Sari la conținut

problema grava pornire yamaha r1 carburatie an 2001.


Postări Recomandate

Salutari,

 

Poate primesc si eu ceva sfaturi utile sa rezolv problema urmatoare.

Bateria de la Yamaha R1 dadea semne de oboseala ( port mereu sub sa , doua cabluri de curent facute de mine pentru a cere eventual ajutor la pornire) si deja devenind aiurea sa cer curent sa o pornesc am decis sa iau o baterie noua.

 

Mentionez in prealabil ca bateria veche am cam distrus-o pentru ca moto porneste relativ greu dar dupa functioneaza ok.( pleaca doar cu socul tras si dupa ce da de vro 4-5 ori peste cap- vechiul proprietar mi-a zis ca trebuie sincronizata carburatia si schimbate bujiile , am mers pe incredere ca este cum zice el, inca nu am rezolvat aceasta problema ) si datorita unui releu de incarcare prost care functiona cand dorea el. Deci ba incarca, ba nu incarca si am reusit sa merg pe baterie kilometri buni. Stiu sigur ca incarca cadn vrea caci am pe bord cuplat la instalatia electrica un voltmetru digital si pot monitoriza oricand in mers incarcarea. Dupa ce am schimbat releul mi-a incarcat corect intre 13,7 si 14.2 in functie deturatie.

 

Cand am vrut sa schimb bateria, am plecat la magazinul de baterii pe moto, totul ok, a pornit m-am dus , toate bune.

Dau jos bateria veche, pun bateria noua,cu bornele corect si surpriza, nu apare neutru in bord , fapt care a facut ca butonul de start sa nu aiba nici o reactie.

Am gandit ca e problema la senzorul de netru de pe cutie. Am scos mufa lui si am pus un fir de curent legat la masa la un surub langa sa. Neutrul s-a prins in bord si butonul de start functioneaza in sensul ca da la automat.

 

Problema este ca acum nu mai porneste deloc desi da la automat foarte bine. Exclus lipsa de forta a bateriei, caci am legat si la masina si se aude clar cum electromotorul are curent. Totusi desi da la automat ca nebuna nu vrea deloc sa porneasca.

 

Mai mentionez ca toate sigurantele la care am avut acces par ok, le-am masurat si nu sunt arse. In rest pe moto tot ce este electric functioneaza ok ( faruri, claxon, etc).

Ce problema ar putea sa fie? Multumesc mult pentru raspunsurile voastre caci eu nu mai inteleg nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa montezi senzorul de neutral la loc cum a fost si incearca sa remediezi problema asa, parerea mea este ca tu cand ai schimbat bateria ai tras de vreun fir ceva altfel nu imi explic. Vezi cu contactul ala sa nu iti faca figuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scanteie in bujii, benzina si compresie sunt conditiile ca motocicleta sa porneasca( si verifica si butonul de oprire de urgenta ca daca face figuri el sau firele de la el iti ia scanteia din bujii nu si de la electromotorul de pornire si dai la automat mult si bine)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti sigur ca nu ai reusit sa faci un scurt la instalatie?

Este posibil. Nu am verificat. Insa cam cum sa fac scurt, montant o baterie. Nu e prima data cand fac asta.

» Post actualizat in 22 Aug 2016 11:06

Scanteie in bujii, benzina si compresie sunt conditiile ca motocicleta sa porneasca( si verifica si butonul de oprire de urgenta ca daca face figuri el sau firele de la el iti ia scanteia din bujii nu si de la electromotorul de pornire si dai la automat mult si bine)

Pai butonul rosu nu e ON / OFF//orii taie de tot curentu si nu da la automat, ori da ?

» Post actualizat in 22 Aug 2016 11:07

Eu zic sa montezi senzorul de neutral la loc cum a fost si incearca sa remediezi problema asa, parerea mea este ca tu cand ai schimbat bateria ai tras de vreun fir ceva altfel nu imi explic. Vezi cu contactul ala sa nu iti faca figuri

Posibil sa fi tras, ca acolo din borna de plus pleaca doua fire mari din care unu la mai multe cablaje. Chiar nu inteleg unde sa verific cablaje sunt multe acolo langa zona cu sigurantele la baterie

» Post actualizat in 22 Aug 2016 11:08

Eu zic sa montezi senzorul de neutral la loc cum a fost si incearca sa remediezi problema asa, parerea mea este ca tu cand ai schimbat bateria ai tras de vreun fir ceva altfel nu imi explic. Vezi cu contactul ala sa nu iti faca figuri

Senzorul nu mai merge. De accea l-am pacalit cu treaba asta. L-am masurat nu are continuitate . Sa fi facut eu vreun scurt cand am pus bateria si sa fi ars si senzoru?

» Post actualizat in 22 Aug 2016 11:13

Verifica statorul!

Statoru? sa se fi afectat acesta de la un schimb de baterie? Deci ce ma intriga e faptul ca dupa scoaterea bateriei vechi circuitu de deschide neutrul si startul la buton nu functiona. Si cum am pus fir de la senzor la masa, a dat totusi la automat. Cred ca un scurt cumva sau nu am vreo continuitate dar momentan nu dezleg situatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,

 

Poate primesc si eu ceva sfaturi utile sa rezolv problema urmatoare.

Bateria de la Yamaha R1 dadea semne de oboseala ( port mereu sub sa , doua cabluri de curent facute de mine pentru a cere eventual ajutor la pornire) si deja devenind aiurea sa cer curent sa o pornesc am decis sa iau o baterie noua.

 

Mentionez in prealabil ca bateria veche am cam distrus-o pentru ca moto porneste relativ greu dar dupa functioneaza ok.( pleaca doar cu socul tras si dupa ce da de vro 4-5 ori peste cap- vechiul proprietar mi-a zis ca trebuie sincronizata carburatia si schimbate bujiile , am mers pe incredere ca este cum zice el, inca nu am rezolvat aceasta problema ) si datorita unui releu de incarcare prost care functiona cand dorea el. Deci ba incarca, ba nu incarca si am reusit sa merg pe baterie kilometri buni. Stiu sigur ca incarca cadn vrea caci am pe bord cuplat la instalatia electrica un voltmetru digital si pot monitoriza oricand in mers incarcarea. Dupa ce am schimbat releul mi-a incarcat corect intre 13,7 si 14.2 in functie deturatie.

 

Cand am vrut sa schimb bateria, am plecat la magazinul de baterii pe moto, totul ok, a pornit m-am dus , toate bune.

Dau jos bateria veche, pun bateria noua,cu bornele corect si surpriza, nu apare neutru in bord , fapt care a facut ca butonul de start sa nu aiba nici o reactie.

Am gandit ca e problema la senzorul de netru de pe cutie. Am scos mufa lui si am pus un fir de curent legat la masa la un surub langa sa. Neutrul s-a prins in bord si butonul de start functioneaza in sensul ca da la automat.

 

Problema este ca acum nu mai porneste deloc desi da la automat foarte bine. Exclus lipsa de forta a bateriei, caci am legat si la masina si se aude clar cum electromotorul are curent. Totusi desi da la automat ca nebuna nu vrea deloc sa porneasca.

 

Mai mentionez ca toate sigurantele la care am avut acces par ok, le-am masurat si nu sunt arse. In rest pe moto tot ce este electric functioneaza ok ( faruri, claxon, etc).

Ce problema ar putea sa fie? Multumesc mult pentru raspunsurile voastre caci eu nu mai inteleg nimic.

Daca spui ca ai pus un fir de curent care era legat la masa sub sa, acela nu ESTE de curent ! Este un fir de masa, adica de MINUS. Sau ce inseamna pentru tine fir de curent, pentru ca in practica electrica se traduce prin fir ACTIV de PLUS in c.c sau FAZA in c.a. Sper ca am fost inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti taie numai bujiile, circuitul la automat este separat(vezi schema electrica), stiu ce spun m-am lovit de trei cazuri si-ti da impresia ca e bateria sau incarcarea.Si apoi motorul mergand de ce sa-ti taie pornirea?Opreste motorul prin anularea scanteii, simplu si logic.Ai un scurt undeva pe acel traseu, poate constata de un electrician(care stie ce face) la fata locului prin masurare.


» Post actualizat in 22 Aug 2016 13:08

Daca m-am inselat scuze ca nu le stiu pe toate, mi-am dat doar parerea dar sunt curios care este cauza daca afli


» Post actualizat in 22 Aug 2016 13:11

Dar da, numai bujiile nu au curent ,nu si electromotorul, cine spune altfel sa argumenteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad mai sus ca spui ca ai verificat si 'senzorul' neutral. De fapt acesta nu este un senzor, el este un contact /switch care asigura prin inchiderea circuitului un MINUS pentru lampa din bord, si mai departe prin cuplajul de diode semiconductoare si in jonctiune cu contactul de cric, catre releul ' side -stand'. Cum ai verificat acest contact si ai ajuns la concluzia ca este defect, explica te rog?

In plus, motocicletele sunt dotate cu un sistem de interblocaj electric/Interlock System intre contacte si relee care asigura pornirea numai in anumite conditii. Daca o conditie nu este indeplinita, motorul nu porneste. Problema este simpla la tine, dar trebuie sa o prezinti corect.

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad mai sus ca spui ca ai verificat si 'senzorul' neutral. De fapt acesta nu este un senzor, el este un contact /switch care asigura prin inchiderea circuitului un MINUS pentru lampa din bord, si mai departe prin cuplajul de diode semiconductoare si in jonctiune cu contactul de cric, catre releul ' side -stand'. Cum ai verificat acest contact si ai ajuns la concluzia ca este defect, explica te rog?

In plus, motocicletele sunt dotate cu un sistem de interblocaj electric/Interlock System intre contacte si relee care asigura pornirea numai in anumite conditii. Daca o conditie nu este indeplinita, motorul nu porneste. Problema este simpla la tine, dar trebuie sa o prezinti corect.

 

Numai bine,

Salut. am pus aparatul de masura sa vad daca switchul are continuitate. Da, ai dreptate nu e senzor, am scris in graba, cautant pe net numele si am gasit in engleza "neutral senzor" de fapt e un switch simplu care inchide si deschide circuitul.

» Post actualizat in 22 Aug 2016 15:10

Daca spui ca ai pus un fir de curent care era legat la masa sub sa, acela nu ESTE de curent ! Este un fir de masa, adica de MINUS. Sau ce inseamna pentru tine fir de curent, pentru ca in practica electrica se traduce prin fir ACTIV de PLUS in c.c sau FAZA in c.a. Sper ca am fost inteles.

Ai dreptate. Ma scuzi, m-am exprimat gresit. Da, fir de minus de masa.

» Post actualizat in 22 Aug 2016 15:15

Iti taie numai bujiile, circuitul la automat este separat(vezi schema electrica), stiu ce spun m-am lovit de trei cazuri si-ti da impresia ca e bateria sau incarcarea.Si apoi motorul mergand de ce sa-ti taie pornirea?Opreste motorul prin anularea scanteii, simplu si logic.Ai un scurt undeva pe acel traseu, poate constata de un electrician(care stie ce face) la fata locului prin masurare.

» Post actualizat in 22 Aug 2016 13:08

Daca m-am inselat scuze ca nu le stiu pe toate, mi-am dat doar parerea dar sunt curios care este cauza daca afli

» Post actualizat in 22 Aug 2016 13:11

Dar da, numai bujiile nu au curent ,nu si electromotorul, cine spune altfel sa argumenteze.

Nu am studiat schema electrica sa vad cum e circuitul de dat la automat si cum vine curentul de scanteie. Cert e ca dupa ce am schimbat bateria nu mai mergea nici circutiul de neutru si nu dadea la automat. Dupa ce am sarit peste switchul de neutru, am putut da la automat dar degeaba. Deci cumva nu am scanteie. Ca benzina vine de la pompa, ea fiind functionala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca ai pus un conductor de MINUS pe conectorul contactului neutral si acesta functioneaza? Ciudat !! Conectorul original, acela pe care l-ai scos este de PLUS si se inchide prin contact, lampa verde bord si masa, practic lampa se aprinde cand schimbatorul este pe N.

Remediere:

1. Refaci circuitil initial.

2. Verifici contactul de N cu un ohmmetru analogic sau digital. Scoti conectorul, cuplezi schimbatorul pe N si pui cele doua sonde ale ohmmetrului, una pe mufa/tata contactului de N si masa. Rezistenta trebuie sa fie ZERO, circuit inchis. Apoi cuplezi intr-o treapta(oricare) si la fel masori, rezistenta trebuie sa fie infinita/circuit deschis.

Faci ce este sus si mai discutam dupa rezultat.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca ai pus un conductor de MINUS pe conectorul contactului neutral si acesta functioneaza? Ciudat !! Conectorul original, acela pe care l-ai scos este de PLUS si se inchide prin contact, lampa verde bord si masa, practic lampa se aprinde cand schimbatorul este pe N.

Remediere:

1. Refaci circuitil initial.

2. Verifici contactul de N cu un ohmmetru analogic sau digital. Scoti conectorul, cuplezi schimbatorul pe N si pui cele doua sonde ale ohmmetrului, una pe mufa/tata contactului de N si masa. Rezistenta trebuie sa fie ZERO, circuit inchis. Apoi cuplezi intr-o treapta(oricare) si la fel masori, rezistenta trebuie sa fie infinita/circuit deschis.

Faci ce este sus si mai discutam dupa rezultat.

Bafta,

Da, am scos mufa de la switchul de neutral si am introdus un fir pe care l-am legat la masa. Apoi circuitul s-a deschis, lampa a aparut in bord si daca inainte nu aparea neutral in bord si nu dadea la automat, dupa manevra cu firul lampa de neutral a functionat si la automat da doar ca nu are deloc pornire. Acum ca imi spui ca pe acel circuit de duce la switchul de neutru e curent de plus, intru si mai mult in ceata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe conductorul original al instalatiei este PLUS, si cum ti-am spus mai sus se inchide prin contactul neutral si lampa la MASA, atunci se aprind lampa verde cand schimbatorul este la punctul neutru. Pune contactul pe ON , scoate conectorul/firul din contactul neutra si monteaza un voltmetru de c.c intre acest fir care intra in contact si masa motorului. Trebuie sa ai tensiunea acumulatorului=13 V. Este un plus permanent, iar lampa se stinge si se aprinde in functie de pozitia contactului de N / schimbator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai din moment ce prin punerea la masa a firului de neutral s-a aprins lampa in bord si da la automat eu nu inteleg de ce nu am pornire. Nu inteleg. Sambata ajung la tara unde e acum motocicleta si mai verific una alta.

» Post actualizat in 27 Aug 2016 13:56

Pe conductorul original al instalatiei este PLUS, si cum ti-am spus mai sus se inchide prin contactul neutral si lampa la MASA, atunci se aprind lampa verde cand schimbatorul este la punctul neutru. Pune contactul pe ON , scoate conectorul/firul din contactul neutra si monteaza un voltmetru de c.c intre acest fir care intra in contact si masa motorului. Trebuie sa ai tensiunea acumulatorului=13 V. Este un plus permanent, iar lampa se stinge si se aprinde in functie de pozitia contactului de N / schimbator.

Deci, masurat continuitati electrice. Am asa. curent ok la switch neutru, curent ok la switch de la ambreiaj, siguranta principala ok, siguranta de ignition ok. Cand apas butonul, nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...