Sari la conținut

Intrebari de incepator


Postări Recomandate

Salutare!

 

Sunt incepator in motociclism, am o Yamaha WR250R si, ca sa fiu sincer, nu prea ma descurc asa cum speram :-).

In fine, as avea ceva intrebari:

1. Ce presiune sa imi pun in roti?

Strict pentru offroad, pe sosea merg putin. Merg in general prin padure sau pe drum de tara, nu pe stanci ascutite sau alte chestii taioase.

De la bicicleta ei stiu ca daca vrei aderenta maxima, pui presiune minima cat sa nu faci pana (snakebite). Dar la moto vad ca sunt unii care merg cu 1.5 si altii cu 0.X, eu cat pun?

Am cauciucuri Kenda K778, cu camera, nu tubeless: https://www.google.ro/search?q=kenda+k778&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjv0JKK9N7NAhVFDcAKHX5nBswQsAQIKg&biw=1920&bih=922#imgrc=X3OsFaqLBYRdaM%3A

2. Recomandati tubeless? Daca da, de care? Tubliss, mousse, modificare janta, etc.? Nu am bani de jante tubeless, spun asta din start. :-)

3. Vroiam sa-mi iau niste "rack"-uri, sa-mi pot pune niste genti pe laterale, sa pot pune si eu un cort, o saltea, etc. pentru un weekend la munte.

Spun ca vroiam pentru ca m-am razgandit cand am vazut preturile :-), n-am gasit sub 700 lei! Doar suporturile, fara genti! Nu stiti pe cineva care poate face la un pret mai decent? E bara indoita si sudata, nu nava spatiala.

La motocicleta mea, arata ceva in genul: http://www.ebay.com/itm/Yamaha-WR250R-2008-2016-WR250X-2008-2011-Tusk-Pannier-Racks-/291659687046?fits=Model%3AWR250R&hash=item43e845a486:g:sIgAAOSwKtlWlz3E&vxp=mtr

4. Cand dau de pietris, balti, noroi si in special santuri facute de alte roti, pierd aderenta ma cam incordez, ma cam blochez si uneori cad. Cum naiba abordati voi situatiile astea?

Eu merg incet si nu fac fata la obstacolele astea si ma uit pe net, vad ca sunt unii care zboara prin obstacolele astea si nu inteleg cum mama lor nu cad?

Ma uit la aia de la motocross ca merg prin niste santuri super adanci, cum de nu cad cand dau de "peretii" santurilor? Nu e buna motocicleta mea sau sunt eu slab tare?

5. Ceva tutoriale de enduro stiti pe unde gasesc? Ar merita sa fac o scoala de enduro (am vazut ca sunt cateva)?

6. Am vazut ca toate motocicletele de enduro sunt inalte, adica au scaunul sus, eu am 1.75, deci la motocicleta mea ating cu varfurile solul.

Din cauza asta am cazut de mai multe ori, practic pe loc, in special pe partea dreapta. Voi le coborati sau mergeti cu ele asa? Si daca mergeti asa, cadeti si voi asa stupid ca mine?

7. In afara de presiunea in roti, exista ceva setari care trebuie sa le fac la motocicleta? Suspensii...

 

E suficient cate am intrebat pana acum, e clar ca sunt incepator si din pacate in orasul meu nu prea am sau cel putin nu am descoperit pana acum oameni cu experienta in enduro, nici nu prea am cu cine sa ies...

 

Multumesc anticipat pentru ajutor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea, eu m-am dat o singura zi pe coclauri...si regula zilei(auzita de la cunoscatori) a fost sa "bag mana in gaz"..."sa ii dau gaz". Am testat si am observat rapid ca atunci cand accelerezi pe sleauri, motocicleta nu mai copiaza denivelarile, ci "zboara" peste.

 

Asa ca, macar ca si incercare, nu mai fii asa timid... Mergi un pic mai hotarat. :)

Editat de middle_of_nowhere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea, eu m-am dat o singura zi pe coclauri...si regula zilei(auzita de la cunoscatori) a fost sa "bag mana in gaz"..."sa ii dau gaz". Am testat si am observat rapid ca atunci cand accelerezi pe sleauri, motocicleta nu mai copiaza denivelarile, ci "zboara" peste.

 

Asa ca, macar ca si incercare, nu mai fii asa timid... Mergi un pic mai hotarat. :)

"When in doubt, gas it"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Sunt incepator in motociclism, am o Yamaha WR250R si, ca sa fiu sincer, nu prea ma descurc asa cum speram :-).

In fine, as avea ceva intrebari:

1. Ce presiune sa imi pun in roti?

Strict pentru offroad, pe sosea merg putin. Merg in general prin padure sau pe drum de tara, nu pe stanci ascutite sau alte chestii taioase.

De la bicicleta ei stiu ca daca vrei aderenta maxima, pui presiune minima cat sa nu faci pana (snakebite). Dar la moto vad ca sunt unii care merg cu 1.5 si altii cu 0.X, eu cat pun?

Am cauciucuri Kenda K778, cu camera, nu tubeless: https://www.google.ro/search?q=kenda+k778&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjv0JKK9N7NAhVFDcAKHX5nBswQsAQIKg&biw=1920&bih=922#imgrc=X3OsFaqLBYRdaM%3A

2. Recomandati tubeless? Daca da, de care? Tubliss, mousse, modificare janta, etc.? Nu am bani de jante tubeless, spun asta din start. :-)

3. Vroiam sa-mi iau niste "rack"-uri, sa-mi pot pune niste genti pe laterale, sa pot pune si eu un cort, o saltea, etc. pentru un weekend la munte.

Spun ca vroiam pentru ca m-am razgandit cand am vazut preturile :-), n-am gasit sub 700 lei! Doar suporturile, fara genti! Nu stiti pe cineva care poate face la un pret mai decent? E bara indoita si sudata, nu nava spatiala.

La motocicleta mea, arata ceva in genul: http://www.ebay.com/itm/Yamaha-WR250R-2008-2016-WR250X-2008-2011-Tusk-Pannier-Racks-/291659687046?fits=Model%3AWR250R&hash=item43e845a486:g:sIgAAOSwKtlWlz3E&vxp=mtr

4. Cand dau de pietris, balti, noroi si in special santuri facute de alte roti, pierd aderenta ma cam incordez, ma cam blochez si uneori cad. Cum naiba abordati voi situatiile astea?

Eu merg incet si nu fac fata la obstacolele astea si ma uit pe net, vad ca sunt unii care zboara prin obstacolele astea si nu inteleg cum mama lor nu cad?

Ma uit la aia de la motocross ca merg prin niste santuri super adanci, cum de nu cad cand dau de "peretii" santurilor? Nu e buna motocicleta mea sau sunt eu slab tare?

5. Ceva tutoriale de enduro stiti pe unde gasesc? Ar merita sa fac o scoala de enduro (am vazut ca sunt cateva)?

6. Am vazut ca toate motocicletele de enduro sunt inalte, adica au scaunul sus, eu am 1.75, deci la motocicleta mea ating cu varfurile solul.

Din cauza asta am cazut de mai multe ori, practic pe loc, in special pe partea dreapta. Voi le coborati sau mergeti cu ele asa? Si daca mergeti asa, cadeti si voi asa stupid ca mine?

7. In afara de presiunea in roti, exista ceva setari care trebuie sa le fac la motocicleta? Suspensii...

 

E suficient cate am intrebat pana acum, e clar ca sunt incepator si din pacate in orasul meu nu prea am sau cel putin nu am descoperit pana acum oameni cu experienta in enduro, nici nu prea am cu cine sa ies...

 

Multumesc anticipat pentru ajutor!

Am sa incerc sa iti dai cateva lamuriri, macar la unele din problemele ridicate de tine:

1. Pentru fiecare motocicleta, producatorul specifica presiunile din pneu, pentru diferite situatii. Vezi in manualul de utilizare al motocicletei. Evident, pentru off road, presiunea trebuie sa fie mai mica, decat pentru asfalt. De pilda, pentru modelul meu (Yamaha XT600 producatorul recomanda 1,5 bar fata/spate, pe asfalt si 1,25 bar in off, daca imi mai aduc bine aminte). Apropo, iti recomand cauciucuri de enduro, nu de cross... cross-urile sunt concepute strict pentru off, dar ma gandesc ca pana la locul de joaca, mai mergi si pe asfalt, ori pe asfalt, cross-urile sunt periculoase, mai ales daca nu ai nici experienta.

2. Motocicleta ta este un dual sport cu veleitati enduristice mai pronuntate, insa nu este o motocicleta pentru competitii. Este o motocicleta gandita sa mearga pe drumuri mai denivelate, cu sleauri, pietris, eventual mai iesi cu ea pe o pasune, mai urci/cobori o panta, dar nu te apuci sa bagi enduro propriuzis. In aceste conditii, nu ai motive sa bagi mousse.. nici nu stiu daca jentile se preteaza la o astfel de utilizare. Plus ca nu poti merge pe asfalt cu mousse. Nu exista nici jenti tubeless pentru acest gen de motociclete si nici nu prea este indicat tubeless pentru off road.

3. Cu rackurile, cauta pe forum.. multi si le-au facut singuri. De asemenea sunt baieti care fac si la comanda. Trebuie sa citesti forumul si sa iei legatura cu ei.

4. Cum spunea si colegul mai sus, obstacolele nu se trec incet, ci ii dai gaz. Forta giroscopica generata de invartirea rotii este cea care te mentine in echilibru, cand te deplasezi pe doua roti. Cu cat viteza este mai mica, cu atat echilibrul este mai... precar. De aceea ii vezi pe altii ca "zboara" peste obstacole.. pt ca ii dau gaz, cand simt ca pierd controlul si echilibrul. Regula fundamentala spune "when in doubt, gas it!!" Vezi si aici cateva lucruri despre forta giroscopica: http://www.freerider.ro/mag/adevarata-fizica-din-spatele-echilibrului-pe-doua-roti-31162.html

5. Tutoriale mai gasesti pe forum, dar si pe you tube. Da cautare.

6. Da, toate motocicletele de enduro sunt inalte. Ba chiar cele de enduro pur sange sunt chiar mai inalte decat a ta. Pe masura ce vei capata experienta, nu o sa ti se mai para o problema, inaltimea.

7. Desigur, comportamentul motocicletei este puternic influentat si de setarile suspensiei. Din cate am mai citit (imi place mult modelul si ma bate un gand), WR250R este o motocicleta construita foarte serios, cu multe dotari de top. Cu siguranta ai si o furca pe masura, cu posibilitati de set up. Vezi ca in sectiunea "enduro touring & adventure", este un topic (sau chiar doua) dedicate modelului. Ia legatura cu baietii care detin modelul si vei primi lamuriri pertinente.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, gasesti chestii despre tehnica offroad, utile, aici:

 

http://crosstrainingenduro.com/index.htm

 

...sau direct pe canalul Youtube, clipurile grupate pe nivelul cunoștințelor:

1. Basic -

2. Intermediate -

3. Advanced -

 

Mai poti lectura si asta: https://www.bestrestproducts.com/p-341-how-to-ride-off-road-free-download.aspx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspuns strict la presiunea in roti: cu cat e mai mica, cu atat ai aderenta mai mare. Cu un 0.5 iesi din orice noroi. Regula de aur e ca presiunea maxima sa fie astfel incat atunci cand esti pe motor, toate crampoanele, inclusiv cele laterale, sa atinga pamantul. Dar asta se face doar daca ai papioane pe roti, altfel se invarte cauciucul pe janta si rupi instant valva. Si, preferabil, camere heavy-duty ca sa previi snake-bite-urile.


» Post actualizat in 07 Jul 2016 05:23

Cat despre informatia colegului XT600 despre cauciucurile de enduro vs cauciucuri cross, e complet eronata. Cauciuc cross = cauciuc de obicei mai tare, cu crampoane mai inalte si mai adunate, menit sa-ti dea aderetna maxima pe teren afanat, in line dreapta (circuitele de motocross). Cauciuc enduro = cauciuc cu balonul mai rotund, crampoane mai rare si dispuse si un pic pe laterale. Pierzi un pic la aderenta in linie dreapta pe teren afanat, in schimb castigi imens la mersul pe contrapanta, iar in noroaie se descarca imediat si poticontinua, nu se incarca si te lasa in mijloc ca ala de cross. Dar astea sunt deja fineturi pe care nu stiu daca le vei simti cu un dual-sport, mai degraba cu enduro dedicat. Asa ca...mergi cu cauciucurile actuale cat te tin, dar cu presiune mica, si vezi cum te descurci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspuns strict la presiunea in roti: cu cat e mai mica, cu atat ai aderenta mai mare. Cu un 0.5 iesi din orice noroi. Regula de aur e ca presiunea maxima sa fie astfel incat atunci cand esti pe motor, toate crampoanele, inclusiv cele laterale, sa atinga pamantul. Dar asta se face doar daca ai papioane pe roti, altfel se invarte cauciucul pe janta si rupi instant valva. Si, preferabil, camere heavy-duty ca sa previi snake-bite-urile.

» Post actualizat in 07 Jul 2016 05:23

Cat despre informatia colegului XT600 despre cauciucurile de enduro vs cauciucuri cross, e complet eronata. Cauciuc cross = cauciuc de obicei mai tare, cu crampoane mai inalte si mai adunate, menit sa-ti dea aderetna maxima pe teren afanat, in line dreapta (circuitele de motocross). Cauciuc enduro = cauciuc cu balonul mai rotund, crampoane mai rare si dispuse si un pic pe laterale. Pierzi un pic la aderenta in linie dreapta pe teren afanat, in schimb castigi imens la mersul pe contrapanta, iar in noroaie se descarca imediat si poticontinua, nu se incarca si te lasa in mijloc ca ala de cross. Dar astea sunt deja fineturi pe care nu stiu daca le vei simti cu un dual-sport, mai degraba cu enduro dedicat. Asa ca...mergi cu cauciucurile actuale cat te tin, dar cu presiune mica, si vezi cum te descurci.

Ma refeream strict la utilizarea cauciucurior cross pe asfalt. In rest este corect ceea ce ai spus tu. De fapt, pentru el cele mai potrivite, avand in vedere tipul si utilizarea motocicletei, ar fi gumele gen Karoo/Karoo T, TKC 80, Mitas E09, etc, etc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul este ca eu chiar merg timid, cum spunea middle_of_nowhere, cumva mi-e frica de motocicleta...

E clar ca trebuie sa incerc sa merg mai hotarat.

 

Multumesc pentru toate resursele, am mai gasit si eu cateva, diseara le studiez si daca sunt bune, le postez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ăla de l-am pus eu e produsul original, că să zic așa, însă nu mi se pare cel mai bun. Cel pe care l-ai pus tu nu-mi place că formă. Are prea mult volum sus și asta-ți ridică centrul de greutate nedorit de mult.

Erau niste polonezi care făceau o clonă mult mai bună, care avea și posibilitatea de a atașa 2 peturi de 2l+ sub potcoavă, ceea ce este genial dpmdv. Nu mai găsesc linkul, dar poate ne ajută B374 că de la el îl aveam oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare foarte ciudat ce spui tu despre problema ta cu călăritul. Zici că mergi încordat, relaxat poți merge? Ai făcut școala de motor, respectiv, te-a învățat cineva pana acum cum să controlezi motocicleta? Dacă nu, îți sugerez ca măcar să înveți să faci poligonul cerut la examen. Totodată, să treci de un obstacol cu moto nu e foarte diferit de o bicicleta, în alte cuvinte dacă vezi un șanț neted în drum(nu prea știu cum să explic le vezi mereu când mergi prin drumurile de câmp) ridicăte din șa și încearcă să conturezi motoru după șanțu respectiv. Împingi roata din față când intri în el și ajută după roata să iasă stând cu greutatea pe spate, după greutatea pe spate să iasă și spatele, nu sta ca ghiolbanu țapăn în șa. Complicat de zis, ușor de făcut. Dacă vrei fă poză la genul de obstacole cu care ai problema și o să îți arăt cum să treci de ele(filmez cu gopro). Eu am un supermoto așa că mă limitez la obstacole mici și mers pe câmp/drumuri uscate, respectiv nu te pot ajuta mai departe de atât, dar nu am întâlnit nici o problemă de genul(la orice viteză)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arde câteva rezervoare de benzina pe coclauri si o sa privesti altfel lucrurile.Pe forum gasesti o grămadă de informatii dar practica pe teren nu o poti face decât tu.

In concluzie aprovizioneaza te cu benzina si da i sandale cat mai mult😎

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am facut scoala moto, motocicleta fiind un dual sport, merg si pe sosea cu ea, dar placerea e in afara soselelor :-).

Oricum, ieri am mers ceva mai tupeist, si am avut rezultate mult mai bune decat inainte, e clar, mie imi este frica de motocicleta, de asta merg incet si rigid, fapt pentru care nu iau corect obstacolele.

Ieri m-am convins ca daca accelerez cand trebuie, daca am o pozitie corecta si relaxata si daca am incredere in motocicleta, trec cu brio obstacole aparent dificile.

 

Sfaturile voastre mi-au fost de mare ajutor, la fel si doua filme pe care le-am gasit si le recomand: Dual Sport Riding partea 1 si 2 (prescurtat DSR), se gasesc pe torrente.

 

Daca mai am dificultati, o sa scriu, eventual cu poze/ filme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta ca sunt pasionati de offroad peste tot. O sa inveti de la ei. Enduro e un fel de sport de echipa. Nu e indicat sa iesi pe offroad singur. Poti sa cazi, te accidentezi, se strica motorul etc si e mult stres in plus doar ca nu ai macar un coleg de tura.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...