Sari la conținut

Frana de Motor - OK sau NOT OK


RedRat
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 149
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

vad solutii care mai de care mai exotice, la o problema inexistenta :)

ca unica observatie, coborarea unei pante cu motorul oprit e o idee proasta, pentru orice fel de autovehicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci coboara tu 1000m (in Slobozia) pe o panta - valau de TAF inclinat la 400 fara frana de motor :lol:

Ma depaseste analogia/gluma ta dar ma rog.

 

Energia aia care ti-a rezultat tie se disipa in nspe fenomene de frecari (inclusiv cu aerul), aderenta cauciucuri, opunere a motorului cauzata de compresie etc. nu doar in frane.

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta am incercat sa demonstrez si prin calcul:

- franele nu pot disipa o asemenea cantitate de energie (2.000 KWs) fara sa se distruga, mai ales cand si motorul "trage" ceva de vehicul fiind alimentat in relanti. Daca franezi timp de 200 s (3-4 minute) vei disipa continuu 10 KW.

Si asta daca tu + mobra aveti doar 200 Kg.

Deci este obligatorie frana de motor, nu doar OK.

» Post actualizat in 01 Oct 2016 00:12

Pe sosea treaba pare mult mai lejera: 200 Kg x (30m/s)2 /2 = 90.000 J (mv2/2) adica doar 90 KWs de disipat (de la 100.Km/h la 0.Km/h).

Nicidecum nu 2.000 KWs ca in off-road.

hai mai nene termina cu tampeniile, poate n-ai mers cu o motocicleta cat de cat moderna , abia incalzesti discurile

 

 

nu mai zic nimic de calcule si unitati de masura ... ca sunt eu rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da tie- ti-au scuipat 2 tiganusi in lichidul de frana? ca pe mine nu ma intereseaza cand sfaraie flegma ci cand fierbe lichidul de frana ca atunci te lasa franele .

 

eu fac pariu ca nu e nici un motociclist pe aici care a fiert lichid la motocicleta stradala servisata cum trebuie la timp .

 

ia sa vedem, deci care ai fiert lichidu verule sa-ti dea bajetii premiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i vorba de fiert lichidu de frana, sau de tras flegme pe discuri. Ideea e ca tu ai zis ca nu poti incinge discurile la o motocicleta si defapt nu e deloc greu. Chiar si prin oras le poti incinge, daca te dai ca huliganu noaptea cand e liber si rupi franele la semafoare; daca esti mai mult decat huligan si nu mai opresti nici macar la semafoare, atunci da, probabil ca poti pune si spirt pe post de lichid e frana.

Desi am folosit persoana a 2-a, nu ma refer in mod direct la tine.

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i vorba de fiert lichidu de frana, sau de tras flegme pe discuri. Ideea e ca tu ai zis ca nu poti incinge discurile la o motocicleta si defapt nu e deloc greu. Chiar si prin oras le poti incinge, daca te dai ca huliganu noaptea cand e liber si rupi franele la semafoare; daca esti mai mult decat huligan si nu mai opresti nici macar la semafoare, atunci da, probabil ca poti pune si spirt pe post de lichid e frana.

Desi am folosit persoana a 2-a, nu ma refer in mod direct la tine.

ma scuzati , trebuie sa desenez

 

post-36094-0-02797500-1475390380_thumb.gif

 

pe unde apreciati ca sfaraie scuipatul pe disc?

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu cred ca n-ai prea ajuns la munte la viata ta si-ti imaginezi ca sunt ca in desene animate, cu drumuri care urca pieptis pe versanti la 30-45 grade, nu? :))

 

Hai sa luam cazul Trans-urilor:

Transfagarasan: de la Balea Lac, ca sa cobori 1000m pe verticala trebuie sa mergi 17 km spre nord sau 18 km spre sud.

Transalpina: de la varful Urdele, ca sa cobori 1000m pe verticala trebuie sa mergi 20km spre sud; spre nord nu mai zic, ca mergi 30-40km pana ajungi cu 1000m mai jos.

 

Sa luam o valoare medie... 18 km.

Tu ii faci in 3 minute, nu?

Adica 6 km/minut.

Adica 360km/h, viteza medie. Ca imi imaginez ca pe liniile drepte ii dai mai tare...

 

 

Ei, dragii mosului, cam asta e nivelul aberatiilor expuse senin de EasyRideOn pe-aici.

 

 

Daca merg pe jos la vale, fara "mobra", da, ai dreptate. Cam 30 de minute /2-3 Km :lol:

 

Situatie in care ma (in)franez cu doar 0.5 KW ca sa nu rad de tine.

Doar am cu 120 Kg mai putin, nu? :)

 

post-14671-0-64037500-1475653882_thumb.jpg post-14671-0-10386400-1475653890_thumb.jpg post-14671-0-44274900-1475653902_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ceva intre stradal si motocross. De padure dar cu lumini.

» Post actualizat in 28 Sep 2016 22:14

Tocmai asta era si ideea: ca o frana de motor sa fie exclusiv frana, nicidecum motor. Si indiferent de celelalte variabile.

Iar decizia de comutatie sa o ia motociclistul, nicidecum nu sistemul de injectie sau jiglorul de relanti.

» Post actualizat in 28 Sep 2016 22:20

Daca "tai" electric aprinderea pe frana de motor si deschizi usor obturatorul ai ungere si la 2T /coborare. Care poate fi si peste 1000 m pe verticala.

» Post actualizat in 28 Sep 2016 22:40

Orientativ, calculand energia potentiala mgh la m(200Kg) x g(9,81m/s2) x h(1000m) = cam 2.000.000 J, adica o energie de cam 2.000 KW secunda - aplicata franelor.

decompresor automat ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci tot pe dunga mergi ca sa lasi banda altora? :)

De data asta era o sageata care [impune / sugereaza] directia de mers (a se incercui varianta care se aplica in functie de om)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lla statistici, 'stradal/forestier' mai sus de 2500m elevation change / 40mins n-am prins... si in ritm sustinut nu cred ca exista unde sa scoti abruptenii d-astea... pe mai mult de 100-200m diff nivel... si, i've been places, so to say.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lla statistici, 'stradal/forestier' mai sus de 2500m elevation change / 40mins n-am prins... si in ritm sustinut nu cred ca exista unde sa scoti abruptenii d-astea... pe mai mult de 100-200m diff nivel... si, i've been places, so to say.

marian_vanghelie_si_limba_romana.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

155 replies pentru ce?

S-a ales prafu de sectiunea service pe acest forum...

Pacat ca si-a pierdut adevaratul sens, de a pune o intrebare cu o problema tehnica, si a gasi un raspuns sa o poti rezolva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@EasyRideOn: Eu inteleg ca te-ai hazardat cu cele 3 minute pe 1000m diferenta de nivel si ca acum nu stii cum sa te mai scoti, dar faptul ca am BMW si numere de Galati nu inseamna ca am mai putina dreptate.

 

N-ar fi mai frumos sa ne spui tu pe ce drum din Romania ai avut tu parte de o diferenta de nivel de 1000m pe care ai coborat-o in 3 minute?

 

Bine, asta intr-o lume ideala... ca in cea reala probabil ca vei continua sa te legi de culoarea tenisilor mei, sau de poza de la avatar, in lipsa de contra-argumente la subiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@EasyRideOn: Eu inteleg ca te-ai hazardat cu cele 3 minute pe 1000m diferenta de nivel si ca acum nu stii cum sa te mai scoti, dar faptul ca am BMW si numere de Galati nu inseamna ca am mai putina dreptate.

 

N-ar fi mai frumos sa ne spui tu pe ce drum din Romania ai avut tu parte de o diferenta de nivel de 1000m pe care ai coborat-o in 3 minute?

 

Bine, asta intr-o lume ideala... ca in cea reala probabil ca vei continua sa te legi de culoarea tenisilor mei, sau de poza de la avatar, in lipsa de contra-argumente la subiect.

termina mah ca acum ne pune o poza cu un forestier si 3 cazane "enduro"-touring cu lazi pe ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 07 Oct 2016 00:07

 

Nu draga, doar ca unii nu prea stiu cum se intretine, repara si regleaza frana de motor :)

ia spune tu cate tipuri de frana de motor exista si dupa aia mai discutam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...
La 01.10.2016 la 2:45, easy ride on! a spus:

Exact asta am incercat sa demonstrez si prin calcul:

- franele nu pot disipa o asemenea cantitate de energie (2.000 KWs) fara sa se distruga, mai ales cand si motorul "trage" ceva de vehicul fiind alimentat in relanti. Daca franezi timp de 200 s (3-4 minute) vei disipa continuu 10 KW.

Si asta daca tu + mobra aveti doar 200 Kg.

Deci este obligatorie frana de motor, nu doar OK.


» Post actualizat in 01 Oct 2016 00:12

 

Pe sosea treaba pare mult mai lejera: 200 Kg x (30m/s)2 /2 = 90.000 J (mv2/2) adica doar 90 KWs de disipat (de la 100.Km/h la 0.Km/h).

 

Nicidecum nu 2.000 KWs ca in off-road.

HSBP, cum frana el cu 3g..... Au sunat de la porsche ca vor sa invete si ei, greu le iese peste 1,2 g. O mutam aici pe aia cu frana de motor necesara ca sunt franele slabe? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...