Jump to content

Praxis motovlog - zi de zi in traficul din Bucuresti.


Recommended Posts

Salutare,


Ma bucur foarte mult ca incet incet ia si la noi amploare fenomenul asta numit motovlogging. Urmaresc atat motovloggeri din strainatate cat si de-ai nostri, pe astia din urma ii astept ca pe painea calda sa mai urce cate un episod.


Am un sezon si jumatate de cand merg pe motocicleta (predominant in mediu urban) si uneori ma intreb cum m-am putut descurca pana acum fara moto - cel putin in Bucuresti reduci cel putin la jumatate timpul de stat in trafic daca esti pe 2 roti.


Merg cu motocicleta catre si dinspre birou in fiecare zi si de cele mai multe ori am si o camera agatata de casca. De cateva luni am ideea asta de a face si eu motovlogging si in sfarsit, acum la final de sezon, mi-am facut curaj sa incerc:




Sunt multe lucruri pe care vreau sa le imbunatatesc in viitor - de la respiratia de Dark Vader si replici stupide la subiecte de discutie mai bune si skiluri de editare video.


Astept de la voi feedback - pozitiv sau negativ - orice e bine venit.


Si daca nu ati bagat motoarele la iernat inca - asfalt uscat!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Îți poți da singur răspunsul la întrebări dacă reușești să te uiți de mai multe ori la înregistrare cap-coadă, fără să te plictisești. Eventual, reia vizionarea după câteva săptămâni sau luni. Dacă în continuare îți place înseamnă că e bună.

Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg care e smecheria cu logging-ul asta. E moda? Bani? Am un amic care s-a apucat si el. Mi se rupe sufletul sa ii spun ca e plictisitor si neinteresant. Asa la discutie la masa e foarte ok. In filmuletele alea e jale. Plus ca a inceput sa foloseasca cuvinte d-alea gen "influencer".

Link to post
Share on other sites

mie-mi place si te rog continua, ai potential dar mai ai pana ma convingi sa dau subscribe :).

ca sfaturi: vorbeste doar daca ai ceva interesant sa ne spui, altfel, cred ca toti preferam zgomotul motorului tau (btw, se aude misto toba aia)

joaca-te in post productie cu sharpness-ul si contrast-ul... ai putea obtine niste imagini mult mai bune, cred

cand ploua incearca si tu mai des sa stergi lentila camerei... vreau sa vad pe unde mergi :)

in viitor, sper ca nu ai sa folosesti acelasi traseu spre munca si poate ne arati si alte rute

 

stay safe !

Link to post
Share on other sites

mie imi place sa ma uit la vloguri cand sunt chestii misto discutate, sau niste drumuri interesante. chestia asta pornind de la blogging cred ca trebuie facuta cam la fel, postari cu ceva topic, scop. deci ce vorbesti e foarte important, eu cred ca as fi tras de doua trei ori discutia asta pana sa aleg o varianta, mai ales la primul. nu prea imi place cum te strecori uneori dar poate sunt invidios ca eu nu mai am asa loc printre masini. la montaj nu ma pricep asa ca nu zic nimic. o sa ma uit si la urmatoarele.

Link to post
Share on other sites

Salut, sunt la munca si n-am putut auzi ceea ce ai vorbit sau sunetul de fundal, m-am uitat doar la cateva secvente. Nu vreau sa sune neaparat ca un sfat sau ca un repros, dar iti voi spune opinia mea.

 

1. Te deplasezi printre randurile de masini cu viteza prea mare in opinia mea, oricand se poate deschide o portiera, sau un sofer se hotaraste sa schimbe banda cand tu esti in dreptul lui sau la 3 metri de el. Indiferent de viteza de deplasare a coloanei de masini, mi se pare arhisuficient sa te deplasezi cu 15-20 km/h in plus fata de viteza coloanei. Daca masinile sunt oprite, mergi cu 20 km/h printre ele, este suficient. In felul acesta le dai mai mult timp soferilor sa te vada in oglinzi. Mai ales pe timp de ploaie. Si eu merg pe ploaie, nu ma deranjeaza apa, dar tine cont ca geamurile laterale ale masinilor se mai aburesc pe interior, pe exterior sunt mereu ude, iar oglinzile exterioare se uda si ele. Deci vei deveni aproape invizibil pentru soferi, iar in combinatie cu viteza nu e bine.

 

2. Daca un sofer se da intr-o parte ca sa-ti faca loc sa treci, este foarte politicos din partea ta sa ridici o mana salutandu-l in semn de multumire. El nu este obligat sa te lase pe tine sa treci, dar o face din simpatie pentru fenomenul moto sau din alte motive. Daca tu in acel moment ii arati recunostinta, fii sigur ca va fi receptiv si data viitoare va face loc mai multor motociclisti. Daca nu imi pot lua mainile de pe ghidon, iar soferul care mi-a facut loc are geamul deschis, cand trec prin dreptul lui intorc capul spre el si ii spun Multumesc!, clar si raspicat, ca sa poata auzi. Motocicleta produce zgomot.

 

3. Incearca sa nu folosesti acceleratia pe post de claxon ca te faci observat, nu e chic. Sau poate accelerai cand retrogradai treapta de viteza, ceea ce-i ok. Dupa cum am spus, m-am uitat la imagini fara sunet, mi-a sarit in ochi mana ta dreapta care se misca destul de mult pe ghidon.

 

4. Incearca sa nu te mai apropii atat de tare de masini. Uneori am avut impresia ca vei sterge portierele cu genunchii. Nu e bine pentru tine in primul rand, nu vrei sa fii prins intre doua masini. In al doilea rand, am auzit multe opinii de la soferi care se plangeau ca trecem prea aproape de ei. Le sta pe creier ideea ca masina le poate fi zgariata sau oglinda rupta. Baga-te numai acolo unde stii ca ai loc suficient, unde nu ai, asteapta, nu da flashuri, nu claxona, nu tura motorul. Respectul se castiga prin respect.

 

5. Imi place ca folosesti semnalizarile. In fiecare zi vad tot mai putini soferi care semnalizeaza, inclusiv colegi motociclisti, iar asta imi sta pe creier in context de trafic aglomerat.

 

In rest, iti doresc sa ai inspiratie si kilometri cat mai multi. Ride safe!

Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg vloggingul asta asa cum au spus si colegii.Nu am rabdare, poate ca-s eu defect :D

Nu vreau sa fiu rau, toti purtam o camera dar nu toti simtim nevoia de vlogging, probabil nu avem "HARUL" .

 

Ideea e simpla, daca tie iti place keep going !

Link to post
Share on other sites

din punctul meu de vedere ....SAX'

coloane de masini filmate .....

monolog' neinteresant

deci clar nu mi as pierde timpul sa vad TRAFICUL DIN BUCUREST

Link to post
Share on other sites

In primul rand vreau sa va multumesc tuturor pentru timpul pe care mi l-ati acordat si pentru feedback-ul primit.

 

Îți poți da singur răspunsul la întrebări dacă reușești să te uiți de mai multe ori la înregistrare cap-coadă, fără să te plictisești. Eventual, reia vizionarea după câteva săptămâni sau luni. Dacă în continuare îți place înseamnă că e bună.

M-am uitat de mai multe ori la inregistrare cap-coada, doar ca eu nu pot avea acelasi grad de obiectivitate ca voi. Intradevar daca m-as uita peste doua saptamani ar fi altceva, dar voiam cateva pareri mai repede. Lasand asta la o parte nu mi se pare nici mie foarte stralucit primul "episod" si vreau sa imbunatatesc calitatea: unele directii le-am notat si eu in primul post, celelalte sugestii vin de la voi aici.

 

Sincer, la stilul de condus pe care il ai, ma tem ca urmatorul topic sa nu il deschizi pe la accidente.

Sa speram ca nu va fi cazul.

 

Eu nu inteleg care e smecheria cu logging-ul asta. E moda? Bani? Am un amic care s-a apucat si el. Mi se rupe sufletul sa ii spun ca e plictisitor si neinteresant. Asa la discutie la masa e foarte ok. In filmuletele alea e jale. Plus ca a inceput sa foloseasca cuvinte d-alea gen "influencer".

De bani nu cred ca e cazul decat daca are sute de mii de vizualizari, ceea ce la noi in Romania nu o sa intample prea curand. Am activat si eu reclamele pe canal mai mult de curiozitate si iti pot spune ca la 1000 de vizualizari iti vin cam 20 de centi. Moda - nu stiu, mi se pare ca e ceva destul de complicat sa faci doar pentru ca e la moda. Eu unul vreau eu sa incerc pentru ca imi face placere sa ma uit la tipul asta de videoclipuri (bineinteles atunci cand e interesant) si pentru ca as vrea sa impartasesc cumva si cu altii felul in care percep si simt eu mersul pe motocicleta.

E mult mai greu sa porti o discutie de unul singur decat cu un amic la masa, asta iti pot spune clar. Eu personal daca nu voi reusi din cateva incercari sa scot ceva de calitate din chestia asta as prefera sa ma opresc sau sa schimb formatul decat sa fiu plictisitor in continuare.

 

mie-mi place si te rog continua, ai potential dar mai ai pana ma convingi sa dau subscribe :).

ca sfaturi: vorbeste doar daca ai ceva interesant sa ne spui, altfel, cred ca toti preferam zgomotul motorului tau (btw, se aude misto toba aia)

joaca-te in post productie cu sharpness-ul si contrast-ul... ai putea obtine niste imagini mult mai bune, cred

cand ploua incearca si tu mai des sa stergi lentila camerei... vreau sa vad pe unde mergi :)

in viitor, sper ca nu ai sa folosesti acelasi traseu spre munca si poate ne arati si alte rute

 

stay safe !

Multumesc, am notat :)

ai perfecta dreptate cu vorbitul, o sa incerc sa nu ma mai lalaiesc aiurea

o sa incerc sa umblu si la calitatea video

mai stergeam lentila dar prea rar se pare

asa voi face, plus ca m-am si plictisit de acelasi drum in fiecare zi

 


» Post actualizat in 20 Oct 2016 01:43

mie imi place sa ma uit la vloguri cand sunt chestii misto discutate, sau niste drumuri interesante. chestia asta pornind de la blogging cred ca trebuie facuta cam la fel, postari cu ceva topic, scop. deci ce vorbesti e foarte important, eu cred ca as fi tras de doua trei ori discutia asta pana sa aleg o varianta, mai ales la primul. nu prea imi place cum te strecori uneori dar poate sunt invidios ca eu nu mai am asa loc printre masini. la montaj nu ma pricep asa ca nu zic nimic. o sa ma uit si la urmatoarele.

Cum spuneam si colegului mai devreme o sa incerc sa nu ma bat campii si intradevar as putea incerca sa integistrez o discutie de mai multe ori pana imi iese bine, multumesc de sfat. Daca nu reusesc sa gasesc topicuri interesante atunci las doar zgomotul de fundal.

 

Salut, sunt la munca si n-am putut auzi ceea ce ai vorbit sau sunetul de fundal, m-am uitat doar la cateva secvente. Nu vreau sa sune neaparat ca un sfat sau ca un repros, dar iti voi spune opinia mea.

 

1. Te deplasezi printre randurile de masini cu viteza prea mare in opinia mea, oricand se poate deschide o portiera, sau un sofer se hotaraste sa schimbe banda cand tu esti in dreptul lui sau la 3 metri de el. Indiferent de viteza de deplasare a coloanei de masini, mi se pare arhisuficient sa te deplasezi cu 15-20 km/h in plus fata de viteza coloanei. Daca masinile sunt oprite, mergi cu 20 km/h printre ele, este suficient. In felul acesta le dai mai mult timp soferilor sa te vada in oglinzi. Mai ales pe timp de ploaie. Si eu merg pe ploaie, nu ma deranjeaza apa, dar tine cont ca geamurile laterale ale masinilor se mai aburesc pe interior, pe exterior sunt mereu ude, iar oglinzile exterioare se uda si ele. Deci vei deveni aproape invizibil pentru soferi, iar in combinatie cu viteza nu e bine.

 

2. Daca un sofer se da intr-o parte ca sa-ti faca loc sa treci, este foarte politicos din partea ta sa ridici o mana salutandu-l in semn de multumire. El nu este obligat sa te lase pe tine sa treci, dar o face din simpatie pentru fenomenul moto sau din alte motive. Daca tu in acel moment ii arati recunostinta, fii sigur ca va fi receptiv si data viitoare va face loc mai multor motociclisti. Daca nu imi pot lua mainile de pe ghidon, iar soferul care mi-a facut loc are geamul deschis, cand trec prin dreptul lui intorc capul spre el si ii spun Multumesc!, clar si raspicat, ca sa poata auzi. Motocicleta produce zgomot.

 

3. Incearca sa nu folosesti acceleratia pe post de claxon ca te faci observat, nu e chic. Sau poate accelerai cand retrogradai treapta de viteza, ceea ce-i ok. Dupa cum am spus, m-am uitat la imagini fara sunet, mi-a sarit in ochi mana ta dreapta care se misca destul de mult pe ghidon.

 

4. Incearca sa nu te mai apropii atat de tare de masini. Uneori am avut impresia ca vei sterge portierele cu genunchii. Nu e bine pentru tine in primul rand, nu vrei sa fii prins intre doua masini. In al doilea rand, am auzit multe opinii de la soferi care se plangeau ca trecem prea aproape de ei. Le sta pe creier ideea ca masina le poate fi zgariata sau oglinda rupta. Baga-te numai acolo unde stii ca ai loc suficient, unde nu ai, asteapta, nu da flashuri, nu claxona, nu tura motorul. Respectul se castiga prin respect.

 

5. Imi place ca folosesti semnalizarile. In fiecare zi vad tot mai putini soferi care semnalizeaza, inclusiv colegi motociclisti, iar asta imi sta pe creier in context de trafic aglomerat.

 

In rest, iti doresc sa ai inspiratie si kilometri cat mai multi. Ride safe!

Salut. Iti multumesc foarte mult. Mai bine ca l-ai vazut fara sunet, acolo am mult de lucru

 

1. Modul in care filmeaza camera (foarte wide) amplifica senzatia de viteza, pot sa-ti spun ca la fata locului nu pare atat de repede. M-am uitat de curiozitate pe filmulete si atunci cand masinile sunt oprite si e spatiu suficient (cand nu trebuie sa feresc oglinzi de ex) tind sa merg cu 20 - 30 pe culoar. Mi s-a intamplat de cateva ori sa se deschida portiera sau sa rasara un pieton intre benzi si am avut timp sa franez. Daca un sofer schimba banda fara sa te vada cand esti in dreptul lui poti sa stai si pe loc ca tot te da jos. De-asta atunci cand coloana e in miscare incerc sa merg pe cat posibil in ritm cu ei dar nu in unghiul mort, sa nu ma bag daca se face gaura si ar putea vreunul sa schimbe banda, eventual ma incadrez pe una din benzi. Am 15 ani de condus masina, stiu si eu ce conditii de vizibilitate sunt atunci cand ploua.

 

2. Asa este, le multumesc si eu mereu, chiar daca poate nu e foarte clar in video. Nu mi se pare safe sa imi iau mana de pe ghidon, mai ales daca sunt intre randurile de masini, asa ca ma uit inspre ei si dau din cap in semn de multumire. Le spun si multumesc de cele mai multe ori dar nu cred ca ma aud decat daca au geamul deschis.

 

3. Folosesc acceleratia pe post de "atentionare" cateodata atunci cand nu cred ca e nevoie sa claxonez, e mai usor accesibila. Totusi daca vreau sa atrag atentia unui sofer care iese de pe o straduta laturalnica de exemplu si pare ca nu ma vede folosesc claxonul, mi se pare mai puternic.

 

4. O sa incerc. Nu mi s-a intamplat niciodata sa ating cu genunchii sau sa lovesc vreo oglinda, stiu pe unde am loc si astept daca nu pot sa ma strecor. Flasuri nu am dat niciodata, motorul il turez de regula doar atunci cand coloana e in mers si prevad vreun pericol. Am observat si eu cateodata reactii din astea de la soferi, dar de regula doar atunci cand nu e cazul. Ieri mi s-a intamplat de exemplu sa deschida unul geamul sa sa isi plieze oglinda desi era spatiu cam un metru si jumatate intre masini.

 

din punctul meu de vedere ....SAX'
coloane de masini filmate .....
monolog' neinteresant
deci clar nu mi as pierde timpul sa vad TRAFICUL DIN BUCUREST

Voi incerca sa imbunatatesc monologul sau sa il scot de tot daca nu poate fi imbunatatit, dar cu traficul n-am ce sa fac, asta e.

Link to post
Share on other sites

Daca iti place ce faci, nu ai nevoie de nimeni sa iti spuna ce e bine si ce nu (in afara de sfaturi tehnice).

si sunt convins ca urmatorul episod va fi mai bun...si tot asa.

Succes eu ma abonez :)

Link to post
Share on other sites

Pe mine ma enerveaza cei ce-si tureaza motorul ca sa ceara sa li se faca loc, ca niste tarani.

Si apoi, de acord cu ce s-a zis deja: boring.

Ca sa fii un motovlogger de succes, trebuie in primul rand sa stii sa vorbesti, sa spui povesti. Camera si motorul sunt cele mai neimportante lucruri, sunt doar niste accesorii.

Link to post
Share on other sites

@xsGhost nu tre' neaparat sa vorbesti ca sa creezi continut de calitate. cel mai bun exemplu este Royal Jordanian, nu plictiseste 500k de abonati, inca... iar camera si motoarele lui sunt, tocmai, cele mai importante unelte in creearea de continut ( altfel nu s-ar mai chema "motovlogging"). si nu mai zic ca este considerat de foarte multi prin commenturile lui, taticul filteringului. sunetul motoarelor lui este muzica, n-are cum sa nu-ti placa.

 

si da, datorita (din cauza - vedem in viitor) lui m-am apucat de scoala moto... urmeaza moto :)

Link to post
Share on other sites

Da, dar compilatiile lui cu momente din trafic nu sunt vloguri moto, sunt doar atat; compilatii. Acele momente sunt continutul. Pe cand continutul unui (moto)vlogger e facut de povestile lui. Si daca nu are nimic de zis sau nu stie cum....

Link to post
Share on other sites

Creatori de continut video. Evident nu toata lumea care are un gopro se numeste vlogger. To vlog inseamna a-ti documenta prin video gandurile,opiniile si interesele. Cum te gandesti tu ar insemna ca toti care au pus vreodata un filmulet pe net sa se numeasca vlogger. Si toti care au filmat vreodata (de pe) o motocicleta, moto vlogger :P

Link to post
Share on other sites

Daca iti place ce faci, nu ai nevoie de nimeni sa iti spuna ce e bine si ce nu (in afara de sfaturi tehnice).

si sunt convins ca urmatorul episod va fi mai bun...si tot asa.

Succes eu ma abonez :)

Multumesc :)

 

 

Creatori de continut video. Evident nu toata lumea care are un gopro se numeste vlogger. To vlog inseamna a-ti documenta prin video gandurile,opiniile si interesele. Cum te gandesti tu ar insemna ca toti care au pus vreodata un filmulet pe net sa se numeasca vlogger. Si toti care au filmat vreodata (de pe) o motocicleta, moto vlogger :P

Sunt de acord cu tine, ca sa se numeasca motovlogging trebuie sa discuti pe o anumita tema. Si eu il urmaresc pe Royal Jordanian si imi plac mult clipurile pe care le posteaza. Se poate numi si motovlogger intr-o anumita masura pentru ca mai posteaza si clipuri in care vorbeste din cand in cand, insa cele in care sunt secvente din trafic le pune intr-o serie care se numeste "Daily Observations".

Nu sunt insa de acord cand spui ca nu conteaza camera - mie calitatea video si audio mi se par la fel de importante ca si continutul.

Link to post
Share on other sites

M13 a fost daca nu primul, printre primii care au facut motovlogging, inainte de go-prouri si alte smartgadgeturi d-astea...el statea cu o sapuniera foto in camera si filma SD

 

Mordeth13 sau M13 cum a devenit dupa aia , l stiu de muuulta vreme, pana sa fie la moda movloggingul si mai mereu mi s-a parut interesant.

Link to post
Share on other sites

Nu sunt insa de acord cand spui ca nu conteaza camera - mie calitatea video si audio mi se par la fel de importante ca si continutul.

 

M13 e cel mai bun exemplu de "nu conteaza camera, ci doar continutul". E cel mai de succes motovlogger si la el calitatea video e cea mai naspa (din cate am vazut pana acuma).

Dar oricum, eu ziceam ca nu conteaza camera in sensul ca nu o camera si un motor fac un motovlogger, ci faptul ca ai ceva de spus, pe motor, in timp ce te filmezi. Ca motociclisti cu gopro pe casca sunt mii si mii, dar nu se numesc vloggeri.

Link to post
Share on other sites

:))

Poate te iau astia actor la Bollywood.

 

Filmarile astea ar trebui postate daca e ceva interesant, un ozn care aterizeaza pe cladirea guvernului, un accident, etc ... Sau daca ai ceva idei interesante sau inovative despre fluidizarea traficului, stil de condus, etc.

Din pacate filmarea ta este nevaloroasa... nimic interesant de vazut sau auzit... Mai bine iti cumperi o drona macar vedem si noi orasul de la nivelul porumbeilor

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Hai sa vedem daca s-a imbunatatit ceva intre timp:

  • mai scurt, sa nu fie plictisitor
  • mai putina vorbarie pana gasesc ceva cu adevarat interesant - incerc cum spunea silencer sa inregistrez o discutie de mai multe ori pana iese bine
  • secvente mai "interesante" din trafic
  • putin umor (sper)

Separat testez diverse setup-uri pentru o serie doar cu sunet ambiental, ceva gen Royal Jordanian dar momentan nu sunt multumit de calitatea sunetului.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...