Sari la conținut

Procedura schimbat placute frana la modele cu ABS


Betrayal
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am ajuns sa detin si o motocicleta cu ABS. Si a venit timpul sa schimb placutele de frana. Trec peste posibila dezbatere pe tema "exista placute speciale pt ABS, si conteaza diferenta?" si arunc doua intrebari mai pertinente:

 

  1. Stie cineva care e procedura corecta pentru inlocuirea placutelor de frana la un motor cu sistem ABS? (PS - Da, am cautat deja pe net si am gasit tot felul de variante, de la chestii importante gen ce nu ai voie sa faci si pana la science-fiction cu computerul de bord. Nu intentionez sa postez aici ideile pentru a nu influenta raspunsurile. Oricum ma cam astept la raspunsuri de genul: "ciocan, nicovala, cum facea si bunicul..."), dar imi incerc norocul.
  2. Traind in Romania, am o teama sa nu ajung la un service unde sa dau portofelul cu totul si, in plus, sa aplice metode traditionale: "ciocan, nicovala, cum facea si bunicul...". Stie cineva sa recomande mecanici / service-uri in care sa se faca treaba ca la carte (adica sa se tina cont ca are ABS)?

Ar fi util sa mentionati si daca aveti motor cu ABS si daca v-ati schimbat placutele folosind procedura 1) despre care o sa ne scrieti, sau daca vi le-a schimbat un mecanic / un service si cum.

 

Mersi pentru intelegere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Motoreta cu ABS. Nu am intampinat probleme speciale. Scos placutele vechi tocite, impins pistonasele inapoi cu grija, placutele noi puse si gata.

 

Ce ai citit tu cu computerul de bord posibil sa se aplice la anumite modele cand schimbi si lichidul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimb placute frana?

Scoti pinul, scoti placutele vechi, pui placutele noi si insurubezi pinul. N-are nici o treaba ABS-ul cu asta.

 

Stokerel, nu ai mentionat nimic despre faptul ca placutele vechi sunt uzate, cele noi necesitand impingerea pistonaselor in etrier.

Aici e prima chestie pe care am intalnit-o pe net in diverse locuri, unde se specifica faptul ca la ABS nu ai avea voie sa impingi pistonasele in etrier. Sau... ai, dar...

 

Exemplu de sursa in care am citit (nu e singura):

http://www.jagbits.com/43brakepads.html

 

Citez din sursa mentionata:

If your car has antilock brakes, changing the brake pads is a bit different than what most people are used to. With a normal (non-ABS) car, you just unbolt the caliper, press apart the old pads to retract the piston, then replace the pads. This procedure forces much of the brake fluid out of the caliper and back into the master cylinder. The fluid is put back once you step on the brakes.

With an ABS car, you CAN'T force the fluid back; if you do you'll damage the ABS valve body.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placutele nu stiu ca au a b s. ar trebui invatate! :alcy:

Doru1900, doar pentru ca punem placute care se potrivesc ca forma nu inseamna ca toate sunt la fel.

Sunt diverse tipuri de placute, din diferite soiuri de materiale, cu proprietati diferite, si compatibile cu discuri din diferite materiale. Daca le combini cum nu trebuie, s-ar putea sa strici discuri noi ff. repede.

Spun asta doar ca sa justific faptul ca, franarea cu ABS avand un comportament putin diferit, pe mine nu m-ar surprinde sa existe placute dintr-un material care sa se preteze un pic mai bine decat restul la comportamentul franarii cu ABS.

 

Acum de ce am mentionat-o si pe aia cu "speciale pt. ABS"? Pai, spre exemplu, acum cateva luni, daca intram pe http://moto.brembo.com/en , observam ca pentru V-Strom DL 650 A din 2010 (fara ABS) apar placute, iar pentru V-Strom DL 650 A din 2010 (cu ABS) aparea doar disc. Acum vad ca au rectificat, punand doar V-Strom DL 650 A din 2010 (fara sa specifice cu/fara ABS).

Si cei de la EBC, vezi aici https://ebcbrakes.com/articles/do-you-need-special-brake-pads-for-abs-brakes/ , au o pagina pe tema asta, dar sustin ca este doar un mit ca unele placute ar fi specifice pentru ABS si ca nu exista dovezi stiintifice ca ar exista diferente intre ele.

 

Deci, am tras concluzia ca nu ar exista placute speciale pentru ABS, sau, cel putin, ca daca vreun producator sustine ca are varianta speciala, in realitate nu se va simti nicio diferenta.

» Post actualizat in 20 Feb 2017 20:56

Cum au spus antescriitorii k la orice mobra.

Brake, daca exemplul dat de mine mai sus (Jaguar) pare o parere unicat, pot sa mai dau exemple: http://www.ehow.com/how_5808532_change-brake-pads-abs-car.html .

 

Sau, poate mai clar explicate potentialele probleme si cum ar trebui evitate: http://my.cardone.com/techdocs/PT%2012-0001.pdf .

Editat de Betrayal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca ar exista placute pt abs procedura de inlocuire este aceeasi,nimic special fata de cele fara abs,eu personal am schimbat sute de placute la moto cu abs,din articolele alea de pe net exista ceva adevar,unele masini ca Mercedes de ex au un sistem mai diferit EDC parca ii zice,este un sistem cu mare presiune si pt a inlocui placutele trebuie dezactivat cu testerul altfel apasa in continuu pe ele si nu le poti da afara,asta asa ca info 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru orice eventualitate poti desface aerisitorul cand impingi pistonasele inapoi in etrieri astfel incat lichidul de frana sa nu mearga inapoi prin unitatea de ABS in rezervorul pompei ci sa il dea afara, apoi la final completezi in rezervor cu lichid proaspat. Asta e singura chestie de care ar trebui sa tii cont, mai departe de atat nu cred ca ai de ce sa iti faci probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de masinile cu frana de parcare electrica la care intr-adevar e nevoie de tester pt a retrage pistonasele nu am intalnit alte proceduri la inlocuirea placutelor. Bine, nu punem etrierele cu actionare dubla (hidraulica + mecanica, a 2-a tot pt frana de parcare) la care trebuie rotit pistonul in acelasi timp cu impingerea lui inapoi, e ceva banal deja iar la moto nu e cazul. Sistemul care apropie placutele de disc face presiune in mers, cu contactul luat lichiful se duce la fel de bine inapoi.

Nici placute diferite pt abs n-am intalnit!

Asta ca tot ai luat-o cu "Jeguarul" :P

Propun sa mergi la Zenklawa, sigur au procedura in Autodata, si vei fi si special! :D

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caută manualul motocicletei. Daca nu găsești, caută manualul unei motociclete (preferat aceeași marcă ) cu abs.

» Post actualizat in 20 Feb 2017 22:51

Am găsit un manual pentru un dl650 L2 abs, dacă dorești lasa-mi un p.m. cu emailul și ti-l trimit.

În primă fază, schimbul de plăcută este identic cu cele non-abs, având și un capitol întreb dedicat abs-ului, fiind mai mult pt troubleshoting.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atita timp cit nu actioneaza ABS-ul

e circuit continuu de la maneta/pedala la etrier

in manual nu scria nimic deosebit

 

daca e cazul de impins pistonul inapoi trebuie desfacut capacul la rezervor

si eventual scos din lichid

eu n-am avut probleme, dar e un model mai vechi

 

la schimbat lichid/aerisit da, acolo ar trebui legat la diagnoza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta manualul de service pentru V-strom (K4) si iti spune acolo pas cu pas cum se face. Nu exista procedura difertita la ABS vs non-ABS.

Dupa natura intrebarilor pe care le pui nu-ti recomand sa le schimbi in regie proprie mai ales ca vorbim de frane.

Pe sectiunea modelului gasesti cel putin un mecanic specializat in V-Strom

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A ajuns abs in romania si pentru o clipa s-a oprit forumul in loc :)))

E abs nene, nu Zero Point Module. Nu trebuie sa faci nimic special decat sa schimbi placutele ca oricare altele.

Eventual sa nu fii ciobanash sa atarni etrierul in cablul de la abs sau sa bagi surubelnita in rotorul phonic de la abs ... In rest fix la fel.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

:peace:

Corect!

Pentru o segmentare probabil trebuia o dezbatere in Parlament!

 

PS: Nu am inteles de ce trebuie sa desfaci aerisitoare cand impingi pistonasele in etrier! Fiind aceeasi cantitate de lichid nu are niciun sens. Am avut majoritar mobre cu ABS, singura chestie pe care aveam grija sa o fac de fiecare data era sa ma asigur ca am lichid la nivel atunci cand puneam placute noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ai grija cand pleci cu ea prima data dupa schimb, ca frana nu o sa prinda, trebuie sa dai cateva manete pana lucreaza normal, sau cel putin asa a fost la mine.La mobra mea, la roata din fata nici nu a trebuit sa scot etrierii de pe discuri.Lucrarea o poti face si singur, nu trebuie sa fii nu stiu ce specialist.Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta manualul de service pentru V-strom (K4) si iti spune acolo pas cu pas cum se face. Nu exista procedura difertita la ABS vs non-ABS.

Dupa natura intrebarilor pe care le pui nu-ti recomand sa le schimbi in regie proprie mai ales ca vorbim de frane.

Pe sectiunea modelului gasesti cel putin un mecanic specializat in V-Strom

 

Marcone, K4 nu are ABS. Abia din 2007 au introdus varianta cu ABS la V-Strom.

Editat de Betrayal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, ca sa nu o luam personal (desi unele raspunsuri au fost extrase mai mult de la o bere vinerea seara), incerc sa nu mai raspund strict unui comentariu.

 

In primul rand vreau sa multumesc sincer celor care au raspuns serios, in scopul de a ma ajuta (pe mine, sau, poate va mai exista cineva atat de ciudat ca mine, care sa-si spuna aceleasi intrebari).

Pentru mine, concluzia este: trebuie desfacut aerisitorul cand impingem pistonasele in etrier (cum au scris TNG si ThunderByte). Pentru modelul meu, nu cred ca mai e nevoie de altceva special. Pentru alte modele, poate ar mai putea fi alte detalii importante.

Un alt raspuns pe care il apreciez este cel al lui ulei_moto , regula universal valabila si mereu de incredere: citeste manualul.

 

 

Am pus intrebarile cu doua scopuri:

  • sa ma lamuresc daca e ceva ce mi-a scapat dupa tot ce am citit pe net (de ex: clar nu as impinge etrierele inapoi fara sa slabesc aerisitorul inainte , dar nu imi era clar daca conteaza cand pun contactul, sau daca trebuie pus pe tester pt calibrare, etc.);
  • sa demonstrez, prin raspunsurile primite, ca majoritatea oamenilor nu se documenteaza inainte de a face un lucru.

 

De nenumarate ori, utilizatorii unui produs (fie el motocicleta, televizor sau arc cu sageti) nu ar deschide niciodata instructiunile acestuia, sau chiar i-ar contrazice pe inginerii care l-au proiectat.

Spre exemplu, desi am pus 3 link-uri care specifica faptul ca la modelule cu ABS aerisitorul trebuie sa fie desfacut la impingerea pistonaselor in etrier:

multi spun in continuare ca le impingi pur si simplu, fara sa desfaci nimic, lichidul retragandu-se simplu in rezervorul de lichid de frana. Eu nu voi face asa. Altii asa vor face. Pana la urma, poate nici mie, nici voua, nu ni se va strica nimic din cauza asta. Sau... poate ca da.


» Post actualizat in 21 Feb 2017 09:36

PS (Offtopic)

 

Este a 4-a motocicleta pe care o detin, si am motor de peste 10 ani. Intr-adevar, nu am inclinatii spre mecanica.

Dupa multi ani de studii si ani buni de experienta ca programator software, am o deformare profesionala: citesc si ma documentez si sunt foarte atent la detalii. Vad saptamanal cum colegii de la suport tehnic ne explica noua cum functioneaza aplicatia, ba chiar ne contrazic vehement legat de ce se intampla "in spate" - in baza de date - atunci cand dau ei un click pe un buton, desi nu au vazut in viata lor codul care se executa atunci, cod scris de noi in program si pe care ei n-au nicio sansa sa-l inteleaga. Dar pana nu isi prind degetele, ne contrazic. Apoi ajung sa ne dea dreptate... pana cand ajungem sa discutam despre alt buton. Si o luam de la capat... nu se invata niciodata.

 

Asemanator, cand suntem mici, suntem invatati sa ne spalam pe maini inainte sa mancam, ca altfel riscam sa ne imbolnavim. Eu ma spal pe maini inainte sa mananc. Altii nu. Poate nu ne vom imbolnavi niciunii. Sau... poate ca da.

Morala? Daca nu te-ai imbolnavit inca, nu inseamna ca faci bine ce faci. A 10-a oara s-ar putea sa nu mai fii baftos.

 

 

PPS - Discutia "pe langa" despre "vaporase" si "cristosi" o putem continua in alta parte, cand o sa fim cu totii in acelasi context al berilor de vineri seara? Acum cred ca suntem pe frecvente diferite...

 

Mersi anticipat pentru intelegere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut cand am luat moto, de ulei si placute m-am ocupat eu.

Are ABS dar nu am cautat ca tine alte metode de schimb, nu m-am gandit sa fie diferit, nu am desfacut capacul vasului si nici vreun ventil, nu stiu daca am gresit sau nu.

Ideea este ca ABS-ul functioneaza la fel de bine, fara a face vreo figura dubioasa, testat cel putin pe spate.

 

Acum, cum consideri.

Editat de george_p
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...