Jump to content

Cum v-ați luat prima trântă cu motocicleta?


Recommended Posts

 

 

Drumuri usoare goe...:D

Salut mister,multam fain!

 

 

 

@Tepes

 

Gata am terminat munca si pot sa-ti explic mai pe intelesul tau.

 

Nu,nu ai cum sa elimini toate unghirile moarte tot adaugand oglinzi dar in timp ,cu ani de experienta inveti sa te asiguri mai bine si mai eficace fara sa ai nevoie sa intorci tot capul.Ideea este ca macar un colt de ochi sa-ti ramana catre inainte.

 

Fiecare face cum vrea muschiu lui dar cand aud de povesti cu intorsu capului imi aduce aminte de unu care se dadea sofer dar putea sa conduca numai cutie automata.

 

Sa mai vorbim de faptul ca schimbarea directie nu se face brusc?Daca respecti macar bunul simt ar trebuii sa ai tone de timp sa te asiguri.Daca respecti ce 50 m legali ,deja te plictisesti.

» Post actualizat in 28 Oct 2016 17:05

+ 1

Cand am dat examenul aici , se uita special daca intorci capu:) Si tre sa o faci in asa fel incat sa se vada ca lumea. Examinatorii is in masina in spatele tau sau in fata ta :)

Anu trecut cand am cazut , daca nu intorceam capu ma lua o masina in plin. :)

O fi Helvetia mai speciala ...

Unele din categoriile pe care le am le-am obtinut in afara tarii si nu se cerea asa ceva.

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites
  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, și eu când am dat examen, in 2014, chiar și în poligon, la plecare, trebuia sa semnalizezi, si apoi sa întorci capul. La asta se uita politaiul. Nu ziceau nimic de oglinzi. Eu incerc sa ma educ sa întorc capul. Nu stiu dacă fac bine sau rau....

Link to post
Share on other sites

 

Nu era vorba de plecarea de pe loc.

 

Si chiar si la plecarea de pe loc trebuie sa poti pleca catre dreapta daca conduci o masina gen duba ,cu laterale de tabla .La ce ajuta intoarcerea capului in acel caz ?

Link to post
Share on other sites

Las-o în spuma marii de dubă că aici vorbeam de motoare și eventual de mașini mici care au geam în spate. Ce legătură are duba sau tirul care sunt cazuri cu totul aparte. A zis cineva ca trebuie sa te întorci în dubă și sa te uiți prin tablă?

 

Nu știu ce înțelegi tu prin sa te "asiguri mai bine si mai eficient". Eu înțeleg ca ori îl vezi pe ala ori nu îl vezi. Am verificat la mașină, în oglinda din dreapta m-am lăsat în față până dădeam cu mufa în volan, ce sa vezi surpriză, partea care se vede prin geamul dreapta spate nu o vedeam de nicio culoare (și am oglinda reglata cum trebuie nu sa îmi admir portierele în ea). Si atunci cum te asiguri tu în oglindă?

Nu zice nimeni sa faci pe contorsionistul și sa te întorci la 180 de grade ci doar sa duci capul puțin mai în lateral fata de cat îl întorci sa te uiți în oglindă - adică cat sa vezi cu coada ochiului coltul mașinii.

Link to post
Share on other sites

Asiguratul temeinic si eficient e fix asta. Chiar si mental. Poveste: merg cu articulat in uk mult. Mi am format reflex sa ma uit in dreapta temeinic si sa verific TOATE oglinzile. Intro seara eram asa mai ... Muzica tare viata frumoasa ma duceam sa fac 45h ... Ma asigur, intru in depasire si imi iau un claxon.E fectiv m am uitat si creierul meu nu a procesat ca e careva acolo. merg cu motorul de 4 ani, am acumulat vreo 5-60000 km) intorc foarte rar capul dar conduc touring cb500 cu oglinzi de hornet si r1200rt cu oglinzi originale si n am avut incidente)

 

P.s. Sa traiesti colga. Frumoasa tara ti ai ales :)

Link to post
Share on other sites

@Tepes

Multa bafta man! Intr-o zi o sa intelegi.

Nu e nimic de înțeles, decât ca eu în postul inițial am zis ceva iar tu ai deraiat discutia la dube și alte aiureli la care nu făcuse nimeni referire, doar pentru ca îți face placere sa zici ca altii vorbesc prostii. Ăsta se cheamă argument om de paie sau mai pe românește o tâmpenie. Bafta și ție te salut.

Link to post
Share on other sites

Nu e nimic de înțeles, decât ca eu în postul inițial am zis ceva iar tu ai deraiat discutia la dube și alte aiureli la care nu făcuse nimeni referire, doar pentru ca îți face placere sa zici ca altii vorbesc prostii. Ăsta se cheamă argument om de paie sau mai pe românește o tâmpenie. Bafta și ție te salut.

Bai baiete !

 

Mai simplu de atat nu se poate:

 

Sunt milioane de vehicule utilitare pe acest pamant conduse in majoritate de oameni doar cu B ,in mod legal.

Acei oameni se folosesc doar de oglinzi cand se asigura la schimbat banda.

Din moment ce milioane de oameni pot sa faca ceva si tu nu poti ,problema este la tine.

 

Ma doare pe mine la basca de cat de incuiat esti tu ca sa nu poti pricepe o idee atat de sipla.

Esti multumit cu stilul tau de incepator timorat ?Foarte bine!

 

Ti-am atras atentia ca este o mare prostie pentru ca iti prezentai stilul ca fiind de urmat cand este clar opusul.

 

Am dat exeplu de vehicule utilitare ca sa fie clar ca intoarcerea capului este exclusa.

» Post actualizat in 30 Oct 2016 11:59

E o idee buna ca atunci cand intorci capul ca sa te uiti in unghiul mort, sa calci usor frana/iei mana din gaz/deschizi parasuta de incetinire. Nu stiu in cazul lui cum a fost, la modul general e valabila treaba indiferent pe cate roti esti. Poate sa puna ala din fata mama franelor, daca si procedand asa te infigi in el in timpul cat te uiti in lateral, ori ai gatul ruginit rau ori erai prea aproape.

Pe ce planeta este asta un sfat bun bai frate!!

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Cum rahat ca atunci cand te pregatesti sa depasesti sa apesi frana in timp ca intorci capu?

» Post actualizat in 30 Oct 2016 12:09

Ha ha ! Eu fac riduri din moment ce eu am renuntat sa te mai lamuresc cu ceva timp in urma dar tu nu rezistai tentatiei sa mai te dai putin destept.

 

Tare!

» Post actualizat in 30 Oct 2016 12:11

Super amuzant man sa spui ca nu poti sa faci ceva ce multi oameni pot sa faca zilnic si tot tu sa te pretinzi destept si cunoscator.

 

Brava!

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Unghi mort exista și în dreapta când treci de pe banda superioara pe una inferioară. Mie nu mi s-a întâmplat pana acum sa nu îl vad pe careva în oglindă pe partea soferului. Iar legat de chestia cu aplecat versus întors pentru oglinda din dreapta, nu are nicio relevanta ce variantă alegi, tot îți iei ochii de la ce ai în față într-o proportie foarte mare. Ti se pare ok sa tii acceleratia când nu ești sigur ce se întâmplă în fața ta? Cam asta era ideea în ce am zis eu acolo.

Link to post
Share on other sites

Unghi mort exista și în dreapta când treci de pe banda superioara pe una inferioară. Mie nu mi s-a întâmplat pana acum sa nu îl vad pe careva în oglindă pe partea soferului. Iar legat de chestia cu aplecat versus întors pentru oglinda din dreapta, nu are nicio relevanta ce variantă alegi, tot îți iei ochii de la ce ai în față într-o proportie foarte mare. Ti se pare ok sa tii acceleratia când nu ești sigur ce se întâmplă în fața ta? Cam asta era ideea în ce am zis eu acolo.

Dupa cum spunea ,in timp si cu mai multa experienta o sa inveti sa conduci in asa fel ca franarea inaite de schibarea de banda sa fie o necesitate de extrema raritate.

 

Ti-am spus ca este o mare protie ce spui pentru ca recomandarea ta nu depaseste nivelul de competenta la care baiatul despre care era vorba ,mergea deja.Era doar o variatie pe aceeasi tema .

Este clar ca baiatul mai are de invatat dar nu pe laterala ci catre mai bine ,figurativ mai sus cu un nivel.

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Dupa cum spunea ,in timp si cu mai multa experienta o sa inveti sa conduci in asa fel ca franarea inaite de schibarea de banda sa fie o necesitate de extrema raritate.

 

Ti-am spus ca este o mare protie ce spui pentru ca recomandarea ta nu depaseste nivelul de competenta la care baiatul despre care era vorba ,mergea deja.Era doar o variatie pe aceeasi tema .

Este clar ca baiatul mai are de invatat dar nu pe laterala ci catre mai bine ,figurativ mai sus cu un nivel.

Inteleg ce zici dar nu pot sa fiu de acord cu tine aici. Mai ales daca ai in fata pe unul care merge "haotic" cum a zis el ca mergea ala, e bine sa fii mai mult decat precaut cand iti intorci privirea de la el (intr-o masura mai mica sau mai mare - fie ca folosesti oglinda fie ca sucesti capul) - adica inclusiv sa calci usor frana. E chestie de conduita preventiva si atat.

Cred ca suntem de acord ca daca ar fi ciupit frana (si zic ciupit, nu franare disperata fata spate) in fractiunea de secunda cand s-a intors, era suficient ca sa nu se mai trezeasca cu ala la 1 metru distanta in fata si probabil ca nu mai lua contact cu asfaltul. Daca si incetinind intamplarea decurgea la fel, inseamna ca mergea mult prea aproape de ala. Asta voiam sa spun. Deci recomandarea nu era chiar laterala. Sper sa ajungem in sfarsit la un punct comun.

Edited by Țepeș
Link to post
Share on other sites

.

Punctul comun este ca trebuie sa mergem mai in siguranta.

 

Fiecare are stilul lui si majoritatea ne descurcam de minune asa diferiti cum suntem .

 

Chestia este ca unele obiceiuri care fac bine pe termen scurt dar sunt nocive pe termen lung.

 

Toti avem loc de inbunatatire ,sunt unele tehnici si moduri de abordare deja super testate de altii si recomandate .

 

Fiecare alege ce vrea dar eu sunt liber sa ma amuz cand vad pe altii facand aceleasi greseli pa care le-am facut si eu candva si sa le proclame exemple de urmat.

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Merci fain de sfaturi colegii!

O sa iau in calcul modurile in care sa imi imbunatatesc stilul de condus si sper sa nu ma mai intalnesc cu planeta :)

Link to post
Share on other sites

Eu in prima zi cu moto Kawasaki z1000,bucurie mare ca un copil cu jucărie noua,am parcurs in jur la 100 km si in fata porți,din cauza unei denivelări pur si simplu am căzut in stânga nu am reușit să-l mai țin.Si a 2 a oară pe transfagarasan,la plecarea dintr o parcare,cu denivelari bineînțeles,cand sa pornesc o duduie sa oprit in fata mea si si savura cafeluța ma admira din cap pina n ghete,nu am ajuns cu picioru la sol si poc in dreapta,motorul cateva zgârieturi dar parca ma durea inima.Cand l-am luat era țiplă 6000 de km,modelul 2011.Si acum arată foarte bine dar am realizat ca tre sa avem mare grija unde oprim,parcăm,ca sa ne fie usor la plecarea de pe loc mai ales daca suntem mai scunzi,eu am 175.

Link to post
Share on other sites

Prima tranta ?Beat mort ,trecut de miezul noptii ,show off in fata prietenilor ....fara echipament ,fara casca ...nasol moment .eu am scapat relativ ieftin dar paguba a fost de 1000+ euro (prin 2008)

Link to post
Share on other sites

Prima tranta ?Beat mort ,trecut de miezul noptii ,show off in fata prietenilor ....fara echipament ,fara casca ...nasol moment .eu am scapat relativ ieftin dar paguba a fost de 1000+ euro (prin 2008)

Cea mai buna combinatie ti-ai ales si tu :)))

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

:))). Daca tu cazi cand nu esti pe motocicleta, clar nu ar trebui sa te urci pe ea. Atunci cand o sa cazi cu adevarat o sa fie mult mai rau. Imagineaza-ti ca tu ai cazut in curte......... Nu stiu ce sa zic eu nu m-as sui pe moto. Dupa parerea mea, ar trebui sa mergi o vreme pe bicicleta. Este mult mai usoara si atunci cand o scoti din curte, o poti tine chiar daca nu e pe partea ta. Dupa ce ai mers 2,3 ani pe bicicleta pana te inveti bine, ia un scuter piagio cu pedale, noi ii ziceam capra cand eram mici. Este putin mai grea decat bicicleta, dar te ajuta sa progresezi.

Si daca nu stii sa mergi pe bicicleta?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...