Jump to content
Sign in to follow this  
Trusty

Conteaza instructorul? Recomandari?

Recommended Posts

Sincer pana acuma nu m-am gandit serios la asta. Eu priveam asa: faci scoala care mai mult sau mai putin este umplutura (in comparatia cu ce vei invata pe strada) si restul de experienta o completezi eventual cu un veteran mai chibzuit care ar avea timpul si placerea sa iti mai arate cateceva.

 

Nici nu stiu exact cum vine treaba, eu am crezut ca atunci cand te inscrii ti se repartizeaza unul si gata, fara a avea posibilitatea de a-ti alege pe cineva anume.

Acuma am inteles ca defapt ar fi important ce fel de instructor te formeaza - concret, ati putea sa imi recomandati pe cineva de la Moto Louis ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instructorul este foarte important. El te invata sa faci primii pasi. Daca te invata prost, asa o sa ajungi. Daca te invata cu grija, o sa ai mereu inima deschisa pentru a invata. Si o sa tot inveti.

Niciun instructor nu te invata sa conduci sau sa mergi cu motocicleta. Ei te invata doar cat sa iei examenul. Apoi, contra cost, pot iesi cu tine si sa te invete in adevaratul sens al cuvantului.

Succes in alegerea pe care o vei face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer pana acuma nu m-am gandit serios la asta. Eu priveam asa: faci scoala care mai mult sau mai putin este umplutura (in comparatia cu ce vei invata pe strada) si restul de experienta o completezi eventual cu un veteran mai chibzuit care ar avea timpul si placerea sa iti mai arate cateceva.

 

Nici nu stiu exact cum vine treaba, eu am crezut ca atunci cand te inscrii ti se repartizeaza unul si gata, fara a avea posibilitatea de a-ti alege pe cineva anume.

Acuma am inteles ca defapt ar fi important ce fel de instructor te formeaza - concret, ati putea sa imi recomandati pe cineva de la Moto Louis ?

Nu e ca la auto, unde ai un instructor pe toata perioada scolii. Aici o sa faci cu toti, fiindca ai de facut poligon, traseu oras, enduro (optional). Unul singur nu poate sa se imparta in toate locurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer pana acuma nu m-am gandit serios la asta. Eu priveam asa: faci scoala care mai mult sau mai putin este umplutura (in comparatia cu ce vei invata pe strada) si restul de experienta o completezi eventual cu un veteran mai chibzuit care ar avea timpul si placerea sa iti mai arate cateceva.

 

Nici nu stiu exact cum vine treaba, eu am crezut ca atunci cand te inscrii ti se repartizeaza unul si gata, fara a avea posibilitatea de a-ti alege pe cineva anume.

Acuma am inteles ca defapt ar fi important ce fel de instructor te formeaza - concret, ati putea sa imi recomandati pe cineva de la Moto Louis ?

Salut, eu am facut acum mult multi ani scoala cu Cristian Bratovici. De-a lungul anilor am mai fost cu diversi amici/prieteni si pe la alte scoli, cu alti instructori, si sincer foarte putini explicau cum trebuie, si mult mai putini te puneau efectiv sa inveti sa te descurci in anumite situatii. Nu-l ridic in slavi pe domnul Bratovici dar in perioada in care eu faceam scoala, dansul avea obiceiul pe langa 30-60 minute de mers in poligon sa: urci borduri de mai multe ori, sa inveti cum sa mergi cu ambreiajul patinat, franari pe nisip/pietris, folosirea franei fata si lista continua. Nu am iesit expert de acolo, insa a contat enorm in trafic cand m-am lovit de anumite situatii comune. Numai bine si spor la scolit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am facut acum mult multi ani scoala cu Cristian Bratovici. De-a lungul anilor am mai fost cu diversi amici/prieteni si pe la alte scoli, cu alti instructori, si sincer foarte putini explicau cum trebuie, si mult mai putini te puneau efectiv sa inveti sa te descurci in anumite situatii. Nu-l ridic in slavi pe domnul Bratovici dar in perioada in care eu faceam scoala, dansul avea obiceiul pe langa 30-60 minute de mers in poligon sa: urci borduri de mai multe ori, sa inveti cum sa mergi cu ambreiajul patinat, franari pe nisip/pietris, folosirea franei fata si lista continua. Nu am iesit expert de acolo, insa a contat enorm in trafic cand m-am lovit de anumite situatii comune. Numai bine si spor la scolit.

trebuia sa faca si el cate ceva pentru pretul dublu pe care il cerea,am avut un amic care a facut scoala acolo pe la vreo 45 ani si tot prost a ramas..mai conteaza si talentul..cel mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe instructorii de la Louis nu-i cunosc, ca sa-ti pot recomanda pe cineva, insa si eu sunt de parere (din experienta personala) ca instructorul este foarte important. Daca ar fi sa compar motorul cu masina, mi-a fost mult mai greu sa invat sa merg pe motocicleta. Eu am avut destul de multi instructori si pe masura ce faceam ore cu cat mai multi, cu atat mai multe lucruri invatam. Ce nu-mi spunea unu, aflam de la altul. Iti doresc succes si sa ai parte de experiente frumoase cu motocicleta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca e un topic despre Bratovici, mai multi oameni care s-au apucat de scoala, cu el, de 1-2 ani si nu mai reusesc sa o termine, nu mai dau de el cu lunile.

Nu stiu cine mai e instructor la Louis, in afara de Marius, cu care eu am facut doar enduro la vremea aia. Atunci era o scoala f buna, tind sa cred ca si acum e, avand promovabilitate f mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am facut acum mult multi ani scoala cu Cristian Bratovici. De-a lungul anilor am mai fost cu diversi amici/prieteni si pe la alte scoli, cu alti instructori, si sincer foarte putini explicau cum trebuie, si mult mai putini te puneau efectiv sa inveti sa te descurci in anumite situatii. Nu-l ridic in slavi pe domnul Bratovici dar in perioada in care eu faceam scoala, dansul avea obiceiul pe langa 30-60 minute de mers in poligon sa: urci borduri de mai multe ori, sa inveti cum sa mergi cu ambreiajul patinat, franari pe nisip/pietris, folosirea franei fata si lista continua. Nu am iesit expert de acolo, insa a contat enorm in trafic cand m-am lovit de anumite situatii comune. Numai bine si spor la scolit.

 

subscriu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, parerea mea e ca si instructorul conteaza dar nu foarte mult, eu zic dupa ce obtii permisul sa iti iei mobra sa mergi la un curs de perfectionare. Recomand la ATA cu Trancanu, stie sa te faca sa iti cunosti mobra bine, sa eviti mult mai bine eventualele accidente. Eu am fost si sunt multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe. primul meu post. Si din postura de incepator care tocmai a venit de la ultima lui sedinta...deci ai putea foarte bine sa ignori sfatul daca tu consideri ca lipsa experientei e un factor determinant.

Eu am facut la AMI, in acelasi poligon cu cei de la Louis. Am vazut foarte multi care pur si simplu exersau ce vedeau la altii, desi se vedea clar ca nu stapanesc alte lucruri mai elementare ( exemplu: nu faceau ok jaloanele dar se apucau de traseul de poligon sau mersul cu o mana). E foarte important sa fii realist si sa accepti ce stii/nu stii sa faci. Toti instructorii par foarte rabdatori insa au foarte multi cursanti. E imposibil sa tii minte ce stie sa faca fiecare dintre ei, instructor fiind. Asadar mergi la instructor inaintea sedintei, explica-i ce crezi tu ca stapanesti si ei iti vor da un nou task. Exerseaza chestia aia pana te plictisesti, si apoi inca vreo 10-20 de minute. Daca iti mai ramane timp mergi si spune-i sa iti dea ceva nou de facut/exersat, sau exerseaza ce ai invatat in zilele precedente. O sa vezi ca de la o sedinta la alta esti mai stapan pe motocicleta si ca lucrurile iti intra intr-un soi de reflex ( chiar daca probabil reflexele alea nu-s nici la 10-20 % din cum vor fi peste 1-2 sezoane).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut mrn si mersi pentru sfat! Suna chiar ok ce ai scris mai sus. Da si eu ma gandeam la fel - probabil ca sunt foarte multi inscrisi iar instructorii nu vor avea ei timp sa stea cu suzeta dupa tine si sa vada ce si unde gresesti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta mea as putea spune ca in teorie conteaza instructorul, dar in practica (romaneasca) nu prea, pentru ca programa si examenul in sine sunt foarte limitate din start. Avand in vedere ca iesirile in trafic sunt minimale iar in realitate acolo e cel mai mult de invatat as putea spune ca la modul cum se desfasoara scolile la noi in tara chiar nu conteaza instructorul. Poate doar daca gasesti un instructor privat care sa stea dupa tine. In rest intre scolile mari din Buc e diferenta mica.

 

Ce inveti in poligon ai putea sa inveti si singur la o adica cu cateva sfaturi la inceput. Mi s-a parut mult mai usor sa invat sa manevrez o motocicleta decat o masina. In schimb subtilitatile din trafic se invata mult mai greu, aici ar fi nevoie de un instructor bun si de mai mult timp de exersat efectiv, dar programa tuturor scolilor prevad doar 2-4 iesiri in trafic cu totul, deci o nimica toata.

 

Cum au mai spus si altii mai sus, important e sa profiti tu de orele de practica si sa exersezi ce stii ca nu iti iese, ce simiti ca nu stapanesti si sa stai pe capul instructorilor pentru ca mereu vor fi mai multi cursanti si atentia lor e impartita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instructorul este foarte important. El te invata sa faci primii pasi. Daca te invata prost, asa o sa ajungi. Daca te invata cu grija, o sa ai mereu inima deschisa pentru a invata. Si o sa tot inveti.

Niciun instructor nu te invata sa conduci sau sa mergi cu motocicleta. Ei te invata doar cat sa iei examenul. Apoi, contra cost, pot iesi cu tine si sa te invete in adevaratul sens al cuvantului.

Succes in alegerea pe care o vei face.

 

Eu sunt la inceput de scoala. La prima sedinta instructorul mi s-a parut putin dezinteresat. Adica mi-a prezerntat comenzile, mi-a spus ce sa fac si dupa si-a vazut de treaba. La a 2-a sedinta a fost si al 2-lea instructor prezent, care a fost mult mai atent. Dupa ce exersam ce imi spunea vreo 20 min, intrebam din nou ce sa fac si imi explica cu drag. Sunt curious daca stau lucrurile chiar asa cum ai spus tu, adica mai incolo, ii voi intreba despre contravirare, franare de urgenta, evitare obstacol etc... Oare chiar vor zice ceva de genul: Ei... pentru astea tre sa platesti in plus si le facem in particular.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca depinde de la om la om...unii vor sa iti explice, iar altii nu. Ce pot sa iti spun eu, despre instructorul cu care am facut eu este ca de multe ori nu era atent si vorbea la telefon dar....era super tare in comparatie cu altii. Am vazut instructori moto care....stateau doar in masina. Tipul cu care am facut eu, scotea moto, facea 1-2 ture de forta ca sa o incalzeasca. Era o mare diferenta intre el si idiotul care nici macar nu punea mana pe ea...poate musca, nu stiu.

 

PS: pentur mine cel mai greu la scoala a fost sa numar prostiile alea de 8-uri. Imi spuenam mereu in gand: "trebuia sa mergi mai aproape de linie, ai virat prea repede, foloseste tot spatiul..." si uitam la cat am ramas. Bine, la examen m-am concentrat pe numarat si a iesit bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa inveti cum trebuie intr'un mediu safe si ok si cu un om care sa-ti explice cum trebuie, cauta moto solution pe facebook, pe Razvan Trancanu, pe circuitul titi aur, nu te speria ca nu e foarte mare, e perfect pentru incepatori si inveti acolo TOT. De la franari, pe asfalt, beton, pamant, ciment, piatra cubica, rond mare sa exersezi franarea pe curba si pe stanga si pe dreapta, franarea pe curba pe asfalt, franarea pe curba pe beton, si pe ciment nush ce mai care. Da-i un telefon si o sa-ti explice el mai multe. Costa pretul este sub pretul unei scoli si crede-ma ca o sa inveti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intersant! - Practic faci scoala cu un singur om ? Adica, cu tot cu acte in regula?

Si pe ce motoare inveti ?

Chiar m-ai facut curios...

 

Totusi, inteleg ca ore in trafic nu ar avea...?

Edited by Trusty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e after school, e un curs de perfectionare, il faci dupa scoala normala si indicat este sa mergi cu motorul tau acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cam asa ma gandeam si eu - oricum suna bine. Mai ales ca poti exersa cu motorul tau acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

se considera reclama daca postez numele scolii de soferi?

instructorul este Nea Pisoi, poligonul sub podul Grandt pe calea Giulesti...Bucuresti :)

recomand cu drag! merita sa mergeti sa discutati cateva minute ca va veti convinge singur...

singurul dezavantaj e ca nu e programul prea flexibil, eu mergeam doar dimineata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am făcut cu cei de la AMI și oamenii sunt foarte faini. Ce-i drept sunt aglomerați și ține mult de tine să le spui ce nu îți iese, ce faci și cum faci și să vezi ce sfaturi îți dau. Întră pe site la ei și vezi ce motoare au în dotare (mie mi s-au părut destul de ''noi''). Poți chiar să mergi la acea primă ședință demo gratuită și să vorbești cu ei despre disponibilitatea de timp, a ta și a lor (ca și intervale orale).

poligonul - în spatele gării Obor - Electronicii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trusty,iti recomand sa vorbesti personal cu Marius (Motolouis) ,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alegerea unui instructor bun, care sa stie cum sa comunice cu cei pe care ii pregateste si care sa stie cum sa corecteze greselile pe care cursantii le fac in timpul pregatirii, este foarte importanta pentru formarea unor soferi care sa se descurce impecabil in trafic dupa ce a obtinut permisul de conducere. Scopul instructorilor nu trebuie sa fie acela de a avea cat mai multi cursanti pentru a castiga mai multi bani, ci acela de a forma persoane apte sa circule pe drumurile publice la volanul autovehiculelor in conditii de siguranta.Nu te inscrie la o scoala oarecare,intereseaza-te bine inainte sa te inscrii si incearca sa afli cat mai multe detalii despre instructor si despre scoala.Pe https://www.odat.ro/ poti gasi statistici depre scolile si instructorii auto din fiecare oras. Cand eu am dat de permis nu am cerut pareri celor din jurue si am nimerit cel mai nesuferit instructor,asa ca nu te grabi sa iei decizii

Share this post


Link to post
Share on other sites

se considera reclama daca postez numele scolii de soferi?

instructorul este Nea Pisoi, poligonul sub podul Grandt pe calea Giulesti...Bucuresti :)

recomand cu drag! merita sa mergeti sa discutati cateva minute ca va veti convinge singur...

singurul dezavantaj e ca nu e programul prea flexibil, eu mergeam doar dimineata...

Ce scoala moto face poligonul sub podul grant langa Calea Giulesti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se mai face acolo de mai multi ani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...