Sari la conținut

Ce inseamna furca USD si etrier radial ?


TCosmin7
 Share

Postări Recomandate

Varianta scurta:
Furca USD ajuta la o directie mai precisa si are o rezistenta crescuta la deformare. - E mai performanta decat furca clasica
Franele prinse radial ajuta la eficientizarea fortei de franare, se elimina miscarea laterala al etrierului. - La fel, sistemul e mai performant decat unul clasic
P.S. La frane e bine ca si pompa sa fie radiala.

Editat de LexDee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In termeni mai simpli, furcile usd sunt mai rigide si mai usoare fata de cele conventionale. Sunt folosite mai mult la mobre replica sport mai noi de 20-25 de ani.

Ca si puncte forte:

1. Cuzineti mai lati

2. Suprafata de glisare mai mare

3. Centrul de greutate mai jos

4. Mai rigide la incovoiere

5. Mai usoare

 

Etrierii radiali sunt un moft parerea mea

Practic prinderea radiala a luat avant tot de la mobre sport. Ca franarea sa fie cat mai eficienta si fara sa dea forte de torsiune laterala in ax si fara sa impinga placutele inapoi in etrier (pad knoking), practic etrierul trebuie sa fie pe aceiasi linie cu discul. Se pare ca montarea radiala ajuta asta.

Insa avantajul adevarat al etrierelor radiale este faptul ca atunci cand folosesti in competitii discuri mai mari, poti sa adaugi distantieri cilindrici si sa ajustezi distanta etrierului fata de furca.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Centrul de greutate mai jos

 

La furca normală ai rezervorul de ulei și arcul jos, la nivelul roții. La USD toate sunt sus, deci centru de greutate este mai sus. Avantajul este altul: la USD ai o greutate nesuspendată (sau cum s-o traduce corect unsprung weight) mai mică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix asa se traduce! Ca sa fim 100% corecti ar fi masa nesuspendata.

Acum mai e un aspect: la auto amortizoarele usd contin mai mult fluid (datorita constructiei monotub) si astfel se incalzesc mai greu. La moto usd nu pare sa aiba cantitate mai mare de ulei, deci acest avantaj imi pare ca nu exista (n-am "operat" decat furci ne-usd si nici nu m-am documentat).

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

La furca normală ai rezervorul de ulei și arcul jos, la nivelul roții. La USD toate sunt sus, deci centru de greutate este mai sus. Avantajul este altul: la USD ai o greutate nesuspendată (sau cum s-o traduce corect unsprung weight) mai mică.

Daca servisezi furci, te rog sa probezi veridicitatea afirmatiei mele si sa postezi rezultatul ...daca doar crezi tu din diverse motive si deductii logice, atunci e altceva.

Desi telescopul usd “pare” mai greu in partea superioara, te asigur ca nu e.

Incerc sa pun niste poze.

Bafta.

» Post actualizat in 21 Oct 2016 17:28

Se vede lungimea totala 740 mm si facusem semn la 370 mm unde am pus markerul sub telescop...

post-25108-0-39428800-1477070635_thumb.jpg

post-25108-0-08519500-1477070661_thumb.jpg

post-25108-0-13701300-1477070772_thumb.jpg

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate m-am exprimat greșit/incomplet. Chiar dacă părțile componente sunt ușurate (mai ales slider-ul - îmi cer scuze pentru englezisme) la USD, majoritatea sunt plasate mai sus decât la furca normală.

Proporțional deci, partea inferioară a unei furci normale este mai grea în raport cu partea superioară decât la o furcă upside down. Ceea ce face ca greutatea totală să fie mai dispersată de-a lungul ansamblului iar centrul de greutate al acestuia să urce puțin.

Nu, nu servisez furci ^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am inteles... insa tot gresesti putin. Furca conventionala nu este neeaparat mai grea in partea inferioara! Daca are reglaje de rebound compresie si damping, atunci are centrul de greutate mai jos, insa cele statice sunt mai grele in partea superioara :)

Dar am inteles ce ai zis si da ...corect.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai mare avantaj al furcii USD este masa nesuspendata mai mica astfel incat roata sa urmareasca mai bine ondulatiile drumului, o mai buna stabilitate si control pe furca fata. Modul de montaj al etrierului radial te avantajeaza in masura in care trebuie sa modifici in timp foarte scurt (in timpul testelor/antrenamentelor pentru competitii) diametrul discului, altfel, pentru strada ... ?

Nervu' a argumentat problema bine spre deosebire de altii care se afla in treaba.

Editat de PoliBuc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai mare avantaj al furcii USD este masa nesuspendata mai mica astfel incat roata sa urmareasca mai bine ondulatiile drumului, o mai buna stabilitate si control pe furca fata. Modul de montaj al etrierului radial te avantajeaza in masura in care trebuie sa modifici in timp foarte scurt (in timpul testelor/antrenamentelor pentru competitii) diametrul discului, altfel, pentru strada ... ?

aceasta este cel mai bun raspuns :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...