Jump to content

Recommended Posts

Salut.

 

Dupa cum se poate vedea in semnatura, imi vand motocicleta actuala si vreau sa trec la o motocicleta cu care sa pot face drumuri lungi, si cu care sa nu imi fie frica / greu sa ies de pe asfalt - drumuri forestiere, de pamant, etc.

 

Pentru drumurile lungi probabil voi avea pasager.

 

Din cautarile mele, am ajuns la a alege intre un BMW 1100 GS (97-99) sau un Suzuki V-Strom 650 ('05 - '07). (Ma mai uitam si dupa 850 GS dar parca as prefera 1100 GS)

 

Ce ma atrage la BMW:

 

+ cuplu si putere mai bune

+ roti cu spite

+ suspensie mai buna

+ abs

 

Ce ma ingrijoreaza la BMW:

 

- fiabilitate si costuri de mentenanta (avand in vedere ca are 20 de ani) - intentionez sa incep sa fac excursii in afara tarii si nu prea as vrea sa ma vad pe marginea drumului intr-o tara unde m-ar costa reparatiile cat nu face motorul.

 

Ce ma atrage la V-Strom:

 

+ acelasi motor ca pe motocicleta actuala (SV 650) - cuplu rezonabil

+ mult mai nou (10 ani! )

 

Ce nu imi place la V-Strom:

 

- comparat cu BMW-ul pare mai timid in afara asfaltului

- cu pasager si bagaje, probabil o sa ma rog de el in depasiri

- varianta cu abs e cam peste buget

 

 

Bugetul meu e undeva la 3k (mai poate creste dupa caz), si ambele modele sunt pe-acolo.

Daca as putea avea incredere in 1100 GS, probabil ca el ar fi alesul.

 

Ati putea sa imi spuneti ceva despre modelul asta si fiabilitatea lui? Costuri de mentenanta?

Eventual sa confirmati sau infirmati plusurile si minusurile enuntate.

 

Multumesc.

 

(astea sunt motocicletele de referinta pentru mine: BMW R 1100 GS si Suzuki V-Strom)

Edited by bursyllac
Link to post
Share on other sites
  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut. Nu cred ca varsta are asa mare importanta in alegerea motorului. Daca este un motor de 20 de ani, si doar 10.000km parcursi cu el? Ce faci? Nu pui mana pe el?

Parerea mea este ca alegerea unui motor pe anumite criterii este un moft dus la extrem. Eu spre exemplu cu mobra mea TA600, am facut kilometri pe paine. Este o mobra din '97, are acum 100.000km, si inca ma va mai duce prin multe locuri. A vazut Serbia, Albania, Macedonia, Bosnia, Croatia, Muntenegru,Grecia, Thassos, Slovacia, Polonia, Cehia, Ungaria, Romania toata, si mai urmeaza multe altele, tot cu ea. In tot acest timp am mers cu pasager si cu bagaj. Normal ca nu compar cu o mpbra de 1000cc, sau mai mare. Dar pe cand unii cu mobre de 1000cc, cu fite si talente, au reusit sa faca doar 500km/an, eu fac10-12.000km/an, fara mers in oras deloc, doar touring.

Touring poti face cu orice motor prevazut pentru asa ceva, restul ie can-can.

Link to post
Share on other sites

Daca este un motor de 20 de ani, si doar 10.000km parcursi cu el? Ce faci? Nu pui mana pe el?

 

Daca e sa fiu sincer - nu. La o medie de 500 km/an inseamna ca toate furtunele si toate chestiile cauciucate sunt deja coapte si asta inseamna ca o sa ma coste pe mine mai mult cand incep sa cedeze. Prefer ceva mai multi km, dar sa o stiu ingrijita.

 

Si legat de topic - eu as alege V-storm-ul.

Link to post
Share on other sites

V-strom (din mica experienta) Intretinere usoara, f multe modele, deci piese din belsug, fara pretentii

Consum de 4-4.5 singur si 5-5.5 cu pasager.

Al meu era din 2007 si tragea f bine atat cu pasager cat si fara.

Eu caut tot v-strom dar cu abs.

Despre bmw nu stiu nimic.

Link to post
Share on other sites
  • Admin

La BMW sunt sensibile unitatile ABS si senzorii Hall. Pe ultimii ii reface Dan Cata si nu mai au moarte, cu ABS-ul poti avea sau nu probleme, o unitate SH este in jur de 250/300 euro.

Link to post
Share on other sites

dar tie care iti place? ca daca-ti iei vstrom dar iti place GS-ul o sa injuri de mama focului cand o sa ti se strice ceva la mobra mai noua.

e extrem de important sa mergi cu ambele, GS-ul nu se misca deloc la fel ca V-Strom si asta s-ar putea sa conteze mai mult decat fiabilitatea si costurile de intretinere.

Link to post
Share on other sites

Alegerea ar trebui s-o faci în primul rând în funție de regimul de utilizare: pe unde ai de gând să mergi mai mult? Prin oraș sau ture scurte (câteva sut de km)? Sau ture lungi (peste 500km) cu pasager și bagaje?

 

V-Strom-ul este mai versatil și mai nou, dar este cam leșinat: motorul este la fel ca pe SV doar că mai limitat, iar motocicleta este mai grea. Dacă o mai încarci și cu pasager + bagaje, s-a cam dus orice formă de fun.
GS-ul o fi el mai pregătit de macadam și forestier, dar este mare și greu. Dacă nu ești un tip solid (nu știu ce dimensiuni spațiale ai), nu-ți va fi ușor să-l urnești la viteză mică pe nicăieri - fie că e vorba de oraș sau de noroaie.

 

Pe lângă ce s-a spus mai sus, întreținerea va fi mai scumpă la BMW din cauza specificităților soluțiilor tehnice (suspensie, cardan, ambreiaj...). Motorul în sine nu are moarte.

Succes.

Edited by PzKpfW
Link to post
Share on other sites

nu mai dati cu pietre in greutatea mobrei pana nu ati mers cu una. boxerul ala are centrul de greutate ceva mai jos si oricum nu e atat de grea. eu am inceput pe un bandit de 230 de kile, acum am un R100RT de 230 de kile iar zilele trecute am impins un vstrom pe loc si mi s-a parut muuuuult mai dificil de manevrat.

nu as zice ca intretinerea o sa fie mai scumpa la bmw, doar reparatiile si schimburile de piese vor fi mai scumpe.

aruncati un ochi la cat costa piesele pe ambele parti.

Link to post
Share on other sites

Cu un V-Strom am mers doar intr-o parcare, si nu as putea zice ca a fost suficient de relevant. Am in schimb vreo 23k km pe 2 SV-uri si ma bazez ca macar raspunsul motorului sa fie similar (ciclistica mi s-a parut ciudata - mai corect spus, necunoscuta, in parcare).

Cu BMW nu am mers niciodata.

 

Pe hartie, ma atrage mai mult BMW-ul (cuplu mai bun, suspensii si frane mult mai bune, abs, roti cu spite)

Acuma, nici V-Stromul nu e de lepadat (consum mai bun, mai nou, mai multe pe la noi). Cum zice si PzKpfW, cel mai mult nu imi convine la V-Strom e ca e cam limitat.


Nu ma deranjeaza vechimea, in sine. Ce ma tem, e sa nu iau un motor care sa stea mai mult decat sa mearga. Sau sa mearga cu costuri pe care sa nu le pot sustine. Anul asta am facut vreo 10k si intentionez sa merg mai mult.

Din cei 10k pe care i-am facut:

 

- 50 % au fost in ture lungi (intre 500 si 2500 km) - intentionez sa cresc procentul asta, si important - pot face asta doar daca pot lua pasager. SV-ul nu permite asta

- 30 % in oras (munca)

- restul in ture scurte.

Ce am simtit ca mi-a lipsit:

- posibilitatea de a lua pasager (care imi limiteaza numarul de zile si km in care pot fi plecat fara :D )

- posibilitatea de a face drumuri ca Pestera - Magura - Zarnesti (facut cu SV-ul, dar cu emotii ca era noroi), partea neasfaltata a TransApuseniului, poate Doftana - Sacele.

Probabil noul motor il voi folosi in continuare vara pentru mers la munca.

Probabil ar mai fi un aspect care ar trebui mentionat: sunt oarecum anti-talent in ceea ce priveste mecanica. Asta inseamna ca mai toate operatiunile o sa trebuiasca sa le platesc. La modul practic, as prefera un model care sa mearga, decat unul de care sa imi placa foarte mult, dar sa nu il pot folosi.


» Post actualizat in 14 Nov 2016 11:53
Legat de greutate si inaltime: am 1,75 si vreo 90 de kile. Dar de cand l-am vazut pe Richard Hammond calarind Africa Twin, ma gandesc ca la un moment dat o sa reusesc sa ma invat cu una care sa aiba saua pana in 840 mm.

Pe VStrom, e adevarat, e mai usor. Pozitia mi-e ok si ajung rezonabil jos
Link to post
Share on other sites

Daca nu le ai si nici nu vrei sa le ai cu mecanica sau mecanicii, mergi pe V-Strom, o motocicleta de 10 ani e intodeauna preferabila uneia de 20.

La 20 de ani femeia e buna de iubit si mobra de surubarit.

Edited by marcone
Link to post
Share on other sites

nu mai dati cu pietre in greutatea mobrei pana nu ati mers cu una. boxerul ala are centrul de greutate ceva mai jos si oricum nu e atat de grea. eu am inceput pe un bandit de 230 de kile, acum am un R100RT de 230 de kile iar zilele trecute am impins un vstrom pe loc si mi s-a parut muuuuult mai dificil de manevrat.

nu as zice ca intretinerea o sa fie mai scumpa la bmw, doar reparatiile si schimburile de piese vor fi mai scumpe.

aruncati un ochi la cat costa piesele pe ambele parti.

 

Am mers pe GS - este o motocicletă grea :) Faptul că are centrul de greutate jos o face agilă și manevrabilă în mers. Dar pe loc și la manevre este o motocicletă grea. Mai ales în comparație cu V-Strom de 650.

 

Întreținerea este scumpă la BMW - și nu este vorba doar de piese. O spun ca actual posesor de BMW (chiar dacă nu este boxer) și fost posesor de Ducati :)

Link to post
Share on other sites

Vezi ca GS-ul tau rosu de pe olx nu pare sa aiba foarte mult ABS, poate asa numa' un pic pe fund :D .

 

Eu am avut si R1100GS, cu DL650 am facut un drum de 300km. Cu Gs-ul m-am fat vro' 50k km, poate mai bine.

Mi-a placut cum tragea DL-ul, ii un motor cinstit, te duce dintr-un loc in altul. Dar parca nu iti da nici o emotie asa, ii ca si cu un Logan :)

 

GS-ul in schimb... imi place mult mai mult. Imi placea raportul de transmisie la grup, cum depaseam cu el fara nici o emotie, in curbe, etc. Si cand l-am vandut imi era inca o drag sa ma dau cu el. Intra cumva acolo la suflet, avea locul lui.

Tin minte si acum, in ziua in care l-am vandut, mi-au dat lacrimile. Cu motorul ala m-am dat 2 ani de zile incontinuu, mai putin 7 zile cat am asteptat un cablu de acceleratie sa vina de la reprezentanta. Iarna, vara, eram ZILNIC pe el, nu aveam masina la vremea aia. Joi dimineata am vandut GS-ul, joi seara am cumparat R1100RT care il am si acuma, 7 ani mai tarziu, motor care mi-e cel putin la fel de drag ca si in ziua in care l-am luat.

 

Acuma... cum vad eu alegerea ta: un DL care la 3k eur ar trebui sa fie bibelou, sau un R1100GS care la 3k eur ma astept sa aiba: cutii, ABS functional, sa fie TOT functional la el, sa arate decent, adica sa nu fi fost tinut in soare/ploaie/zapada.

Fara sa stau pe ganduri, as lua GS-ul, daca alegi mobra cu sufletul. Daca e strict financiara alegerea, poate ca e mai bine sa iei ceva drujba pe lant :)


» Post actualizat in 14 Nov 2016 13:07

Ulterior o sa vrei sa iti iei fel de fel de accesorii la motor. Aici problema sta cam asa:

 

DL 650:

 

- priza bricheta 12V

- kit de lant cu 1 dinte mai mic pe fata, 1 dinte lipsa pe spate

- priza bricheta 5V USB

- anunt pe olx cum ca schimbi cu un R1100GS

 

BMW:

 

- catalog Touratech - zeci de pagini pe modelul tau

- catalog Wunderlich - zeci de pagini pe modelul tau

- multi altii care fac fel de fel de chestii aftermarket, care iti modifica curbe de cuplu la putere prin alte pinioane la distributie, alte intake-uri la airbox, alte regulatoare de presiune la benzina, etc. etc.

- multe site-uri cu chestii aftermarket, poate nu la fel de cunoscuti ca si TT sau Wunderlich.

 

Ce o sa le raspunzi prietenilor care o sa te intrebe legat de DL650 daca ala e motor sau breloc?

Link to post
Share on other sites

Ce o sa le raspunzi prietenilor care o sa te intrebe legat de DL650 daca ala e motor sau breloc?

 

Daca nici V-stromu' nu e vaca...

Link to post
Share on other sites

Iti povestesc in calitate de utilizator de BMW R1200RT si Honda Transalp. Oarecum pe aproape cu cele 2 modele avute de tine in vedere. Amandoua alergate si cu pasager.

Evident ca nu poti intra pe aratura cu RT-ul dar iti pot spune punctul de vedere al pasagerului: foarte confortabil, poti face Km multi in 2 :).

Dar totusi mare atentie cand esti cu pasager pe noroi (parere personala).

Daca insa doresti ture lungi pe sosea, prin Europa, trebuie sa tii seama ca protectia la intemperii pe un GS este mica fata de RT. Acest lucru te poate avantaja sau nu. Vara cand sunt +40 grade C afara te topesti pe RT, pe Transalp este o adevarata desfatare sa te fluture vantul. Insa cand te apuca ploaia pe drum iti dai seama ce inseamna sa ai carene corespunzatoare.

Transalp-ul a fost o surpiza mare pentru mine. Se comporta foarte bine pe drum si pe linga, cu conditia sa ai gume corespunzatoare. Are putere si cuplu suficient, chiar si cu 2 oameni calare. Drept urmare nu vad de ce SV-ul nu ar avea acelasi comportament.

Confortul pasagerului pe Transalp nu este mult mai rau decat pe BMW. Suspensia de pe BMW isi spune insa cuvantul.

Roata cu spite de la BMW 1100GS are avantaje la mersul pe linga asfalt dar la o pana ar fi indicat sa ai o camera de rezerva la tine.

Personal cand plec cu Transalp-ul am mereu 2 camere (fata+spate). La rotile din aliaj avand tubeless nu mai ai aceasta problema.

E o vorba care spune ca ''Orice cal ajunge gloaba''. Daca te incumeti la drumuri lungi prin Europa ar fi bine sa ai ceva mai nou, poate mai tanara de 10 ani.

Cand am fost anul trecut in Norvegia cu BMW incepuse sa tuseasca TPS-ul noroc ca i-a trecut si a avut bunul simt sa se strice in RO :).

 

Legat de service: la BMW sunt 2 probleme - una legata de costuri si si alta de cine sa il faca cum trebuie si sa nu dureaza un sezon. :)

Nu stiu care este situatia la Suzuki, Honda sau alte marci.

 

Asa cum ti s-a mai spus BMW-ul a avut ceva probleme cu sistemul ABS-ul. Nu cunosc problemele de la 1100GS. Stiu ca au existat la 1150RT si 1200RT. Fa o sapatura pe forumuri.

 

Parerea mea este ca ar trebui sa iti iei un model cu ABS, mai ales daca vei merge cu pasager.

 

In rest depinde de:

- cum te simti tu pe un motor sau altul in functie de gabaritul tau

- care este bugetul disponibil

 

PS: ai spus ''- cu pasager si bagaje, probabil o sa ma rog de el in depasiri''. Este o abordare gresita a problemei. Depasirile se executa in raport cu capabilitatea motocicletei. Normal ca orice motocicleta cu pasager si bagaje va fi mai lenta decat una fara. Din acest motiv cand iei pasager si bagaje vei parcurge primii Km cu grija sa vezi exact cum se comporta motocicleta si sa iti adaptezi stilul de conducere in consecinta.

Motocicleta cu 2 pasageri si bagaje are in jur de 400-420 Kg. Chiar si SV-ul care are 66 CP inseamna cam 0,16 CP/Kg . Asta echivaleaza cu o masina medie de circa 200 CP. Nu ti se pare suficient?

E drept ca spre deosebire de masina unde un pasager in plus si bagaje inseamna poate un surplus de greutate de 10-15% din totalul masina+sofer, la moto pasagerul si bagajele pot fi cam 35-40% surplus de greutate ceea ce modifica esential comportamentul motocicletei.

Link to post
Share on other sites

hai sa dau si eu cu parerea.

 

orice alegi faci o lagere buna. totul depinde ce iti place tie. Incearca-l pe amndoua si alege ce iti place tie!!!

 

legat de intretinere BMW mai ales generatia 1100 nu este scumpa deloc! Ulei 20w50 mineral( 4L),ulei in grup si cutie 80w90 mineral api GL5. astea toate fac 130 lei in total. La care mai vine filtru de ulei 40 lei, filtru aer 50 lei, 2 bujii fie 100 lei, filtru de benzina 80 lei.Ultimele 2 se schimba la 20.000 sau 40.000 km. Service-ul la 10.000 km. ce se mai adauga la fiecare 10.000 km reglat tachetii si sincronizat injectia si anual schimb de lichid de frana mai ales la modelele cu ABS. cam asta inseamna service ne lunad in calcul placute, gume,etc.

 

intr-adevar are si cateva puncte slabe pe care daca rezolvi nu au moarte( senzorul Hall, pompa de bezina, rulment grup).

Link to post
Share on other sites

Iti povestesc in calitate de utilizator de BMW R1200RT si Honda Transalp. Oarecum pe aproape cu cele 2 modele avute de tine in vedere. Amandoua alergate si cu pasager.

Evident ca nu poti intra pe aratura cu RT-ul dar iti pot spune punctul de vedere al pasagerului: foarte confortabil, poti face Km multi in 2 :).

Dar totusi mare atentie cand esti cu pasager pe noroi (parere personala).

Daca insa doresti ture lungi pe sosea, prin Europa, trebuie sa tii seama ca protectia la intemperii pe un GS este mica fata de RT. Acest lucru te poate avantaja sau nu. Vara cand sunt +40 grade C afara te topesti pe RT, pe Transalp este o adevarata desfatare sa te fluture vantul. Insa cand te apuca ploaia pe drum iti dai seama ce inseamna sa ai carene corespunzatoare.

Transalp-ul a fost o surpiza mare pentru mine. Se comporta foarte bine pe drum si pe linga, cu conditia sa ai gume corespunzatoare. Are putere si cuplu suficient, chiar si cu 2 oameni calare. Drept urmare nu vad de ce SV-ul nu ar avea acelasi comportament.

Confortul pasagerului pe Transalp nu este mult mai rau decat pe BMW. Suspensia de pe BMW isi spune insa cuvantul.

Roata cu spite de la BMW 1100GS are avantaje la mersul pe linga asfalt dar la o pana ar fi indicat sa ai o camera de rezerva la tine.

Personal cand plec cu Transalp-ul am mereu 2 camere (fata+spate). La rotile din aliaj avand tubeless nu mai ai aceasta problema.

E o vorba care spune ca ''Orice cal ajunge gloaba''. Daca te incumeti la drumuri lungi prin Europa ar fi bine sa ai ceva mai nou, poate mai tanara de 10 ani.

Cand am fost anul trecut in Norvegia cu BMW incepuse sa tuseasca TPS-ul noroc ca i-a trecut si a avut bunul simt sa se strice in RO :).

 

Legat de service: la BMW sunt 2 probleme - una legata de costuri si si alta de cine sa il faca cum trebuie si sa nu dureaza un sezon. :)

Nu stiu care este situatia la Suzuki, Honda sau alte marci.

 

Asa cum ti s-a mai spus BMW-ul a avut ceva probleme cu sistemul ABS-ul. Nu cunosc problemele de la 1100GS. Stiu ca au existat la 1150RT si 1200RT. Fa o sapatura pe forumuri.

 

Parerea mea este ca ar trebui sa iti iei un model cu ABS, mai ales daca vei merge cu pasager.

 

In rest depinde de:

- cum te simti tu pe un motor sau altul in functie de gabaritul tau

- care este bugetul disponibil

 

PS: ai spus ''- cu pasager si bagaje, probabil o sa ma rog de el in depasiri''. Este o abordare gresita a problemei. Depasirile se executa in raport cu capabilitatea motocicletei. Normal ca orice motocicleta cu pasager si bagaje va fi mai lenta decat una fara. Din acest motiv cand iei pasager si bagaje vei parcurge primii Km cu grija sa vezi exact cum se comporta motocicleta si sa iti adaptezi stilul de conducere in consecinta.

Motocicleta cu 2 pasageri si bagaje are in jur de 400-420 Kg. Chiar si SV-ul care are 66 CP inseamna cam 0,16 CP/Kg . Asta echivaleaza cu o masina medie de circa 200 CP. Nu ti se pare suficient?

E drept ca spre deosebire de masina unde un pasager in plus si bagaje inseamna poate un surplus de greutate de 10-15% din totalul masina+sofer, la moto pasagerul si bagajele pot fi cam 35-40% surplus de greutate ceea ce modifica esential comportamentul motocicletei.

 

"Roata cu spite de la BMW 1100GS are avantaje la mersul pe linga asfalt dar la o pana ar fi indicat sa ai o camera de rezerva la tine."

 

o camera de fotografiat sau ce fel de camera?

Link to post
Share on other sites

Intr-adevar are si cateva puncte slabe pe care daca rezolvi nu au moarte( senzorul Hall, pompa de bezina, rulment grup).

+ Ambreiajul care desi nu e un punct nevralgic legat de fiabilaite, cand vine vremea sa-l schimbi o faci la fel ca la tractor despartind jumatatea din fata de cea din spate a mobrei.

Link to post
Share on other sites

Asa este am uita ambreiajul. dar prefer sa despart in 2 la schimb de ambreiaj decat sa demonaezj jumatate din motor cand vreau sa schimb bujiile. Avanateje si dezavantaje!!

Link to post
Share on other sites

Asa este am uita ambreiajul. dar prefer sa despart in 2 la schimb de ambreiaj decat sa demonaezj jumatate din motor cand vreau sa schimb bujiile. Avanateje si dezavantaje!!

 

Asta a fost buna de tot, :lool:

la DL650 in max 15 min am schimbat toate 4 bujiile, doar desfacand un singur surub care tine radiatorul in pozitie.

Link to post
Share on other sites

ca nu avea fiabilitate niciodata.

Am avut si eu o fiabilitate de-asta, dar am pierdut-o pe undeva. Gasitorului se ofera reconpensa.

Edited by Banzay
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...