Jump to content
Sign in to follow this  
Trusty

Curaj!

Recommended Posts

3. echipament. obligatoriu casca si geaca. restul o sa vina... cizme sau ghete moto ar fi pasul imediat de dupa si ceva blugi cu protectii pt oras si nu numai.

 

4. incearca sa nu mergi pe naked... cauta un rise enduro sau incepe pe naked ca in cativa ani tot pe un turing cu suspensii bune ajungi...

 

5. daca mergi pe naked cat de repede daca nu de linceput crash-paduri. mai ales pe hornet...

 

bafta!

 

Am ceva de adugat aici ... eu am cam aproape 1.80 inaltime si greutate 60 kg !.... deci ar trebui sa umblu cu caramizi in buzuar daca bate vantul! Glumesc, dar in raport cu greutatea cu care m-as confrunta la un 600 cc sau chiar mai mare banuiesc ca nu e tocmai potrivita pentru mine...

 

Crash paduri - sa inteleg ca cele sport vin cu ele standard deja ? Iar naked-urile nu au ?

Nu stiu ce sa spun cu plictisitul repede. Eu o sa incerc sa nu o privesc ca o patima motociclismul ci ca o pasiune. Adica nu vad motivul sa cresc CC daca ma simt bine la 250... nu stiu ce sa zic, poate's naivitatiile inceputului dar eu asociez CC ridicata cu o expunere la un pericol mai mare ?.... in fine - ma bucur de motocicleta asa cum e ea, nu am pretentii decat sa ajungem intregi si sa fie dupa gustul meu.

 

 

a nu o privesc ca o patima motociclismul ci ca o pasiune. Adica nu vad motivul sa cresc CC daca ma simt bine la 250... nu stiu ce sa zic, poate's naivitatiile inceputului dar eu asociez CC ridicata cu o expunere la un pericol mai mare ?.... in fine.

 

 

La nakedurile pomenite insa ... nu stiu de ce crezi c-ar fi niste biciclete de bosorogi ... o sa fii surprins (nu o sa ai termen de comparatie cu yarisul tau) :D . Deci nu raman "semnificativ" in urma fata de supersport, dar pentru oras au pozitie si manevrabilitate incomparabil mai "adaptate". Singura neplacere, cum lasi in urma orasul o sa fie totusi vantul, vezi eventual variantele F sau S - adica cele semicarenate ...

 

 

Pai nu stiu, banuiesc ca nucleul de motociclisti sunt axati pe sport sau chopper - nu stiu, cred ca spun prostii, asa din ce am vazut pe strada.

 

Uite aici despre ce vorbeam..

http://www.librarie.net/p/150503/Marele-circ-Amintirile-unui-pilot-vinatoare-francez-din-Elsa-Grozea

 

Intr-un fel tragic se compara cu ce inseamna motociclismul, este o fratie mare, exclusiva - dar si primejdioasa!

 

Am acuma mai mult timp la dispozitie asa ca ar fi cea mai buna perioada sa merg la scoala. Poate o sa filmez din poligon si postez, daca ar interesa pe cineva

» Post actualizat in 26 May 2016 15:32

a nu o privesc ca o patima motociclismul ci ca o pasiune. Adica nu vad motivul sa cresc CC daca ma simt bine la 250... nu stiu ce sa zic, poate's naivitatiile inceputului dar eu asociez CC ridicata cu o expunere la un pericol mai mare ?.... in fine.

 

Mama, imi place! Forumul asta este la fel de neiertator ca si cu motocicleta pe asfalt! Nu prea ai loc de erori - one shot!

Daca nu editezi in 2-3 minute ce aveai de modificat, salutare! =))

Edited by Trusty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakedurile sunt cele mai ok motociclete pentru incepatori. Ai suficienta putere, dar ea iti este livrata in ture, deci daca nu vrei neaparat, nu ai acea putere, sunt foarte manevrabile, sunt confortabile in marea lor majoritate, suspensiile sunt destul de moi incat sa nu te omoare pe drumurile de la noi, mai toate sunt usor de intretinut.

Acum.. nakedurile vin naked-naked sau cu semicarena. Desi ele arata a strutocamila cu semicarena aia, sa stii ca la drum e foarte buna, nu te apara de vant ca pe un touring sau carentata adevarata, dar isi fac treaba cu brio.

 

Asadar, ca nekad ai o gramda de variante de ales in acesti 2000E de care spuneai mai devreme. In ceea ce priveste inaltimea si greutatea, esti suficient de inalt sa poti manevra orice motocicleta. Deci nu-ti fa griji la capitolul asta - dezavantajati sunt cei scunzi, cu picioare scurte, care nu ajung cum trebuie jos si tin motocicleta in echilibru doar in varful bocancului. Daca aluneca sau ceva de genul, sansele sa o tina sunt cam mici - tu fiind inalt faci parghie calumea si sansele sa nu o poti tine sunt minime.

 

Ai nakeduri pentru incepatori: Kawasaki ER-5, Honda CB500, Suzuki GS500. Motociclete bune, ok, consuma putin, motoarele lor sunt rezistente daca le faci mentenanta la timp, daca le dai pe jos nu strici mare lucru si-s numai bune de invatat pe ele. Honda CB500 vine si cu semicarena (dar sunt mai rarute) iar Suzuki GS500 se gaseste si in varianta full-carenat.

Apoi sunt nakedurile old-school gen Suzuki Bandit 600 si Kawasaki ZR-7. Motoarele lor sunt ok, fiabile, frane destul de decente. Dezavantajul e ca sunt motoare de conceptie veche, greoaie (fier adevarat, nene) si nu sunt asa agile ca suratele lor mai fasnete. Dar nici una dintre acestea nu te va dezamagi in primii ani de motociclit. La fel, se gasesc si in varianta semicarenata. Atentie: aceste variante sunt destul de rare, asa ca sansele sunt mici ca sa gasesti prin dezmembrari o carena, un parbriz, ceva de pe acolo, in caz ca face poc si plezneste si nu se poate repara.

Nakedurile in 2 cilindri sunt foarte distractive - ai cuplu interesant de la ture joase (nu trebuie sa o turezi foarte mult ca sa traga) - asta e numai bine pentru sprinturile urbane, fiind in 2 cilindri sunt si mai usoare si o idee mai compacte. Aici avem: Kawasaki ER6n - 2cil paraleli (varianta naked) sau ER6f (carenata), Suzuki SV650 - V2 (la fel, carenat cu semighidoane - o idee mai sportiva pozitia si varianta naked), Ducati Monster - V2, vine doar naked. Un monocilindru foarte interesant e BMW F650 Scarver care cu putin noroc si ceva economii il poti gasi si cu ABS. Apoi vin nakedurile obisnuite: Honda Hornet (naked si semicarenat), Honda CBF600 (acelasi motor ca si pe Hornet dar downgradat un pic si ceva mai mult confort - la fel, naked si semicarena), Yamaha FZS600 Fazer (ai doua versiuni: 1998-2001 si 2002-2003 varianta cu facelift - acest Fazer vine doar cu semicarena), poate si Suzuki GSR (dar cu ceva mai multi banuti), Kawasaki Z750 - cam cea mai naravasa dintre toate, dar o idee mai scumpa.

 

Poti cauta aceste modele, te poti documenta, ai topicule specifice pe la motociclete de strada, poti pune intrebari daca iti restrangi aria de cautari la cateva modele...

 

Acum las pe altcineva sa faca o scurta descriere si la alt tip de moto... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trusty - la 25 ani e numa` bine de inceput motocicleala. Mai ales ca din ce vad, pari destul de responsabil. Altii au inceput mult mai la .....batranete, eu de exemplu aveam 35 ani.

Despre ce motocicleta....ai primit multe sfaturi bune - eu as zice (cu riscul de a-mi atrage oprobiul unor colegi) sa-ti iei ceva pe la 500-600cmc din prima si macar semicarenata, cu o bucatica de parbriz, ceva. Chiar daca acum ti se pare suficient 250cmc, te vei plictisi rapid si o sa vrei sa o schimbi - adica bani cheltuiti aiurea. Pentru ca un 250cmc il gasesti la acelasi pret cu un 600. Iar ca riscuri....creierul tau e cel mai mare - poti sa mori la fel de usor si cu 125 si cu 600. Macar 600-le are(de obicei) frane sanatoase.

Eu am inceput pe Suzuki GSX 600F. Destul de mare, cam greoaie, cu o ciclistica.....medie. Dar comoda, ieftina si cu suficienta putere. Sunt 5 ani de atunci si nu simt nevoia de altceva.

Un prieten (Lucian_M,cred ca poate confirma) si-a luat ER5 anul acesta - si il aud deja spunand ca vrea mai mare, mai carenata - ca-l bate vantu` prea tare.

 

Cred ca trebuie sa te gandesti foarte bine la nevoile tale si la bugetul (inclusiv pe viitor) pe care esti dispus sa-l consumi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok interesant - acuma va intreb direct asta: Sa inteleg atunci ca nu are nici o importanta ca incepator cati CC iti iei ? Adica eu tot am auzit sfaturi cum ca ar trebui sa incepi de jos si sa urci progresiv. Chiar si carnetul pare sa fie facut dupa rationamentul asta - A1 - 125 cc, iar abia apoi ce urmeaza (A2, si A) iti dau voie sa ai si CC-uri mai mari... chiar sunt putin confuz cu treaba asta


» Post actualizat in 27 May 2016 07:29

http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&act=view&src=db&ID=622103&selpic=0&zoom=1#foto

 

Interesant - stiu ca incep sa ma contrazic fata de ce scriam mai sus (cum ca vreau naked). Dar vad ca sunt asa rare astea de 250 cc incat trebuie sa ma reprofilez aparent. Si Honda asta nu arata rea deloc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are o mare importanta citi cc ai. Eu de exemplu am plecat incet ..... CBR125 R si acum mica ninjita 300, dar sint sport. Mai depinde si de om ... in cazul meu daca as fi plecat din prima cu 600 sport nu cred ca mai scriam acum ( ia asta ca un minus). In ce priveste motorul spre care te indrepti .... este bine sa aiba mai multi cc decit 125. Pina la urma conteaza si cit poti investi in motor .... ca si siguranta - ar fi bine de plecat de jos, ca si investitie - mai de sus. ;) Bafta in alegere!

 

Ps. Nu cred ca-i vorba de curaj cind alegi o mobra ... mai curind a te cunoste bine pe tine si bani.

Edited by Contabil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Incearca sa iti gasesti modelul potrivit si perfect pentru tine. Acest forum te ajuta in privinta sigurantei tale si incearca sa-ti ofere un sfat ( o idee ) despre ce inseamna acest "sport".

Eu nu am cerut parerea nimanui si nu regret ce am ales. Merg pe Naked si nu imi pare rau.

Am investit in el, investesc in el, in fac cum imi place, il tratez regreste :) si ma duce si ma aduce intreg de fiecare data.

Asa cum spunea cineva mai sus, vrei Naked, vrei agresivitate, urci in ture si le ai. Daca vrei sa mergi cuminte stai jos ( in ture ).

 

Parerea mea este sa mergi si sa alegi ce iti place.

 

Mult noroc si bafta la cautat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa spun cu plictisitul repede. Eu o sa incerc sa nu o privesc ca o patima motociclismul ci ca o pasiune. Adica nu vad motivul sa cresc CC daca ma simt bine la 250... nu stiu ce sa zic, poate's naivitatiile inceputului dar eu asociez CC ridicata cu o expunere la un pericol mai mare ?.... in fine - ma bucur de motocicleta asa cum e ea, nu am pretentii decat sa ajungem intregi si sa fie dupa gustul meu.

ok, vorbim peste 6 luni max din momentul in care ai carnet si motor.

si vezi ca examenul il dai pe un 600cc cu instructor in spate...

nu-ti lua motorul pana nu iei permisul... si o sa ai un pic mai multa experienta... adica te vei fi suit deja pe un moto de categoria A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merita sa iei de 250 decat enduro-cross sau eventual un cruiser gen rebel sau virago,iti ofera destul fun insa in alt caz nici vorba ca ar fi o solutie buna,600 e ok. Daca vei cauta pe forum vei gasi o multime de informatii interesante,nu doar pe topicul asta.Noi cei de aici avem la activ mii de pagini de forum citite,daca te uiti la unul cu 2000 de postari e clar ca a citit de cateva ori mai multe pagini decat a postat.Iar dupa ce iti faci o parere generala despre subiect intrebi despre o chestiune concreta care te intereseaza. Si un sfat important pe care nu l ai primit e acela sa te urci pe motociclete.Mergi la o intalnire ,prezinta te si intra in vorba cu oamenii,urca pe motocicletele lor si la un pahar de vorba sau bere vei afla destula informatie utila.Tu acum esti la stadiul entuziast de reverie asupra viitoarei vieti de motociclist,e placut si stadiul asta dar mai placut e sa traiesti direct senzatia. Deci cauta niste metode mai concrete de a lua contact cu domeniul,sa te vezi in realitate cu oamenii la intalniri,te uiti de aproape la fier si echipamente,ceri detalii,te urci pe ele si intre timp rezolva cu actele,invata sa mergi.

Edited by ghidon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plictisul de cilindreele mici poate aparea rapid daca le folosesti la lucruri pentru care nu sint facute: touring, naveta de peste 50km, pin'la mare si'napoi, etc.

Altfel sint imbatabile (la nivel de incepator) pentru ce spui tu ca iti place: manevrabilitate si acceleratie URBANA.

Un 600 e posibil sa nici n-ai unde-l accelera in oras, de-abia mingii mansonul si frina! semafor ... o cilindree sub-medie iti poate da senzatia de acceleratie mentinindu-te in acelasi timp la viteze rezonabile. Iar despre manevrabilitate ... astea micile sint ca argintul viu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa m-am gandit si eu - o sa dau de A si dupa aia eventual vad ce si cum... dar asa cum a spus si FLEX - eu mai mult o sa vreau sa merg cu ea prin oras unde e cam mult frecus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca da,pentru oras merge mai mititel dar o sa mai vrea omu` mare, munte sau sa plece undeva cu grupul.Altfel ,sigur ca da,e distractie si cu una mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trusty, cu certitudine esti un om subtire, si la propriu, si la figurat.

Din fericire, fiecare generatie (de motociclisti)... are poetii sai.

La multi kilometri frumosi!


» Post actualizat in 28 May 2016 17:34

Mostenirea genetica si educationala formeaza, dupa parerea mea, rezultantele de ”panoplie”

a (de)generatiei puse in orice discutie. Se mai adauga, evident, si ”intamplarile” istorice care marcheaza

secolul respectiv, dar, intotdeauna venim de acasa cu ”materialul clientului”...

Concret, nu am remarcat ”poezie” pe forum cu anii... si acum ati aparut... intempestiv... doi dintr-o data!

Recunosc, sunt surprins si placut impresionat.

Nu este neaparat necesar sa gandesti ”clasic” pentru a fi impresionat de un Clostermann (”Marele Circ”),

Galland (Altitudinea de atac 4000), Marandiuc („Inimi cat sa cuprinda cerul patriei”... sau Ioan Grigorescu (”Bine ati venit in infern”)...

Important este sa-ti traiesti corect si cu bun-simt visurile... aici si dincolo de stele.

Cinste voua, generatiei urmatoare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca userul JSSS are cele mai pertinente opinii si a expus cel mai bine cum sta treaba cu "motociclismul" in Romania. Multa aroganta si putin sprijin si resurse in general. Putine magazine, putine service-uri, daca nu "stii" persoanele care trebuie esti cam pe cont propriu ca incepator.

 

Parerea mea e sa faci scoala in primul rand ca sa iei contact fizic cu motociclismul. Apoi fa-ti un calcul exact la cati bani esti dispus sa dai, rezerva-ti de echipament macar 2000 de lei si de restul ia-ti mobra. Nu te uita la d-astea "mici" de 150-250, decat daca te plimbi strict in oras, iar aici mai bine iti iei un scuter, este net superior oricarei motociclete pentru oras. O sa vezi si la scoala ca una de 600cc nu e chiar dracul si nu o sa mori in momentul in care ai dat la cheie. Daca ai mentalitatea buna poti sa incepi si pe 1000 (nu ca as recomanda asa ceva) dar cel mai mult conteaza atitudinea ta si nu cati cai are motorul. Si uita de asta cu "merg doar in oras", dupa prima iesire in afara o sa te indragostesti de mers in afara si o sa regreti ca nu ai cu ce.

 

Daca totusi esti chitit sa te rezumi la oras, ai putea sa incerci un Supermoto. Un drz400 este absolut de vis pentru oras, manevrabilitate maxima, acceleratie foarte buna, consum bun, mi se pare perfect pentru mediul urban si pare exact genul de motor care te intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supergica, eu as fi vrut un Suzuki DR 350, cu toate ca optic nu se diferentieaza asa mult de DRZ. Poate eventual sa iau unul din Germania (daca cele din Romania sun prea obosite sau chinuite...) . As gresi mult daca am preferinta asta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca userul JSSS are cele mai pertinente opinii si a expus cel mai bine cum sta treaba cu "motociclismul" in Romania. Multa aroganta si putin sprijin si resurse in general. Putine magazine, putine service-uri, daca nu "stii" persoanele care trebuie esti cam pe cont propriu ca incepator.

Mersi, imi permit sa o iau "de bine" :) . Totodata (ca-s opinii pertinente sau nu, ramane sa decideti voi) tin sa precizez, urmatoarele:

- majoritatea afirmatiilor le fac bazat pe fapte, constatari proprii (sunt "patzit" de cateva lucruri) la care se adauga ca am si o varsta ...

- "cont propriu" - da, bifat; pur si simplu asa s-a intamplat, pe unii nu-i agreez eu sa-mi fie "profesori", la altii nu prea am cum sa ajung ...

- "total plan"-ul asupra "motociclismului" din romania arata, chiar dezastruos. Fix cum politicienii, sunt un fel de sectiune imprimata a natiunii intregi, sau cum o echipa nationala (din orice sport) reflecta in mare parte, calitatea si anvergura campionatului intern, uitati-va cati si mai ales "cine" am mai ramas in tara asta sa fim "partasi la trafic"...

In consecinta, lansez indemnul:

- ascultati "batranii", da' pa "aia buni" (aici, pe forum, dupa o perioada de citit toate prostiile, ineptiile si trolling-urile, am fost surprins sa descopar si EXCEPTIILE!!!), totodata treceti TOT prin filtrul propriu si repet - Question everything and believe nothing! (Y)

 

In incheiere as lansa un apel (un query de curiozitate), de vizionare unui filmulet aka "Singurul curs de siguranta si perfectionare" din 2014 (autohton, asta am gasit si care, cel putin cum inteleg eu, e facut de niste profesionisti), si de a comenta ce rezulta (sunt invitati incepatorii -> cam ce se intelege?, cat si "initiatii" -> de a analiza/ califica notiunile si sfaturile date):

ce ziceti? cum comentati? nu de alta, dar filmuletul are ceva vizionari (10k+) si nu prea sunt comentarii ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai e si partea a 3-a

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, se pare ca e foarte multa filozofie in spatele franarii. Imi inchipuiam ca este complexa, dar acuma inteleg ca iti trebuie foarte mult exercitiu practic pentru a-ti inscriptiona in reflexe aceste reactii si secvente logice de franare..

O intrebare - ... motocicletele mai usoare franeaza mai bine decat altele mai grele ? Raspunsul nu imi pare tocmai evident....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, se pare ca e foarte multa filozofie in spatele franarii. Imi inchipuiam ca este complexa, dar acuma inteleg ca iti trebuie foarte mult exercitiu practic pentru a-ti inscriptiona in reflexe aceste reactii si secvente logice de franare..

O intrebare - ... motocicletele mai usoare franeaza mai bine decat altele mai grele ? Raspunsul nu imi pare tocmai evident....

Ma, Trusty! Tu intre timp te-ai apucat de scoala sau tot stai si visezi (cai verzi) ... ?

In alta ordine, raspuns la commentariu:

- nu, nu este multa filosofie (este fizica, dah pe tine nu te intereseaza, nu esti tu injineru' de frane de motoare)

- da, evident trebuie multa practica ...

- "secventele" de care zici, nu intotdeauna sunt "logice", ci exact invers ... exista chiar o intreaga lista a lucrurilor contraintuitive (ex. riding position, steering, braking, throttle control, etc ... depinde si cum te duce capu' si cum stai cu mecanica teoretica, vectori, inertii, momente, si dinamica unde apare pe deasupra si masa... dar de regula lucrurile astea nu "functioneste" alimentat cu logica, ci pe baza unor legi care tu probabil(?) nu le stii. Partea buna ca nici nu trebuie, ca d-ar fi asa nici pe trotineta nu invatai sa te dai nici pana in ziua de azi, d'apai la 3 ani ... !!!

- distanta de franare nu e ceva liniar direct proportional si nici invers proportional cu masa (deci, iara', lasa asta pe seama inginerilor) :D

 

Daca vrei maimuta, du-te si invata dresaj sau macar ia niste banane ... ;)

ps: nu te superi de comparatia plastica, dar decide-te odata ce vrei, ca de discutat putem lung si lat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, asa-s eu putin mai precaut si ma invart de trei ori in sensul stang si de trei ori in cel drept pana sa ii dau mai aproape. In fond nu ma grabesc daca tot am asteptat pana acum. Oricum ce mai intreb pe aici nu are legatura cu momentul in care ma inscriu - ca asta oricum o sa o fac, mai aveam asa doar ceva intrebari. Oricum mersi frumos pentru raspuns, am cam priceput ce spui !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa te fac sa intelegi, si presupunand ca stii sa te dai cu bicicleta, ia arunca si tu o parere - cam ce te tine in planul vertical in mers... ?
Na, vezi ca habar n-ai sa raspunzi corect... ergo quod erat demonstrandum. Du-te, apuca-te de scoala si pe urma mai discutam ...

(sau macar formuleza si tu intrebari "la concret" ex. frana spate vs. fata, sau ceva de genul)


» Post actualizat in 31 May 2016 15:00

Eh, asa-s eu putin mai precaut si ma invart de trei ori in sensul stang si de trei ori in cel drept pana sa ii dau mai aproape. In fond nu ma grabesc daca tot am asteptat pana acum. Oricum ce mai intreb pe aici nu are legatura cu momentul in care ma inscriu - ca asta oricum o sa o fac, mai aveam asa doar ceva intrebari. Oricum mersi frumos pentru raspuns, am cam priceput ce spui !

Nu interpreta gresit, nu te "forteaza" nimeni, fa pas numai in momentul in care te simti in stare (decat un start ratat...) ... ce vroiam sa subliniez, tre' sa ai in vedere ca "sezonul" la noi in tara, nu tine la nesfarsit ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot suntem la capitolul "Curaj" - intre timp ia priviti aici la Divizia asta:

http://cristiannegrea.blogspot.ro/2011/08/luptatorii-romani-din-siberia.html

 

JSSS: Pai viteza nu?! =) Da ai dreptate la partea aia cu sezonul...

Oricum este I-MI-NEN-TA treaba cu scoala - ce sa mai, bate la usa deja.... - ...

Am avut din pacate niste treburi si nu am putut sa ma inscriu - oricum, partea cu scoala nu o mai pronunt decat dupa ce m-am inscris.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare!


Actesta este a doua postare a mea, dupa un foarte scurt comentariu pe la un alt thread. Acum imi vine in minte sa am grija ca pe aici sunt multi troli... Asa ca voi scrie atat de mult incat nimeni nu va citi.


Cand am intrat pe forum azi dimineata aveam de gand sa fac un subict nou, am derulat un pic sa vad ce e pe prima pagina si te-am gasit, cumva, in situatia mea, doar cu un buget ceva mai ridicat in privinta mea. Care e situatia mea?


Am trecut de 30 de ani, am categoria B de ceva vreme si anul trecut am reusit sa am ceva bani pusi deoparte si eram in cumpana mare in privinta a ce sa-mi cumpar. Si nu ma refer tipuri moto, ci alegere intre moto si auto. Nu mai aveam masina de la firma si asta se simtea al naibii de tare. Ma obisnuisem cu ea. Era atat de simplu sa arunc in ea ce cacaturi doream, iar cand ajungeam la munte, la mare sau orice alt loc dragut, abia atunci imi faceam bagajul cu adevarat. Si o bagam peste tot ca era de firma...


In acelasi timp visam si la moto de foarte multa vreme. Motivele sunt multe, poate cele mai multe vin din copilarie pentru ca inca de atunci eram fascinat. Numai ca, desi am foarte multi prieteni, nu cunosc pe cineva sa aiba motor, iar cand mai aduceam vorba de intentia mea de a-mi cumpara un motor, imediat apareau comentarii ca nu-s sanatos, ma voi rani, mi se va intampla, donare etc. Chiar si prietena a incercat sa se opuna, ea fiind un traumatizata dupa ce a anul trecut doi prieteni ai sai au stat cateva zile la spital pentru ca in Bucuresti cineva nu le-a acordat prioritate (clasic).


Pana la urma ea are deja un turism si, ca sa trec peste toate invalidarile celor din jur, mi-am zis ca cel mai stupid lucru e sa avem doua masini in conditiile in care locuim impreuna. Asa ca am decis ce sa-mi iau. Motor. De aici incepe balciul. Ce, de unde, cum, cat? Tin sa precizez ca, desi sunt inginer pentru statii de inalta tensiune, habar nu am despre mecanica sau electrica la auto. sa nu mai spun de moto. De aici dificultatea foarte mare in alegere.


Am inceput cu bugetul, ca, daca ar fi nelimitat, nici nu ar fi nevoie de cantariri si cautari, te cauta ei pe tine.


Am stabilit 3000euro pt moto si 1000 echipament.


In acelasi timp m-am gandit serios ce vreau sa fac cu moto: sa-i dau gaz cu 200 prin curbe? Sa ma strecor cu 100 printre masini, in Bucuresti? De fapt eu imi doream sa-mi continui pasinea de explorat muntii asa ca-mi trebuia ceva care sa ma duca pana la baza unui munte, chiar si pe zeci de km de forestier. Adventure moto se numeste. Adventure bike e o capra grea, poate cea mai urata estetic din toate categoriile (parere personala, zic), dar care face ce-mi doresc.


De cautat am, in primul rand pe motociclism.ro, dupa care pe piata adevarata: olx.ro, moto.it, kijij.it, autoscout24.it, mobile.de sa vad ce se incadreaza in bugetul asta. Am citit, am mai intrebat in stanga si-n dreapta si din toate parerile reieseau BMW-uri GS, Transalp-uri si Vstrom-uri. Primul e scump, am realizat verificand site-urile, Al doilea e chiar accesibil si deja pusesem ochii pe cateva. Eram chitit sa-mi iau unul din Bucuresti si foarte putin a lipsit sa ma duc singur. Numai ca un prieten al unui prieten ( ca prieteni cu motor nu am) mi-a recomandat destul de insistent sa ma duc si cu un mecanic. Asa ca am rugat un mecanic sa vina, contra cost, sa se uite ce si cum. A plecat nervos de langa motor. Nu-i venea sa creada cum un om putea sa ceara 2800 euro pe ceva imbatranit, prost intretinut si care avea nevoie de o gramada de reparatii.


La o bere, ca asa se intampla, ii povesteam unui prieten al unui prieten de intentia mea de a-mi lua Transalp. El m-a intrebat la fel, ce vreau sa fac cu el, I-am spus ca 10% off,90% asfalt. Mi-a explicat ca Transalp-ul sta mult mai bine pe off, dar o sa-mi para rau pentru lipsa de putere si turbulentele grave pe care le are la drum lung in comparatie cu VStrom-ul DL650.


Am inceput sa-mi caut doar VStrom-uri. Chiar imi placea cum arata si devenisem si mai entuziast. Problema e ca si-n momentul in care ai un buget fix, un model fix, ofertele sunt numeroase si cum poti face alegerea optima. E posibil sa faci un deal de exceptie sau sa-ti iei o mica teapa. Situatia de mijloc e de preferat pentru amandoi. Multe oferte si cele mai bune sunt din afara Bucurestiului sau, si mai multe, din afara Romaniei. Asa am aflat de GEORGE BIRIS <cos75mari@yahoo.it> care aduce moto din Italia la un adaos de 550 de euro. Probabil 300 de euro peste pretul din anunt dupa negociere. In timp conversam in privinta unor moto, am prins o oferta buna de la un tip din Suceava pentru un motor care are mai toate accesoriile pe el. Mi-l aducea in Bucuresti unde aveam ocazia sa chem din nou mecanicul.


L-am luat, un Vstrom DL650 2004, 38631km, care a pus zambetul pe buze mecanicului, surprins sa vada un motor intretinut atat de bine. Ne intelesesem la 3150 de euro, dar sa ma duc eu la el. Aveam de gand sa ma duc cu prietena, cu masina, dupa care sa ma intorc pe el. Ar fi fost o aventura din monent ce facusem scoala moto anul trecut si, de atunci, nu mai atinsesem un motor. Mi-a fost frica sa testez un GS 1150 al unui amic de-al unui prieten. desi am fost rugat cu insistente. Numai benzina pana acolo si inapoi ma ducea mai mult de 100 de euro asa ca i-am propus sa vina in Buc. Am ajuns la 3300 de euro. Un pic peste ce gasesc pe site-uri. Cu varianta George Biris as fi ajuns, de fapt, la aceeasi suma.


Partea amuzanta e ca nici unul dintre noi nu stia exact care-s pasii pe care trebuie sa-i facem pentru vanzare-cumparare :). Nici acum nu mi-e clar. Cert e ca am fost la un birou de acte auto, am facut contract-vanzare cumparare si a ramas ca sa trimitem actele prin curierat la Suceava dupa care eu sa ma duc in Curtea de Arges (acolo am buletinul) sa ... ceva pe la fisc dupa care ceva pe la RAR si alte balarii. Atat de ignorant sunt! A, i-am dat banii inainte sa-mi dea certificatul fiscal de la primarie desi pe multe site-uri de gen scria mare si cu rosu sa nu. Fuck It! Omul imi inspira incredere. Sa nu faceti ca mine :)


Primul sentiment a fost ca m-am bagat in (cuvant urat). Eu, la 173cm si 63kg langa o namila de motor. "Hai ca ti-o dau eu jos de pe cric sa nu o trantesti la mine in curte!" zise mecanicul. Adevarul era ca nu mai dadusem o moto jos dupa cricul central de un an, de la scoala moto. Urma sa plec din Baneasa pana in centrul Bucurestiului pe ea si eu nu credeam ca o voi putea tine.

Cu mult inainte de a-mi lua motor, prin martie, mi-am luat casca. Am zis ca pot face rabat la multe, dar nu la casca. Asta am inteles de pe forum, de pe aici. Am luat un Schuberth C3 Basic pe la 1450 de lei de la United Motors. Geaca moto si manusi mi-am luat in seara inainte sa vina moto. Mi-era rusine sa plec pe el in tricou. Am fost la MyMoto, m-au combinat baietii de o geaca la 639 de lei si manusi la 309. Un pic de reducere dupa ce m-am milogit la ei si geaca mi-au lasat-o la 600. Cand am ajuns acasa, am gasit geaca asemanatoare la ei pe site, doar ca avea niste insertii de rosu, la 589! Oh well... Imi place. Isi fac treaba foarte bine.


Si cam atat. Inca merg cu niste ghete normale si blugi. Am probat o gramada de pantaloni si ghete pe la MyMoto, United, Fabrica, Kronau si nu m-am decis la ceva.


Vineri, pe 27 mai mi-am luat moto, am fost plecat trei zile din Buc fara motor, pana acum am facut mai mult de 600 de km prin Bucuresti, cu exceptia unei ture pana la Giurgiu unde am fost sa beau un ceai la termos si sa mananc niste cirese. Pana la Giurgiu mi-am luat niste pantaloni GoreTex cu care merg pe munte si nu a fost rau deloc.


Motorul e incredibil de manevrabil, nu-mi vine sa cred cat de usor il pot controla. Ar avea nevoie de gume noi, furca fata am vazut ca a pierdut niste ulei (de la transportul in duba) si eventual niste bujii.


Johnny


EDIT: lasasem o fraza pe la jumatate si am specificat ca pe 27 mi-am luat motor


6f1o2q.jpg

Edited by ionut.vasilescu85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb motorul! Sa te poarte cu placere si fara incidente!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari!. Postul tau merita sa fie primul dintr-un topic de sine statator astfel incat cu trecerea timpului sa mai impartasesti din experiente cu noi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...