Jump to content

opel corsa D 1.3 Diesel


Recommended Posts

Bai, dar NIMENI nu socoteste ca pornirea + incalzirea se fac, in cazul gpl, pe benzina, ca instalatia aia trebuie si ea intretinuta, schimbate filtre etc.! Ca la diesel, il cumpara ca merg cu el ieftin si n-au bani sa-l intretina...

Link to post
Share on other sites

Bai, dar NIMENI nu socoteste ca pornirea + incalzirea se fac, in cazul gpl, pe benzina,

Pai... sunt setari. La cele clasice o porneai pe benzil, o lasai putin si >2500rpm o treceai pe GPL. La astea noi, functie de temperatura, care e ajustabila. Ai mei colegi au trecut-o la 15 grade parca. Mere de ceva timp.

 

ca instalatia aia trebuie si ea intretinuta, schimbate filtre etc.! Ca la diesel, il cumpara ca merg cu el ieftin si n-au bani sa-l intretina...

Nu mai schimbi un filtru un benzil si schimbi unul de gaz(sau 2), km si bani tot cam pe acolo.

Link to post
Share on other sites

Instalatiile gpl comuta de regula la 40℃. Poti sa setezi altceva cu riscul de a defecta mai repede plamanul, de a functiona prost, a da erori etc. 15℃ deja mi se pare o zgarcenie romaneasca, iar scumpul mai mult pagubeste nu e doar o zicala. Eu consumam, la mers in oras cu masina pe gpl, 1-2l benzina/100km. Pe care matematicienii cu calculul anterior nu-i pun la socoteala. Filtru de benzina nu au toate masinile, unele au o soseta din sita la sorb, iar la Opel e 15 lei un filtru, cu tot cu clemele din plastic si vreo 0.2h manopera de inlocuire. Cat e revizia la instalatia gpl? Chiar nu stiu. In schimb stiu ca multi au tot felul de probleme, check engine aprins, gazarii dau vina pe alte defecte mai mult sau mai putin reale, nervi, timp si bani consumati. Unii intr-adevar uita de instalatia aia. Noi am facut la un moment dat un studiu, 5 instalatii diferite montate pe masini noi identice. Din 5 una a fost flawless, dar alta a fost aleasa pt a echipa niste flote. Nu o sa povestesc cum a mers treaba cand masinile au intrat in exploatare, ar fi foileton.

Ce am vrut sa spun e ca nu e atat de simplu calculul si ca mai sunt alte aspecte (interdictia de a parca in subteran de exemplu).

Link to post
Share on other sites

Eu povesteam din experienta mea, nu am zis ca trebuie facuta smecheria asta cu 15 grade C :) Totusi merge, e o masina fara pretentii, care si-a depasit de mult speranta de viata si inca ne surprinde. Daca totusi mergi calm si nu la <5 grade, cre ca merge si declansarea 30 de grade lejer. Check engine am mai avut, stiu de asta, insa f rar si disparea, nici acum nu stiu daca era de acolo sau nu dupa ce am cumparat interfata de diagnoza, nu a mai aparut si intre timp cred ca mai scosesera astia bornele/terminat bateria, ca nici nu am gasit eroarea. Revizia: era undeva la 50 de ron, cu tot cu manopera la snapanii din C-ta, filtre gasisem odata la 15 lei. La un reglaj dupa iesire din garantie, mie imi luase...15 lei sau i-am dat eu 20 ca eram multumit. Asta si un releu schimbat, masina echipata din 2012 cu GPL. Mai aveam si un logan 1.4, care merge tot din 2012 si are ceva km in spate. Fiind masina de serviciu, insa folosita f mult si in timpul liber de persoana respectiva i s-a refuzat platirea serviceului la GPL, iar cand nu mai merge -> remat. Asa ca nici ala nu si-a batut capul cu ea. Nu e GPL-ul asta o sperietoare, insa vad ca pentru unii e ciuma. Chiar cand discutam noi acu ceva zile, reportaj la ProTv: "pasagerii unei masini au ars de vii, masina avea GPL" :)


Ce am vrut sa spun e ca nu e atat de simplu calculul si ca mai sunt alte aspecte (interdictia de a parca in subteran de exemplu).

Cat timp mecanicii din Ro sunt 99% niste panarame si 99% din proprietari niste ignoranti, da, sunt si alte aspecte :) Asa am avut si eu prieteni care isi bateau joc de masinile cu GPL, inclusiv alea vechi de porneau pe GPL si mergeau numai pe GPL, normal ca mai ceda una-alta. Altul a scos un plaman ciuruit pur si simplu, plin de mazga, l-a inlocuit si asta a fost. Per total, daca fac 25k km/an si motorul e 1.6 sau mai mare, eu zic ca merita investitia intr-un GPL.

Edited by Banzay
Link to post
Share on other sites

La Corsa am injectie monopunct, deci instalatie GPL clasica cu ceva senzori legati la lambda, TPS si turometru. Pot porni direct pe GPL, instalatia nu comuta in functie de temperatura ci la 2000 rpm. In cazul in care trec imediat pe GPL si apoi opresc motorul sau merg doar 1 km si lichidul de racire nu apuca sa incalzeasca vaporizatorul, la urmatoarea pornire masina va fi inecata. Din cate imi dau seama am consumat cam 20 l de benzina anul acesta cu pornirile, fara sa ma grabesc sa comut pe GPL.

Ar fi o posibilitate ca bulgarii sa fie cam prosti, din moment ce au alimentare GPL direct la pompa si in general au cate 2 pompe de GPL la benzinarie, au foarte multe masini alimentate cu GPL. Cealalta posibilitate e ca romanii sa fie cam prosti si sa mai si semnalizeze asta. Preferinta mea e sa fiu de o prostie bulgareasca, sa platesc 97 BGN pe vigneta si sa ma bucur de "avtogas" la 0.76 BGN si calatorii la plaja la Varna mai ieftine decat la strand :D :) .

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...