Sari la conținut

Rugina Din Rezervor


Postări Recomandate

Am inteles ca a fost un topic despre asa ceva cu o inginerie chimica dar nu il gasesc. imi puteti spune unde il gasesc sau cum pot scapa de rugina, daca se poate scapa de ea?

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o metoda mostenita din batrani:

golesti rezervorul, il demontezi (inclusiv robinetul, cu totul, sa nu ramana filtrul si tzeava de nivel pt. rezerva inauntru). astupi cumva gaura robinetului, bagi o bucata de lantz in rezervor, mai pui 1-2 litri de benzina (sau apa, daca ai chef sa astepti ulterior sa se usuce), pui bushonul si astupi cu un plasture gaurica de presiune din buson (daca are). apoi, cu ravna, scuturi rezervorul intorcandu-l pe toate partile. din cand in cand scoti busonul sa nu se faca presiune prea mare. cand consideri ca e destul de curat (vazand prin sondaje repetate), golesti continutul, il clatesti de 2-3 ori cu cate juma' de litru de benzina. gata.

 

o alta metoda ar fi cu feruginol (se mai gaseste pe la chimicale). sau, daca esti curajos, cu un HCl (acid clorhidric) de concentratie max. 30% (pe care nu il ti mult in rezervor, ca se duce dracului, mai ales daca e unul vechi si belit pe la suduri). oricum, si daca bagi una din cele doua substante, e bine sa bagi si lantzul...

 

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista doua metode de a trata cu rugina....asta cu lantul e frectie la picior de lemn dupa parerea mea daca dupa aia nu acoperi suprafata cu ceva, va rugini din nou si mai cu spor :P Acel ceva nu poate fi vopsea ordinara pentru ca o ataca benzina si vei avea un rezervor plin de "fulgi" in emulsie :D Acel ceva e o vopsea speciala pentru asa ceva , dar am vazut la niste tipi de prin alte tari ca se plangeau ca au dat o gramada bani pe un smac si l-a atacat benzina....

 

O metoda foarte simpla e sa "convietuiesti" cu rugina, adica la admisia spre robinet sa pui o sita cu suprafata destul de mare sa nu se infunde.aditional mai jos pui un filtru decantor sau din ala de hartie daca iti face carburatorul mofturi si ai destul debit ca sa-ti permiti sa-l diminuezi. De exemplu la Jawa sita aia din rezervor e din fabrica, si niciodata nu mi s-a innecat carburatorul cu rugina :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat metoda cu lantul, ba am fost si la o spalatorie si am curatat cu jetul apoi am bagat iar lantul cu benzina ca sa scap de apa, apoi i-am facut plinul cu benzina si dupa 1 luna a ruginit din nou.

 

O metoda foarte simpla e sa "convietuiesti" cu rugina, adica la admisia spre robinet sa pui o sita
are sita in rezervor si am vrut sa-i pun si un filtru dar am inteles ca mai bine sa nu pun si ca acea sita din rezervor isi face treaba.

 

Dar ma deranjeaza cat de cat rugina din el si am inteles ca a fost o discutie in care se spunea ca se pune apa sarata apoi se introduce nu stiu ce fel de electrozi prin care sa treaca, curentul electric pt cateva ore. asa se mananca rugina si materialul din care este facut electrodul se aseaza in porii formati de rugina astfel impiedicand reaparitia ei.

 

multumesc pt sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am probleme cu rugina si mi se recomandase aceeasi solutie cu LANTUL si FRECATUL. M-am abtinut totusi de la chestia asta de teama de a nu ramane doar cu vopseaua de la rezervor :ph34r: . In discutie fiind un rezervor de festival :(.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am avut probleme mari de felul asta la un CBX.

Am incercat cu lant si cu feruginol dupa,astfel scapind de rugina mare,care se desprinde si infunda.Ideea e sa tii rezervorul pe cit posibil plin si sa montezi,bineinteles un filtru de benzina,de preferinta la vedere.

M-am interesat mai apoi de solutie care prinde pe metal si nu e atacata de benzina si am aflat ca elixirul miraculos se numeste"email remaniere cada de baie"sau ceva in genul asta,si ca s-ar gasi in comert la magazinele de profil.Nu am incercat pt. ca trebuia data jos toata rugina si curatat(degresat) bine de tot metalul,ca altfel nu prinde,ceea ce presupunea injunghierea rezervorului.

Pina la urma am reusit sa convietuiesc cu rugina,dupa cum zicea Axa cu scame,parca,si am evitat in special sa umblu pe rezerva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Si eu am probleme cu rugina in rezervor:

 

am incercat faza cu lantzul.... a tinut cam 1 luna apoi iar rugina....

am incercat feruginol.... pe el scria clatit bine cu apa dupa spalare, [sa nu faceti asta, apa readuce rugina imediat in rezervor]

acum am mai auzit o faza cu "decarbusol" sau ceva de genul asta.... urmeaza sa incerc si asta.....

toate cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o solutie de acoperire la interior ar fi cuprarea (acoperirea cu cupru) si se poate face acasa. Tot ce trebuie e niste piatra vanata, sarma de cupru, un redresor+un rezistor de putere shi cunostintele despre electroliza din liceu. Daca puneti mana pe solutie uzata de la developarea filmelor foto aveti ocazia sa faceti argintare (se poate face si cu ceva argint industrial dar nu mai stiu ce trebuie, parca acid azotic pt producerea azotatului de argint). Inainte e bine sa curatati macar de ochii lumii rugina prin metoda cu lantul sau altceva. Degresarea e obligatorie.

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm...pana acum asta cu acoperirea hidrolitica e cea mai interesanta idee si s-ar putea sa si functioneze chiar...cine stie cat, ce curent si cum trebuie bagat dati detalii, nu de alta dar din cate mi-aduc aminte daca inversezi curentul iti depune tabla rezervorului pe sarma de cupru si nu invers :baldy: :laugh:

 

P.S. Am incercat cand eram ciutan sa argintez ceva in solutie de nitrat de argint si tot ce am reusit a fost sa depun un strat gros de oxid pufos si neaderent :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa obtii un strat de calitate superioara regula de baza e sa folosesti un curent cat mai mic posibil, de ordinul miliamperilor, pentru o depunere ff lenta. Polaritatea- :baldy: jur ca stiam, dar imi e lene sa gandesc acum.

Oricum, amandoua nelamuririle pot fi inlaturate cu urmatorul experiment:

Exemplu pt cupru:

2 electrozi (o sarma de cupru si o placuta de fier)

piatra vanata (sulfat de cupru) luata de la magazinul de chimicale

sursa de tensiune CONTINUA si reglabila sau una simpla si reostat de putere

multimetru

vas de plastic si niste apa

se realizeaza instalatia si in prima etapa, la un curent mai insemnat (maxim 0,5 A) se urmareste aparitia cristalelor de cupru pe placutade fier. Daca nu apar, se inverseaza polaritatea :laugh:

Apoi se reduce curentul pana la 0,05A si se lasa pana a 2-a zi. Daca stratul e pufos in continuare, se repeta cu un curent mai mic.

Axa, daca ai loc in care sa putem face ceva experimente, Hai sa............ Sigur ajungem la o concluzie utila, ca tot e iarna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca cea mai buna e solutia lui axa cu scame.Puneti fratilor o sita in rezervor sau adaptati un robinet care are sita deja si v-ati scapat de problema. :laugh: Stima!

Bineinteles ca astea e solutia dar de ce sa nu ne complicam un pic cu amanunte de-astea foarte tehnice si foarte interesante????

 

E de incercat treaba cu cuprarea,iarna e lunga :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

eu as opta pentru deruginolul acela (daca se mai gaseste of course), dar si optiunea lui axa nu e rea, sa pui o sita... ca odata ruginit..... tot acolo vei ajunge mai devreme sau mai tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte interesanta ideea cu cuprarea.Ce imi provoaca insa dureri de cap e cum sa dai naibii jos rugina.Pentru ca nu cred ca merge cuprat daca nu e ferul PERFECT curatat de rugina.Ori chestia asta numai cu peria de sirma rotativa se face.

Deci,ca niste vrajitori mesteri ce sintem,ne dam de 3 ori peste cap,cu flexul in mina,of course,apoi ne bagam cu el in rezervor...

Acuma serios,eu cred ca tot numai prin injunghierea rezervorului si apoi sudarea lui se poate face asa ceva cum trebuie.Si apoi cuprat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Feruginolul face, pe langa inlaturarea ruginei, o pasivizare a suprafetei (fosfatare). Dar nu stiu cum reactioneaza pelicula asta chimica in contact cu aditivii din benzina. De dat jos rugina - singura solutie e pe cale chimica, care face in acelasi timp si degresarea

Apropo, cuprarea este pasul care se face inainte de nichelare (se vede la cutitele chinezesti de ''inox'', in momentul in care le zgarii, un strar subtire si de culoarea cupului :laugh: ). Am impresia ca asta se face si inainte de cromarea decorativa, dar nu sunt sigur.

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Vizitator Hairy Poker

 

O metoda foarte simpla e sa "convietuiesti" cu rugina, adica la admisia spre robinet sa pui o sita cu suprafata destul de mare sa nu se infunde.aditional mai jos pui un filtru decantor sau din ala de hartie daca iti face carburatorul mofturi si ai destul debit ca sa-ti permiti sa-l diminuezi. De exemplu la Jawa sita aia din rezervor e din fabrica, si niciodata nu mi s-a innecat carburatorul cu rugina :what:

i agree cu varianta asta dupa ce am dat cu lantzishoru si ghiulu prin rezervor.... vreo 2 ore.... si am constatat ca dupa doua ore de frecat tot mai iesea cate ceva...

:baldy: :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...