Sari la conținut

Diferente intre KTM EXC si KTM SX (EXC vsSX)


Postări Recomandate

Buna ziua,

 

as dori sa se posteze aici cateva diferente intre EXC si SX pentru ca multi dintre noi nu sintem specialisti in KTM si de multe ori avem de suferit cand achizitionam un KTM despre care credem ca este EXC si el este SX sau invers .

Cu alte cuvinte cum ne dam seama daca KTM-ul este enduro sau cross?

 

Va multumesc!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe lângă ce zice Florinel mai sunt diferente la suspensii,cele de Cross sunt mai tari,aprinderea,roata spate e de obicei pe 19 ,nu le poți inmatricula ,asta la 2t și la 4T mai sunt diferene la piston,de exemplu la Ktm 525 exc are același diametru la piston că și 450sx,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e neaparat necesar ca SX-ul sa aiba o treapta in minus fata de EXC, depide de anul productiei.

Dar SX are roata spate pe 19", fata de EXC care o are pe 18". De asemenea, ar trebui ca SX-ul sa aiba un rezervor mai mic decat EXC-ul.

Te iuti pe diverse site-uri de specificatii tehnice, si-ti cam sar in ochi diferentele:

Exemplu: EXC 250 2T 2003, unde nu difera numarul de viteze.

 

http://bikez.com/motorcycles/ktm_250_exc_2003.php

http://bikez.com/motorcycles/ktm_250_sx_2003.php

 

 

La un 450 din 2009 difera numarul de viteze la EXC fata de SX.

 

http://bikez.com/motorcycles/ktm_450_sx-f_2009.php

http://bikez.com/motorcycles/ktm_450_exc_sixdays_2009.php

 

 

 

Unele cross-uri pot fi preparate atat de bine pentru enduro incat nici sa fii specialist si nu-ti dai seama. Totusi, chiar daca se schimba roata spate cu una de 18, i se modifica instalatia electrica pentru a sustine si un far si un ventilator, totusi nu cred ca cineva, vreodata, schimba si rezervorul. Asa ca iei cu tine o canistra cu benzina si vezi cat incape in rezervor: 7,5 sau 9 litri.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot e deschis topicul acesta,care motoare sunt mai fiabile/indicate pentru enduro?200,250 sau 300 exc?si de unde îți poti da seama ce an e daca majoritatea nu au acte..stiu ca pe la Honda,polaris mai scrie sub șa anul fabricației..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot din specificatii de pe net.

KTM a cam lucrat in modele de aproximativ 4 ani. Modelul 2000-2002 care avea furca pe 43mm. Modelul 2003-2007 care avea plasticele asa:

http://bikez.com/motorcycles/ktm_250_exc_2003.php

Modelul 2008-2011 care avea alt fel de plastice.

http://bikez.com/motorcycles/ktm_300_exc_2009.php

De asemenea, din 2010 la EXC 250 si 300 2T apare pornirea la buton. Chiar daca a fost data jos de catre vreun proprietar, sub sea trebuie sa se gaseasca locul unde sta bateria.

De la 2012 sunt cu totul alte plastice:

http://bikez.com/motorcycles/ktm_300_exc_2013.php

Si de prin 2014 parca apare si starterul electric la modelele EXC 200 2T.

 

Asta e la 2T. La 4 T nu stiu, mai sapa si tu pe net dupa specificatii.

 

 

P.S. E nu as lua un motor fara acte.....

 

Cat despre fiabilitate....asta e motor sportiv. Depinde cum il intretii, dar mai ales cum il calaresti. Ca si incepator, un 200 te va face sa-l injuri in primle luni si te va ajuta mult dupa ce prinzi un pic de experienta, deoarece e un motor de turatie, care nu are pic de cuplu daca nu-i dai in gura. Daca ti-e frica de el, nu a facut nimic. Un 250 e pe la mijloc. Un 300 e un motor care te ajuta la inceput, e un motor mai de cuplu, dar mai mult te poarta el pe tine decat sa-l porti tu pe el. Incepi mai usor pe el, dar avansezi mai greu.

Eu am ales mijlocul, 250, si sunt multumit chiar si dupa 6 ani. Motorul l-am schimbat de 3 ori, dar capacitatea nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema mare la achiziti este ca majoritatea celor accesibile la pret nu au acte. Tu cauti un motor enduro pur-sange si te trezesti ca de fapt te-ai ales cu un cross.....Roata pe spate de 19 poate sa fie si la enduro nu numai la cross, cutia de viteze poate fi in 5 sau 6 la ambele, Suspensia e greu de anticipat pana nu iesi cu ea pe zone tehnice (de obicei cand cumperi motorul nu prea ai oportunitatea asta), La fel rapoartele in cutie sint greu de anticipat daca nu iesi cu ea . Aprinderea si mai greu de dat cu parerea....Ramane doar instalatia electrica si rezervorul(care si alea ar putea fi modificate)?

Nu difera ceva pe la cadru? bascula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai rabdare, cauta 1-2 luni, si imposibil sa nu apara ceva.

Degeaba m-am dus eu dupa primul EXC din Bucuresti pana in Baia Mare ca sa-l iau? Am preferat sa merg 2 zile numai ca sa iau ceva inmatriculat direct, decat sa zic ca eu nu ma deplasez decat in judetele limitrofe.

Da-mi exeplu de ce cauti si sigur iti gasesc eu sau altcineva de pe-aici ceva cu acte, chiar daca e in cealalta parte a tarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cadru si bascula nu cred ca e nimic diferit. Dar, daca ai rabdare de chinez, faci in felul urmator:

Ai ales de pe net un EXC 250/2004, de exemplu. Intrii pe www.shop.dementor.ro in sectiunea piese OEM. Si acolo ai fisele pieselor, in functie de model. Te poti uita si daca e acelasi carburator, si bascula, si ce vrei tu, la modelele EXC si SX din acelasi an. Si te duci apoi sa vizionezi motocicleta cu tema pregatita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am deschis acest topic doar pentru mine ci pentru majoritatea celor care sunt destul de la inceput in acest sport si care nu merita sa isi ia tzeapa. De exemplu am un prieten care si-a luat un KTM 125 EXC (2001) si de fapt este SX. Ne-am dat seama de treaba asta dupa vreo jumatate de an. De aceea orice informatie e utila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exemplu elocvent: Am luat un Cooling System de EXC 250 2006 si l-am comparat cu un cooling system de SX 2006:

 

http://shop.dementor.ro/schemat/1026/cooling-system

http://shop.dementor.ro/schemat/2028/cooling-system

 

Vei observa ca furtunul dintre cele 2 radiatoare e dintr-o singura bucata la SX, iar la EXC are un teu la mijloc, care-l uneste cu un alt furtun.

OK? Multumit?

 

E munca de chinez, dar daca esti la prima achizitie, merita sa te documentezi inainte de a da banii.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..............

Eu am ales mijlocul, 250, si sunt multumit chiar si dupa 6 ani. Motorul l-am schimbat de 3 ori, dar capacitatea nu.

 

Apreciez faptul ca ai ramas pe 250 si nu ai trecut pe 300 . Multi vad , putin pricep si imi lasi impresia unui fin tehnician in ale motoarelor . Nu este motivatia ca "300 este mai greu de inteles , de invatat " de la el ... . Efectiv , acest motor nu da decat putere suplimentarea . Deriva din motorul de 250 la care " meseriasii " au largit gaura (alezajul ) si de la un motor bine conceput pe rapoartele turatie /cuplu a iesit ce a iesit , un motor patrat care trage linear si nu se preteaza la efort . El nu stie decat sa traga in momentul in care este alimentat . Cel de 250 are cursa mai lunga decat alezajul si bate mai bine in acceleratie prin impulsurile date pe roata din spate . Practic face o legatura mai buna intre acceleratie si sarcina .

 

Dintre toate motoarele cu ardere interna pe care le-am avut de-a lungul timpului ,numai trei au îndeplinit aceasta condiție ( cursa mai lunga a bielei in raport cu alezajul ): Dacia 1300 (nu 1400) ; BMW K 1200 GT , RS si Java 250 .

 

Revenind la subiectul acestui topic nu am sa adaug decat faptul ca SX-urile nu prea merg la padure si locuri inaccesibile atat datorita cuplului prea sus si a lipsei de inertie a volantei , cat si datorita razei de bracaj care este destul de mica si nu poate vira suficient .

 

.....

 

"Vei observa ca furtunul dintre cele 2 radiatoare e dintr-o singura bucata la SX, iar la EXC are un teu la mijloc, care-l uneste cu un alt furtun."

 

Si eu mi-am achizitionat un sistem cu termostat pentru SX si intr-adevar este dintr-o singura bucata cu termostatul la mijloc .

Editat de nicon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

diferente sunt destule intre exc si sx ,dar daca pleci la cumparaturi fara cartile facute ,poti sa te arzi

s-au enumerat o groaza de diferente mai sus...una care nu am citit-o si e foarte vizibila este instalatia electrica...far-stop,senzori de frana pe maneta si pedala,chiar daca nu mai are far si stop,instalatia se vede imediat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...