Sari la conținut

aprilia pegaso 600 vs cagiva elefant 750


Postări Recomandate

Salut, m-a luat microbul pe doua roti din nou, pana nu trece vreau sa imi achizitionez una din cele enumerate in titlu. O voi folosi 70 % in oras, iar in rest pe drumuri de tara si forestiere, care ar fi cea mai indicata din cele dou, ambele fiind din 1992.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aprilia vs cagiva... hmmm.

care-ti place mai mult.

ambele sunt italience deci vor fi ceva mai multe probleme decat la asiatice.

aprilia parca totusi modelul ala ar fi mai multe. deci intre 2 "rele" ar fi mai ok.

 

orienteza-te pe japaneze sau germane daca bugetul permite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul model de aprilia, pana prin 96, cu motor rotax, a fost mai robust si mai performant decat modelele ulterioare(de la top speed ce sarea de 170, pana la plastice mai spartane, rezistente si mai putine chinezisme la imbinari, etc); parerea mea era raport calitate/pret chiar si peste bmw650 (a carui copie era). Cagive elefant sunt mult mai putine pe piata (am avut enduro cagiva de 350 si acum e functionala dupa mai bine de 15 ani, dar au fost batai de cap cu piese si echivalari de piese cu alte marci)

 

Pe de alta parte aprilia e monocilindru, pe cand cagiva e doi in linie; oarecum familii diferite ficare cu plus si minus aferent. Subiectiv tot la aprilia raman.

Editat de sebic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul model de aprilia, pana prin 96, cu motor rotax, a fost mai robust si mai performant decat modelele ulterioare(de la top speed ce sarea de 170, pana la plastice mai spartane, rezistente si mai putine chinezisme la imbinari, etc); parerea mea era raport calitate/pret chiar si peste bmw650 (a carui copie era). Cagive elefant sunt mult mai putine pe piata (am avut enduro cagiva de 350 si acum e functionala dupa mai bine de 15 ani, dar au fost batai de cap cu piese si echivalari de piese cu alte marci)

 

Pe de alta parte aprilia e monocilindru, pe cand cagiva e doi in linie; oarecum familii diferite ficare cu plus si minus aferent. Subiectiv tot la aprilia raman.

 

aprilia nu a fost copie bmw, ci invers! :) pana prin 2000 f650 a fost facut in fabrica aprilia... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprilia imi place si mie cum arata, proprietarul supune ca ar trebui schimbate semeringurile si distributia....Intreband intr-o parte si in alta, toata lumea se fereste de italiene, chiar asa rele sunt? Sau ii la fel si ca si cu masinile, daca nu ere nemteasca nu era buna? Sau ceva recomandari pana in 1000 de euro, inscrise, sau macar cu acte pentru inscriere.

Multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns

Editat de nycku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreband intr-o parte si in alta, toata lumea se fereste de italiene, chiar asa rele sunt?

nu sunt chiar asa de rele, insa DA sunt mai rele decat japanezele.

plus problema cu piesele. mai rare, mai incet de adus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de alta parte aprilia e monocilindru, pe cand cagiva e doi in linie; oarecum familii diferite ficare cu plus si minus aferent. Subiectiv tot la aprilia raman.

Cagiva elefant are motor V2 la 90 de grade, ducati.

Elefantul e orientat mai spre touring, pegaso mai enduro.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprilia imi place si mie cum arata, proprietarul supune ca ar trebui schimbate semeringurile si distributia....Intreband intr-o parte si in alta, toata lumea se fereste de italiene, chiar asa rele sunt? Sau ii la fel si ca si cu masinile, daca nu ere nemteasca nu era buna? Sau ceva recomandari pana in 1000 de euro, inscrise, sau macar cu acte pentru inscriere.

Multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns

 

 

sunt mituri lansate de "mecanicii" din rromanistan, sunt mai rare si proprietarii in general nu-s bogatasi, deci piata de sh este relativ limitata. asta in general, in particular e plina romania de pegaso-uri, asa ca nu mi-as face griji! motorul este rotax, austriac, instalatia electrica e japoneza. probleme nu prea au motoarele astea daca-s ingrijite...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand bmw n-a copiat aprilia intrucat modelul funduro a aparut in 94, cu 3 ani inainte de pegaso. In al doilea rand, ambele folosesc motoare produse de Rotax, care-i doar producator de motoare, iar specificatiile lor difera foarte mult precum si comportamentul celor doua motociclete.

Am avut atat funduro cat si pegaso, funduro a fost mai bun pe offroad datorita curiei de viteze mai bine adaptate, la aprilia ai niste turatii pierdute intre a I a si aIIa, precum si aIIa si aIIIa, sunt viteze pe enduro la care nu gasesti un loc in cutia de viteze ca sa mearga lin, fara sa schimbi des. In schimb aprilia are cuplu mai bun dar nefolositor la enduro. Ca fiabilitate bmw a fost peste aprilia, de-aia si vanzarile mai mari in ciuda pretului (la vremea lor) dar depinde foarte tare acum si de starea motocicletei pe care o cumperi.

Cagiva elefant e alta categorie, mai grea si mai putin potrivita pentru enduro. Daca la aprilia si bmw gasesti piese noi sau sh usor si la preturi potrivite, cu cagiva pot presupune ca o sa ai probleme mari, in special la elemente gen carene, faruri samd care traditional se cumpara de la dezmembrari.

Alege bmw-ul :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand bmw n-a copiat aprilia intrucat modelul funduro a aparut in 94, cu 3 ani inainte de pegaso. In al doilea rand, ambele folosesc motoare produse de Rotax, care-i doar producator de motoare, iar specificatiile lor difera foarte mult precum si comportamentul celor doua motociclete.

Am avut atat funduro cat si pegaso, funduro a fost mai bun pe offroad datorita curiei de viteze mai bine adaptate, la aprilia ai niste turatii pierdute intre a I a si aIIa, precum si aIIa si aIIIa, sunt viteze pe enduro la care nu gasesti un loc in cutia de viteze ca sa mearga lin, fara sa schimbi des. In schimb aprilia are cuplu mai bun dar nefolositor la enduro. Ca fiabilitate bmw a fost peste aprilia, de-aia si vanzarile mai mari in ciuda pretului (la vremea lor) dar depinde foarte tare acum si de starea motocicletei pe care o cumperi.

Cagiva elefant e alta categorie, mai grea si mai putin potrivita pentru enduro. Daca la aprilia si bmw gasesti piese noi sau sh usor si la preturi potrivite, cu cagiva pot presupune ca o sa ai probleme mari, in special la elemente gen carene, faruri samd care traditional se cumpara de la dezmembrari.

Alege bmw-ul

 

pegaso a aparut in '92 si f650 in '93. au fost proiectate in colaborare. diferentele intre motoare nu-s decat la nivelul chiulasei, aprilia avand 5 supape, bmw, 4 dar 2 bujii! :) in rest sunt identice. sigur aveai rapoartele schimbate la kitul de lant la una dintre ele si nu ai stiut! sau poate aprilia nu era in mintile ei cu totul, cine stie? presupun si eu... in plus aprilia are furca inversata pe fata si amortizor mai fain pe spate (in schimb bmw avea preload-ul reglabil prin intermediul unui "robinet"). cat despre enduro nu prea sunt enduro, sunt anduro stradal, pe teren daca vrei te orientezi spre alta clasa. repet, pana prin 2000 (parca) f650 a fost facut in noale, italia, fabrica aprilia! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar a fost o colaborare aprilia - bmw, totusi funduro si pegaso seamana dar nu rasar. Motorul rotax de pe aprilia are alte specificatii, alta compresie, alt cuplu si daca nu ma insel si cativa cai in plus fata de cel de pe bmw. Sunt monocilindre produse de rotax dar diferite. La fel si sasiurile, piesele aprilia nu se potrivesc pe bmw si cred ca si cutiile de viteza sunt diferite dar nu sunt sigur. Intr-adevar, nu sunt enduro ca au undeva la 180 de kg fara lichide dar urcat niste forestiere usoare sunt foarte ok, cu diferentele despre care am scris ,mai sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar a fost o colaborare aprilia - bmw, totusi funduro si pegaso seamana dar nu rasar. Motorul rotax de pe aprilia are alte specificatii, alta compresie, alt cuplu si daca nu ma insel si cativa cai in plus fata de cel de pe bmw. Sunt monocilindre produse de rotax dar diferite. La fel si sasiurile, piesele aprilia nu se potrivesc pe bmw si cred ca si cutiile de viteza sunt diferite dar nu sunt sigur. Intr-adevar, nu sunt enduro ca au undeva la 180 de kg fara lichide dar urcat niste forestiere usoare sunt foarte ok, cu diferentele despre care am scris ,mai sus

 

am zis, diferente la nivelul chiulasei! :) cutiile sunt identice, ba chiar si chiulasele se pot schimba intre ele (de fapt toate piesele sunt compatibile in afara de ceea ce tine strict de chiulasa). depinde acum la ce te referi cand spui piese, ghidoanele, franele, manetele, oglinzile, comenzile sunt identice... nu mai stiu de radiatoare sincer, scaritele, mai multe...

Editat de marianv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt la fel, cu mici mici diferente ca sa ia ochiul lumii si unii sa creada ca au cumparat BMW iar ceilalti Aprilia.

De fapt era aceelasi rahan, iar treaba cu rapoartele cutiei, ai observat o bine.

Cutia e prost etajata si in combinatie cu un motor lipsit de elasticitate face sa ai "goluri" la unele viteze de deplasare.

Cat despre "diferente", Marianv le a enumerat foarte bine. Nimic esential, doar cat sa te faca sa crezi ca sunt modele diferite. Pe toate reperele scrie Made in Italy.

Pana la urma, daca ii ziceai unui proaspat posesor de F650 in anii "90 ca si a luat de fapt Aprilia, iti dadea in cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki DR , Yamaha XT, Honda Dominator, Kawasaki KLR sau KLE..

Japoneza, dar mare atentie cand o cumperi, bugetul e mic si nu vrei sa iei acasa un cazan in care vei pompa in urmatoarele luni o gramada de bani. Dar oricat ai verifica, mai tine si de noroc, conteaza de la cine o iei si cum a intretinut fierul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sugestia mea ar fi sa te opresti la motociclete bine vandute in romania, pe segmentul asta de enduro-touring, deoarece sunt dese dezmembrari pe piata plus piese noi la preturi ok. Astea ar fi bmw f650, aprilia pegaso 650 sau transalp 600. Transalpul e bicilindru, doua carburatoare deci mai multe probleme (o sa ma injure transalpistii :) ) nici un avantaj ca putere, cuplu sau vibratii fata de monocilindre (ma refer strict la xl600). Pegaso si funduro sunt usor de reparat, piese din dezmembrari sunt pe toate drumurile si piese noi la reprezentanta sau diversi distribuitori. Ele seamana, dar cu toate ca o sa ne contrazicem pana la iarna, sunt complet diferite. In afara de ce am scris mai sus, pegaso e mai fasneata, da senzatia ca e mai puternica si e un pic mai rigida ca ciclistica. Funduro pare mai lent dar e mai flexibil, se apleaca altfel pe curbe, mie mi-a placut mai mult decat Pegaso dar ca sa-ti faci o parere e bine sa mergi pe amandoua inainte sa cumperi una.

 

Atentie ca Suzuki DR , Yamaha XT, Honda Dominator sunt toate racite pe aer. Sigur, e o problema in minus, adica nu mai ai grija sistemului de racire dar risti supraincalzirea vara. N-am mers cu vreuna suficient de mult ca sa-mi fac o parere. Kawasaki KLR e bicilindru, am auzit ca ar fi o motocicleta buna dar are 500 cmc si e cam rara la noi. De fapt toate astea 4 sunt destul de rare si e posibil sa cam cauti piese, dar astea sunt doar niste criterii de luat in calcul, daca-ti place si e buna ia-o.

 

Sugestia mea ar fi sa alegi dintre funduro, pegaso sau transalp datorita faptului ca sunt motociclete bune (ma rog, au fost) si e o comunitate numeroasa de detinatori la care poti sa apelezi cu sfaturi, ajutor sau piese. DR, XT, Dominator si KLE sunt de avut in vedere, daca-ti pica una buna n-o rata. Exclude Cagiva de pe lista. :)

 

Si inca un punct in plus pentru BMW: la modelul asta exista pe net manualul de reparatie, cu coduri pentru piese si preturi estimative, atat in format PDF cat si video, ai tot ce-ti trebuie ca sa o desfaci bucatele si sa o faci la loc. Singur :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KLR nu e bicilindru, e vorba de KLE.

Iar cu vibratiile...dupa 400 km pe zi cu Funduro mi au ramas amortite mainile toata seara, de la nenorocitele alea de vibratii. Cu Transalp 600 nici dupa 700 km pe zi nu am avut nici un fel de problema, din punctul asta de vedere.

Iar cu racirea pe aer, am avut GS 500, statea in oras vara la semafoare etc. si absolut nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde cum iti place.. daca mai iei si pasager, ia un Transalp. Daca iti place confortul, ia Transalp. Daca mergi iarna, ia Transalp :)

 

Am avut Dominator si XL, cu racirea pe aer in oras vara e problema.. schimba greu viteza, se duce relativ repede calitatea uleiului..

 

Am mers putin cu un Pegaso si e super motoreta, frane Brembo, furca nu era reglabila dar era buna. Pozitie buna, motoreta usoara.. daca gasesti una in mintile ei si la pret bun, ia-o.

Si mie imi plac alea de inainte de 96.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, luand in calcul ce ati spus, am hotarat sa m orientez spre un transalp. Prima parte si cea mai grea asta a fost.

Acum urmeaza cautarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru alegere!

Daca ai reusi sa suplimentezi putin bugetul, sa iei unul ceva mai nou (din 1994 in sus) ar fi perfect. As zice un 1500 de euro. Nu uita ca si sa il treci pe numele tau costa, in cel mai rau caz inca 200, daca e proaspat adus de afara.

Nu uita de accesorii: crashbar, topcase si cric central, astea trei sunt extrem de utile, celelalte le poti pune si pe parcurs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...