Sari la conținut

S-au rezolvat toate problemele


gn77b
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 86
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Reforma, daca va fi inteleasa ca modificare de text de lege, nu e suficienta. Degeaba ai schimbat legea, daca n-ai reparat asfaltul, daca n-ai trasat marcaje sau daca n-ai construit piste speciale pentru biciclisti.

exact.

 

nu m-am mai dat cu bike-ul de ani buni.

pe aici au facut mai nou piste de biciclisti destul de bine. exista chiar si prin padure, au separat traficul rutier de biciclete in zona sibiu - rasinari (aproape), etc.

prin oras este plin de ele. exista inca probleme, daca stai pe pista iei TOATE canalele in suturi, meltenii parcheaza fara probleme pe pista, e plin de mizerie pe ele ca-s pe marjinea drumului... si nah, suntem in romania... se mai poate lucra la ele un pic dar sunt folosibile. pentru trafic lent.

acu Sibiul este bike friendly, cu niste ani in urma semnam petitii sa ne lase sa mergem pe bicicleta in zona pietonala Piata Mare / Piata Mica / Balcescu... si fugeam de gardieni publici parca ii chema, manjeam ventilele cu rahat de caine in Parcul Subarin ca nu era voie cu bicicleta... IN PARC!!! wtff??? ca sa urci la Paltinis cu bicicleta in autobuz nu se putea, autobuzul fiind gol de cele mai multe ori, acu' avem remorca de biciclete. frumos, nu pot sa zic, dar cand te gandesti la cum era acu 10 ani te ia cu ameteala. Bine, pe noi ne durea in cot, iar politia de pe vremea respectiva invatase sa deosebeasca o bicla de dirt, dh sau un bmx de una normala, si nu incercau sa opreasca decat ce aveau sanse sa si reuseasca...

 

ce am vazut piste de bikeri in Bucuresti...

ar fi frumos ca 2- 3 baieti cu ceva bitze de dirt sa ia o pista dinasta de la un cap la altul cu oliie pe masini, tag cu foaia in tabla binenteles sa lase urma bine, mers pe banci, cu sau fara oameni pe ele, stoppie pe pomi si alte faze si filmata toata faza. zau ca ar merita... fara scandal nu se face nimic, cu frumosul adica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gabi

 

un mic rezumat cu articolele pentru biciclisti

 

Conditiile tehnice minime pe care trebuie sa le indeplineasca bicicletele, mopedele, vehiculele cu tractiune animala si cele trase sau impinse cu mana
Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
B) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.
Art. 15. - Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.

Utilizarea partii carosabile
Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

Art. 142. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

Reguli pentru alti participanti la trafic
1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor
Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.
(2) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.
(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor" ;
B) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;
m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;
n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;
r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului.

 

am bolduit cateva chestii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mers pe banci, cu sau fara oameni pe ele

 

Of, Geri, Geri, iar începi. Te mai liniștiseși în ultima vreme dar acum realizez că defapt ți-a fost doar greu să te abții. Taman asta de-ai zis-o tu e soluția, bravo!

 

Ca să nu te superi de tot pe mine, eu cred că ești OK, doar un pic (mai mult așa) impulsiv și te mai iau deștele pe dinainte.

 

edit: nu merg cu bicicleta deși cu siguranță nu mi-ar strica, dar văzînd acum ce a postat Robert, brusc mi s-a făcut dor de copilărie cînd mergeam cu bicicleta pe oriunde și nu avea nimeni treaba ta.

Editat de zĂŽmbesc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

edit: nu merg cu bicicleta deși cu siguranță nu mi-ar strica, dar văzînd acum ce a postat Robert, brusc mi s-a făcut dor de copilărie cînd mergeam cu bicicleta pe oriunde și nu avea nimeni treaba ta.

aia da, dar se intampla inainte de police state.

adica pe vremea lui ceasca incep sa cred ca era mai putin police state decat acum...

 

si ce sa faci, daca trebuie sa treci peste obstacole in viata treci...

nu asta ne-a invatat statu'?

ca daca are probleme se foloseste forta! au ajuns pana la a folosi bombe atomice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gabi

 

un mic rezumat cu articolele pentru biciclisti

 

Conditiile tehnice minime pe care trebuie sa le indeplineasca bicicletele, mopedele, vehiculele cu tractiune animala si cele trase sau impinse cu mana

Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:

a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;

B) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;

c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;

d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;

e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.

Art. 15. - Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.

 

Utilizarea partii carosabile

Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

 

Art. 142. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:

k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

 

Reguli pentru alti participanti la trafic

1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor

Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

(2) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.

(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.

(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

 

Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:

a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor" ;

B) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;

c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;

e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;

f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;

h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;

j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;

k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;

l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;

m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;

n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;

o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;

p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;

r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;

s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

 

(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului.

 

am bolduit cateva chestii

 

 

Pentru cine sta/stie Iasi ul, pe Copou nu exista pista de bicicleta decat pe trotuar, pe urcare.

 

Deci Art 160 (3) coroborat cu Art 161 (1) c), rezulta ca daca vei cobora Copoul, ai voie pe strada. De ce? pentru ca pe SENSUL tau nu exista pista amenajata + nu ai voie pe trotuar.

 

De fapt nu stiu de ce imi bat capul,nu stiu ce e mai imbecila, legislatia,sau cei care o aplica....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pune un printscreen cu PV te rog, sa vad la ce anume te-au incadrat

 

LE: stii ce nu inteleg, ce plm ai oprit? Ce credeai? ca e actiune de 8 Martie de dat flori la biciclisti? Stiu, probabil ai oprit ca mintea ta refuza sa creada ca boul iti va da vreo amenda, ci doar te va legitima si ti va da un avertisment sau te va albi dpdv moral...

Nu mi-a dat PV dar mi-a spus ca voi primi amenda acasa. Am sunat la politia rutiera si mi-au zis ca are dreptul sa faca asta.

 

Am oprit pt. ca daca o masina de politie vine in dreptul meu si-mi zice sa trag pe dreapta, plm, eu inteleg ca trebuie sa trag pe dreapta. Asa-s eu, asta e.

Pentru cine sta/stie Iasi ul, pe Copou nu exista pista de bicicleta decat pe trotuar, pe urcare.

 

Deci Art 160 (3) coroborat cu Art 161 (1) c), rezulta ca daca vei cobora Copoul, ai voie pe strada. De ce? pentru ca pe SENSUL tau nu exista pista amenajata + nu ai voie pe trotuar.

 

De fapt nu stiu de ce imi bat capul,nu stiu ce e mai imbecila, legislatia,sau cei care o aplica....

Amenda am luat-o in capat la Nicolina, cam pe la ultimele blocuri, vreo 500 de m inainte sa se termine pista. Cit am stat la analizat meandrele concretului cu militianul au trecut pe pista 2 oameni cu carucioarele. Eu ii inteleg pe oameni ca nu vor sa se fereasca de biciclete pe trotuar si ca e mai usor sa impingi caruciorul pe pista decit pe pavele. Cum am zis, bicicletele nu au ce cauta pe trotura din punctul meu de vedere si cel care a considerat ca e OK a pescuit niste voturi si atita tot.

Romania nu are bani pt. piste facute ca la carte, ce se intimpla acuma e un asa-zis compromis de rahat.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conditiile tehnice minime pe care trebuie sa le indeplineasca bicicletele, mopedele, vehiculele cu tractiune animala si cele trase sau impinse cu mana

Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:

a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace; (cine ii testeaza frana sa verifice daca e 'eficace'? RAR ul? Au bancuri de testat ? :) )

b ) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie; (adecvat :))) ba, ma omoara termenii astia generici)

c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;

d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;

e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor. (nici nu-mi bat capul sa comentez asta)

Art. 15. - Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.

 

Utilizarea partii carosabile

Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

 

Art. 142. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:

k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

 

Reguli pentru alti participanti la trafic

1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor

Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

(2) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.

(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.

(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

 

Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:

a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor" ;

B) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;

c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;

e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;

f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;

h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;

j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;

k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor; (hilar frate, cine stabileste daca 'stanjeneste'? )

l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;

m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada; (se interzice sa circule UNDE? )

n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;

o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;

p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;

r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;

s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

 

(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului.

 

am bolduit cateva chestii ( si eu)

» Post actualizat in 12 Jul 2016 08:08

Nu mi-a dat PV dar mi-a spus ca voi primi amenda acasa. Am sunat la politia rutiera si mi-au zis ca are dreptul sa faca asta.

 

Am oprit pt. ca daca o masina de politie vine in dreptul meu si-mi zice sa trag pe dreapta, plm, eu inteleg ca trebuie sa trag pe dreapta. Asa-s eu, asta e.Amenda am luat-o in capat la Nicolina, cam pe la ultimele blocuri, vreo 500 de m inainte sa se termine pista. Cit am stat la analizat meandrele concretului cu militianul au trecut pe pista 2 oameni cu carucioarele. Eu ii inteleg pe oameni ca nu vor sa se fereasca de biciclete pe trotuar si ca e mai usor sa impingi caruciorul pe pista decit pe pavele. Cum am zis, bicicletele nu au ce cauta pe trotura din punctul meu de vedere si cel care a considerat ca e OK a pescuit niste voturi si atita tot.

Romania nu are bani pt. piste facute ca la carte, ce se intimpla acuma e un asa-zis compromis de rahat.

 

 

wtf, cum adica sa nu-ti dea PV? N-ai semnat nimic? hahahah cum adica "are dreptul sa faca asta"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand mergeam si eu cu bicicleta prin oras nu erau piste, mergeam mereu pe strada, am trecut si prin pasaje

intr-adevar locul bicicletelor nu este pe trotuar, cu exceptia copiilor mici

in afara de pista de pe victoriei care este de fapt tot pe strada, nu cred ca as merge pe vreo pista pe trotuar, si pe urma cum o fi norocul, mai imi da insider niste lubrifiant ca el nu foloseste, el merge la dublu sau nimic, pana prinde dublu

 

oricum reiese destul de clar ideea, daca este pista esti obligat sa mergi pe ea, daca nu este, nu ai voie pe trotuar -> mergi pe strada

asta pe langa primul paragraf, ca nu stiu cati au claxon si toate luminile pe biciclete, eu dadusem jos tot de pe bicicleta mea, incepand cu cricul si claxonul :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gabi

 

un mic rezumat cu articolele pentru biciclisti

 

Stiu ca uneori incalc legea, dar dupa parerea mea, legea nu e adaptata la realitatea cotidiana si de multe ori legea nu e respectata nici de ceilalti. Eu locuiesc in Bucuresti 95% din timpul anului. Domiciliu am in Olt. Daca ma plimb cu bicicleta sau cu motocicleta pe strada in Slatina risc sa ma calce cateva masini saptamanal. Aici lumea nu vede un motociclist decat foarte rar si soferii nu sunt obisnuiti sa sa vada motociclisti pe strazi. Chiar ieri era sa dea unu peste mine, desi m-a vazut de la 60-70m si mai circulam si cu faza lunga. Biciclistii prin Olt sunt la fel de rari, si cei pe care ii mai vezi circula ori pe strazi laturalnice ori pe trotuar. Tocmai pentru ca sunt constienti de ce ii asteapta pe strazile principale. In Bucuresti mai vezi biciclisti pe strada, dar nu sunt foarte multi si nu stiu cat de in siguranta sunt pe strada cand nu ai piste, chiar si din alea prost facute.

 

Traiesc cu teama de accident zilnic, motiv pentru care, prefer sa incalc legea si sa ajung acasa intreg, decat sa respect legea si sa intru in spital. Scuzele si parerile de rau nu ma ajuta cu nimic, daca eu am respectat legea si ma accidenteaza sau ma omoara un mos cu lentile cat Casa Poporului sau un "smecher" cu X5 sau o "pisi" care isi face machiajul in oglinda retrovizoare cu mana dreapta si cu stanga mai scrie ceva pe Whatsapp("personaje" pe care le-am intalnit in trafic).

Editat de gabizxc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 12 Jul 2016 08:08

 

 

wtf, cum adica sa nu-ti dea PV? N-ai semnat nimic? hahahah cum adica "are dreptul sa faca asta"?

Eu vb serios. Suna la politie. Cica poate sa justifice prin faptul ca ai fost ostil. Si recunosc ca am fost dar l-as fi semnat. Acuma poate o zice ca e doar avertisment dar a pronuntat "veti primi PV-ul acasa, aveti dreptul sa-l contestati in 15 zile etc".

 

Ca idee generala, eu nu cred ca ai cum sa te razboiestio cu ei. Poti sa-ti versi nervii dar de invins nu-i invingi. Ei au puterea.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa-ti versi nervii dar de invins nu-i invingi. Ei au puterea.

Ba poti sa-i invingi, au fost situaiti, mai greu pt ca legea la noi este un fel de ... smardoi sa zic asa. Ei iti pot da in cap, pt. ca au spate: pornind de la legislatia ambigua in unele cazuri, pana la colegii lor ilogici si aberanti de la juridic, impreuna cu alte mizerii. Tu... ca un infractor periculos ce esti, trebuie sa iti rupi din timp sa depui contestatia, dupa sa raspunzi la intampinari sau cum le zice, etc. Iar politaiul e un fel de mic zeu. Pe noi ne-a ars un idiot cu vreo 50 de milioane pt. ca voia un anumit document, dar ce voia el demonstrat, se demonstra cu hartie de la tahograf, cu cititul cartelei (ISCTR-ul are asa ceva, el era un mic zeu de la rutiera), USB stick, etc. Nu, el a refuzat documentele prezentate de colegul meu si a cerut musai hartia aia, care daca nu ma insel, e doar mentionata intr-un ghid ajutator sau ceva de pe la EU. Aceeasi mizerie, nu au dat PV-u colegului meu cica "sa vina seful" (de parca s-ar fi deranjat ala). Merg eu, ii explic, ii arat, el nimic. Nu imi da nici mie PV. Bun... au platit astia avocat, s-a depus contestatia, au trimis astia de la juridic de la politie vreo 2 scriosori unde eram amenintat ca 'marturia mincionasa se pedepseste', ca 'politaiul cf legii se presupune ca e un zeu mai mic si are dreptate si demonstreaza b.oule ca nu e asa', la termen m-au trimis chiar pe mine martor, am prezentat judecatoarei exact cum s-a petrecut totul, am atasat documentele care le putea citit idiotul asta, am relatat discutia fara inflorituri. Asta se intampla in ... 2014. Mustaciosul spagar, in timpul asta, credeti ca si-a vazut linistit de viata si de cariera lui?

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor. (nici nu-mi bat capul sa comentez asta)"

Hai sa-ti zic ce am patit prin liceu. Aveam o rabla careia i-a sarit ochiul de pisica de pe spita, i s-a fixat in sensul giratoriu din P. Ros intre furca si spita, a zmuls spita din janta (da, a facut asta plasticul ala), roata s-a facut 8 instant de freca de furca si abia inaintam.

De atunci nu ma mai ating de catadipotri din aia. Zi-i unuia sa-si puna pe bicicleta scumpa asa ceva, nu se poate opri din ris.

Da' stai sa vezi. In Germania pina recent erai OBLIGAT sa ai DINAM. Da, daca ferasca-sfintu' ti se termina bateriile in padure. Stiu asta de la un romanas care s-a mutat acolo si l-a oprit politia ca de ce nu are dinam. Ia fii atent:
"In Germany, it was illegal to use bicycles without a dynamo-based lighting system except on "racing bicycles" below 11 kg.[2] This stimulated the market in Germany for high quality dynamos. Since 5 July 2013, a change in the law allows use of battery-powered lights."

https://www.wikiwand.com/en/Bicycle_lighting#/Legal_requirements


Asta-i civilizatia. Vine la pachet cu aberatii. E naiv sa crezi ca doar rezolva probleme.

 

 

Ba poti sa-i invingi, au fost situaiti, mai greu pt ca legea la noi este un fel de ... smardoi sa zic asa. Ei iti pot da in cap, pt. ca au spate: pornind de la legislatia ambigua in unele cazuri, pana la colegii lor ilogici si aberanti de la juridic, impreuna cu alte mizerii. Tu... ca un infractor periculos ce esti, trebuie sa iti rupi din timp sa depui contestatia, dupa sa raspunzi la intampinari sau cum le zice, etc. Iar politaiul e un fel de mic zeu. Pe noi ne-a ars un idiot cu vreo 50 de milioane pt. ca voia un anumit document, dar ce voia el demonstrat, se demonstra cu hartie de la tahograf, cu cititul cartelei (ISCTR-ul are asa ceva, el era un mic zeu de la rutiera), USB stick, etc. Nu, el a refuzat documentele prezentate de colegul meu si a cerut musai hartia aia, care daca nu ma insel, e doar mentionata intr-un ghid ajutator sau ceva de pe la EU. Aceeasi mizerie, nu au dat PV-u colegului meu cica "sa vina seful" (de parca s-ar fi deranjat ala). Merg eu, ii explic, ii arat, el nimic. Nu imi da nici mie PV. Bun... au platit astia avocat, s-a depus contestatia, au trimis astia de la juridic de la politie vreo 2 scriosori unde eram amenintat ca 'marturia mincionasa se pedepseste', ca 'politaiul cf legii se presupune ca e un zeu mai mic si are dreptate si demonstreaza b.oule ca nu e asa', la termen m-au trimis chiar pe mine martor, am prezentat judecatoarei exact cum s-a petrecut totul, am atasat documentele care le putea citit idiotul asta, am relatat discutia fara inflorituri. Asta se intampla in ... 2014. Mustaciosul spagar, in timpul asta, credeti ca si-a vazut linistit de viata si de cariera lui?
Pina la urma ai cistigat?
Asa, ca defulare despre sistem, la prima iesire cu motorul din anul asta a dat unul cu spatele peste el in parcare. Acuma ma razboiesc cu asigurarile (Allianz, atentie) care imi fac niste oferte de despagubire SF.
Din schimbul de mailuri si telefoane pe care le-am avut cu ei concluzia mea e clara: sistemul nu e facut sa te ajute si nu ai ce sa faci. Politie, asigurari etc merg dupa niste legi pline de ambiguitati si de probleme pt. care nu specifica rezolvari. Cum plm e posibil sa-ti faca oferta la un pret arbitrar? Cum e posibil ca dupa 3 plingeri + mail la ASF sa nu am inca un raspuns de unde si cum au fost obtinute acele preturi ca sa ma pot duce cu sacosa la acel magazin/furnizor si sa le cumpar?
Pai iaca cum: ca cine a facut legile care reglementeaza situatiile astea nu e prietenul tau. Poti sa te enervezi, sa urli, sa-i ameninti cu judecata. Si ce, crezi ca daca ajungi sa-i dai in judecata o sa ai cistig de cauza pt. ca ti-a zis unul pe avocat.net ca legea e de partea ta? La tine a meritat, dar eu n-o sa ajung acolo pt. 1200 de lei cit is piesele alea. Stiu caz in care cu legea in mina a pierdut. Adica a pierdut in sala de judecata.
Sau hai si mai generice: cum e posibil ca un prim-ministru interimar sa debirocratizeze ce n-au debirocratizat altii intr-un sfert de secol?
Mai vrei intrebari retorice la care stim toti raspunsul?
Da' hai ca ma enervez si-o dau in social si politica si poate iau un ban ca politizez sectiunea biciclete.
Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand mergeam si eu cu bicicleta prin oras nu erau piste, mergeam mereu pe strada, am trecut si prin pasaje

intr-adevar locul bicicletelor nu este pe trotuar, cu exceptia copiilor mici

in afara de pista de pe victoriei care este de fapt tot pe strada, nu cred ca as merge pe vreo pista pe trotuar, si pe urma cum o fi norocul, mai imi da insider niste lubrifiant ca el nu foloseste, el merge la dublu sau nimic, pana prinde dublu

 

oricum reiese destul de clar ideea, daca este pista esti obligat sa mergi pe ea, daca nu este, nu ai voie pe trotuar -> mergi pe strada

asta pe langa primul paragraf, ca nu stiu cati au claxon si toate luminile pe biciclete, eu dadusem jos tot de pe bicicleta mea, incepand cu cricul si claxonul :))

 

Tre sa ai pista pe sensul tau de mers, tu singur ai dat copy paste la reguli, nu le-ai retinut? ti-am bold-it textul

» Post actualizat in 12 Jul 2016 09:32

Partea trista este ca ne meritam unii pe altii in Romania

 

 

Eu nu prea am respect pentru biciclisti pentru ca majoritatea sunt niste oligofreni (indiferent ca au bicle mai scumpe decat Loganul meu, sau mai ieftine decat un cauciuc de pe Loganul meu)

 

Nu o sa ma iau de ei legat de aspecte triviale (ca merg pe strada / trotuar), insa ce ma declanseaza enorm e cand vad cate un (cuvant urat) care merge pe trotuar,rapid,slalom, si dintr-odata imi aterizeaza pe trecere, fara sa se dea jos de bicla, facand slalom printre pietonii de pe trecere.

 

Mai sunt si dobitocii care merg si pe trotuar si pe strada, in toate sensurile, nu opresc la semafoare, etc...

 

Bai nene, daca ceri respect si tipi ca o (cuvant urat) ca vai lumea nu te vede,, si nu te respecta, ia si respecta in pu.la mea macar un minim de reguli....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pina la urma ai cistigat?

Dupa 2 ani + de zile, nu avem raspuns. Uitasem de timpul pierdut al nostru in sala de judecata, unde politia nu s-a sinchisit sa trimita pe nimeni. Si ma indoiesc ca trece cineva la vreun proces. Totusi e de asteptat, ca la cate contestatii sunt... insa sunt o gramada de bagatori de seama prin pulitie, nu s-o gasi macar din cand in cand sa vina vreunul?

 

 

Stiu caz in care cu legea in mina a pierdut. Adica a pierdut in sala de judecata.
Da si noi stim. Nu doar unul. De la mosteniri unde cate unul e favorizat, pana la accidente si alte situatii.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tre sa ai pista pe sensul tau de mers, tu singur ai dat copy paste la reguli, nu le-ai retinut? ti-am bold-it textul

 

» Post actualizat in 12 Jul 2016 09:32

Partea trista este ca ne meritam unii pe altii in Romania

 

 

Eu nu prea am respect pentru biciclisti pentru ca majoritatea sunt niste oligofreni (indiferent ca au bicle mai scumpe decat Loganul meu, sau mai ieftine decat un cauciuc de pe Loganul meu)

 

Nu o sa ma iau de ei legat de aspecte triviale (ca merg pe strada / trotuar), insa ce ma declanseaza enorm e cand vad cate un (cuvant urat) care merge pe trotuar,rapid,slalom, si dintr-odata imi aterizeaza pe trecere, fara sa se dea jos de bicla, facand slalom printre pietonii de pe trecere.

 

Mai sunt si dobitocii care merg si pe trotuar si pe strada, in toate sensurile, nu opresc la semafoare, etc...

 

Bai nene, daca ceri respect si tipi ca o (cuvant urat) ca vai lumea nu te vede,, si nu te respecta, ia si respecta in pu.la mea macar un minim de reguli....

Eu nu te contrazic. Si pe mine ma enerveaza foarte tare aia care merg repede pe pista, de exemplu la vale pe Copou. Ba, is copii acolo, aia nu inteleg ca universul nu exista ca sa aiba grija de el. Ai reflexe si frine bune, zici? Ei hai, accidente nu s-au intimplat niciodata. Cineva mi-a povestit ca are un coleg care a omorit cu bicicleta un mosneag care a traversat neregulamentar.

Treaba cu mersul pe trecere e foarte nasoala. Fac si eu asta dar foarte incet pt. ca stiu perspectiva soferului care nu se asteapta ca pe trecere sa fie obiecte care se misca foarte repede. Ti-am zis mai sus si de aia de pe Transfagarasan care mergeau de parca erau la Turul Romaniei si ar fi fost oprita circulatia pt. ei.

Si eu merg citeodata prea spre interiorul drumului pt. ca mi s-a deschis portiera in fata. Asta-i treaba, imi place bicicleta si am chef sa merg cu ea si o s-o fac in limita legilor pe care o sa le incalc (zic eu) rational acolo unde judec ca-s facute cu alte organe decit cu creierul si fara sa-i pun pe altii in pericol. Sper numai sa nu dau 4 milioane de lei la fiecare iesire.

Dupa 2 ani + de zile, nu avem raspuns. Uitasem de timpul pierdut al nostru in sala de judecata, unde politia nu s-a sinchisit sa trimita pe nimeni.

Eu dau unsubscribe ca ma ia depresia. Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu te contrazic. Si pe mine ma enerveaza foarte tare aia care merg repede pe pista, de exemplu la vale pe Copou. Ba, is copii acolo, aia nu inteleg ca universul nu exista ca sa aiba grija de el. Ai reflexe si frine bune, zici? Ei hai, accidente nu s-au intimplat niciodata. Cineva mi-a povestit ca are un coleg care a omorit cu bicicleta un mosneag care a traversat neregulamentar.

Treaba cu mersul pe trecere e foarte nasoala. Fac si eu asta dar foarte incet pt. ca stiu perspectiva soferului care nu se asteapta ca pe trecere sa fie obiecte care se misca foarte repede. Ti-am zis mai sus si de aia de pe Transfagarasan care mergeau de parca erau la Turul Romaniei si ar fi fost oprita circulatia pt. ei.

Si eu merg citeodata prea spre interiorul drumului pt. ca mi s-a deschis portiera in fata. Asta-i treaba, imi place bicicleta si am chef sa merg cu ea si o s-o fac in limita legilor pe care o sa le incalc (zic eu) rational acolo unde judec ca-s facute cu alte organe decit cu creierul si fara sa-i pun pe altii in pericol. Sper numai sa nu dau 4 milioane de lei la fiecare iesire.

 

 

Tu ca si sofer/motociclist/biciclist ai alta vedere de ansamblu, alte reflexe, cunosti altfel traficul...

 

Insa majoritatea biciclistilor sunt doar biciclisti. Pe langa faptul ca sunt idioti si n-au habar de legislatie,sunt si tampiti si nu realizeaza pericolul la care se expun cand fac anumite manevre, ei neavand perspectiva de sofer, ca sa inteleaga dinamica unor evenimente... (nu stiu sa 'citeasca' traficul).

 

Teoretic, cel mai bine citeste traficul un motociclist care are si categ. B si a condus si masini... (TEORETIC)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am zis de multe ori ca ar trebui educatie rutiera obligatorie pt. toata lumea. Gen sa platesti amenda daca n-o faci sau nu treci un test simplu.

 

N-o sa ma simt jignit daca zice cineva ceva de rau de biciclisti pt. ca n-am sentiment de apartenenta la "triburi". Si eu fac timpenii, citeodata ocolesc scurgerile montate cu gaurile longitudinal fara sa ma asigur suficient de bine. Macar daca ma prindea facind asta meritam amenda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-o-n morti ei de treaba, 750 ron amenda pe bicla pt ca erai pe strada, mai mult de jumate din salariul minim pe economie, in situatia in care multi conduc beti turta si nu patesc nimic,iau cu 'suspendare', in conditiile in care infrastructura pe strazi e la pamant...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cred ca asta a fost si reactia colegului nostru :) Asta de o zici tu e caz grav, dar zilnic vad nimicuri gen taiat fatza, intrat pe si din strada fara semnal, mers pe strada cu o banda pe sens cu 20-30 la ora vorbind la telefon, etc. Dar e o discutie care nu se termina vreodata si nu vad vreo rezolvare rapida.


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai adaug si eu ceva la lista "chestiilor" pe care le gasesti pe pseudopiste. pe bd. Decebal (Bucuresti) "pista" trece printr-un restaurant. da, fara gluma. restaurantul are terasa jumate pe trotuar si jumate pe spatiul verde dintre trotuar si carosabil. "pista" desparte terasa...acolo merg cel mai grijuliu. nu-mi place cafeaua si n-am chef sa servesc vreuna direct de pe tava chelnerilor sau sa-mi fac freza ca Valderrama cu vreo portie de spaghete bolognese :) in rest...pace-pace intre ....multe dobitoace :)...mamaaa si cate dobitoace vad in 14-15 km pana si inapoi de la serviciu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am citit tot ca este destul de mult

dar de ce ai oprit la ei si ai mai luat si amenda,

eu merg la maxim cat poate bicicleta si picioarele trotuar strada nu ma intereseaza,ca in filmul curier pe bicicleta,trec pe rosu calc pietoni,speri 2 minim pe zi cand ies cu bicla,stiu ca o sa ma injure lumea de pe forum dar sunt fix pe banda ,pe mijloc si vorbesc la telefon si merg in diagonala si se inchide culoarul,si asa merg in spatele lor in timp ce dau la pedale,nu se aude nimica si cand ajung in dreptul lui fac stanga dreapta si cand ajung in dreptul urechi lui tip un pic scurt gen hhaa :)

stiu. nu sunt intreg la cap,merg cateva mii de km cu bicla pe an in bucuresti si mam saturat de prosti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...