Sari la conținut

Sfat alegere placute de frana


Postări Recomandate

Salut,

 

Am constatat cu uimire ca placutele mele fata carbone lorraine s-au dus dupa ~2500 km. Asta nu ar fi cea mai mare problema daca odata cu placutele nu s-ar fi uzat excesiv si discul de frana (vezi poze). Acum sunt nevoit sa cumpar atat placute cat si discul de frana fata, dar nu vreau sa mai trec printr-o experienta similara, asa ca va rog sa ma sfatuiti.

 

Discul este acesta: http://www.motomus.ro/piese-accesorii/frana-1/disc-frana/Disc-frana-EBC-MD6067D-MD6067D?CarVehicleId=165782

iar placutele sunt de mai multe feluri, dupa cum stiti foarte bine. Modul de exploatare este unul de oras in proportie de 95%.

 

Stiu ca daca tot schimb placutele si discul, trebuie sa fac o revizie generala a etrierului, dar m-ar ajuta foarte mult un sfat legat de alegerea placutelor. Ce am observat eu in cei 2500 de km este ca frana si-a facut treaba asa si asa, niciodata nu a excelat in franare prompta. Ma gandesc ca fiind o mobra usoara (Yamaha Tricker XG250) ar fi trebuit sa se opreasca intr-o distanta decenta, dar nu este asa.

 

As dori ca noile placute sa nu mai uzeze excesiv discul dar sa-mi asigure si o franare optima.

 

Catre ce sa ma indrept? Pretul nu este criteriul de baza. Prefer un ban in plus dar o performanta superioara.

 

Multumesc.

 

 

post-64940-0-60165600-1467262891_thumb.jpg

post-64940-0-76235800-1467262905_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti TRW. Accesibile si ca pret si nu au elemente de "slefuire" . Ceva mai moale sa fie, ca si compozitie a partii active.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta s-a intamplat ca ai folosit placute care nu au fost compatibile cu discul tau.Majoritatea pun placute dupa bunul plac(sa franeze blana fratica) dar nu se uita in manual daca sunt si indicate, cel mai probabil ai folosit unele sinterizate.Verifica manualul si vezi ce tip de placute sunt recomandatate.Nu firma a fost de vina ci tipul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti TRW. Accesibile si ca pret si nu au elemente de "slefuire" . Ceva mai moale sa fie, ca si compozitie a partii active.

 

Asa ma gandeam si eu. Nu stiu daca o compozitie mai moale inseamna o performanta mai mica, sau doar placutele se uzeaza mai repede (ceea ce nu m-ar deranja in limita normalitatii).

» Post actualizat in 30 Jun 2016 05:18

Asta s-a intamplat ca ai folosit placute care nu au fost compatibile cu discul tau.Majoritatea pun placute dupa bunul plac(sa franeze blana fratica) dar nu se uita in manual daca sunt si indicate, cel mai probabil ai folosit unele sinterizate.Verifica manualul si vezi ce tip de placute sunt recomandatate.Nu firma a fost de vina ci tipul.

 

Cu siguranta au fost sinterizate... si atunci? ce tip ar trebui sa aleg?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am manual pt moto tau, cauta si vezi ce scrie acolo, cel mai probabil ceramice.

Front brake
Type Single disc brake
Operation Right hand operation
Front brake lever free play 2.0–5.0 mm (0.08–0.20 in)
Front disc brake
Disc outside diameter
× thickness 220.0
× 3.5 mm (8.66
× 0.14 in)
Brake disc thickness limit 3.0 mm (0.12 in)
Brake disc deflection limit 0.15 mm (0.0059 in)
Brake pad lining thickness (inner) 5.3 mm (0.21 in)
Limit 0.8 mm (0.03 in)
Brake pad lining thickness (outer) 5.3 mm (0.21 in)
Limit 0.8 mm (0.03 in)
Master cylinder inside diameter 11.00 mm (0.43 in)
Caliper cylinder inside diameter 26.99 mm (1.06 in)
Caliper cylinder inside diameter 22.22 mm (0.87 in)
Recommended fluid DOT 4
Astea sunt informatiile din manual .... Nu vad unde as putea depista tipul de compozitie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

brembo carbon- ceramice, sunt mai moi. se rod mai repede, dar nu uzeaza discul asa tare. curata si etrierii, verifica dupa ce schimbi placutele si mergi cat de cald e discul. eu am reusit sa crap cand nu stiam asta un disc. de obicei am observat ca placutele mai moi sunt mai ieftine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

brembo carbon- ceramice, sunt mai moi. se rod mai repede, dar nu uzeaza discul asa tare. curata si etrierii, verifica dupa ce schimbi placutele si mergi cat de cald e discul. eu am reusit sa crap cand nu stiam asta un disc. de obicei am observat ca placutele mai moi sunt mai ieftine.

 

Multumesc, de retinut.

» Post actualizat in 30 Jun 2016 07:03

Pune placute de frana organice/ceramice,NU sinter si nu o sa mai ai probleme.

 

 

Am vazut si eu de la Brembo... cel mai probabil catre ele ma voi indrepta. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am constatat cu uimire ca placutele mele fata carbone lorraine s-au dus dupa ~2500 km. Asta nu ar fi cea mai mare problema daca odata cu placutele nu s-ar fi uzat excesiv si discul de frana (vezi poze). Acum sunt nevoit sa cumpar atat placute cat si discul de frana fata, dar nu vreau sa mai trec printr-o experienta similara, asa ca va rog sa ma sfatuiti.

 

Discul este acesta: http://www.motomus.ro/piese-accesorii/frana-1/disc-frana/Disc-frana-EBC-MD6067D-MD6067D?CarVehicleId=165782

iar placutele sunt de mai multe feluri, dupa cum stiti foarte bine. Modul de exploatare este unul de oras in proportie de 95%.

 

Stiu ca daca tot schimb placutele si discul, trebuie sa fac o revizie generala a etrierului, dar m-ar ajuta foarte mult un sfat legat de alegerea placutelor. Ce am observat eu in cei 2500 de km este ca frana si-a facut treaba asa si asa, niciodata nu a excelat in franare prompta. Ma gandesc ca fiind o mobra usoara (Yamaha Tricker XG250) ar fi trebuit sa se opreasca intr-o distanta decenta, dar nu este asa.

 

As dori ca noile placute sa nu mai uzeze excesiv discul dar sa-mi asigure si o franare optima.

 

Catre ce sa ma indrept? Pretul nu este criteriul de baza. Prefer un ban in plus dar o performanta superioara.

 

Multumesc.

 

Salut!

Combinatia disc-placute nu a fost cea mai fericita. Asta nu inseamna ca placutele alese sunt slabe ci, combinatia nu e potrivita.

Pe de alta parte, uzura accentuata se mai datoreaza si functionarii defectuoase a elementelor "mobile" din sistemul de franare. Ori discurile flotante, ori culisele etrierilor. In cazul tau, culisele etrierului sunt problema.

Daca discul nu e sub grosimea minima, acesta poate fi rectificat si vei avea frana foarte buna. Vezi mai jos doua imagini cu o lucrare de acest tip

https://www.facebook.com/GrantRacingGarage/posts/1086023238138056

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur nu s-au ros placutele pana la metal? Santurile alea de pe disc par a fi urmare a frecarii fier pe fier.

 

Inca nu, dar nici departe nu sunt :)

» Post actualizat in 30 Jun 2016 10:41

Salut!

Combinatia disc-placute nu a fost cea mai fericita. Asta nu inseamna ca placutele alese sunt slabe ci, combinatia nu e potrivita.

Pe de alta parte, uzura accentuata se mai datoreaza si functionarii defectuoase a elementelor "mobile" din sistemul de franare. Ori discurile flotante, ori culisele etrierilor. In cazul tau, culisele etrierului sunt problema.

Daca discul nu e sub grosimea minima, acesta poate fi rectificat si vei avea frana foarte buna. Vezi mai jos doua imagini cu o lucrare de acest tip

https://www.facebook.com/GrantRacingGarage/posts/1086023238138056

 

Cezar, domnule doctor in moto despre care am auzit lucruri fantastice, iti multumesc pentru opinie :hug: . Din acest motiv am spus ca la schimbarea placutelor si a discului se impune o servisare amanuntita a etrierului. Sigur ca voi lua in calcul si culisele etrierului. Discul este sub grosimea minima deja si as risca sa-l rectific. Le voi schimba pe toate, placutele fata/spate si disc fata. Inca o data multumesc pentru sugestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...