Jump to content

Recomandare scoala


Recommended Posts

Salutare!

 

Dupa mult timp in care doar am citit pe aici m-am hotarat sa imi fac cont si sa postez primul topic/intrebare.

 

1. Ce scoala recomandati in Bucuresti? Eu am cautat la inceput doar in sectorul 6 si am avut surpriza sa gasesc doar una si sa constat dupa ce am vb cu ei ca partea practica (poligonul) e tot la Ilioara sau Electricii. Tinand cont ca tot va trebui sa ma deplasez in afara sectorului, pot sa aleg orice scoala de pe raza Bucurestiului.

 

2. Am 26 ani, 1,93m si aprox 100 kg. Imi doresc un Ducati Monster de cand eram mic si il vedeam pe unu zilnic cum trecea pe sub balcon. Nu am avut niciodata ocazia sa ma urc pe unul asa ca nu stiu daca voi sta comfortabil pe el. Poate mai este careva pe aici de dimensiunile astea cu un Monster. De vreo 4 ani tot zic ca vreau sa imi iau motor, nu am nici o cunostiinta/prieten cu motor (probabil unul din motivele pentru care am tot amanat) care sa ma indrume/ajute sa nu-mi iau tzeapa la achizitionare unui motor SH care probabil va avea peste 10 ani vechime. Probabil cea mai buna solutie ar fi sa contactez un mecanic moto, sa-l platesc sa vina cu mine sa o vada? Dar ce mecanic? Ca daca sunt ca la masini..e loterie.

 

p.s : La ce am citit pe aici ....ma face sa realizez si sa ma bucur ca nu am facut pasul asta acum 4 ani, cand eram ....mai "necopt".

Link to post
Share on other sites

salut, monster-ul e f mic si pentru mine, la 1.83, iti trebuie ceva mai inalt gen TDM sau ceva enduro touring.

 

incearca link-ul asta, ca sa-ti faci o prima idee

http://cycle-ergo.com/

 

iar dupa ce iei permisul, cauta anunturi si du-te sa vezi motoare, macar daca stai pe ele iti faci o imagine.

daca te uiti pe forum, mai sunt mecanici care vin sa vadamotorete la vanzare. parerea mea e sa le vezi tu mai intai, si daca arata bine si iti place, du-te la un service cu review-uri bune (gasesti in sectiunea dedicata) si ti-o verifica cap-coada. daca vanzatorul e de buna credinta, va accepta verificarea.

Link to post
Share on other sites

Subscriu la Moto Louis.

 

Am terminat anul trecut in noiembrie la ei.

Instructorii sunt destul de ok. iti explica tot timpul, raspund la orice intrebare.

 

In mare stau atenti la tine si iti spun unde gresesti - doar ca uneori trebuie sa stai si tu cu gura pe ei - dar daca esti cu adevarat interesat sa inveti, ai cu cine vorbi.

Deasemenea, orele de enduro si de iesit in trafic sunt de mare folos.

 

Motoarele sunt bunicele, desi nu mai au asa multe modele in poligon.

 

Bafta!

Link to post
Share on other sites

Nu Adimoto, din mai multe motive.

Da pt Louis. Si pt Amimoto, acolo s-a mutat fostul meu instructor de la Louis. Ambele scoli fac poligonul la gara Obor, fata de Adimoto care o face in Ilioara, teren bombardat.

Link to post
Share on other sites

Oricum indiferent unde faci scoala, merita dupa ce iei carnetul sa faci un curs de perfectionare....scoala e prea putin.

 

Pe langa faptul ca "scoala e prea putin", cand o sa iesi in trafic cu motorul prima data o sa ai ditamai morcovul asa ca dupa scoala ce faci e mai important decat scoala in sine, poate acum nu are logica dar o sa vezi :P

Link to post
Share on other sites

Am facut la Teo si poligonul in Electronicii si ii recomand.

Daca ai condus de la 18 ani pana acum nu o sa fie o tragedie in trafic, iese natural... Daca nu.. atunci, da, o sa ai o perioada de acomodare.

Bafta!

Link to post
Share on other sites

Multumesc tututor pentru recomandari.

 

Pana acum cele mai multe voturi le are scoala Louis. Mai astept cateva zile si voi lua o decizie.


» Post actualizat in 03 Jun 2016 22:30

Daca ai condus de la 18 ani pana acum nu o sa fie o tragedie in trafic, iese natural... Daca nu.. atunci, da, o sa ai o perioada de acomodare.

 

De mic copil pana la 18 ani am mers f mult pe bicicleta, prin trafic, prin paduri si faceam tot felul de nebunii pe o roata, pe scari prin parcuri etc. Nu zic ca asta inseamna ca as sti sa merg pe motor ...dar ar trebui sa insemne ceva acea experienta pe 2 roti.

 

Nu stiu daca ar trebui sa pun urmatoare intrebare aici sau sa fac alt topic, probabil e si prematur :

 

Ducati Monster m600 sau m900? In jur de anii 2000 ( pe acolo se incadreaza bugetul). Probabil primul instinct o sa fie sa imi recomandati de 600 pentru ca sunt incepator si e mai putin periculos. Trebuie sa precizez ca nu sunt vitezoman sau nu viteza imi place cel mai mult. Am avut 2 masini cu peste 200 cai pana acum si foarte rar am trecut de 140 - 150km/h . O singura data am trecut de 200km/h pe autostrada si asta la 18 ani cand eram inconstient. La o masina vreau putere pentru acceleratie nu viteza.

 

Nu vreau sa par arogant/inconstient sau cu impresii ( ca as fi mai bun fata de alti incepatori pe motor) dar ma cunosc pe mine si stiu ca nu o sa imi risc stupid viata pentru putina adrenalina.

 

Sunt si alte motive pentru care ar trebui sa aleg de 600 in loc de 900?

Link to post
Share on other sites

Salut. Eu am facut la adimoto, din considerente de proximitate-stau aproape de poligonul ilioara. Parea mea este:

-poligunul praf

-cam la aceeasi bani ca restul scolilor. Schepsis-nu iti zice clar nimeni cate sedinte ai incluse, de poligon, si de trafic. Si te cam fenteaza. Eu unul am intrebat-discutat clar de la inceput, insa unii erau cam contrariati.

-instructorul din poligon e neglijent-nu prea se ocupa cum trebuie.

-cand ajungi in trafic, se schimba treaba- sunt mult mai ok instructorii, si inveti daca ciulesti urechile.

-taxa de rezervare moto la examen-e, asta a fost o surpriza pentru mine, nu scria nicaieri, n au zis nimic la semnarea contractului. Pe urma, cand am scos dosarul sa merg la politie, hop cu taxa, 250 ron. Nu stiu la alte scoli cum e, dar pe mine m a cam surprins.

-datorita numarului mic de sedinte incluse-6 poligon si 4 trafic, eu am mai facut inca 4 poligon si 3 tafic. Evident, contra cost. Eu nu m am simtit ok si am vrut sa mai fac. Este o alegere personala, si tine mult de ritmul fiecaruia de invatare-eu nu am preq avut tangete cu 2 roti inainte.

-ca moto au pe langa 2 de 250, care sunt de acomodare, kawasaki er5n, foarte ok. Iar cele pentru trafic, 2 bucati, sunt tipla-merg foarte bine. Deci aici plus.

Concluzia-pentru mine a fost ok, fiindca am vrut aproape. Dar nu recomand. Daca te uit la louis de exemplu, la varianta cea mai scumpa de ore, ai mai multe sedinte, si cateva pe camp, mi se pare mult mai ok.

Legat de motor, n am dreptul ca incepator sa iti dau sfaturi, dar zic asta-la inaltimea si gavaritul tau, daca nu te sui pe mobra, n ai cum sa iti dai seama daca e ok. Deci, cauta sa te sui pe cat mai multe modele. Apoi, ca incepator, greutatea mobrei conteaza-eu am facut scoala pe 180 kg, acum am una cu 230. La incwput, e putin mai dificil, cel putin la viteza mica, sau manevre, sau impinsa. Legat de cilindree, sunt multe postari-sfaturi pe aici. Ia si citeste. Ideea e ca , atunci cand ai un motor mai mic, 2 cilindri, e ceca mai permisiv cu bruscatul. Ca incepator, o sa faci greseli-scapat mana in acceleratie, etc. E mai bine sa ai o mobra mai permisiva, zic eu.

La urma conteaza mult si temperamentul tau, si cum te controlezi.

Link to post
Share on other sites

De mic copil pana la 18 ani am mers f mult pe bicicleta, prin trafic, prin paduri si faceam tot felul de nebunii pe o roata, pe scari prin parcuri etc. Nu zic ca asta inseamna ca as sti sa merg pe motor ...dar ar trebui sa insemne ceva acea experienta pe 2 roti.

Nu ma refeream la experienta pe 2 roti, cu putina minte te tii pe motocicleta, experienta se acumuleaza. Ma refeream la experienta in trafic, ca sa te feresti de ceilalti...

Link to post
Share on other sites

Ieri am fost si am facut prima sedinta gratuita la AMI. Nu numai ca mi-a placut f mult dar a fost foarte usor.

 

Ce e drept cam aglomerat...iar atentia instructorului nici nu are termen de comparatie fata de scolarizarea pentru B. In poligon la Electronicii acolo fac 3 scoli : AMI, Louis si Teo.

 

Multumesc, din nou, tuturor pentru sfaturi.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Salut baieti.

M-am hotarat sa fac scoala moto si as avea nevoie de ceva ajutor din partea voastra.

Pentru inceput as dori sa stiu cam cat ar costa in total scoala moto?

Am vazut tot felul de preturi pe diferite site-uri si nu stiu cam de cati bani as avea nevoie.

Precizez ca scoala o voi face in Bucuresti.

Mersi

Link to post
Share on other sites

Vezi ca mai sunt si instructori de la scoli mai mici in Electronicii. Iti spun asta prin prisma faptului ca eu am avut sedinte in multe duminici ca sa nu stau la coada la exersat poligonul cu restul de la Ami/Louis. Diferenta mare de la 15+ oameni in poligon sambata la doar unul (eu) duminica.

Link to post
Share on other sites

Pe acei instructori de care vorbesti i-am vazut total dezinteresati de cursanti... mergeau aia cum stiau ei (adica prost si haotic), fara echipament, se invarteau ca niste gaini prin poligon si mai rau incurcau acolo. Asta in timp ce instructorii respectivi citeau ziarul la umbra sau erau plecati din poligon.

Nu zic ca toti sunt asa, eu zic de ce am vazut cand am facut scoala acolo.

Link to post
Share on other sites

Ce-i drept nu-i stiu nici eu pe toti si nici nu le-am urmarit tabieturile. Instructorul pe care l-am avut eu m-a invatat si m-a pus sa exersez o gramada de lucruri care nu faceau parte din rutina "exersam pligonul" si "iesim putin in trafic". Ca idee, am facut jaloane cu o mana, poligon cu o mana (pana sa trec la motoreta de A), oprire cu piciorul la punct fix (gen un marcaj de jalon), exersare frana de motor pana sa vada el ca mi se comprima furca, plecare din rampa in trafic, plecare cu viraj din scurt (ca sa tin piciorul intins) si o gramada de alte chestii pe care le-am exersat de multe ori in poligon duminica.

Nici nu m-am dus la scoala moto cu ideea ca vreau cel mai fancy echipament, dar am avut intotdeauna echipament cand am intrat in poligon (mai putin ghete, pentru ca la vitezele supersonice de poligon si caldura de afara a fost mai ok in tenesi).

Link to post
Share on other sites

Ce-i drept nu-i stiu nici eu pe toti si nici nu le-am urmarit tabieturile. Instructorul pe care l-am avut eu m-a invatat si m-a pus sa exersez o gramada de lucruri care nu faceau parte din rutina "exersam pligonul" si "iesim putin in trafic". Ca idee, am facut jaloane cu o mana, poligon cu o mana (pana sa trec la motoreta de A), oprire cu piciorul la punct fix (gen un marcaj de jalon), exersare frana de motor pana sa vada el ca mi se comprima furca, plecare din rampa in trafic, plecare cu viraj din scurt (ca sa tin piciorul intins) si o gramada de alte chestii pe care le-am exersat de multe ori in poligon duminica.

Nici nu m-am dus la scoala moto cu ideea ca vreau cel mai fancy echipament, dar am avut intotdeauna echipament cand am intrat in poligon (mai putin ghete, pentru ca la vitezele supersonice de poligon si caldura de afara a fost mai ok in tenesi).

Salut,

daca tot suna ok,spune exact si la cine ai facut. Nu suna rau, mi-as fi dorit sa fie asa si in cazul meu, dar la Adimoto a fost fabrica, + 2 3 chestii interesante. Acum, am un membru al familiei care vrea, si la fel , in weekend, ar fi perfect duminica. Pune exact scoala la care ai facut, ma intereseaza.

Ms.

Link to post
Share on other sites

Am facut scoala la Autogeneral, poligon la Ilioara, 1000 ron in 10 rate cu card avantaj. In mai putin de 2 luni de la inscriere am avut categoria A pe perims.

Instructorul foate ok (dnu. Gabi), mi-a rezervat 2 sedinte de poligon+traseu pe care le-am facut dupa ce am luat sala. Puncte minus doar ultimele doua sedinte de dinainte de examen au fost facute pe traseu restul poligon. Dar tinand cont ca am luat permisul din prima, instuctorul stie ce face.

Foarte mult tine de tine sa iti doresti sa iti inbunatatesti abilitatile de control si echilibru si sa te concentrezi, sa asculti sfaturile instructorului si sa nu repeti greselile.

Link to post
Share on other sites

Salut,

daca tot suna ok,spune exact si la cine ai facut. Nu suna rau, mi-as fi dorit sa fie asa si in cazul meu, dar la Adimoto a fost fabrica, + 2 3 chestii interesante. Acum, am un membru al familiei care vrea, si la fel , in weekend, ar fi perfect duminica. Pune exact scoala la care ai facut, ma intereseaza.

Ms.

 

Scoala se cheama OlimpicExpert si au un singur instructor de moto pe care-l cheama Calin. Am un prieten care a facut scoala la Adimoto si a vazut cum a fost la mine scoala si chiar si el a zis ca diferenta a fost foarte mare intre ce a facut el si ce am facut eu - asta mai ales ca eu am facut 26 de sedinte pe bune (dintre care vreo 5 in trafic, daca tin bine minte).

Link to post
Share on other sites

Baieti va multumesc mult pentru raspunsuri si pentru amabilitate :)

Am colectat cateva date si urmeaza sa mai sun luni la cateva scoli dupa care o sa postez totul aici poate ii este si altcuiva de folos.

Din ce am inteles eu pana acum pretul pentru scoala cuprinde:

  • pretul pentru cursurilor
  • pretul pentru inchirierea motocicletei in ziua examenului
  • vizita medicala si examenul psihologic (este posibil ca pentru unii sa poata fi facut gratis la locul de munca din cate am inteles)
  • taxe pentru cazierul judiciar, permis si alte chestii (aprox. 100 lei)

Ar mai fi si alte cheltuieli?

Stiti cumva despre ceva reduceri pentru studenti la anumite scoli?

Mersi!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...