Sari la conținut

Veste airbag


Postări Recomandate

Salut. Sunt nou pe forum, abia fac scoala de sofer ca m-a prins si pe mine virusul :D.

Am niste intrebari asa cum zice si titlul , despre sisteme de air-bag. Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic legat de asa ceva, sau am cautat unde nu trebuie :-s.

 

Sunt obsedat de siguranta (am avut un accident in trecut) si vreau sa aud ceva pareri despre aceste sisteme.

 

Sunt sisteme mai ieftine gen Hit-air, dar sunt si sisteme mai scumpe gen Tech-air de la Alpinestars, si misano 1000 de la Dainese(care mai au niste sisteme , dar nu avem reprezentane pentru asa ceva in Ro).

A achizitionat cineva asa ceva? Sunt ok? Inteleg ca la impact sanatos, doar Cel de sus te ajuta . Dar la un impact mediu am inteles ca sunt super ok.

 

Care ar fii recomandarea voastră? Ca pentru siguranta nu ne zgârcim.

 

Alpinestars si dainese nu stiu cum iti protejeaza spatele de exemplu, pe langa protectia de plastic dura... si au numar limitat de jachete cu care le poti purta.si costa si 1500 1600 de euro.

 

Daca sunt cunoscatori, va astept parerile.

 

Multumesc si va doresc asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pentru amble variante, atat Alpinestars cat si Dainese, pentru coloana pot fi adaugate protectii suplimentare. Vezi Bionic back protector la Alpinestars de exemplu. Cat despre sistemele de airbag, nu ma pricep foarte bine dar dupa parerea mea nu sunt gandite pentru street. Ca sa intelegi, fizica e aceiasi si va fi mereu aceiasi indiferent de un airbag in plus sau in minus. Exemplu concret: daca iei un copac in brate, o rigola, sau ai parte de un accident frontal, nu cred ca un airbag te va ajuta. In general, problema in accidente nu e vatamarea 'exteriorului' ci a 'interiorului'. Dupa parerea mea (e o parere personala pe care o am fara sa fi experimentat crash-uri cu echipamente care au airbag) una e sa cazi pe circuit, unde ai spatiu sa aluneci si te opresti in siguranta (de cele mai multe ori) si alta e sa cazi pe strada unde deja intervin extrem de multe obstacole, obstacole de care daca te lovesti tot fizica iti va spune daca mai ai sanse ori ba (cand zic fizica ma refer la viteza care o aveai in momentul in care te-ai oprit brusc). Echipamentul te salveaza de oase zdrobite uneori, de arsuri de grad ridicat (contactul dintre piele si asfalt in urma unui crash rezulta in arsuri de nivel ridicat), DAR eu nu cred ca te salveaza in cazul unui impact violent. Ca sa iti mai dau un exemplu, cunosc pe cineva care a murit intr-un accident cu Maseratti si nu a fost din cauza unei viteze excesive ci din cauza socului asupra organelor interne.

 

LE: Cred ca experienta conteaza mult mai mult decat echipamentul super high tech. Cunosc rideri care au 50 de ani si merg pe motor de o viata si nu au avut accidente (poate is norocosi sau poate stiu sa se fereasca), dar cunosc si rideri care o luna repara carene si tin o mana in gips si la urmatoarea tura e iar pe jos (vb de cineva care a avut 3 accidente intr-o vara si care a reparat motorul timp de 2-3 luni si la fiecare iesire de la reparatii, dupa maxim 1 sapt, era intins pe jos din nou)

Editat de yoosined
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc rideri care au 50 de ani si merg pe motor de o viata si nu au avut accidente (poate is norocosi sau poate stiu sa se fereasca), dar cunosc si rideri care o luna repara carene si tin o mana in gips si la urmatoarea tura e iar pe jos (vb de cineva care a avut 3 accidente intr-o vara si care a reparat motorul timp de 2-3 luni si la fiecare iesire de la reparatii, dupa maxim 1 sapt, era intins pe jos din nou)

 

Daca ti'e prieten i'ai cheile de la motor si arunca''le in primu lac. Dzeu se pare ca ii tot da mesaje dar omuletul e prea prost sa se prinda ca mersul pe 2 roti nu e de el.

 

Referitor la echipamente ...ce zici tu tovarase Illegal .. este overkill (si ti'o zice unul care isi permite sa acceseze categoria aia de preturi pt un echipament).

Ia'ti ceva de calitate dar n'o da in aberatii si incearca sa fii realist. Colegul cam aceeasi idee incerca sa'ti insinueze. Cel mai bun echipament de protectie este situat de'asupra gatului.

Editat de SyDemon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Boala" de începător.

Ia-ti tot ce este pe piata, tot ce este mai scump, fa-ti depozit de echipament acasa.

O sa-ti treacă după un an, nu o sa le mai porti...

Ai nevoie de... norocul de a avea timpul de a-ti dezvolta skill, de cască geacă si mănuși. Atât.

In rest baftă, distractie maxima, benzina si timp sa te dai!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cască geacă si mănuși. Atât.

In rest baftă, distractie maxima, benzina si timp sa te dai!

+ genunchiere/pantaloni cu protectii si ghete moto. Nu zic sa arati ca robocop, dar orice membru lasat neprotejat va suferi in caz de accident. Si nu ma gandesc obligatoriu la viteze mari, chiar si la 20-30 km/h iti raschetezi pielea pe asfalt de nu se poate. Fara sa mai punem la socoteala diverse oase rupte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Boala" de începător.

Ia-ti tot ce este pe piata, tot ce este mai scump, fa-ti depozit de echipament acasa.

O sa-ti treacă după un an, nu o sa le mai porti...

Ai nevoie de... norocul de a avea timpul de a-ti dezvolta skill, de cască geacă si mănuși. Atât.

In rest baftă, distractie maxima, benzina si timp sa te dai!

EXACT foarte bine scris

Pentru siguranta mai usor cu acceleratia (a nu se exagera) ochii cat cepele in oglinzi si cu frana la timp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

uite asta doresc s-o achizitionez pentru mine si pasagera mea.

Am probat una si mi se pare extrem de confortabila.

Am ales acest model deoarece este printre putinele care are airbag si la coaste. Majoritatea au airbag doar frontal si in spate.

Aceasta geaca insa, protejeaza si coastele. Sa ai mare grija la asta deoarece cunosc persoane care si-ai fracturat coastele purtand geaca de piele in timpul accidentului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte adevarate sfaturile si observatiile voastre. Ideea e ca, cica din sute de teste (ferm convins ca exagerare) , iti scade cu mult forta de impact ,
Adevarat ca daca dai intr-un copac, esti in mila domnului :)).
Dar , printr-un trafic gen Bucuresti, cand iese unu si face intoarcere pe linie continua, si ii dai in lateral, cele mai mari sanse ai sa iti rupi capu. Aici intra protectia de gat (neck bracer) daca chiar vrei sa iti achizitionezi asa ceva.
Acuma ON-Topic: cei de la Hit- Air , mai exact videoclipul

, iti arata ce protectie beton au la gat, adica daca te ia unu prin spate, iti scad sansele de accidentare la gat.Oricum exista acel procent, ca totul sa mearga prost (gen ca nu se detaseaza cablu de airbag, si ramai cu burta la soare).

O sa vad, o sa imi cumpar posibil o vesta de asta, poate intre timp o sa ajunga si Dainese D-air sau Alpinestars Tech-air in Romania intr-un final,si o sa fac si eu un test sau 2.

Nu ma risc sa imi iau asa ceva, deoarece in caz de declansare dintr-o alunecare sau ceva, nu avem service care sa le faca revizia si service, sa schimbe canistre sau alte chestii.si dureaza enorm pana le trimiti inapoi si sa revina.

Iar la Dainese Street airbag, m-am interesat mai mult, si nu avem service in Ro care sa faca instalarea.Doar in Ungaria (Budapesta) este cel mai apropiat service pentru asa ceva.

Eu cred ca este un topic bun pentru discutii ulterioare despre sistemele de Air Bag, ar trebui cineva sa creeze un Sticky Thread, vedem mai multe pareri.

 

"Boala" de începător.
Ia-ti tot ce este pe piata, tot ce este mai scump, fa-ti depozit de echipament acasa.
O sa-ti treacă după un an, nu o sa le mai porti...
Ai nevoie de... norocul de a avea timpul de a-ti dezvolta skill, de cască geacă si mănuși. Atât.
In rest baftă, distractie maxima, benzina si timp sa te dai!

 

Te cred ca asa se intampla. Doar ca , acum vreo 6 ani am avut un accident destul de naspa cu masina (frontal cu alta masine, eu eram pasager pe scaunul din fata). Si sunt obsedat de siguranta mea :)).Am o gramada de prieteni care au motociclete, si au avut accidente minore, si ei imi sugereaza sa nu merg fara asa ceva pe strada.

 

 

Mai conteaza si cum e testat airbagul, nu stiu sa existe norma europeana pentru astea. Repet, o chestie care se umfla nu insemana automat ca si protejeaza ceva.

Asa cum ziceam, cica s-au efectuat o gramada de teste, sistemele astea sunt deja pe piata din 2012 daca m-am documentat bine.

 

Adevarul e ca , condusul preventiv te si scapa de eventuale accidente.

 

Va multumesc mult dragii mei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si sa revin cu o alta discutie legata de sistemul cu cablu,

 

Vorba voastra, daca dai intr-un copac ,borna sau o vaca aflata pe drum,pana se detaseaza cablu de siguranta(20-30 ms), pana se umfla (70-120 ms) , deja esti pateu.

Dainese si Alpinestars, se lauda cu toti senzorii care ii pun pe motocicleta, sau sistemul stand-alone, care face calcule, si de la momentul in care ai lovit ceva, dureaza cca. 60-80 ms pana s-au umflat complet, Si ai o protectie in plus la coaste si organe interne, dar oricum tije si ghips pentru maini si picioare, ca pt ele nu s-a inventat inca nimic, decat norocul. -- >

Editat de Illegal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pasagera mea a zburat peste o masina si-a ramas acolo pe asfalt, adica viteza n-a fost suficient de mare incat sa se duca taras.

Daca avea geaca aia din link-ul pus de mine mai sus, SIGUR nu se procopsea cu 3 coaste fisurate.

La viteze de bun simt, sunt convins ca geaca cu airbag face diferenta.

La asta se inlocuieste o capsula si, avand geaca pe mine, vanzatorul tragea serios de cablul declansator si nu s-a declansat airbag-ul.

 

Eu zic ca merita fiecare banut, dupa cum am spus, am prieteni care si-au rupt coastele la viteze decente avand geaca moto piele, de firma. Unul si-a fisurat 2 coaste cu cotul, deci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subiect de care sunt interesat.

A nu se scoate din vedere veste (nu geaca), avanataj ca poti sa o pui si peste o armura sa uceva si nu esti nevoit sa mergi cu geaca vara la j'de mii de grade

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subiect de care sunt interesat.

 

A nu se scoate din vedere veste (nu geaca), avanataj ca poti sa o pui si peste o armura sa uceva si nu esti nevoit sa mergi cu geaca vara la j'de mii de grade

 

Alpinestars au decat 2 geci, pentru Tech-Air(cica urmeaza de cativa ani incoace sa scoata mai multe modele), si anume Valparaiso parca si Viper for Air tech. Nu poti folosi vesta cu nimic altceva.

Dainese au scos D-air Race, care nu e recomandat pe strada, are protectie doar pt umeri si cap. Vezi aici ->http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sec80abc102fc/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Dainese-D-Air-Racing-Misano-1-PC-Perforated/SubProducts/Dainese-D-Air-Racing-Misano-1-PC-Perforated-0026

tot Dainese au scos si D-air Street, varianta stand-alone (fara senzori atasati de motocicleta) Misano 1000 http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sec80abc102fc/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Dainese-D-AIR-Misano-1000/SubProducts/Dainese-D-AIR-Misano-1000-0025 ,

Dar au vesta Gilet si Thunderstorm, la care se instaleaza niste senzori pe motocicleta si la fel ca Alpinestars, iti trebuie o geaca pentru compatibilitate sa functioneze, iar aceste echipamente sunt furnizate doar de catre dealeri autorizati ( de care nu avem in Romania din documentatia mea, poate ma insel). Cel mai apropiat dealer l-am gasit in Ungaria.

 

Alte tipuri de veste (Helite, Hit-air etc.) care sunt pe sistem de cablu, se pot pune peste orice imbracaminte, dar au riscul de timing declansare.

 

Concluzia mea, daca ai bani si vrei ceva profesionist, faci un drum de Ungaria sa iti iei Dainese, sau comanzi Alpinestars daca vrei sa iti fie limitat numarul de imracaminte, sistem standalone care se declanseaza intre 60-80 ms. Care daca se declanseaza, trebuie sa o duci la revizie si alte prostii, dureaza mult (cred) si poate te si costa reparatia bine de tot.

Vrei sa fii mai economic si ceva bun, te duci pe sistemul de cablu atasat, care declansarea e 80-120 ms, veste refolosibile schimband doar cartusul care e maxim 200 de lei, dar totusi ai in gand, ca ai o protectie in plus si benefica pentru coaste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Am achizitionat saptamana trecuta o vesta Hit-Air, testul a fost ok, sper sa fie unica data cand a declansat. Sa fie doar de promenada.

 

Am mai jos un filmulet cu declasarea pentru a verifica daca marimea este potrivita.

 

Desi ma asteptam si in mintea mea era doar gandul ca va exploda, tot a reusit sa ma sperie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este degeaba.

90% in momentul in care vei avea nevoie de ea va fi acasa in dulap. nu ma contraziceti ca stiti ca asa este.

DACA sistemul ar fi integrat in geaca... mult mai bine. si geaca mai ramane prin dulap dar totusi in general vei pune geaca pe tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este degeaba.

90% in momentul in care vei avea nevoie de ea va fi acasa in dulap. nu ma contraziceti ca stiti ca asa este.

DACA sistemul ar fi integrat in geaca... mult mai bine. si geaca mai ramane prin dulap dar totusi in general vei pune geaca pe tine.

 

Fiecare crede ce vrea.

 

Exista si sisteme integrate in geaca. Geaca era mai scumpa cu vreo 300 lei. Nu m-a interesat sa-mi iau geaca.

Momentan am 3 geci, una de piele si doua textil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Fiecare crede ce vrea.

 

Exista si sisteme integrate in geaca. Geaca era mai scumpa cu vreo 300 lei. Nu m-a interesat sa-mi iau geaca.

Momentan am 3 geci, una de piele si doua textil.

» Post actualizat in 16 Jan 2017 22:00

Scuze..vroiam sa te intreb unde ai gasit sa poti si proba?Nu vreau sa pierd timpul cu politici de retur sau alte bazaconii care dureaza..Ms anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum am raspuns si pe privat, dar e valabil si pentru alti colegi care vor, daca sunteti din Bucuresti si vreti aceeasi firma, puteti vorbi cu vanzatorul, a fost foarte amabil si m-a ajutat. Eu fiind intre marimi. Am probat si M si L, am si explodat L-ul pentru a fi 100% siguri ca ma protejeaza in zona sacrului (si filmuletul e real) Chiar daca e mai mare in zona pieptului, e ajustabila, importanta e lungimea ca acolo nu ai ce ajusta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...