Sari la conținut

Honda CB500 sau Honda Hornet?


Fanel27
 Share

Postări Recomandate

Buna seara stimati colegi,

 

dupa indelungi cautari si zeci de ore citite, am ajuns la concluzia ca vreau o Honda. Initial eram axat pe CB500, fiind mai domoala din specificatii si am zis ca o vreau. Am inceput cautarile, am rasfoit site-urile cu vanzari, oferta este destul de redusa dupa criteriile mele: am zis ca vreau un CB500 dupa anul 2000, pana intr-o 1700 de euro. Dupa o vreme am dat de hornet, am citit ca si aceasta este mai iertatoare insa "herghelia" in plus fata de 500 m-a cam speriat (eu urmand sa iau carnetul undeva in martie, mai am de dat doar conducerea).

Intrebarea mea este care ar fi in mare diferentele dintre cele doua modele? Bine, inafara de consum, care la Hornet e mai mare probabil, manevrabilitatea este mai buna, si cam atat la primul meu gand. Mentionez ca sunt o persoana calma, ca autovehicul am un Opel din 2002 cumparat din 2009, nu sunt persoana sa schimb des bunurile si as vrea una sa o am un timp mai lung. De asemenea nici nu sunt o persoana care sa conduca agresiv nici cu masina, cum mai domol de felul meu. Acu va intreb pe cei care ai mers pe ambele modele, sa imi ziceti o parere.

 

Ok in legatura cu achizitia, piata "Viespiilor" este mai cuprinzatoare, insa am gasit una la cei de la Motomus (a nu se considera reclama), dat fiind faptul ca o sa fiu incepator si nu am habar de motociclete (o sa imi iau un mecanic cu mine oricum), mi s-ar parea mai ok sa o iau cu garantie, oricat de nefolositoare ar fi mi se pare o plasa de salvare in caz de ceva, decat sa il iau de la cineva care m-ar putea prosti.

Modelele dupa care m-am uitat ar fi cele din 2000-2003, cam aici m-as incadra cu bugetul.

Bineinteles ca bugetul de echipament este altul ce nu intra in discutia asta.

Orice sfat, parere, critica este binevenita.

 

O seara frumoasa sa aveti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 91
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acu' depinde si ce gabarit ai, daca esti mai "bine crescut" si Hornetu' o sa-ti fie mic. Daca o sa mai suplimentezi un pic bugetul te poti orienta si catre GSR 600 care este un pic mai lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt destul de skinny, 70 kg si aproape 1,80. Sincer initial m-am indragostit de modelele enumerate pentru farul rotund care mi-a intrat in camara sufletului :)) apoi citind mai departe si vizualizandu-le m-am indragostit iremediabil de ele, deci modelul clar nu o sa-l schimb, voiam doar sa stiu exact ce diferente ar fi intre ele sa stiu ce castig/ratez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia hornet direct nu te complica cu scuterul ăla..te vei plictisi imediat de el...hornetul arata,suna,trage mai bine..de consum nu stiu daca e cine știe ce diferența dar la cât mergi cu ea nu se simte..doar daca faci naveta,dar nici atunci👌

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am mers pe CB500, deci poate nu e cea mai buna parerea mea, dar am un Hornet S din 2002, si cu sinceritate iti zic, sunt foarte multumit de ea. Pentru incepatori e okay daca "mergi domol" cum zici tu si schimbi pana in 4-5000 de ture si mai ales daca tragi de gaz cu responsabilitate. OKAY pana aici toate bune si frumoase...asta s-ar potrivi si la CB500 cred...dar probabilitatea foarte mare este ca dupa un an sau cateva mii de km, sa prinzi incredere, sa inceapa sa-ti placa si sa vrei mai mult...putin mai mult...In cazul asta avantajul e de partea Hornetului. Schimbat in 10-12k de ture cu un "burlan" modificat sunetul este demential, cuplul si sprintul la fel, de zici ca esti pe o adevarata "vitezana"...si hai sa fim seriosi cui nu-i place putina adrenalina? Drive safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@PoliBuc scoala de soferi am facut-o pe un Suzuki sv650 si eram comod, acuma mare diferenta nu stiu daca este. Oricum cand se incalzeste o sa merg sa vad cum ma potrivesc cu hornet-ul, inainte sa iau o decizie.

@Rassvan in general cred ca o sa merg cu el la servici, in jur de 15 km zilnic, plus cateva plimbari scurte si pe vara cate una lunga tare (cand o sa ma simt pregatit, am urmarit povestile colegilor din sectiunea calatoriilor), chiar daca am citit ca nu e foarte comoda pentru pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia hornet direct nu te complica cu scuterul ăla..te vei plictisi imediat de el...hornetul arata,suna,trage mai bine..de consum nu stiu daca e cine știe ce diferența dar la cât mergi cu ea nu se simte..doar daca faci naveta,dar nici atunci

Ai vorbit ca sa te afli in treaba, daca spuneai de gs500 ca e scuter mai intelegeam, dar CB-ul nu e in nici un caz scuter. Probabil esti genul: "Ce am eu e cel mai bun!"

 

Daca initiatorul a luat in calcul si CB-ul inseamna ca are motivele lui, poate nu are incredere indeajunsa in el, faptul ca a facut scoala pe sv nu inseamna ca e pregatit sa mearga pe un 600.

 

Ca tot au fost aduse doar argumente in favoarea Hornetului, am sa zic eu de CB.

CB-ul este foarte decent pentru un incepator si foarte agil pentru oras, fiind mai ingust ca motor altfel te strecori cu el in trafic. Am avut CB 3 sezoane si nu m-am mai plictisit de el, pentru mine e un motor cu un fun factor foarte mare, cuplu decent, putere decenta. Dupa 5 ani am cumparat iar unul pentru mers la servici si frecus prin oras.

» Post actualizat in 23 Jan 2017 20:51

Nu am mers pe CB500, deci poate nu e cea mai buna parerea mea, dar am un Hornet S din 2002, si cu sinceritate iti zic, sunt foarte multumit de ea. Pentru incepatori e okay daca "mergi domol" cum zici tu si schimbi pana in 4-5000 de ture si mai ales daca tragi de gaz cu responsabilitate. OKAY pana aici toate bune si frumoase...asta s-ar potrivi si la CB500 cred...dar probabilitatea foarte mare este ca dupa un an sau cateva mii de km, sa prinzi incredere, sa inceapa sa-ti placa si sa vrei mai mult...putin mai mult...In cazul asta avantajul e de partea Hornetului. Schimbat in 10-12k de ture cu un "burlan" modificat sunetul este demential, cuplul si sprintul la fel, de zici ca esti pe o adevarata "vitezana"...si hai sa fim seriosi cui nu-i place putina adrenalina? Drive safe!

Daca ai ocazia ia CB-ul lui Razvan la o tura, poate o sa iti faci o parere :)

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,

Sotia mea este incepatoare in ceea ce priveste conducerea motocicletelor. A terminat scoala si acum are Hornetul ei. In afara faptului ca este un pic greu pentru fizicul ei, nu a avut nici o problema cu puterea motorului sau altceva. Daca spui ca esti o persoana cu capul pe umeri si nu te scapi cu mana in acceleratie, atunci te sfatuiesc sa alegi Hornet.

Bafta

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@PoliBuc scoala de soferi am facut-o pe un Suzuki sv650 si eram comod, acuma mare diferenta nu stiu daca este. Oricum cand se incalzeste o sa merg sa vad cum ma potrivesc cu hornet-ul, inainte sa iau o decizie.

@Rassvan in general cred ca o sa merg cu el la servici, in jur de 15 km zilnic, plus cateva plimbari scurte si pe vara cate una lunga tare (cand o sa ma simt pregatit, am urmarit povestile colegilor din sectiunea calatoriilor), chiar daca am citit ca nu e foarte comoda pentru pasager.

Foarte adevarat! NU este deloc comoda daca mergi cu pasager. Rezervorul nu este foarte inalt, deci pasagerul nu se poate sprijini pe el ca la o sportiva (doar daca are maini foarte lungi), cele doua posibilitati fiind - ori se tine de manerul din spatele lui/ei ori se tine de tine. Daca se tine de tine, e foarte posibil sa vina usor la vale si sa tii si greutatea pasagerului in carca...(asa se intampla la mine, eu fiind mai scund si tot odata mai scurt in maini)

» Post actualizat in 23 Jan 2017 21:06

Dar dupa cum vezi parerile sunt impartite, cred ca cel mai indicat este sa mergi cate putin pe fiecare :) poate asa iti este mai usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CB500 ar fi o alegere buna, si dupa parerea mea. Eu detin una, limitata la 25kw, si este mai mult decat suficient pentru un incepator sa se acomodeze chiar si cu una ne-limitata (58cp). O am de 2 sezoane si m-am hotarat sa o tin la mine, desi era o vreme cand am vrut s-o vand..E extrem de fiabila, foarte manevrabila, si garantat nu te va lasa la greu; la inceputul "carierei" mele de motociclist am facut km de m-am zapacit, pe fel de fel de trasee de pe care nu am ajuns acasa doar dupa ora 9 seara, si niciodata nu m-a lasat in bezna cine stie pe unde. Consumul la al meu sta pe la 3,9 la suta (mixt, cu pasagera-masurat si calculat dupa vacanta de vara in care am parcurs 1300km in 4 zile), pot spune ca si la cei 25kw al ei, ajunge la 140 lejer, ceea ce nu ar trebui sa-ti fie relevant, fiindca dupa cum aud, stam la fel cu gandirea in ceea ce priveste vitezomania :)). Hornet nu am condus niciodata, probabil are atuurile ei! Eu am facut scoala (A2) pe un Kawasaki ER6-N, fiindca in momentul de fata GS-ul cu care trebuia sa fac orele, era la service...si chiar doar examenul l-am dat cu ala.

 

In concluzie, iti doresc succes in alegerea mobrei, dar tine cont ca acest lucru nu se poate face in graba, sau fara discernamant pe moment, omul fiind hipnotizat de culoarea si starea estetica al unui motor, fiindca trebuie sa fii foarte atent mai ales la mecanica ei, starea ei tehnica!

 

Succes!

Editat de Webb`R
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie mi s-a parut ceva mai jos CB500. Despre pasager..e adevarat ca aluneca la fiecare frana si ca o sa o doara poponeata dupa 50 de km,dar eu am rezolvat asta cu o retapitare meseriasa ( buretele vechi cred ca avea 0.5 cm grosime la pasager..am bagat 3 cm si e forta)

 

Chestia asta,ca e incepator..sunt sigur ca si cb-ul poate sa prinda 180. Daca mergi pana in 5-6000 rpm zici ca esti pe scuter (cel putin pe hornet).. Asta e un factor pe care il poti varia tu cand vrei,in schimb greutatea nu e.. Iar pentru mine,singurul regret pe care l am avut cand m am apucat de motociclism a fost ca am inceput pe o motocicleta grea,nu ca avea 96 de cai.. CB-ul e doar cu vreo 8-10 kile mai usor decat hornetu( si -38 de cai) ,deci daca omu s a chitit pe astea nu vad ce rost mai are sa luati in considerare ca o sa fie prima lui moto :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, eu detin de 2 ani un CB din 2000 si daca ar fi sa aleg din nou as merge tot pe CB.

Am detinut inainte de CB un fel de maxiscuter Aprilia Leonardo 250, Honda Dominator 650 si am mai mers pe Yamaha FZR 600, Ducati ST2 si Bandit 600N

 

+ Este super prietenoasa in expolatare, are o ciclistica foarte buna, iti ofera foarte multa incredere ( lucru de care o sa ai nevoie la inceput )

+ Intretinere foarte ieftina si consum foarte bun in oras, eu fac aproximativ 300-320km exclusiv in oras pana intra pe rezerva.

+ Motorul este foarte fain, trage foarte bine, are cuplu bun si este foarte fiabil.

+ Sunetul este superb cu o evacuare sport, mult mai fain fata de 4L dar asta este doar o parere personala

+ Cric central, foarte util pentru lucrarile de mentenanta

+ Frane foarte bune daca este modelul cu etrieri Brembo

+ Pret de achizitie mai mic si cu diferenta poti sa o pui la punct ( Anvelope noi , lichide,filtre, buji si mici lucruri cosmetice avand in vedere varsta )

+ Racire EXCELENTA vara in oras, la drum lung abia se ridica acul de la racire.

 

 

 

- Este o chestie de gust, dar fata de Hornet este mai uratica. Dar eu tot o iubesc enorm :)

- Capacul busonului de la radiator este sub rezervor, va fi mai aiurea de inlocuit lichidul de racire fata de hornet care are busonul pe radiator. ( Cel putin la CB nu poate nimeni sa unble la el, aici ma refer la copii pe la bloc etc )

 

Modelul meu este limitat la 25kw, dar nu am simtit niciodata ca are nevoie de mai multa putere. Daca vei cumpara modelul fara restrictie cred ca este mai puternica in reprizele de acceleratie.

Am facut cel mai mult 590 de km intr-o tura cu ea si s-a comportat excelent.

Sunt paralel cu mecanica dar am manualul ei de mentenanta si am efectuat singur schimbul de ulei, lichid racire, filtre, inlocuit lichidul de frana, curatat etrieri, schimbat placutele de frana, cablu de ambreiaj . (Original HONDA 135 de lei)

Din cauza vibratiilor ( care nu sunt deranjante pentru pilot ) am aflat ca am piatra la un rinichi de 12mm pe care am eliminat-o natural mutumita CB-ului, plus ca nu se va mai forma alta :)))))))

 

PS: Inainte sa o cumpar am mers cu un CB si un Bandit de 600 dar motorul de pe Bandit nu imi transmitea nimic ( era mai puternic si atat ), cel de CB are personalitate. Trebuie sa mergi cu ea ca sa intelegi despre ce vorbesc. Iar fata de Bandit, Cb-ul parea ca o bicicleta in mers.

 

 

 

Daca ai rabdare sa citesti acolo am prezentat CB-ul

 

/index.php?/topic/730705-mica-mea-bijuterie-cb-500/

 

Succes, indiferent ce alegi. Eu as merge cu tot ce imi permit inainte de a cumpara ceva. Sunt unele motociclete pe care nu le vei lua in considerare din diverse motive ( exculs financiare, design, arhitectura motor, clasa motocicletei etc )dar daca mergi cu ea vei sti imediat daca este The ONE.

Editat de RD 02 ALX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Sfatul meu este ca mai ai timp pana iti iei permisul sa strângi niste bani. Cu 2500€ iti iei un suzuki gsr care este pe injectie si mult mai nou decât hornet. Si consuma ft putin si este excelenta la drumuri lungi medii si oras. Hornetul este depasit părerea mea carburatia mereu va fi pacatoasa la orice moto mereu iti va face probleme. Dar daca alegi intre cb 500si hornet . Alege hornet. E mult mai fun decât cb 500.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Westrider, carburatia da, este o tehnologie veche ce tine de trecut, dar pe langa chestia cu consumul, si precizia de injectie si ardere, putere (dar nu neaparat), injectia niciodata nu va fi la fel de fiabila si de incredere ca si un motor pe carburator. Eu sincer, si sunt sigur ca si mai multi pe langa mine, daca nu am fi oarecum obligati de vremuri sa trecem pe motoare pe injectie, eu as ramane cu cea mai mare placere la carburatie, care si ea poate fi aproape la fel de ok si de perfect calibrata incat sa se ridice la un nivel cu injectia. Si sunt sigur ca voi ramane cat timp va fi posibil, la carburatie. :D (asta a fost o paranteza) imi cer scuze de offtopic! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara stimati colegi,

 

dupa indelungi cautari si zeci de ore citite, am ajuns la concluzia ca vreau o Honda. Initial eram axat pe CB500, fiind mai domoala din specificatii si am zis ca o vreau. Am inceput cautarile, am rasfoit site-urile cu vanzari, oferta este destul de redusa dupa criteriile mele: am zis ca vreau un CB500 dupa anul 2000, pana intr-o 1700 de euro. Dupa o vreme am dat de hornet, am citit ca si aceasta este mai iertatoare insa "herghelia" in plus fata de 500 m-a cam speriat (eu urmand sa iau carnetul undeva in martie, mai am de dat doar conducerea).

Intrebarea mea este care ar fi in mare diferentele dintre cele doua modele? Bine, inafara de consum, care la Hornet e mai mare probabil, manevrabilitatea este mai buna, si cam atat la primul meu gand. Mentionez ca sunt o persoana calma, ca autovehicul am un Opel din 2002 cumparat din 2009, nu sunt persoana sa schimb des bunurile si as vrea una sa o am un timp mai lung. De asemenea nici nu sunt o persoana care sa conduca agresiv nici cu masina, cum mai domol de felul meu. Acu va intreb pe cei care ai mers pe ambele modele, sa imi ziceti o parere.

 

Ok in legatura cu achizitia, piata "Viespiilor" este mai cuprinzatoare, insa am gasit una la cei de la Motomus (a nu se considera reclama), dat fiind faptul ca o sa fiu incepator si nu am habar de motociclete (o sa imi iau un mecanic cu mine oricum), mi s-ar parea mai ok sa o iau cu garantie, oricat de nefolositoare ar fi mi se pare o plasa de salvare in caz de ceva, decat sa il iau de la cineva care m-ar putea prosti.

Modelele dupa care m-am uitat ar fi cele din 2000-2003, cam aici m-as incadra cu bugetul.

Bineinteles ca bugetul de echipament este altul ce nu intra in discutia asta.

Orice sfat, parere, critica este binevenita.

 

O seara frumoasa sa aveti.

Am fost exact in aceeiasi situatie ca tine acum vreo 8-9 ani.

Aceleasi alegeri,eu insa am avut ocazia sa calaresc un cb500,Hornet nu imi dadea nimeni.

Si dupa ce am mers pe CB,alegerea a fost evidenta si a fost alegerea corecta.

CB-ul e o moto destul de fun,dar si destul de blunt.Mica,cam fara putere dar usurica si sprintara.

Hornet-ul este toate aceste lucruri numai ca mai si mere.

Eu am ales Hornet-ul si nu m-am uitat inapoi,pentru ca am facut alegerea corecta

 

Hornet e mai grea cu vreo 10-15 kg,are 2 cilindri mai mult,dar motorul e diferenta mare.In timp ce unul isi da duhul pe la 8-9 mii,celalalt de abia acolo incepe.Plus ca Hornetul are putina putere si jos,special cat sa nu omori motorul pe plecare.

Foarte ok pentru incepatori acel motor de F2.

Frane la fel de proaste au amandoua (nu lasa etrierii brembo de pe cb sa te prosteasca,2 etrieri low-cost de la o firma de renume nu inseamna un sistem bun de franare,ar fi simplu asa),suspensie la fel de proasta pe amandoua,insa deh,nu iti trebuie perfromanta deocamdata.

Insa motorul de Hornet face diferenta majora.Consuma vreo 6 in timp ce CB-ul scoate mai putin am inteles,insa chiar nu te va interesa.

 

Deci alege Hornet-ul 100% si nu te lasa speriat de acei 100 de cai laudati,aia vin hat pe la 12000,pana in 8000 motoreta e moarta.Numa buna de prima moto.

Iar ca si costuri daca o dai pe jos,succes in a gasi piese de CB,la Hornet insa e plina piata.

 

Hornet-ul e la fel pana in 2007 cand hai sa zicem ca i-au facut ceva,dar oricum e aceeiasi marie cu alta palarie.Stai departe de modelele 98-2000 cu roata de 16 insa.

 

O motoreta mai buna ar fi SV650.Insa chiar daca are doar vreo 70 de cai spre deosebire de cei 100 trambitati de Hornet,cred totusi ca sc-ul e mai dur cu acel V2 desi muuuuult mai fun,dar totusi trage prea tare jos pentru un incepator.Insa ar fi fain daca ai putea sa te sui pe unul

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind in aceeasi dilema ca si tine, am optat pt Honda Cbf 600sa (carenata si cu abs). Sunt f mulțumit pt primul motor cu care sa inveti sa mergi si in oras si afara. Iti recomand sa iei ceva pt 1-2 sezoane cu care iti faci ucenicia si apoi sa poti testa motorul ce iti place. Daca vrei mai multe impresii despre model vb in PM. Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin aceasta decizie am trecut și eu in 2015.am găsit un cb500 la sermoto care a costat vreo 900 euro (cu itp) și am mai băgat în ea vreo 400.

Nu regret afacerea deși e cam mica pentru mine ca și gabarit. As fi luat tot ceva asemănător insa cred ca mi-ar fi părut tău dacă dădeam dublu pe un hornet. Acum a vrea altceva: o capra... Pribabil un transalp. Sunt foarte mulțumit de cum trage mitorul. Rar o duc spre 8-9.000 ture. Ma ajura insa sa urc usor și pe coclauri. Desi imi e cam mica (am 186 cm) vreau sa o mai țin vreo 2 ani. Nu uita ca poate o sa vezi cu ea... Si e păcat sa dai mulți bani pe prima moto.

 

Legat de piese... Ha ha, nu am avut nicio problema pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...