Sari la conținut

Cum poti face limitare la R.A.R pentru cat.A2


teodor123
 Share

Postări Recomandate

Nu mai puneti botul la toate magariile pe care vi le baga pe gat niste incompetenti si incapabili sa va ajute.

Treaba cu reprezentantele e fumata de mult ...

 

Ieri am facut ultima limitare (BMW F700GS). Aceeasi procedura. Nu s-a modificat nimic. Aceleasi costuri ! Un singur fel de limitator montat.

 

Povestea inventata de cei de la "reprezentanta" se datoreaza incapacitatii acestora sa va ajute. Si atunci s=au inventat tot felul de probleme care sa justifice incompetenta lor !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Răspunsuri 238
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

No, ce tare !!! Azi am primit aprobare pt limitarea unui R6 la 35 kw. Ca atare deja am limitat si R6. Aaaaa .... asta nu inseamna ca se conduce cu A2. Doar ca RAR-ul a acceptat modificarea !!! Ca atare ... nu va umflati prea tare in pene.

Daca vreti, va limitez si R1 sau orice fel de RRRRR -uri. Dar de condus le conduceti cum vreti ! Din partea mea si fara permis !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua, stiu bine ca sunt mai multe topicuri pe aceasta tema, dar sunt de mai demult, si nu au fost nici acum clarificate. Deci, fac scoala de soferi categoria A2 si doresc sa imi achiztionez o motocicleta iarna aceasta pentru a putea incepe sezonul anul viitor. As vrea un raspuns de la cineva care a mai trecut prin asa ceva si stie exact ce trebuie facut pentru a duce lucrurile la un bun sfarsit.

Motociclete favorabile: Suzuki GSX 600, 650, 750 F

Suzuki GS600 (Bandit)

Honda CBF 600

 

Am trimis un email RAR-ului pentru a afla informatii, dar dupa cum am spus, doresc si informatii extrase din practica.

 

E-mailul: '' Buna ziua,

Modificarea puterii unui motor se poate mentiona in cartea de identiate a vehiculului (CIV) daca se poate pune la dispozitia RAR un raport de incercari in conformitate cu reglementarile europene aplicabile in care sa fie precizata valoarea noua a puterii si numarul de identicare al vehiculului incercat.

In situatia in care sunt montate dispozitive de modificare a puterii omologate/certificate de catre o autoritate de omologare dintr-un stat membru UE, montajul se poate efectua in ateliere autorizate de reparatii ale reprezentantului constructorului in Romania sau agreate de catre acesta (clasa I), urmand a fi puse la dispozitia RAR certificate/declaratii de conformitate aprobate de autoritatea de omologare, din care sa rezulte modul de identificare al dispozitivului, gama de motociclete pentru care este destinat, puterea si viteza rezultate in urma modificarii si adeverinta de montaj eliberata de unitatea service respectiva. Puterea modificata poate fi inscrisa in CIV numai dupa identificarea fizica a dispozitivului pe motocicleta.

In cazul in care in documentatia de omologare a motocicletei exista pentru un motor cu o anumita cilindree mai multe puteri, producatorul motocicletei sau reprezentantul sau autorizat in Romania poate modifica puterea initiala cu o alta prevazuta de documentatia de omologare, fara a se efectua alte incercari.Producatorul sau reprezentantul sau autorizat in Romania va emite un document din care rezulta faptul ca motocicleta a fost adusa intr-o noua configuratie, regasita in documentatia de omologare.

Inainte de face modificarea contactati Departamentul de Poluare si Consultanta Tehnica al RAR, pentru verificarea conformitatii documentelor si a dispozitivului respectiv. ''

 

Deci din email inteleg ca nu ar fi asa complicata treaba, avem nevoie de una bucata motor (sa zicem Suzuki), un kit de limitare, care probabil poate fi comandat la reprezentanta, si un service autorizat care se ocupa cu motoare (reprezentanta Suzuki) de unde voi primi documentele necesare, la RAR se fac niste poze la kitul de limitare instalat si cam atat

Ultima parte nu o inteleg exact, pentru ce ar trebui sa contactez Departamentul de Poluare si Consultanta Tehnica al RAR?

 

Astept raspunsuri. Multumesc pentru timpul acordat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da .. hai sa iti simplific ideea daca vine limitata de afara in acte o trece RAR ca limitata ....si asa te-ai scos ...Ca sa o limitezi la noi eu inca nu stiu s existe vreun atelier agreat RaR care sa faca treaba asta .Sa comanzi un kit este usor sa il montezi tot asa ..problema ii cine sa ateste acest kit ,pardon montarea acestui kit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei de la SF Moto Cluj te pot lamuri cum sta traba cu limitarea. Au autorizatie RAR sa instaleze asemenea sisteme.

Link facebook - https://www.facebook.com/sfmotocluj/

Detalii servicii si contact - https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15232242_1147356455301806_4048739230640341452_n.jpg?oh=9a1600cc1dcca9b195d5520bdd045e57&oe=5A49DD4D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri, si am citit deja fiecare topic de pe acest forum care a fost despre aceasta tema, iar topicul care mi l-ai dat are vechime de peste 1 an.. ma gandeam ca s-au mai schimbat lucrurile... Ma bucur ca am gasit un forum asa activ, si cred ca pana la urma voi opta sa cumpar motorul gata limitat cu acte in regula din Germania.... desi era mult mai simplu sa fac asta eu personal in Romania...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei de la SF Moto Cluj te pot lamuri cum sta traba cu limitarea. Au autorizatie RAR sa instaleze asemenea sisteme.

 

Link facebook - https://www.facebook.com/sfmotocluj/

 

Detalii servicii si contact - https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15232242_1147356455301806_4048739230640341452_n.jpg?oh=9a1600cc1dcca9b195d5520bdd045e57&oe=5A49DD4D

 

Multumesc !

 

Exista o buna parte a motociclistilor care deja au apelat la noi si acum au motocicletele limitate.

Deasemenea , mai exista si categoria celor care in continuare se lamenteaza ca nu stiu cum sa faca operatiunea asta !

 

Pe primii ii ajutam cu mare drag.

Pe cea de-a doua categie ii lasam sa se lamenteze in continuare.

 

Cei care au inteles ca putem legal sa facem treaba asta, si ca deja exista cateva zeci de precedente limitate, vor apela la noi ! Ceilalti se vor plange ca babele !

 

Bafta tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
La 10.03.2017 la 18:13, Manolache ĂĹžtefan Robert a spus:

Salut!

 

De astazi sunt fericitul posesor al unui Kawasaki ZR7 limitat perfect legal la 35kw!

Sper sa le fie de ajutor unor utilizatori pentru ca eu am pierdut ceva timp pana sa aflu ce si cum trebuie pentru aceasta limitare.

 

Aici aveti pasii urmati de mine:

1.Comanzi kit-ul de limitare de la firma Alphatechnik! (recomand sa folositi optiunea de traducere a paginii de la Chrome)(ajunge in maxim o saptamana prin DHL)

2.Mergi la reprezentanta motocicletei in cauza si cere montarea kit-ului!(dureaza maxim o zi, asta in functie de kit)

3.Te programezi la RAR Grivita/Voluntari.(eu am fost la Voluntari pentru ca am prins loc mai repede fata de Grivita)

4.Te duci la RAR in ziua in care ai programare.

***ATENTIE! Ca cei de la RAR sa va treaca limitarea, TREBUIE SA MERGETI CU LIMITATORUL LA VEDERE!!! In cazul meu a fost montat pe galeria de admisie si a trebuit sa merg cu carburatorul scos ca sa poata sa faca poze la kit! (Apoi m-au pus sa il montez ca sa ii poata face verificarea tehnica.Recomand sa mergeti cu cineva care se pricepe cat de cat la montat, in cazul meu nu a fost mare lucru, m-am descurcat singur.)

***Tot legat de RAR, trebuie sa aveti toate carenele pe motor (eu nu aveam aripa fata si a trebuit sa o montez) si nu este vreo problema daca aveti semnalizari after market(am vazut ca erau niste discutii si pe tema asta).

5.Asteptati maxim 3-4 zile pana o sa fiti sunati sa mergeti sa ridicati CIV-ul.

6.Mergeti cu toate actele necesare la inmatriculari. (daca motocicleta este deja inatriculata si ii faceti limitare, am inteles ca este obligatoriu sa o inmatriculati din nou)

7.Felicitari, tocmai ai reusit sa iti limitezi motocicleta si o poti conduce fara probleme.

:10:

 

Costuri:

Kit Alphatechnik: 109Euro (transport inclus)

Montat kit: 192.26 lei

RAR: 422.20 lei

Inmatriculat: max.100 lei

 

 

Multumiri speciale utilizatorului Valentin Ciocirlan! :clap:

 

 

 

Asfalt uscat! Ne vedem in trafic!

 

 

 

 

P.S.:Aici aveti poze cu facturile asa cum am spus!

 

1199rv4.jpg158bgbm.jpg14ybpkx.jpg

*Il rog pe utilizatorul SF Moto sa se abtina de la orice comentariu. :whip:

Multumesc! Cu ajutorul informațiilor postate de către tine si utilizatorul Valentin Ciocirlan am reușit si eu să limitez legal pentru A2 și să înmatriculez (acum aproximativ o lună) un Suzuki Bandit 600. Deci....se poate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"In data de 31 martie 2018 la ora 4 dimineata am fost oprit de un echipaj de politie aflat in mers, la verificarea actelor au observat ca eu conduc o motocicleta de 71kw, ea fiind limitata la 35kw si asteptand actele, in data de 30 am fost cu ea la RAR pentru omologare. Eu detin permis categoria A2 si B, mi s-a intocmit dosar penal si retinerea permisului de conducere. Intrebarea mea este: ce se va intampla cu permisul meu si care sunt consecintele pe care le voi suporta? Multumesc"

 

Pentru cei ce cred ca pot conduce orice /monstru/ cu A2, legal! 

 

Sursa: https://www.avocatnet.ro/forum/discutie_634163/Conducere-motocicleta-de-71kw-limitata-la-35kw-cu-permis-A2.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Actele de la RAR pentru schimbare de date in carte de obicei nu sunt gata pe loc. Practic, ai condus o motocicleta fara permis(tu avand doar A2, iar moto figurand inca la 71kw). E ca si cum azi dai examenul de permis, iti spune ca ai promovat dar tu nu ai plasticul. Poti circula doar dupa ce ai actele in ordine, oficial. Nerabdarea de multe ori atrage consecinte.

Editat de Raisa_c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai dosar penal deoarece cu A2 se pot conduce mobre de 35kW, dar care nu au fost limitate din mai mult de dublul puterii lor initiale (deci max 70kW !!!!)..... deci nu conteaza cand ai fost la RAR, ce acte ai, din monemt ce tu ai limitat ceva de 71kW...., frectie la picior de lemn... ai aruncat banii pe geam si te-ai ales si cu o gramada de belele......, tare prost te-ai gandit sau ai fost sfatuit!

Oricand te oprea politia, iti facea dosar penal, deoarece tu ai pornit de la 71kW....., 70kW e maximul din care se pot limita legal pt A2

Teoretic poti limita orice mobra la 35kW,  dar aia nu inseamna ca o si poti conduce in mod legal cu A2!

 

Ca si concluzie, ia-ti un avocat, si daca nu ai mai avut antecedente penale o sa primesti vreo 2 ani cu suspendare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel putin temporar se mai scapa de un (cuvant urat) din trafic. Cine e atat de prost incat nu intelege ce ii permite sau nu legea sa conduca cu A2, cu siguranta nu poate intelege nici alte notiuni "avansate" cum ar fi prioritatea de dreapta. Iar cine in loc sa se bazeze pe lege, se bazeaza ce "a zis un baeat" e si mai prost.

Toate problemele si complicatiile astea juridice pentru ce... pentru o ragalie de 20 de ani gasita la pret bun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate. Pe de alta parte, esti si obisnuit sa nu respecti legea. E limita 50, dar pana la 60 nu te opreste nimeni. Asa o fi zis si el, ce mi-e 70, ce mi-e 71. Tot la 35 am limitat-o. Plus ca mai sunt unele mobre la care gasesti o cifra la RAR si o cifra usor diferita pe site-urile oficiale de afara. 

Cazul prezentat pare sa fie genul care da cu capul in poarta, ce e drept...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Facand referire postul de mai sus, vreau sa clarific urmatoarele: 

 

- Nu sunt eu cel ce are dosar penal, este doar un articol de pe avocat.net, pentru cei ce cred ca pot conduce orice se limiteaza la 25kw/35kw.

-In acest moment sunt in plin proces de limitare a unei Yamaha MT 07 2018 la A2, pasii pe care ii urmez sunt urmatorii: Aplicarea kit-ului aribox + ECU in reprezentanta Yamaha (Dual Motors) -> programare RAR, sustinere RAR -> schimbare talon. Voila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mi se pare mie ciudat la articolul ala e ca nu s-a gasit un ruman crestin cunoscator de legislatie in tot procesul asta de limitare a puterii sa observe ca e de 71kw si sa-i spuna nefericitului ca nu e in regula, adica nici macar aia de la RAR, ca inteleg ca a fost la ei. Cel mai probabil a incercat o romaneasca si si-a luat-o, oricum ceva miroase acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, paulynos said:

Ce mi se pare mie ciudat la articolul ala e ca nu s-a gasit un ruman crestin cunoscator de legislatie in tot procesul asta de limitare a puterii sa observe ca e de 71kw si sa-i spuna nefericitului ca nu e in regula, adica nici macar aia de la RAR, ca inteleg ca a fost la ei. Cel mai probabil a incercat o romaneasca si si-a luat-o, oricum ceva miroase acolo.

Acum daca tu modifici o duba sub 3,5 tone si ii pui scaune, RAR-ul accepta modificarea iar tu la finalul zilei faci transport persoane, e doar alegerea ta de a interpreta legea. Asta cred eu despre modificarile acceptate de RAR, atata timp cat limitarea s-a facut in conditii legale. Acum, daca limitarea facuta de ei nu te ajuta pe tine (sa conduci cu A2 in conditii legale), e problema ta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, edificultate a spus:

Facand referire postul de mai sus, vreau sa clarific urmatoarele: 

 

- Nu sunt eu cel ce are dosar penal, este doar un articol de pe avocat.net, pentru cei ce cred ca pot conduce orice se limiteaza la 25kw/35kw.

-In acest moment sunt in plin proces de limitare a unei Yamaha MT 07 2018 la A2, pasii pe care ii urmez sunt urmatorii: Aplicarea kit-ului aribox + ECU in reprezentanta Yamaha (Dual Motors) -> programare RAR, sustinere RAR -> schimbare talon. Voila.

Acuma , ca sa facem o clarificare a clarificarii :

Ca sa ai motorul limitat legal, este obligator ca firma care monteaza limitatorul sa fie autorizata de catre autoritatea in domeniu (in speta noastra este RAR) pt efectuarea de modificari constructive la motociclete.

Montajul de dispozitive de limitare a puterii este considerata o modificare constructiva din punctul de vedere al RAR

Firma Dual Motors nu figureaza pe site-ul RAR ca fiind autorizata de RAR pt montaj lintatoare la motociclete.

Lista cu firmele autorizate de RAR pt montajul limitatoarelor o puteti consulta pe site-ul RAR.

 

Ca atare, procedura nefiind indeplinita legal, in caz de necazuri este anulabila !!! Cand poti constata anularea procedurii de limitare? Cand se instrumenteaza un dosar penal care a implicat si motocicleta cu pricina. Asta se poate intampla si daca proprietarul a fost doar usor implicat intr-un accident care a avut urmare o vatamare corporala.

 

Deci, orice ti-ar spune Dualul, ca ei sunt o derogare de la lege, sau ca au ceva inscrisuri in acent sens, de fapt totul este o vrajeala a lor, ca sa eludeze legea, la intelegere poate cu unii functionari de la institutia menita sa aplice legea. Urmarea? Simpla ! In caz de necaz, toti vor intoarce spatele si pe nimeni nu va interesa nimic. 

Rezumat : motorul limitat fara montaj in unitate autorizata de RAR pt modificari constructive este limitat la fel de nelegal ca si montajul in garajul din spatele blocului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, SF Moto said:

Acuma , ca sa facem o clarificare a clarificarii :

Ca sa ai motorul limitat legal, este obligator ca firma care monteaza limitatorul sa fie autorizata de catre autoritatea in domeniu (in speta noastra este RAR) pt efectuarea de modificari constructive la motociclete.

Montajul de dispozitive de limitare a puterii este considerata o modificare constructiva din punctul de vedere al RAR

Firma Dual Motors nu figureaza pe site-ul RAR ca fiind autorizata de RAR pt montaj lintatoare la motociclete.

Lista cu firmele autorizate de RAR pt montajul limitatoarelor o puteti consulta pe site-ul RAR.

 

Ca atare, procedura nefiind indeplinita legal, in caz de necazuri este anulabila !!! Cand poti constata anularea procedurii de limitare? Cand se instrumenteaza un dosar penal care a implicat si motocicleta cu pricina. Asta se poate intampla si daca proprietarul a fost doar usor implicat intr-un accident care a avut urmare o vatamare corporala.

 

Deci, orice ti-ar spune Dualul, ca ei sunt o derogare de la lege, sau ca au ceva inscrisuri in acent sens, de fapt totul este o vrajeala a lor, ca sa eludeze legea, la intelegere poate cu unii functionari de la institutia menita sa aplice legea. Urmarea? Simpla ! In caz de necaz, toti vor intoarce spatele si pe nimeni nu va interesa nimic. 

Rezumat : motorul limitat fara montaj in unitate autorizata de RAR pt modificari constructive este limitat la fel de nelegal ca si montajul in garajul din spatele blocului. 

Poate gresesc insa, nu RAR-ul stabileste daca limitarea s-a facut sau nu in conditii legale? Tot ce stiu e ca motocicleta mea va fi a 5-a pe anul acesta ce va fi limitata de catre reprezentanta oficiala Yamaha,  Dual Motors, cu kit pus la dispozitie insasi de Yamaha (airbox + ecu) 

 

nu as vrea sa intru in contradictoriu cu tine, am observat colegi care au dus o lupta grea ca sa demonstreze ca nu doar SF Moto face aceste limitari legal. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

34 minutes ago, 16EEE said:

Poate gresesc insa, nu RAR-ul stabileste daca limitarea s-a facut sau nu in conditii legale? Tot ce stiu e ca motocicleta mea va fi a 5-a pe anul acesta ce va fi limitata de catre reprezentanta oficiala Yamaha,  Dual Motors, cu kit pus la dispozitie insasi de Yamaha (airbox + ecu) 

 

nu as vrea sa intru in contradictoriu cu tine, am observat colegi care au dus o lupta grea ca sa demonstreze ca nu doar SF Moto face aceste limitari legal. 

1) "reprezentata oficiala Yamaha" este doar un alt service din punct de vedere RAR. Nu este fabrica Yamaha, nu are derogari speciale fata de alt service.

2) RAR-ul nu evalueaza daca motocicleta a fost limitata in conditii legale. RAR-ul doar autorizeaza service-ul X pentru acest gen de modificari, iar procurorul de caz se uita daca service-ul avea autorizatie la momentul modificarii. Asta daca stie ce sa caute si are chef.

3) RAR-ul stabileste daca motocicleta cu acte de 35kW are in realitate puterea respectiva. Atata face RAR-ul (daca are cu ce, ca inteleg ca e posibil sa nu aiba).

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...