Jump to content

opel corsa D 1.3 Diesel


Recommended Posts

Salut. Am si eu o intrebare, sau mai exact o rugaminte. Am nevoie de pareri pro sau contra despre Opel Corsa D, motor 1.3 Diesel, an fabricatie 2008-2001. Rog raspunsuri doar de la posesori (actuali sau fosti). Ma intereseaza fiabilitate motor, consum, defectiuni generale etc.

 

Va multumesc.

Link to post
Share on other sites

Fiat linea cu acelasi motor, luat de nou prin 2006, inca duce binisor motorul, nu a avut nici un fel de problema. Se misca bine, taxe ok. Chestia e ca de la altii (di pi net) am auzit chestii cam nasoale. Oricum, diesel luat SH, pe mine nu ma prea atinge la sentiment.

Edited by Banzay
Link to post
Share on other sites

Ca si fost posesor de Opel Corsa D 1.3 CDTI (timp de aproximativ 3 ani) iti pot spune ca este o masina buna, asta daca si nimeresti una ok luata de pe piata noastra. Intr-adevar este motorul de pe Fiat, dar nu cred ca are vreo importanta atata timp cat te porti frumos cu masina. Eu unul am avut la ea consum de criza. In oras sa zic aproximativ 5% (sare de 5 daca mergi ca nebunul) iar la drum intins batea spre 4% (daca ii gasesti punctul ei placut reusesti consum si sub 4%). Piese de schimb relativ ieftine. Revizia nu te ustura prea rau. O singura chestie 'nasoala' as putea spune este faptul ca filtrul de motorina (cel original pretins de ei UFI) este undeva la 250-280 de lei. Eu gasisem filtru de motorina identic facut de o firma din Polonia la 70 ron, iar la banii astia nu ma durea 'punga' sa il schimb la fiecare revizie. In rest, ce pot sa iti spun? mie mi-a placut masinuta asta. Sper sa ai si tu bafta sa prinzi una buna si cred ca nu te va dezamagi.

Link to post
Share on other sites

Linea este un Punto sedan și s-a fabricat din 2007 :wacko:

O fi, au trecut cel putin 8 ani de atunci. Eu tineam minte ca al nostru e din an par, ori 2006 ori 2008 deci inseamna ca era chiar 2008.

 

Puncte slabe la masina asta, tot din auzite: caseta de directie, EPS-ul si flansele de amortizoare. Ce am experimentat, bordul 'moare' cateodata si daca opresti motorul nu mai porneste (e ceva cu imobilizatorul), tot caracteristic modelului, insa se rezolva usor, se scoate bordul si se curata contactele cu spray. De 1 an juma nu au mai fost probleme. Tot de rahat la unele, se dezlipeste partea din textil de pe fetele de usa. Compresorul de A/C (rulmentul) mai cedeaza - nu stiu sigur daca si la diesel. Diesel-ul e mai complicat si daca ai ghinion si gasesti unul pregatit de vanzare... iti blestemi zilele - injectoare, pompa, supapa rampa, turbina. Parti bune: diagnoza OPCOM eu al luat-o cu vreo 80 de lei, e bine de avut. Piese de schimb relativ ieftine, eu am schimbat pt. linistea mea o gramada de piese, evacuare cap-coada.

Link to post
Share on other sites

Banzay: eu pe toate astea (si inca multe alte) le-am avut la una nou-nouta luata din reprezentanta, si undeva la vreo 150k km si dupa 4 ani, am vandut rabla ca nu mai aveam nervi de ea, cel putin 3,5k euro am tot platit in decursul acestei perioade scurte pe reparatie, fwutui!

gata, no more! :nono:

 

PS: singura explicatie logica, ar fi ca era primul model de luni dimineata sau ultimul de vineri dupamasa, si facut de stagiari est europeni :crack:

 

Link to post
Share on other sites

Banzay: eu pe toate astea (si inca multe alte) le-am avut la una nou-nouta luata din reprezentanta, si undeva la vreo 150k km si dupa 4 ani, am vandut rabla

Te cred, nu zic nu, asa am avut noi un camion Man luat de aici, o carca de bani, nou din reprezentanta, numai probleme si deabia prinde 300.000km. Au preferat sa traga pe dreapta ca sa il bage pe asta in productie, un Man 2002, adus din alemania pe la vreo 4-500.000k km care a mai fost frecat si pe aici inainte sa fie oprit. Ce bine mergea nemtoaica veche... si raia asta, numai probleme. Deci probabil tine si de noroc cand e vorba de fiare :D

Edited by Banzay
Link to post
Share on other sites

Iveco

Renault-uri (dube) am avut, te mai apropii de ele cu un leasing, 2.5 2007 (aici sunt sigur) un master, de a cedat anul trecut cu filet bulit ce tinea un injector. Au preferat sa il dea la rabla. Arata rau, a fost muncita serios si si-au batut toti joc de ea, insa mai mergea binisor cu un minim de intretinere. Insa Iveco-urile Daily la ce preturi aveau, parca nu prea par chiar budget (vorbim de anul 2014). Adica unele variante se apropiau de 27.000, iar la banii astia era un Transit dotat bine, bine, nici pe turism nu am avut vreodata optiunile alea :) (e drept ca nici nu prea sunt pasionat de masini). S-a preferat un Citroen model 2013, 2.3 131cp (sau cat avea, ala cu caluti mai multi), dotat mai slabut insa pe la vreo 19000.

Edited by Banzay
Link to post
Share on other sites

A avut un fost coleg de munca un Opel Corsa 1.3 diesel si se plangea ca i s-a rupt lantul de distributie pe Transalpina ( e o poveste amuzanta ), de atunci am mai auzit pe inca cineva tot cu aceeasi problema, dar nu stiu cati km aveau, dar probabil ca se schimba la un anumit numar de km si nu au avut grija...
Personal as prefera un Golf 4 sau 5 1.9 TDI, motivele sunt nenumarate la un simplu search pe google + fiabilitatea notorie a motoarelor 1.9 tdi si cutiilor de Golf. Mai e si Polo daca vrei sa fie neaparat in aceeasi categorie ca si Corsa.

Bafta.

Edited by Impartial
Link to post
Share on other sites

Din aceeași categorie eu am un vw polo 1.4 tdi. În oraș maxim 6,5 dar trebuie să nimerești o zi foarte aglomerată. Afară cam 4,5 drumuri tm-buc, Tm - Constanța cu cutie bagaje sus. Din punctul meu de vedere e peste corsa . Eu mai am si un Opel vectra din 2008 ca si polo si nu cred că o să mai cumpăr Opel vreodată. Vectra din 2008 e cam la nivelul pasatul din 2000 si cred ca aceeași chestie e si la polo vs polo. Mașinile au în jur de 120.000 km fara probleme semnificative in ideea în care schimburile au fost făcute la max.15.000 km.

Link to post
Share on other sites

Opel n-am avut, dar mi-am petrecut vreo 8 ani in dep. tehnic de la aia care fac motorul de 1.3. Motorul e OK, au fost exemplare la care s-a uzat prematur distributia, dar pana sa se rupa lantul in drum crede-ma ca rashneste de numai un surd obtuz nu sesizeaza! Consum rezonabil, se misca decent, face insa greu caldura iarna. Spre deosebire de Fiat pe Opel are volant cu masa dubla care costa o carca de bani. A, si nu cumva sa fie echipat cu dpf ca e jale mare!

Link to post
Share on other sites

Salut,

Daca esti interesat de ceva mai mare am o Skoda Octavia 1.9 TDI din 2009, pe la 4800 Euro, negociabil.

Motorul super ca putere si consum.

Masina personala, avuta de noua.

Pentru mai multe detalii in P.M.

Link to post
Share on other sites

(daca ii gasesti punctul ei placut reusesti consum si sub 4%).

Doar ca ajungi a 2a zi :laugh:

 

Am avut corsa D luata in 2009, dar cu motor 1.2 benzina, in 2 usi. Am facut un test drive cu 1.3-ul asta si mi-a parut suuuper lenes. Acceleram si asteptam sa se intample ceva... Nu ca benzinarul ar fi fost racheta, dar mai puteai face o depasire cu el la 100 la ora daca il duceai peste sweet spot-ul lui de turatii. In 4 ani cat l-am avut am facut vreo 40mii km.

Nu pot sa spun ca e cea mai proasta masina, dar nici fiabila nu este. Piesele, mai ales daca nu le ei prin reprezentanta, sunt decente ca preturi. Din ce tin minte, mie mi-au cazut cam asa: geamul sofer (a trebuit sa inocuiesctoata macaraua), electromotorul, cutia cu sigurante si toata placa cu electronice care este in si sub ea (s-a infiltrat apa in cutie si s-a prajit...), centura pasager (prinderea), niste beculete prin bord, turometrul.. si cred ca mai gasesc vreo 2 daca stau sa imi aduc aminte :)

Plus consumabile (incl articulatii si ambreiaj).

 

Dar cum ziceam, in rest, e o masina dragutica la modul general, ok de oras sau drumuri in afara in limitele ei de confort/incarcare etc.

Link to post
Share on other sites

Doar ca ajungi a 2a zi :laugh:

Am facut un test drive cu 1.3-ul asta si mi-a parut suuuper lenes.

 

Nu stiu ce sa zic, dar eu as miza oricand pe un 1.3 decat 1.2. Nu am avut deloc senzatia ca ma va lasa intr-o depasire. Am mers si cu 1.2 benzina, chiar coupe cum ai avut tu, si aia chiar era lenesa. Nu stiu de unde scotea banda respectiva in turatie pe care te poti baza caci eu am simtit clar ca e ca un melc. Dar in fine, mai sunt si alti factori la mijloc. Eu raman la afirmatia mea anterioara; daca gasesti una bunicica si intr-o stare decenta se merita. Daca mai gaseste si varianta de 90 de cai e si mai bine. Acum...noi doar ne dam cu parerea si cam atat.

 

Bafta omului in alegere!

Link to post
Share on other sites

1.2 e maxim pt. un cuplu de tineri sau batrani. Sau masina de oras. Merge ok, tine 120-130 lejer pe autostrada, eu scot cam 5.5 la stilul meu de mers (afara din oras cu fiat 500 si albea scoteam cam 6.5 si se miscau mult mai prost, plus ca ambele parca aveau cutiile f prost etajate), dar nu prea dorm pe strada. Sta slab la reprize ca doar e motor mic si trebuie turat. Lenesa e mult spus, am mers si cu octavia 1.2, logan 1.2, fiat 1.2. Si chiar daca e cea mai slaba pe hartie, mi se pare ca se misca cel mai bine dintre astea. Totusi e un motor finut, cand ma sui de pe diesel, am impresia ca e 'mort' motorul, imi vine sa ii dau cate o cheie de verificare.

Edited by Banzay
Link to post
Share on other sites

Un gunoi sinistru ca orice opel..plastice ieftine,motor sub orice critica.da' la 4500 nu vrei totusi O MASINA?

Link to post
Share on other sites

Daca ratiunea pentru Diesel este economia, un motor pe benzina cu conversie GPL este si mai economic, o instalatie GPL secventiala costa cam 650 Euro, se amortizeaza cam in 20.000 km, motorul merge mai frumos, uleiul arata cu mult mai bine atunci cand faci schimbul. Piesele de schimb pentru Opel Corsa sunt mici, este o masina fiabila cu costuri mici la intretinere.

Edited by Eek!
Link to post
Share on other sites

Asta cu cuplu e relativa asa. E "feeling-ul" ala pe care ti-l da, dar in realitate este mai putin performant (la valori asemanatoare in materie de CP). Plus ca la un motor 1.3 senzatia aia de cuplu este... nah, nu prea este :D

De ex 0-100 kmph 1.2 benzina vs 1.3 diesel, cel din urma scoate cu 1 secunda si ceva mai mult (bine, valori hilare la ambele, in jur de 14+ sec).

La fel economia, destul de relativa. Depinde cati km faci. Daca faci ca mine 10k/an cu masina, cred ca scoti mai multi bani din buzunar per total daca iei in calcul revizii sau eventuale piese.

 

Iar legat de fiabilitate la acest model - personal mi-am luat corsa aia pt ca aveam nevoie de o masina mica de oras, in care sa pot baga totusi o naveta de bere in spate, iar asta era singura care imi placea cum arata (versiunea coupe). A fost relativ ieftina ca intretinere, dar nu mi-as mai lua-o a 2a oara. Mai repede as lua o Fabia, un Golf ceva.

Link to post
Share on other sites

Un gunoi sinistru ca orice opel..plastice ieftine,motor sub orice critica.da' la 4500 nu vrei totusi O MASINA?

Da' cine a zis ma de 4500? Duduia aia cu skoda. Decat skoda (tour sau 2/2facelift) 1.6 mai bine un opel. Si sa nu ma luati cu diesel 1.9 ALH...

 

Daca ratiunea pentru Diesel este economia, un motor pe benzina cu conversie GPL este si mai economic, o instalatie GPL secventiala costa cam 650 Euro, se amortizeaza cam in 20.000 km, motorul merge mai frumos, uleiul arata cu mult mai bine atunci cand faci schimbul. Piesele de schimb pentru Opel Corsa sunt mici, este o masina fiabila cu costuri mici la intretinere.

"Hua, GPL pe masina, saracilor, pentru ce-ti iei masina, sa pui GPL pe ea? Bomba, pocnesti in aer, omori motorul, arzi supapele, cade relantiul in baie, nu se unge rulmentul de la evacuare!" Asta e mentalitatea majoritatii fata de GPL. Eu am avut 2 pe GPL si daca as mai sta pe aici mult, as fi pus si pe a maica-mii: rezervor toroidat, instalatie secventiala.

 

 

Mai repede as lua o Fabia, un Golf ceva.

Sunt mult peste Corsa, cam la orice capitol. Mai putin motor. Mie nu mi-au placut motoarele pana la 1.4. Iar mai >1.4 deja intri in alta clasa. Si contrar asteptarilor, corsa de e in batatura (2001) sta muuult mai bine la tabla ca si concurenta. Pai kangoo, fabia, clio, golf, fiesta si ce mai cautasem atunci, la ani asemanatori, aratau ceva mai rau. Sau sa conteze piata pentru care e facuta atat de mult? (desi multe pe care le-am vazut erau aduse italia/germania) Scarba e adusa din italia...
Edited by Banzay
Link to post
Share on other sites

Daca ratiunea pentru Diesel este economia, un motor pe benzina cu conversie GPL este si mai economic, o instalatie GPL secventiala costa cam 650 Euro, se amortizeaza cam in 20.000 km, motorul merge mai frumos, uleiul arata cu mult mai bine atunci cand faci schimbul. Piesele de schimb pentru Opel Corsa sunt mici, este o masina fiabila cu costuri mici la intretinere.

 

poti sa dai si detaliile din spatele calcului de amortizare a investitiei?

Link to post
Share on other sites

Simpla matematica. Opel Corsa, consum 6.5 la 100 km, 5 lei benzina, 32.5 lei la suta km , GPL 8 , 2.2 lei , 17.6 lei, diferenta de 14.9 lei la 100 km., 149 lei la 1000 km, 1490 lei la 10000 km, 2980 lei la 20000 km, costul instalatiei s-a amortizat. Dar nu spune prietenilor, asta inseamna ca esti sarac si rupt in poponeata, gazul are ardere "uscata" si nu unge cilindrul si supapele, trebuie sa-i bagi ulei special de GPL, sa o segmentezi si sa schimbi garnitura de chiuloasa la 6 luni, umblii cu bomba sub fund, gazul este prost si masina de-abia se misca.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...