Sari la conținut

Problema contact CB500


sebibv
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

E al 3-lea topic pe care il deschid pentur o problema tehnica. Cred ca pana o sa o vand o sa schimb o gramada de lucruri de pe ea :).

 

Problema este ca am observat acum ceva timp ca imi face figuri contactul...nu mi se aprindeau becurile din bord si implicit nu pornea. Se rezolva simplu cu punerea cheii pe pozitia off si apoi iar pe ON. Azi am fost la munca, in Dedeman, acasa, la o tura de Poiana, in dedeman si apoi la ai mei. Toate bune si frumoase. Cand sa plec de la ai mei am pus contactul am pornit si a murit imediat. Mecurile din bord moarte. M-am chinuit de vreo 10 ori sa o fac iar sa primeasca curent...noroc ca eram la vreo 200 de m de casa. Intr-un final am reusit si am ajuns acasa.

 

Intrebare, ce sa ii fac? Oare un spara de conttacte rezolva problema, fara sa desfac contactul? Nu stiu cat de complicat este. Ma gandesc ca a intrat apa, a oxidat...habar nu am.

 

Ce ma sfatuiti sa fac?

 

Mersi.

 

LE: acum am vazut pe net ca acest contact e facut din 2 parti: partea in care intra cheia si contactul efectiv. Daca bag spray de contacte pe orificiul cheii nu rezolv nimic, asa-i?

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

E al 3-lea topic pe care il deschid pentur o problema tehnica. Cred ca pana o sa o vand o sa schimb o gramada de lucruri de pe ea :).

 

Problema este ca am observat acum ceva timp ca imi face figuri contactul...nu mi se aprindeau becurile din bord si implicit nu pornea. Se rezolva simplu cu punerea cheii pe pozitia off si apoi iar pe ON. Azi am fost la munca, in Dedeman, acasa, la o tura de Poiana, in dedeman si apoi la ai mei. Toate bune si frumoase. Cand sa plec de la ai mei am pus contactul am pornit si a murit imediat. Mecurile din bord moarte. M-am chinuit de vreo 10 ori sa o fac iar sa primeasca curent...noroc ca eram la vreo 200 de m de casa. Intr-un final am reusit si am ajuns acasa.

 

Intrebare, ce sa ii fac? Oare un spara de conttacte rezolva problema, fara sa desfac contactul? Nu stiu cat de complicat este. Ma gandesc ca a intrat apa, a oxidat...habar nu am.

 

Ce ma sfatuiti sa fac?

 

Mersi.

 

LE: acum am vazut pe net ca acest contact e facut din 2 parti: partea in care intra cheia si contactul efectiv. Daca bag spray de contacte pe orificiul cheii nu rezolv nimic, asa-i?

Salut Sebibv,

 

eu am un Cb 500 din 2000 si intampin o problema similara dar la mine se manifesta altfel. introduc cheia si nu pot sa ajung in punctul in care se aprind martorii si cateodata chiar daca sunt aprinsi apas pe demaror si nu se intampla nimic dar far, claxon etc merg. Trebuie sa pun contactul de cateva ori pana merge. Eu am folosit spray pentru contacte electrice de la firma 2+2 costa undeva la 20 de lei si este foarte ok. In cazul meu ori a incercat cineva sa ii deblocheze ghidonul si a zapacit ceva acolo ori motocicleta mea a fost la o scoala in Germania si a avut foarte multe porniri. Daca remediezi problema te rog sa imi dai si mie un semn. Multumesc.

» Post actualizat in 29 Sep 2016 18:17

Uite acesta este produsul.

 

http://arizonamotors.ro/product/183/spray-contacte-electrice-2-2-590ml.html

 

Doar sa iti faci o idee, nu am treaba cu firma respectiva.

Editat de RD 02 ALX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am gasit is in Dedeman insa am comandat un WD40 COntact Cleaner de la emag. E mai scump dar e bun prin casa...probabil ca o sa il am multi ani de acum inainte.

Nu am riscat sa vag WD40 obisnuit, desi de-ala am destul in casa.

 

O sa revin cu un post daca am rezolvat ceva. E destul de aiurea pentru ca pur si simplu nu poti pleca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca bagi spray pe orificiul cheii o sa mearga cheia mai usor, dar nu cred ca ajunge in zona de contacte. Nu poti sa demontezi contactul si sa il cureti sau sa il schimbi? Honda se mandrea ca pentru orice componenta care se poate demonta ei livreaza fiecare bucatica, oricat de mica, deci daca se desface in 2 bucati poti cumpara si schimba doar contactul electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habar nu am cum arata in interior. Nu am desfacut niciodata zona aia. De fapt am desfacut doar bordul. Trebuie sa ma uit in manual ca sa vad cum arata.

Ma gandeam ca poate s-a mai lovit cineva de problema. Nici macar nu stiu unde se conecteaza mufa electrica...tot in far?


» Post actualizat in 29 Sep 2016 19:01

Da, mufa respectiva se conecteaza in far...in manual scrie ca trebuie scos ghidonul si "fork top yoke" care naiba o mai fi si asta.

 

O sa incerc cu spray-ul, insa cred ca Adrian are dreptate.

 

Poate am noroc sa imi spuna TNG ce ar trebui sa fac :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Sunt nou pe forum.(acesta este primul post chiar, nu stiu daca are importanta.)

 

Am vazut pe youtube acum cateva zile ca o metoda pentru a rezolva o cheie care intra greu este de a folosi un lubrifiant uscat. Stiu ca tu ai problema cu contactul, dar idea este sa nu bagi lubrifiant umed inauntru deoarece in termen lung cica exista posibilitatea sa se adune praf si murdarie in acel locas. Foloseste pudra de grafit, razui varful unui creion deasupra contactului. Nu trebuie sa fie foarte mult. Sau poti sa dai cu creionul pe cheie pana se inegreste si incerci.

 

Acum nu stiu daca o sa ai succes pentru ca la tine pare sa fie o problema de contact si cred ca tot la demontarea lui ajungi.

 

Ma rog, iti urez mult succes!

 

LE: Eu zic sa incerci cu grafitul dupa cu spray-ul (teoretic nu ar trebui sa lase rezidiu ) daca nu, demonteaza-l.

Editat de Catalin24
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cred ca e electrica, nu mecanica... deci nu vad cu ce ar ajuta grafitul sau spray-ul de ungere.

In partea din spate, dupa contactul mecanic, e contactul electric, care e de fapt o lamela si un fel de cerc din cupru. Acolo trebuie sa ajungi si sa cureti lamelele din cupru. Nu umbla la contactul mecanic, sa-l desfaci in bucati, pt ca e posibil sa nu-l mai pui la loc, sau cel putin nu cu dintii in ordinea corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am avut si eu problema asta la sv-ul meu. Puneam contactul, se aprindeau becurile dar nu pornea. Plus ca aveam eroare in bord, cand nu vroia sa plece. Asta dupa ce a stat in ploaie vreo 2 nopti. Am dat cu spray de contacte direct in orificiul contactului si n-a mai avut nimic de atunci. Plus ca am luat si o husa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper din tot sufletul sa ia dreptate, insa banuiesc ca partea asta de contact e facuta din 2 parti:

- o parte mecanica, in care mai intra uneori si apa, care contine partea in care intra cheia si mecanismul de blocare al ghidonului

- o parte electrica, actionata intr-un fel sau altul de partea mecanica, etansata pentru a evita patrunderea prafului, apei

 

Poate ca in timp, acea izolatie s-a distus si a intrat apa sau alte particule sau daca nu s-a distrus, puri si simplu s-a uzat si nu mai face bine contact, drept urmare i-ar trebui o curatare.

 

 

LE: din pacatese pare am dreptate. In "base contact" intra limba de la contact. Poate am noroc si reusesc sa desfac doar dracia asta, demontand doar bordul. Pe ala l-am mai dat jos de cateva ori, si e foarte usor de demontat. Am vreo 3 suruburi si vreo 3 piulite de dat jos.

post-91113-0-14860900-1475211226_thumb.jpg

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga spray de contact pe gaura de la cheie si joaca-te cu cheia de multe ori...repeti procedeul de 2/3 ori.

Daca se rezolva atunci ai noroc si lichidul a ajuns unde trebuie.

Daca nu,demonteaza contactul cu jugul superior cu tot,si verifica firele,mufa contactului eventual studiezi bine contactul.

Pentru avansati, daca este ermetic,aplici o gaura in partea de jos cu un spiral de 1 intr-o zona in care nu afectezi nimic interior si bagi pe acolo spray.

Daca nu se rezolva,trebuie sa schimbi contactul..asa esti sigur ca problema nu o sa revina cand ti-e lumea mai draga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici un fel de etansare intre mecanic si electric. Nu stiu cum e la cb500, nu am umblat. La viroguta e simplu de desfacut, e prins cu suruburi, are o carcasa in care e prins fix cu un pin contactul mecanic iar in spatele lui e cel electric, care iese prin tragere.

La mine erau negre lamelele de cupru (la fel si cele de la comenzile de pe ghidon), le-am curatat inainte de prima pornire dar sunt sigur ca ar fi facut probleme. A functionat f bine detartrantul clasic, aruncate in chiuveta, date cu detartrant si spalate bine dupa... au iesit lucioase "haur". Daca gasesti, ia si da cu putin vaselina dielectrica pe ele la final, le protejeaza.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A functionat f bine detartrantul clasic, aruncate in chiuveta, date cu detartrant si spalate bine dupa...

Eu nu asi da cu detartrant pe cupru. E adevarat ca-l curata frumos dar din experienta am observat ca dupa ''tratamentul'' cu detartrant oxideaza mult mai repede.

E mai ok o curatare mecanica cu smirghel fin sau cu ceva produs specializat.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu asi da cu detartrant pe cupru. E adevarat ca-l curata frumos dar din experienta am observat ca dupa ''tratamentul'' cu detartrant oxideaza mult mai repede.

E mai ok o curatare mecanica cu smirghel fin sau cu ceva produs specializat.

Daca-l lasi asa, da, oxideaza. De asta am zis de vaselina dielectrica, protejeaza f bine, nu mai ai treaba dupa aceea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, nu am rezistat și m-am apucat de treaba. Am luat de la cineva un pic de cleaner intr-un recipient și am incercat sa il introduc cu seringa. Evident numai unde trebuie nu a ajuns. Asadar am decis sa încerc sa desfac după capul meu (desi în manual zicea altceva - probabil se refereau la demontarea intregului contact). Asadar am dat farul jos (2 suruburi) și am observat ca partea electrica era prinsa cu 3 suruburi tx. Am reușit sa le desfac (destul de incomoda pozitia) insa am reusit (vedem mâine la montaj).

În interior vedeți cat de rău arata. Am cyratat cu alcool izopropilic și apoi am slefuit cu dremelul și cu pasla.

Lamelele le-am curățat cu hartie abraziva de 2000.

Din entuziasmul de a-l monta am uitat sa fac poze dar arata excelent dupa curatare. Totusi, nu mi-a placut cum culisa una dintre lamele (probabil uzura din plasticul alb). Am pus un pic de wd40 normal și am montat. Am verificat cu multimetrul și parea a fi ok. La inceput nu aveam deloc continuitate. Sunt curios cum se va comporta mâine.

post-91113-0-76078000-1475256089_thumb.jpg

post-91113-0-15207600-1475256113_thumb.jpg

post-91113-0-15734400-1475256140_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am pus wd40 pe contacte... Acolo am dat cu... Spray de contacte (in fine, solutie). Avea 39.000 cand am schimbat bordul dar cred ca are mai mult.

 

Sper sa fie bine, revin maine cu un feedback.

sprayul de contacte deoxideaza dar nu-ti protejeaza contactul , trebuie sa pui vaselina ca sa nu oxideze iar.

 

din ce vad acolo ai ceva uzura sa .. probabil ca a dus multa pizza motocicleta aia la viata ei ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate, insa este a mea și sunt msndru de ea. Am grija de ea cum pot mai bine. La un anumit moment o sa imi iau alrceva insa mimentan circul destul de putin.

» Post actualizat in 01 Oct 2016 15:56

Bun, am ieșit azi la o tura foarte scurta. Functioneaza perfect contactul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...