distantat de asta si imi plac nakedurile cu pozitie dreapta in sa si cu un far (dupa cum am mai spus, ca imagina clasica e un Bandit 250 cc). Nu zic nu si sport-urile sunt frumoase si ele!

3. Ce asteptari am de la mine este sa fiu un rider care stie sa manevreze prin trafic un motor cu eleganta si care nu cade. Nu vreau viteza, vreau acceleratie sau viraje. Eventual chiar si Enduro pe camp! Dar ideea e ca vreau sa aprofundez arta de a merge cu cap. Stiu ca se spune ca nu ai cum sa nu cazi, dar eu cunosc un prieten coleg care merge de 5 ani si nu a avut nimic grav. Asta e un model pentru care aspir.

 

Asa ca manTT, nu imi pare rau ca nu mai pot astfel de "performante". Apropo, ai spus foarte frumos "marele circ" manTT - ai citit-o? ma refer la acele amintiri ale pilotului de vinatoare francez din R.A.F .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In opinia mea, un echipament textil este suficient. Doar ca ar trebui sa fie complet: casca, geaca plina de protectii, pantaloni cu toate protectiile, incaltari moto (bocanci sau cizme), manusi cu protectii (scurte sau lungi). Abia dupa ce faci km iti poti da seama cu ce sa completezi.

Oricum, dupa ce mergi la mai multe magazine si verifici mai multe marci de echipament, o sa iti dai seama ce iti este bun si ce nu. In rest, gandeste-te ca o sa fii incepator. Multi km in regim de forta nu o sa faci. Mertgi intai singurt prin magazine si orienteaza-te. Apoi mergi cu cineva cu experienta moto si faci o reorientare. Abia apoi alegi.

Nah, asa DA! ;)

» Post actualizat in 26 May 2016 13:31

Ideea e ca nu trebuie sa le cumperi pe toate odata... poti incepe incet-incet. Du-te, apuca-te se scoala. Ia-ti pentru inceput casca, geaca si manusi si apoi restul...

As mai aduga, ATENTIE la "joc de glezne", deci neaparat ceva opinci adecvate (cizme sau bocanci) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. cata vreme folosesti capul nu mana pentru a trage de gaz o sa fie totul bine.

fara emotii in plus, toti am fost la prima iesire odata si odata. trece repede din pacate sentimentul ala de nou nout...

este ca o copilarie pe care ai vrea-o innapoi... da nu se mai poate.

 

2. nu-ti lua nimic sub 500 de cc. te plicti repede, arunci banu, la revanzare poti pierde...

 

3. echipament. obligatoriu casca si geaca. restul o sa vina... cizme sau ghete moto ar fi pasul imediat de dupa si ceva blugi cu protectii pt oras si nu numai.

 

4. incearca sa nu mergi pe naked... cauta un rise enduro sau incepe pe naked ca in cativa ani tot pe un turing cu suspensii bune ajungi...

 

5. daca mergi pe naked cat de repede daca nu de linceput crash-paduri. mai ales pe hornet...

 

bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trusty, m-ai facut curios sa vad ce faci, unde si cum ajungi (pari a fi nu greu, ci chiar ok la capatzana)... deci, chop chop, du-te fuji repejor la scoala... bafta! ;)

Nu, n-am citit cu manTT, nu cunosc, ai link direct catre ...?

In rest, e bine. Aruncatul privirii peste umar, chiar e util (depinde si ce model de bicla nimeresti, cu ce tip de oglinzi, unele ai designul super, doar ca nu vezi mai nimic in ele). Mai ai niste chestii confuze, (care nu le inteleg poate doar eu), zici de viteza si acceleratie de parca ... chiar nu inteleg diferentierea. Unul care accelereaza cum trebe, prinde si viteza, si invers (unul ce e capabil de viteza serioasa, de regula si accelereza) si viceversa. Simple as that ...

La nakedurile pomenite insa ... nu stiu de ce crezi c-ar fi niste biciclete de bosorogi ... o sa fii surprins (nu o sa ai termen de comparatie cu yarisul tau) :D . Deci nu raman "semnificativ" in urma fata de supersport, dar pentru oras au pozitie si manevrabilitate incomparabil mai "adaptate". Singura neplacere, cum lasi in urma orasul o sa fie totusi vantul, vezi eventual variantele F sau S - adica cele semicarenate ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...