GoodKat Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 Cum nu exista o sectiune a forumului numita "Troaca mea" sunt nevoit sa il deschid la sectiunea "Motocicleta mea" Buuuun! Acum, motoreta asta e luata mai mult de proiect si amuzament. Am luat-o la un pret bun intr-o conditie decenta insa nu a fost ferita de improvizatii si "mecanici" schimbatori de piese scoliti la taraba de la colt. In poze arata mai bine decat in realitate...sau cel putin asa arata in ochii mei. - Care este planul? Prima parte: aducerea pe linia de plutire + mici imbunatatiri pentru anul acesta - anvelope noi, schimb de consumabile si folosita la naveta si plimbari prin oras / pe langa oras. A doua parte: In toamna o voi dezasambla piesa cu piesa, modificare cadru, eliminare scarite de pasager in totalitate (cu tot cu suportii sudati pe cadru), inlocuirea suportilor scaritelor pilotului cu unii mai solizi, proiectarea unor suporti care sa acomodeze si scarite de pasager cu posibilitatea de a le da jos din suruburi + alte modificari menite sa reduca greutatea. O alta evacuare tip "scrambler" / high-mount facuta complet din inox care sa vina pe lateralul motoretei. Din ce am gasit pe net jucaria ar avea undeva la 127 kg la gol. Scopul e sa o aduc spre 100 kg la gol...putin probabil dar vom incerca, nu? » Post actualizat in 12 Feb 2017 15:12- Ce am facut pana acum: Curatat contactul: desfacut piesa cu piesa, curatat si pus la loc. Problema este ca imi agata cand invart cheia si nu imi place. Probabil va fi nevoie sa il schimb cu un alt contact, nu neaparat unul cu blocator de ghidon intrucat voi renunta la blocarea ghidonului pe viitor, va fi montat undeva in lateralul motocicletei -> ramane de vazut. Desfacut si curatate blocurile de comenzi. Incredibil cata mizerie se aduna acolo, de recomandat ca odata la 2 ani sa va curatati acele contacte. Dureaza cam o ora pentru ambele daca le desfaceti piesa cu piesa si le curatati cu periuta, wd-40 si apoi spray de contacte. Eliminat senzorul de ambreiaj, era blocat pe on asa ca am facut direct legatura intre fire. Desfacut 2 din 3 prezoane cu filetele busite de la capacul filtrului de ulei (nu pricep cum poti sa infiletezi stramb niste piulite de otel pe niste prezoane de otel, sa strangi ca apucatul pana cand pleaca filetul de pe prezon...cica "mecanici") - le voi inlocui cu suruburi din inox. - Dat jos sistemul de franare fata...nu prea pricepeam eu de ce manevrarea pe loc era asa greoaie -> raspuns: sistemul de franare fata nu a mai fost servisat de minim 5 ani (cred eu), depuneri in pompa de frana / etrier avand ca rezultat direct acumularea de presiune in etrier care infrana roata. Cand am incercat sa desfac suruburile capacului pompei de frana, s-au rupt instant. Erau foarte ruginite. Am considerat ca daca tot m-am bagat in sistemul de franare sa fac o treaba cap coada: - Inlocuiesc etrierul cu un singur pistonas cu unul cu doua pistonase de V-Strom (din ce am gasit pe net este inlocuitor direct) -> le am promise de la un coleg de pe forum. - Inlocuiesc furtunul clasic cu unul de otel (trebuie sa fac rost de etrier mai intai si apoi sa caut o pompa de frana pentru a da comanda de un furtun cu banjo eye-urile corecte) - Inlocuiesc pompa de frana stock (nu merita sa o refac) cu una de la o motocicleta mai noua / moderna - In speta, daca aveti o pompa de frana BUNA, in plus / de care vreti sa scapati la niste bani decenti astept aici sau pe PM o oferta. » Post actualizat in 12 Feb 2017 15:12. Quote Link to post Share on other sites
ruxi2k Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 Super motocicleta. A fost prima mea motocicleta. Am vazut una modificata fsin cu semighidoane si oglinzi in capatul de ghidon. Din cate stiu unele aveau problema cu rugina. In rest sunt ca niste tancuri mici. Succes! Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted February 12, 2017 Author Share Posted February 12, 2017 Intr-adevar, exista ceva puncte de rugina si vopsea exfoliata pe ea dar asta nu e problema. La toamna cand voi demonta totul de pe ea, cadrul si restul acareturilor vor fi vopsite electrostatic. Ca un punct de referinta, cam spre asa ceva tintesc. Quote Link to post Share on other sites
Gabi24 Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 E mult mai frumoasa asa cum a fost facuta de la mama ei! Spor la ciopirteala. Quote Link to post Share on other sites
ruxi2k Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 E interesanta modificarea. Eu zic sa faci orice modificare legala care e reversibila. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted February 12, 2017 Author Share Posted February 12, 2017 E interesanta modificarea. Eu zic sa faci orice modificare legala care e reversibila. Integritatea cadrului nu va fi afectata. Suportii vor avea aceeasi forma insa vor fi mai grosi si mai rezistenti. » Post actualizat in 12 Feb 2017 18:38 E mult mai frumoasa asa cum a fost facuta de la mama ei! Spor la ciopirteala. Frumusetea e in ochii privitorului, nu? » Post actualizat in 12 Feb 2017 18:59 Am dat jos vopseaua de pe jugul superior cu un decapant de la Policolor. Nu imi placeau zgarieturile si am zis ca ii sta bine in culoarea aluminiului. Capacul pinionului de atac era oxidat. Am dat jos lacul de pe el, i-am dat niste gauri ca sa ii stea bine (racing, nu?) si un polish la lene...mai merge lucrat. Quote Link to post Share on other sites
andrei111 Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Felicitari pentru achizitie Vlad! Motocicleta e frumoasa. Având in vedere ca te stiu tipicar, o sa iasă cum vrei tu, sunt convins. Spor la treaba! Quote Link to post Share on other sites
Christian 1 Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Felicitari pentru ea,Vlade.O bijuterie,ce mai! Io i-as reconditiona/perfectiona starea formelor ce le are din fabrica,n-as umbla la nimic altceva. Oricum spor sa ai! Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted March 2, 2017 Author Share Posted March 2, 2017 Multumesc baieti. Lucrarile avanseaza incet dar sigur. Acum vreau sa concep un suport de far. Farul va fi prins de jugul inferior. Am gasit un far foarte misto, are in jur de 300 de grame, deci destul de usurel. Pentru suport am nevoie de o bucata de otel ...sa zic un 10cm / 15cm cu o grosime de ~ 3 mm. Sa vad pe unde gasesc ce-mi trebuie (daca aveti sugestii, astept) Cam asa ar trebui sa arate suportul de far, in schema extinsa (in varianta finala o sa fie indoit in functie de unghiul la care vreau sa asez farul) Intre timp am achizitionat si o toba foarte misto din punctul meu de vedere, e un "pea-shooter" cromat, greutate 1.4 kg, se potriveste cu stilul ce vreau sa-l adopt. Poze diseara! » Post actualizat in 09 Mar 2017 10:42Am montat aseara farul. Provizoriu, momentan testez tolerantele sa fiu sigur ca nu incomodeaza nimic. » Post actualizat in 09 Mar 2017 10:45Am gasit si urmatoarea "lucrare" facuta de un "tehnician / specialist" moto. Ce banuiesc eu: Motoreta nu are senzorul de cric. Cumva am o banuiala ca dupa ce s-a stricat senzorul, a incercat sa inchida circuitul. Asa ca a taiat firele senzorului, le-a legat de un cablu pe care l-a legat la randul lui de borna de minus a bateriei... Dorel Custom Cycles. Trebuie sa verific schema electrica sa fiu sigur de unde e mufa respectiva. Din fericire instalatia electrica e curata in rest, fara alte improvizatii. » Post actualizat in 11 Mar 2017 11:04Update: am gasit senzorul de cric, era pus pe direct. Deci mufa neagra + cablul maro nu au legatura cu senzorul de cric...Misterul persista. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted August 4, 2017 Author Share Posted August 4, 2017 De ceva vreme nu mai facusem nimic la moto, doar am strans piese ca un harciog. Zilele astea am scapat ceva mai devreme de la munca si cu putin chef m-am apucat sa mai fac una - alta. - Am curatat si lustruit etrierul de frana. Nu il voi vopsi, doar il voi sterge cu o carpa cu pasta de polish din cand in cand, se curata foarte usor. Am montat garniturile de praf si am gresat port-etrierul. Voi monta simeringurile si placutele in momentul in care voi pune tot sistemul de franare pe trotineta. - Am desfacut aseara pompa de frana. desi facea presiune. Am scos carcalacii si noroiul din ea, am dat jos si geamul de inspectie a nivelului lichidului de frana si am lustruit-o. Voi comanda un kit de reparatie si pentru pompa de frana. - Ieri am dat comanda de gemulet de vizitare de pe ebay. Vedem ce iese. Daca nu reusesc o etansare perfecta cu gemuletul de schimb, m-am gandit la urmatoarea solutie: sa filetez gaura respectiva si insurubat un dop de alama + o garnitura. Initial m-am gandit sa acopar gaura cu sudura insa nu sunt sigur daca nu cumva nu afecteaza cilindrul pe unde culiseaza pistonasul de frana asa ca am abandonat solutia. » Post actualizat in 15 Aug 2017 10:47Inca nu mi-a sosit kit-ul de reparatie al pompei de frana si gemuletul de vizitare asa ca am zis sa mai lucru la altceva: Am cautat prin lazile cu resturi si am incropit un stop 'CASTAM' (sa fim intelesi, da? ) - Carcasa facuta dintr-o bucata de balustrada din aluminiu - Capacele facute din niste tabla / placa aluminiu - In interior am facut o suprafa lustruita tot din aluminiu in spatele becului pentru a fi pe post de 'oglinda' Puteam sa cumpar unul gata facut, dar nu avea farmec. Am folosit unelte de baza (nu am acces la strung, freza cnc etc) -> polizor de banc, masina de gaurit si o mini freza (sa nu ii zic Dremel) Quote Link to post Share on other sites
Christian 1 Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Foarte,foarte faina lampa!!! Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 (edited) Mult a trecut, putin a mai ramas. Nu am mai postat de multa vreme insa proiectul a avansat, este aproape gata. Modificarile sunt foarte multe, munca a fost pe masura, nu am facut rabat de la nimic. Cu banii bagati puteam sa iau o alta motocicleta in stare decenta dar eu am vrut sa o fac pe asta, deci nu isi au rost comentariile "din banii aia puteai sa...". Totul a fost sudat cu TIG, piesele vopsite electrostatic, multe piese custom, mult inox, rulmenti noi peste tot, acum trebuiesc sa ajunga si anvelopele, si muuulte multe altele. Las cateva poze mai recente, daca sunt intrebari, astept cu interes. Baza seii impreuna cu suportii de blocare pe cadru mi-au luat cateva ore bune. Suportii sunt facuti din..ati ghicit, inox. Am inlocuit toate suruburile de pe cadru cu suruburi de inox. La motor am lasat suruburile originale. Acum baza este in lucru la Dacian de la MotoVis, ar trebui sa ajunga zilele acestea inapoi. Up Edited October 7, 2020 by GoodKat Quote Link to post Share on other sites
Christian 1 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Dar stiu ca ai avansat,nu gluma. Oricum arata bestial,mie-mi place mai ales evacuarea. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 Acum 15 minute, Christian 1 a spus: Dar stiu ca ai avansat,nu gluma. Oricum arata bestial,mie-mi place mai ales evacuarea. Multam! Mai am de lucru, dar ce a fost mai greu, a trecut. Astazi voi incerca sa fac un 'fork brace' (elementul de legatura dintre bratele furcii pentru a rigidiza furca in sine. Cum piulite pentru amortizoare nu gaseam (M10 x 1.25) nici la Fixkit, am zis ca mi le fac eu. Tot din inox, bara hexagonala cu hexagonul de 24mm, gaurite in doua trepte si filetate cu M10 si pas de 1.25 Piulitele le-am facut o idee mai lungi decat amortizoarele, astfel incat daca scap troaca, sa nu cada pe amortizoare ci in piulite. Quote Link to post Share on other sites
Nguyen Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Acum 55 minute, GoodKat a spus: Cum piulite pentru amortizoare nu gaseam (M10 x 1.25) nici la Fixkit, am zis ca mi le fac eu. La Rocast ai cautat? E imposibil sa nu aiba aia. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 Acum 2 minute, Nguyen a spus: La Rocast ai cautat? E imposibil sa nu aiba aia. Sincer nu am ajuns la Rocast...mai putin mi-a luat sa fac piulitele decat sa bat drumul pana acolo. Plus ca trebuiau sa fie in doua cote, tija filetata avand un umar. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted December 4, 2020 Author Share Posted December 4, 2020 (edited) Am mai facut cate ceva la trotineta, asa ca mai pun pe aici la ce am facut poze. Am montat anvelopele noi pe rotile proaspat servisate (vopsite electrostatic, rulmenti noi SKF) apoi rotile pe moto. Am montat si sistemul de franare fata, etrier servisat cu garnituri si placute noi, conducta de frana HEL, pompa de frana cu garnituri si piston nou, deci sta decent la capitolul frana...cel putin pe fata. Cum cutia originala a bateriei era de fapt o bucata de tabla prinsa in doua garnituri de cauciuc nu ma excita mental, am zis sa imi incerc mana la o cutie din inox, prinsa in suruburi + garnituri de cauciuc pentru a atenua vibratiile. ...Si daca tot am vazut ca a iesit decent cutia bateriei, am zis sa imi incerc mana la ceva mai complex. Undertray-ul sau...tavita de sub sa, pentru cabluri, cutit, chei, electronice si ce oi mai tine pe acolo....desigur, tot din inox. A iesit decent, zic eu...nu e nici foarte grea, are undeva la 700 de grame. Intre timp a mai suferit niste mici modificari, dar nimic extraordinar. Pentru sa m-am gandit la un sistem de prindere simplu...o piulita cu un cap imbus. Mai simplu de atat ar fi fost sa ii pun velcro, dar nici chiar asa de simplu. Cum nu stiu daca exista astfel de piulite, am zis sa imi fac una....da, tot din inox. Una bucata piulita prelungitoare + un cap de surub imbus, sudate impreuna, lustruite si ferchezuite. Astazi m-am apucat sa trag cablurile...sa dea dracii in cine le-a inventat. Cred ca imi voi lua un M Unit candva, doar asa, sa nu mai vad toate matzele alea insirate pe toata tiribomba. Intre timp m-am apucat sa imi fac scaritele...de la 0. Mai am nevoie de cateva bucsi de facut la strung pentru a da gata scaritele propriu zise, si de alte cateva bucsi pentru a face suportii scaritelor...da, tot inox si astea. Edited December 4, 2020 by GoodKat Quote Link to post Share on other sites
Christian 1 Posted December 4, 2020 Share Posted December 4, 2020 Merge bine treaba si arata la fel. Is curios de rezultatul final,eventual si cu ce cost total ai ajuns acolo. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted December 4, 2020 Author Share Posted December 4, 2020 (edited) Acum 8 minute, Christian 1 a spus: Merge bine treaba si arata la fel. Is curios de rezultatul final,eventual si cu ce cost total ai ajuns acolo. Salve don' Cristi! Multam fain! Costul total, cred ca as putea sa il calculez dar prefer sa nu. Ce este de zis este ca daca vrei sa faci un lucru cum trebuie, sari cu banul. Servicii unde eu nu am putut lucra (vopsit electrostatic, sudura TIG, strungarie) + ceva piese cred ca au dus undeva la 1200-1300 Eur +/- ...asa grosso-modo. Manopera de servisare, asamblare, lustruire, curatare, schimbare rulmenti, modificari, adaptari etc. este toata a mea. Pe asta nu as sti sa o cuantific. Probabil ceva sute de ore pana acum. De multe ori am facut o piesa de cateva ori pana cand a iesit bine, sau am corectat ce nu am facut cum trebuie. Partea buna este ca am invatat foarte multe. Edited December 4, 2020 by GoodKat Quote Link to post Share on other sites
Christian 1 Posted December 4, 2020 Share Posted December 4, 2020 Quote Link to post Share on other sites
DKW Posted December 4, 2020 Share Posted December 4, 2020 @GoodKatspor maxim in continuare! Si fara rabat la calitate. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted December 4, 2020 Author Share Posted December 4, 2020 Acum 3 ore, DKW a spus: @GoodKatspor maxim in continuare! Si fara rabat la calitate. Multumesc! Nici nu se pune problema sa renunt la calitate. Imi pare rau ca nu am propriul strung sa pot misca lucrurile mai repede. Dar va veni si ala. Ca idee, desi suruburile astea nu sunt vazute de nimeni, sunt suruburile care tin pinionul spate, le-am curatat si lustruit. Apoi, toate suruburile de pe cadru si comenzi au fost schimbate cu suruburi cap imbus de inox pe care le-am modificat putin si apoi le-am lustruit. Pentru ca am modificat carcasa bordului si prinderea, a trebuit sa fac ceva cu martorii indicatori. Am gasit o zona in jug, intre nervurile de ranforsare unde am putut da doua gauri, astfel incat martorii sa intre perfect. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted January 18 Author Share Posted January 18 In ultima vreme m-am ocupat de suportii de scarite, scarite si sistemele de parghii pentru actionarea schimbatorului de viteze si a franei spate. Nu sunt definitivate, dar 'e pe acolo', cum se zice. Mai intai am gandit suportii de scarite, pe care i-am realizat din inox. Mai intai i-am prins eu in cateva puncte de sudura, apoi i-am dus la un atelier aproape de casa sa ii sudeze TIG. Cam asa arata cu pedalele montate. Ansamblul schim bator de viteze: Nu este definitvat, desi schimba cum trebuie, nu agata, vreau sa refac tija de legatura dintre pedala si bratul schimbatorului. Cum nu am gasit ce am vrut in comert, sau am gasit dar in Statele Unite, am zis sa imi fac eu: O ...piulita tip furca? Cam asa am gasit-o pe net. Tot din inox, logic: Aceasta conexiune este pentru parghia franei spate. Logic, si bara de fixare a tamburului dar si tija de actionare a levierului de pe tambur sunt facute tot din inox... Quote Link to post Share on other sites
frigider Posted January 18 Share Posted January 18 La 12.02.2017 la 18:04, GoodKat a spus: Intr-adevar, exista ceva puncte de rugina si vopsea exfoliata pe ea dar asta nu e problema. La toamna cand voi demonta totul de pe ea, cadrul si restul acareturilor vor fi vopsite electrostatic. Ca un punct de referinta, cam spre asa ceva tintesc. blanitza. a trecut putin timp peste suzi spor. sper doar sa nu fac accident daca te vad in trafic si-s cu masina. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted January 18 Author Share Posted January 18 Acum 4 minute, frigider a spus: blanitza. a trecut putin timp peste suzi spor. sper doar sa nu fac accident daca te vad in trafic si-s cu masina. Multam! A trecut oleaca...oleaca mai mult decat m-am asteptat. Na, nu am aproximat bine multe lucruri, dar ideea initiala a fost "Hai ca o pun pe roti si ma dau cu ea" si am ajuns la a reface aproape totul... Cand esti prost, vai de picioare...sau cum era . Partea cea mai buna din toata povestea asta: am invatat foarte multe lucruri legate de mecanica, am facut de la 0 o gramada de treburi, si mi-am marit vocabularul de injuraturi. Probabil pot sa injur o ora fara sa ma repet. Sa speram ca rezultatul final va fi pe masura asteptarilor mele. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.