Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare,

 

Am decis sa fac un topic separat pentru restaurarea Voshodului meu, unde voi posta toti pasii pe care ii urmez, imbunatatiri dar si ce probleme am intalnit si mai intalnesc in legatura cu el! Voi cere ajutorul vostru pentru pareri si sfaturi. Sper sa iasa lucru strasnic! :)

 

06935b487960853.jpg 0dc045487960863.jpg

 

 

Ce probleme am intalnit pana acum ar fi:

 

1. Ambielajul se misca axial pe rulmenti (nu are joc) dar si cu motorul inchegat; in sensul ca pana sa-l desfac il tot miscam de colo colo si auzeam cum se deplaseaza ambielajul in rulmenti (pe inelele interioare) si asa am vazut, e o deplasare de aprox 3mm - e normala? fusurile nu se vad a fi uzate sau alteceva; cand se incalzeste se dilata si nu mai are deplasarea asta? ori trebuie sa schimb rulmentii...

 

2. Ambreiajul... pozele spun totul! Sa inlocuiesc si oala?

 

c8d162487961782.jpg 492cd3487961806.jpg 6939a0487962309.jpg

 

In rest urme normale de uzura a pinioanelor din cutie si a celor doua furci! O sa mai revin cu o problema destul de grava a carterelor.

 

6cb383487963192.jpg 2b5b3f487963199.jpg c45b06487963206.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iulica ceva nu e din filmul asta cu ambreiajul asta, placutele de frictiune, normal stiu ca sunt din textolit, astea par a fi varianta din metal su adaos de pluta probabil, aceasta modificare a dus si la deteriorarea oalei ambreiajului, unde a ramas urma foarte vizibila.

Poate ma insel, poate la Voshod e diferit, dar nu prea cred, eu stiu ca am cumparat nu demult placute de frictiune pentru Minsk si avea si de Voshod si erau din textolit.Placute de frictiune se gasesc si nu sunt scumpe, oala de ambreiaj poate ai ori gasesti (a fost pe OLX nu de mult).

Rau e cu carterul, dar sunt solutii, nu a mai avut cota de presare la rulmenti si a fost cherneruit cu curaj.Rulmentii se schimba, asta e clar si e obligatoriu, ca si simeringurile, oricum nu sunt scumpi, sunt 3 rulmenti si 2 simeringuri, ajungi undeva spre 70 Lei.

Mecanismul de zavorare din cutie arata bine, asta e super (greu de reparat).

In rest, daca si axul schimbator si cel de la pornire sunt OK, asta e motorul.

Poate mai gasesti un motor bun pe OLX la pret bun si-l schimbi (am vazut ca oricum mai ai tu cateva donatoare in garaj, poate unul e bun), nu e complicat nici cu actele, dar costa ceva la RAR.

Baga mare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam Victor!

Ideea este ca am avut dintr-alea de textolit turnate sa zic asa; patinau in draci, si s-au ros piciorusele pana nu am mai putut sa merg cu el, si asta in foarte scurt timp; nici 1000km; d-aia am optat pentru tabla; sunt durabile iar uzura aia ce se vede e facuta in ani de zile si tras de el la greu!

 

Ar trbui sa-mi fac o presa ptr rulmenti sa-i extrag, si sa sper ca nu faram locasul de acolo; dar la montare cum presez carterele cu rulmentii noi pe ambielaj daca inele sunt uzate la astia de acum? In plus Rulmentii de la ambielaj nu au pic de joc dupa spalare si d-aia am ales sa nu ii schimb; doar cei din cutie erau uzati si probabil de aici si dificultatile de schimbare la treapta III;

 

iar simeringuri unde gasesc? as vrea originale, probleme nu am avut cu ele sa-mi traga aer fals; oale mai am sigur, o voi pune pe cea mai buna dintre ele; nu as vrea sa umblu pe la RAR incerc sa salvez carterele; cand la fac poza o sa vezi si de ce! Vre-un furnizor de piese ptr comuniste mai gasim?!?

 

in paralel cu motorul voi alege cele mai bune elemente de caroserie pe care le am, si le voi pregati ptr vopseala! :)

Editat de iuli-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placutele de frictiune nu ar trebui nici sa patineze, nici sa se uzeze asa de repede.Eu am gasit in SF.Gheorghe, erau 2 tipuri, unele mai scumpe semnificativ.

Daca ai sanse cumpara 5 placi de Mobra, poate mai are cineva, cred ca au material mai bun.Placutele de metal, dintre cele de textolit au pe ele imprimate niste puncte, care in principiu sunt pentru a le plana, dar cred ca ajuta si la frictiune, alege si tu unele mai putin frecate.

Arcurile ce realizeaza apasarea, se regleaza, ele sunt "insurubate" in piesa centrala, si se pot strange pana ajung la nivel pe partea din spate, eventual cand schimbi oala, schimbi si butucul central.Simeringuri se gasesc, nu e nevoie de originale, sunt dimensiuni standard, dar daca nu schimbi rulmentii pe partea cu ambreiajul, nu vei schimba nici simeringul, pe partea de la aprindere e foarte simplu.E curios ca misca ambielajul in inelul interior al rulmentului, de obicei nu e asa, e un ajustaj "usor presat" nu cu joc.

Pentru depresare cam greu cu presa, unde sunt 2 rulmenti, e nevoie sa tragi de rulment, nu sa-l apesi si cred ca e mai greu de "agatat", tot la ciocan ajungiPe partea cu aprinderea e simplu.

Poti sa pastrezi rulmentii, nu e un risc foarte mare, doar o munca in plus.

Ambielajul poate fi pozitionat axial, dupa montajul motorului, inainte de a fixa pinionul lantului de ambreiaj, daca ambielajul sta bine, nu freaca in cartere, sa trage maxim spre pinion, se ia un mulaj cu plumb si se pun saibe corespunzatoare intre rulment si pinion, ideal ar fi daca ai avea si o saiba elastica, din cea valurita, care-ti permite si erori de masurare.Vezi ca e un film cu acest montaj la motorul de IJ Planeta, nu stiu exact care, sunt mai multe cu un rus care restaureaza un motor de '56.

Nu te complica sa faci totul perfect, e un motor ce te lasa sa mai si gresesti (dar nu major).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles; ambielajul nu are joc; doar se deplasa liber, zic eu; iar de cartere nu atinge in niciun fel; o sa pastrez rulmentii, si voi incerca sa preiau din ceva saibe in spatele pinionului activ!

 

La placi, una singura era distrusa, restul erau ok pe partea de frictiune; piciorusele aratau deplorabil, semn ca materialul este foarte moale!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca faci ajustarea asta cu saibe, sa ai grija apoi la alinierea pinioanelor (probabil va fi OK, dar sa verifici totusi), sa nu stea pinionul mic prea mult in afara fata de cel de la oala ambreiajului, se regleaza cu saibe la ambreiaj.

Eu in poze vad ceva ce nu arata bine (poate sunt umbre la poza), pare ca la a 3-a(cred) crabotii au fost facuti cu o zona contraconica (probabil sarea din viteza), sa analizezi putin.

Mai verifica la "zavorul" cutiei jocul furcilor relativ la piesa mare cilindrica, la cele 2 bolturi ce au sigurante zeger, daca e joc, chiar daca furcile sunt bune, nu e bine, functioneaza defectuos.

Iar cu placutele de frictiune de la ambreiaj, daca te-ai indragostit de modelul asta, poti sa ramai cu el, pana mai strici o oala se va termina si motocicleta!(la oala asta daca pui placi de textolit nu vor tine deoarece uzura actuala va face ca datorita zonei mici de contact oala-placuta, presiunea specifica sa fie asa de mare ca se vor distruge pintenii foarte repede, e bine ca lateralele fantelor de la oala sa fie cat mai drepte.

(Cand ai planuit sa scoti fum?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar, la vit III-a am probleme de cuplare, crabotii arata bine, nu par a avea semne ciudate de uzura sau stricaciuni; insa la mecanismul de zavorare la cele 2-3 bolturi, sunt intradevar jocuri destul de maricele! Solutii? :P

La ambreiaj ma gandesc sa inlocuiesc oala, butuc am nou, oala sa caut! Alea de textolit mi-au patinat rau(un model), iar celalalt model de cuplau bine s-au retezat pintenii pe fuga! Daca gasesc o oala noua, caut si placi noi d-alea bune, si poate voi avea succes asa, discuri am noi!

 

Fum... cat mai repede! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Problemele (unele) sunt generate de montare incorecta.

Si la K175, la prinderea spate deoarece nu se strangeau bine suruburile si suportul de pe cadru nu e destul de robust, se ovalizeaza in carter gaurile de prindere.Uneori nu se monteaza bucsa de otel care centreaza semicarterele si care e si de ajutor la prindere, daca lipseste, se pune un surub de M8 intr-o gaura de diametru 10, incepe sa joace si gata.

Crapaturile ce apar in zona bosajului pe unde trece axul schimbator sunt deasemenea de multe ori generate de cei ce au montat ori la diverse incercari fara capacul de la ambreiaj, cand axul de pornire si axul schimbator stau in consola, doar pe aceasta zona relativ mica si nu dedicata ca sprijin.

Eu zic sa mergi mai departe asa, sa ai grija sa prinzi bine motorul, eventual cu contra-piulita la prinderile spate si "GAZ!".(Poate ai mesterit tu prea mult la BMW-uri si acum te astepti ca si Voshod-ul sa fie tot pe acolo).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat carterele la incarcat cu aluminium; sper sa iasa ceva bun! Vreau sa-i fac si prezoanele cu piulitele aferente, la strung, putin mai inalte pentru chiulasa! Am cumparat si cei trei rulmenti de la ambielaj, poate asa nu se va mai deplasa ambielajul pe ei! (sa incalzesc carterele inainte de extragerea rulmentilor in zona de extractie sau sa incerc asa? la rece?).

 

Caut in continuare un set de garnituri pentru inchegarea motorului? pe unde se mai gasesc? Gaspar? Eventual si un set de simeringuri; am unul complet, dar le voi folosi acum si mai vreau un set de rezerva!

 

La cadru vreau sa fac ceva modificari, sa revin pe original cu cricurile!

 

p.s. Ce aripa e mai aproape de original din astea doua?

 

e27c42495721011.jpg 6cf566495721024.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea (doar o parere) ca te-ai complicat cu sudura.Va fi greu de reprelucrat in unele zone.

Cu prezoanele, deasemenea daca nu e obligatoriu nu e bine sa le schimbi, am in vedere materialul din care sunt facute cat si prelucrarea filetului, original e obtinut prin rulare, unde materialul e strivit, e doar o deformare plastica, iar tu vei face probabil cu cutitul de strung ori cu filiera, unde materialul e taiat, nu e doar deformat si va fi risc mai mare de deteriorare a filetului.

Dar tu sti mai bine ce ai gasit la motor si de ce vrei sa faci asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic nu ma afecteaza, unde incarca nu ar trebui sa ajunga pe suprafetele ce ajung in contact la montaj; incarca prin exterior; trebuia cumva intarit si acolo la axul de pornire! Prezoanele le fac din ceva otel dur de calitate; daca nu voi fi multumit de ele; mai am si originale de la alte motoare! Astea care au fost pe el sunt uzate de parca ar fi incercat cineva sa le taie cu "bomfaierul", nu stiu de ce. Oricum daca pastrez prezoane originale, de piulite tot am nevoie; is destul de uzate la partea filetata!

 

Aripile is amandoua originale?!?


» Post actualizat in 26 Jul 2016 11:15

Cam asa au iesit carterele si suportii de la cadru! Merg acum sa montez rulmentii cei noi si sa-l aduc in stadiul de inchidere; caut garnituri si placi de ambreiaj. Oricum am ocupatie cu pregatirea pentru vopseala!

 

955bfb496867131.jpg ec9f8e496867137.jpg d08ed2496867144.jpg 6a9988496867149.jpg 1dccee496867163.jpg 652add496867171.jpg 9cb683496867197.jpg 90b920496867202.jpg 0a7a58496867206.jpg 827476496867208.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am schimbat toti rulmentii; am inchegat motorul asa la rece fara ambielaj; se prezinta destul de bine! Urmeaza asamblarea definitiva a lui!

Avem si cricuri originale acum! (scuze de imaginile intoarse, cu win10 nu stiu de ce nu se salveaza in pozitia corecta). Avem garnituri si placi de ambreiaj noi! Oala de ambreiaj nu o pot schimba din cauza pinionului cu suportul nituit pe ea! Ce am eu de rezerva, dintii au alt pas, si automat trebuie sa schimb tot chitul cu pinion si lant!

 

56ff60503734756.jpg 6a1801503734762.jpg 735714503734774.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Update!

Motorul este inchis complet, inclusiv carburatorul care a primit cui de dozaj si subber nou. Furca a fost desfacuta complet si inlocuit toate simeringurile si garniturile de etansare; urmeaza curatarea si vopsirea paharelor, apoi montaj si ulei nou! Cadrul este pregatit pentru vopsit, la fel si celelalte elemente, dar pana adun finantele necesare, ma voi ocupa de instalatia eletrica, revizia si reizolarea ei! Poze:

 

215d04513178698.jpg 9179d3513178708.jpg e1081e513178716.jpg

 

P.S. La urmatoarea reparatie a motorului, trebuie inlocuit kit-ul primar de transmisie pinioane lant primar. Asta de acum are ceva uzura (intins) dar ar mai merge ceva mii de km... zic eu!

 

Intre timp:... bere si Kempes \m/

 

6df7f1513178885.jpg 2bb543513178901.jpg

Editat de iuli-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Si iata ca intr-un final am reusit sa termin voshod-ul (99%). Mai am de reglat suspensia fata; nu-mi place deloc cum se comporta; e foarte rigida; si mici chitibusuri/reglaje la carburator; (e foarte uzat K65-ul meu; si cred ca va trebui sa iau unul nou). Setul motor e in probe; nici de el nu sunt 100% multumit; dar asteptam sa vedem cum merge; dupa primii 60-70 km, e uman. Viteza a III-a intra ok acum!

 

Caut urgent emblemele de pe rezervor!

 

39815e549797410.jpg 0657b0549797426.jpg ae9134549797437.jpg 864f26549797453.jpg 00ac91549797469.jpg

 

 

7d62fc549800623.jpg a98bff549800628.jpg cddb7e549800635.jpg

Editat de iuli-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...