Jump to content

Problema disperanta Renault - nu porneste sub -10, -12 grade. Caut ide


Recommended Posts

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Suna-l pe omul asta . Nea Gica 0744.299.659 Sper sa mai fie valabil numarul.

A lucrat la Serus. Am auzit ca s-a pensionat. Poate te ajuta cu vreun sfat ceva. Merita sa incerci.

Mi la recomandat un prieten acum cativa ani cand ma scotea din minti ralantiul la Megane, Prin telefon am rezolvat problema. A durat 2 minute.

Inainte de asta fusesem tot la Serus , am platit 160 ron constatare , dat jos bujii, bobine, rampa injectoare, plm , facut fel de fel de teste . In fine , concluzia a fost ca masina functiona in parametri . Cu toate astea se balbaia la ralanti.

Incercau sa ma convinga ca-mi trebuie alte injectoare. Masina avea pe atunci 55k km.

Omul asta mi-a zis asa. Pui contactul , apesi pedala de acceleratie pana la podea de 3 ori. Nu stiu ce senzori ca citeasca nu stiu ce prostii pe la clapete sau ceva de genul asta ( n-am inteles exact , nu ma pricep la mecanica ).

Facut plin cu benzina de 100 si dat talpa. Dupa care revenit la benzina de 95 si mers normal.

Am facut exact asa si masina si-a schimbat mersul din aceeasi zi. Cand mai face pe nebuna imi aduc aminte de nea Gica.

Masina in cauza e un Megane 2 litri benzina.

Link to post
Share on other sites

Ce înseamnă 10 invartiri?

Dacă e 3600 de grade e extrem de puțin să ține o baterie.

Btw rabla mea cu baterie obosita și bujiile arse pornea foarte bine până la -6. După prima noapte de -8 -9 nu a mai dat nici un semn de viață și am terminat baterie repede, în 4 sau 5 încercări. Apoi legat la cabluri a pornit din prima.

Link to post
Share on other sites

Una cu una fac 2. Cica bujiile se alimenteaza pt ca s-a inlocuit releul si nu s-a schimbat nimic. Si daca pur si simplu e intrerupt firul care duce curent de la releu la bujii? Putin probabil, dar e o posibilitate.

Nea Gica a dat, presupun, procedura pt memorat clapeta de acceleratie - probabil ca nu e pe cablu ci motorizata. Rocket science curat! Ca ar fi trebuit si curatata clapeta aia e alta poveste, asa a invatat pozitia corecta cu jeg cu tot. Benzina de 100 ajuta... cam cat frectia Diana la un picior de lemn.

Posibil bavarezii sa fi intrat de la distanta pe testerul la care era conectata masina de care zice @luv, parca se putea asa ceva la ei. Altfel reprezentanta are fix acelasi tester, nu e ca tin aia alta scula la secret. Ideea e cati parametri citesti/monitorizezi/iei in seama , si cu o interfata chinezeasca se pot citi mai multi decat inteleg 90% dintre diagnozeri, de reprezentanta sau coltul blocului. Iar aia de la dilariile bmw romanesti nu sunt in stare sa diagnosticheze corect niste jocuri la suspensie/directie, ce sa le ceri fineturi! Sau sunt doar banditi si hoti. Am avut recent un X3 (F nu stiu cat, 2012 parca) caruia ii dadusera, pt o troncaneala la puntea fata reclamata, o lista cu piese de ~4500 lei de inlocuit. Printre ele niste brate care au la un capat o bucsa care vine separat si pe original si o gaura in care intra motzul unui pivot la capatul celalalt, deci daca nu e ruptsau stramb nu ai de ce sa il schimbi (+400 lei bratul, 83 lei bucsa originala). Culmea ca din lista lipseau tocmai acei pivoti prinsi in 2 suruburi de fuzeta si care se leaga de impricinatele brate si care aveau joc. Cost piese originale 650 lei si nu mai troncane nimic!!! Nu mai zic de incercari de rescriere ecu fara backup de curent conectat si alte dude care se dau la mareata firma. Probabil cel care a depistat (si destainuit) furtunul crapat fie avea un moment de ratacire, fie a vrut sa agate un client nou, altfel solutia era "las-o aici sa investigam", necesar piese de tz mii lei, eventual si plimbat cu ea pana la mare sau munte.

Eu aveam o lista de verificari de la producator pt niste defecte anume de vreo 4 pagini, de regula le treceam majoritatea din burta ca sa evit rechemarea clientului - si asa inflamat - in service doar ca sa-i purice aia masina 2 zile incheiate si sa-l trimita acasa pana la noi ordine. E, dupa ce capetele limpezi de la uzina mama analizau pomelnicele trimiteau ca solutie reparatorie inlocuirea componentei x. Cum noi, disperati fiind, facusem n experiente pe diverse masini, si constatasem ca inlocuirea altei componente ameliora simtitor neajunsurile. Le-am scris asta, argumentand cu parametri cititi de noi dar transmisi ca si compunere, nu print dupa instrumentul de diagnoza (era si greu sa memorezi niste date citite in mers cu testerul legat cu centura pe scaunul din dreapta si sa le extragi ulterior). Raspunsul? "Bine, daca voi considerati ca e bine asa, inlocuiti componenta de care ziceti voi!" Pai si atunci de ce mai cereau 4 pagini de date?!?

Alt aspect e ca nu toate reprezentantele au tehnicieni competenti. Multe firme au redus costurile renuntand la oamenii bine platiti, de la altele au plecat oameni din diverse motive si formarea unui tehnician cere timp indelungat. Iar altii n-au avut niciodata decat Dorei, nepoti si tamplari :D

A, mi-am amintit ca am avut si un lot de modele care nu porneau la rece pt ca electromotorul absorbea prea mult curent! A venit campanie, s-au inlocuit electromotoarele si s-a rezolvat buba. Motorul se invartea, nici macar nu-ti dadeai seama ca mai greu decat normal, dar la ecu nu mai ajungea tensiunea necesara ca sa functioneze in parametri. se intampla si la Ford cand intra pilitura de la volantul cu masa dubla in electromotor.

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Eu as verifica bujiile scoase afara,poti avea surprize sau cum a spus un coleg mai sus poate sunt de 12v si nu de 11v. Se vad diferentele in fotografii.attachicon.gifimages (1).jpgattachicon.gif2jcafx5.jpg

Le-am verificat afara, aprind corect, ce-i drept nu m-am uitat ce scrie pe ele. Am presupus ca atata timp cat aprind corect, puternic, sunt bune.

O sa verific si ce scrie pe ele

» Post actualizat in 28 Jan 2017 18:52

Ce înseamnă 10 invartiri?

Dacă e 3600 de grade e extrem de puțin să ține o baterie.

Btw rabla mea cu baterie obosita și bujiile arse pornea foarte bine până la -6. După prima noapte de -8 -9 nu a mai dat nici un semn de viață și am terminat baterie repede, în 4 sau 5 încercări. Apoi legat la cabluri a pornit din prima.

 

10 secvente de pornire. La Renault apesi butonul odata si ea isi face treaba, nu poti interveni in procesul de pornire altfel decat sa il opresti.

» Post actualizat in 28 Jan 2017 18:53

Una cu una fac 2. Cica bujiile se alimenteaza pt ca s-a inlocuit releul si nu s-a schimbat nimic. Si daca pur si simplu e intrerupt firul care duce curent de la releu la bujii? Putin probabil, dar e o posibilitate.

 

Nu e intrerupt, merge si ala.

Edited by Super Zero 6 Forty
Link to post
Share on other sites

problema similara am avut-o la Lupo 1,4 16v benzina

dimineata sub -3 grade pornea din a doua

la prima cheie pornea dar se oprea imediat

la a doua cheie pornea instant

m-am uitat pe forumuri si cica se infunda EGR de la mers subturat si asta ar fi fost problema

am schimbat inainte bujii si filtru aer ca sa fiu sigur ca nu e de la vreuna din ele

am inceput sa merg mai turat cu masina si drept sa spun porneste acum la -15 la sfert

zic forumistii ca se desfunda EGR-ul si respira mai bine masina

ce-i drept, nevasta n-a condus o perioada masina si dupa ce am "desfundat egr-ul" m-a intrebat daca am pus turbo pe masina ca acu cica trage intr-un mare fel

poate ajuta...

Eu am avut probleme cu EGR-ul la diesel. Nu avea nicio problema cu pornirea, indiferent de temperatura, doar ca murea motorul in mers, cam cand ii venea lui. Cel mai fun era cand se intampla in curba. Dupa curatare, intr-adevar, e alta masina.

Link to post
Share on other sites

Eu am avut probleme cu EGR-ul la diesel. Nu avea nicio problema cu pornirea, indiferent de temperatura, doar ca murea motorul in mers, cam cand ii venea lui. Cel mai fun era cand se intampla in curba. Dupa curatare, intr-adevar, e alta masina.

Si la benzina se intimpla la fel. Scoti supapa si o speli cu WD , dureaza 5 minute.

Link to post
Share on other sites

Atitea pagini fara rost, cred ca ai vrut sa dai teste de mecanica, la fel ca ala de care zice @LUV. Vinde cotineata sau mergi la reprezentanta.

Oricum ai scapat de necaz ca s-a incalzit, iar pina la iarna ai timp sa schimbi si motorul.

Link to post
Share on other sites

Atitea pagini fara rost, cred ca ai vrut sa dai teste de mecanica, la fel ca ala de care zice @LUV. Vinde cotineata sau mergi la reprezentanta.

Oricum ai scapat de necaz ca s-a incalzit, iar pina la iarna ai timp sa schimbi si motorul.

Paginile nu au fost fara rost. In cel mai nefericit caz am mai incalzit cunostintele unora.

 

2. de ce sa o vand? e marfa masina. Orice masina are dume, macar nu am ca un prietem Honda noua de plm mii de euro care la -20 n-ai mai pornit nici sa o f#ti si asta la 24000 km. REprezentanta Honda ridica din umeri.

3. nu cred ca voi merge la reprezentanta tocmai din motivele prezentate mai sus, poate doar ca ultima masura daca restul da fail.

4. motorul il schimb doar daca se dovedeste ca nu mai are compresie dar putin probabil sa fie cazul

5. cel mai posibil pompa de inalte are o hiba sau altceva si nu da presiune destula in rampa - o sa vad pe tester la pornire si de acolo e treaba mecanicului sa vada cine e responsabil.

Link to post
Share on other sites

Oricum ai scapat de necaz ca s-a incalzit, iar pina la iarna ai timp sa schimbi si motorul.

Faci ca astia de la mine de la munca, cand m-am intors voiau sa dea 3-4 masini la fier vechi ca ' nu merg ' - una distributie sarita, una probleme la un injector, una consumabile neschimbate de cand hau, una ceva probleme la pornire. Am pierdut vreo cateva zile bune, insa le-am facut pe toate. Rabdare si destupat la minte, le iei intr-o ordine logica, da-le naibii ca fiare sunt. Eu cel putin le prefer pt. ca te surprind prea putin, ceea ce nu se poate spune despre lucrul cu oamenii :)

Link to post
Share on other sites

Nea Gica a dat, presupun, procedura pt memorat clapeta de acceleratie - probabil ca nu e pe cablu ci motorizata.

 

Ai dreptate aici. Despre procedura asta vorbeam. Vezi , daca nu ma pricep la motoare nu stiu sa explic ca lumea. :)

Restul de "ingineri" de la serus mai aveau putin si imi demontau toata masina .

in fine...

@Super Zero - suna-l pe om. Vezi daca te poate ajuta.

Si asa cum ziceau si alti colegi. Vinde saracia si ia-ti o masina cu motor pe benzina. N-ai nici un stres.

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate aici. Despre procedura asta vorbeam. Vezi , daca nu ma pricep la motoare nu stiu sa explic ca lumea. :)

Restul de "ingineri" de la serus mai aveau putin si imi demontau toata masina .

in fine...

@Super Zero - suna-l pe om. Vezi daca te poate ajuta.

Si asa cum ziceau si alti colegi. Vinde saracia si ia-ti o masina cu motor pe benzina. N-ai nici un stres.

 

Asta cu vinde-o si ia-ti pe benzina e ca aia cu striveste si tu tantarul ala de pe perete cu tancul sau vinde-o mah ca nu are geamuri electrice :))). Dupa cum spuneam cel putin pt moment hiba e minora indiferent de ce spun altii iar avantajele masinii cel putin pt mine sunt suficiente incat sa o pastrez si sa-i dau de cap si la bubita asta.

Link to post
Share on other sites

Am un Meganne 2 1.5 dci care pe ger nu porneste nici sa-l bati. La modul ca la -12 grade porneste undeva la a 3-a, 4a apasare de buton iar la -14 consuma toata bateria si porneste abia daca ii mai dai curent de la altceva.

Am schimbat bateria de 70Ah/640 A Varta Black Dynamic (noua, avea o luna) cu Exide AGM/ START STOP 74 Ah 760 A cea mai mare pe care am putut-o gasi. la fel. O consuma pe toata si trebuie sa ii dau curent de la altceva si porneste apoi la prima apasare. De invartit invarte corect, electromotorul a fost verificat.

Bujii - ok

Regulator pompa verificat - OK

Injectoarele: 1 schimbat cu nou, alte doua schimbate duzele, al patrule-a curatat, facut test retur - ok

Schimbat releu preincalzire bujii

Schimbat sonda temperatura (comanda bujii) cu sonda Renault OEM

Pus pe tester de 10 ori, nimic, nici o eroare

Masina dupa ce porneste merge perfect in toate conditiile

Porneste rapid dupa aceea.

Nici o eroare in bord.

Problema pornirii apare numai dimineata si dupa ce sta mai mult de 8-10 ore oprita pe temperaturi de sub -12 grade.

 

Am ajuns sa merg cu inca o baterie in portbagaj

 

Idei?

 

si la mine aveam o problema similara, din cauza trapei, am avut apa in habitaclu mi-a ruginit o mufa si facea scurt. plus aveam niste cabluri care treceau pe sub mocheta fix sub calcaiul piciorului drept si erau roase..

Link to post
Share on other sites

Salut

 

Nu am avut rabdare sa citesc toate raspunsurile , asa ca voi trece direct la subiect : de cand e motorina din rezervor? Care este problema : motorina de iarna ( daca ai vazut la pompa, scrie temperatura minima garantata de functionare) are continut mai mic de parafina. Daca tu in rezervor, by any chance ai motorina de asta vara, parafina se va coagula in filtrul de motorina, si de aici pornirile grele. Din cate stiu eu, motoarele 1.5 dci nu au preheater de motorina (si nu vorbesc despre bujiile incandescente), cel putin cele pentru zona noastra.

A doua problema ar fi chiar filteul de motorina : daca nu este schimbat de mult timp, fiind oarecum colmatat, parafina coagulata ( chiar si cea de -35 are parafina, dar in cantitatinmai mici), va ingreuna circuitul de alimentare ( creste sarcina pe pompa).

 

Spor.

Link to post
Share on other sites

Asta este relativ, cauta pe google de un mecanic cu recomandari bune si mergi la el, scapi de bajbaiala si tot felul de ipoteze si discutii inutile.

Ca idee, dupa ce am luat BMW-ul (benzinar), la o perioada se aprindea si se stingea aleatoriu martorul galben de gestiune a motorului in bord, masina mergea bine, numai ca ma enerva sa vad becul ala aprins. Am tot fost la vreo doi de pe forum BMW care faceau diagnoze, unul spunea de sonde lambda (eu am 4 bucati), altul de nu stiu ce, ca ar fi catalizatoarele infundate, nimic concret. Mi-am amintit ca stiu un baiat care a lucrat la BMW si l-am sunat, oamenii au service profi, m-am dus, a pus diagnoza pe ea, a negat ca ar fi sonde, catalizatoare si alte alea, dupa ce a facut atent diagnoza mi-a spus ca masina trage aer fals, m-a pus sa ridic capota cu motorul la relanti, a luat un spray de frana si a dat peste toate furtunele de la admisie, la un moment dat masina s-a turat si a gasit exact motivul: un gat de furtun fisurat inainte de admisie, pe care l-am cumparat cu 110 lei de la reprezentanta!

Inchipuieste-ti ce insemna sa ma iau dupa aia sa incep sa schimb sonde lambda, catalizatoare, senzori, etc!

Sfatul meu este sa lasi forumul in pace, mergi la un mecanic specializat.

 

PS; Apropos de diagnoze si cine le face, tot baietii astia imi spuneau ca pe timpul cand lucrau la Bavaria au avut de facut o diagnoza pentru o problema agasanta, la care nu-i dadeau de cap, azi asa, maine la fel, masina nereparata, au luat legatura cu BMW Group (firma care a adus BMW in Romania) si i-au facut aia inca o diagnoza pe care le-au trimis-o pe mail, surpriza mare, au primit 6 pagini de diagnoza cu toti pasii necesari si depistarea problemei, in conditiile in care diagnoza facuta de ei era o pagina amarata A4! Concluzia: este o mare diferenta intre testerele folosite de reselleri si importatorul oficial, chiar daca reprezinta acelasi brand, nu mai vorbim despre diagnoze crakuite de pe net, ce le gasesti pe olx!

 

Pai pentru ca in mod sigur au mai intalnit problema aia.Bucura-te ca nu ai fost primul,ca iti dai seama ca pana s-au ginit ei ce trebuiau sa faca,ce muje a luat primul care a venit cu treaba aia la ei :)

Treaba cu testerele - nu va uitati in gura asa-zisilor mecanici care tot timpul iti spun "punem testerul si rezolvam problema".Cei care spun sau care cred treaba asta nu inteleg cum functioneaza senzorii si testerul.Orice tester,cat de naclait ar fi citeste la fel ca testerul din reprezentanta reprezentantelor.Daca exista niste erori ti le spune odata dupa cod (1-2 litere si vreo 4 cifre) si apoi dupa interpretarea pe care o are el asupra codului ala.Acolo se face diferenta intre programul de pe olx si cel din reprez.Dar codurile alea pot fi rapid date jos de pe net in format pdf.Exact acelasi lucru si la diagnoza motoretelor.

Acuma ca mecanicul nu stie ce inseamna si se uita ca curca-n lemne cand vede un cod...

Orice "tester" din lumea asta face un singur lucru - citeste erorile storate.Acele erori provin atunci cand un circuit electric (asta inseamna un senzor) s-a intrerupt.Atat.Senzorul nu e AI.E un calcat de ciruit electric.

De aici incolo,interpretarea codului si prin urmare punerea unei diagnoze corecte (la fel ca la bolnavi) tine de priceperea si exp mecanicului.

Normal ca reprez BMW din Germ le-a trimis toti pasii cu rezolv problemei pentru ca probabil s-au intalnit cu problema aia sau probleme adiacente de mii de ori.Iti dai seama ce diferenta de volum de masini intra pe portile alora si la noi in reprez.E ca diferenta intre Bucuresti si un sat din Baragan,cam asa :)

Plus ca toate reprez alea comunica intre ele si au base de cunoastere comun.Nu e cazul la noi.

Orice problema ar fi avut masina ta (care in mod sigur nu era noua de 1-2 ani),ei au fumat-o demult si era joaca la ureche,si le-au trimis si la descultii de la noi toti pasii ca sa nu se impiedice.In fine.Asta e mai mult o diferenta intre tari care se rasfrange pana la aceste niveluri.

 

 

 

@initiator :

Dar da,daca au fost efectuati toti pasii "simpli" pe care ii poate face un om care are cunostinte minime de mecanica,solutia e sa te duci la un mecanic si sa speri ca a mai dat peste asa ceva.Daca a mai dat problema va fi simpla.

Daca nu stie ce sa faca insa....va incepe "tre sa schimbam injectoare,pompa,etc"

Mi-am adus aminte de o treaba,de la Peugeot stiu ca pompa de inalta avea la intrare motorina o situta mica-mica in genul cum erau la dacii la carb alea de se desfaceau cu cheia de 19,stiu cei care au avut dacii ce vr sa zic,si acolo in acea sita mica si ff fina se strang gunoaie si la un moment dat exact la pornire iti va face treaba asta.Nu stiu daca e aceeiasi pompa,nu stiu daca e ac sistem,nu prea m-am pupat cu Renault, dar merita verificat.E treaba ce nu costa bani.

Edited by Method
Link to post
Share on other sites
  • Admin

Păi exact asta am vrut să subliniez, conteaza extrem de mult cine interpretează diagnoza, am spus că am fost la mai multi si fiecare cu parerea lui, băieții astia au lucrat la Bavaria si au garajul lor, au interpretat corect diagnoza si au dat de capat.

Cum spuneam, cele mai grele probleme de rezolvat si uscatoare de bani pentru posesor sunt astea, aparent simple!

 

Iar despre diferenta de testere, este chiar asa, cel de la Bavaria i.a dat o pagină si aia via Munchen i.au trimis 6.

Iar omul chiar stie ce spune, este cel mai tare diagnostician in Bmw din ce cunosc eu, se vede si dupa ce masini vin la ei, numai scule.

Este si motociclist pe deasupra, userul Kelu (Ionut) pe forum.

Link to post
Share on other sites

Oameni buni, diagnosticarea e mult mai mult decat citirea si interpretarea unor erori! Stiti cate cazuri am vazut in care nu aparea nici o eroare dar cotetzul mergea prost sau deloc? In cazul asta trebuiesc urmariti (si intelesi) niste parametri, iar testerul de reprezentanta te ajuta pt ca de cele mai multe ori afiseaza niste valori target langa cele masurate. Apoi mai ai posibilitatea activarii unor componente din tester (treaba pe care o fac si unele "de pe olx"). Inarmat cu cunostintele necesare, urmarind parametri, verificand componente poti pune un diagnostic corect in cele mai multe cazuri. Practic insa asta se intampla f rar, de regula se merge pe defecte similare intalnite anterior, solutii de pe net sau Lego cu piese inlocuite.

Sunt putini tehnicienii capabili sa faca treburile scrise mai sus si si mai putini angajatorii dispusi sa-i plateasca la valoarea lor. Pe undeva de inteles, poti petrece cateva zile cautand sa identifici un defect, timp pe care nu il poti factura in totalitate clientului (sau producatorului daca e caz de garantie). Si atunci e mult mai rentabil sa schimbi filtre, placute, discuri si brate la 100 de clienti si sa pierzi eventual unul caruia nu-i rezolvi un defect mai ciudat sau ascuns. Si nici pe ala nu-l pierzi daca stii sa-l imbrobodesti.

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Poti verifica senzorul/legatura axului cu came? La un Focus am gasit un fir de la un piciorus al senzorului sertizat pe partea cu izolatie ce facea un foarte slab contact care se intrerupea cand masina urca o bordura. Poate la tine -12 grade este o temperatura critica la care nu mai face contact

Link to post
Share on other sites

Eu am avut o problema asemanatoare la Logan ( 1.5 dci euro 3), cand venea frigul incepea sa porneasca greu, uneori chiar si la a 7-8 a incercare, cand era cald si frumos nu mai avea nici pe dracu. Am bagat la tester-e pe ea gramada si nu imi aratau nimic, pana la urma mi-a dat pe un tester ca este senzorul de la axa cu came dar il arata cand avea chef. L-am schimbat si masina merge perfect de atunci. Incearca sa faci rost de unul doar pentru proba sa nu dai banii degeaba pe el.

Edited by claudeel
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...