Sari la conținut

Etrieri blocati


Baxxter
 Share

Postări Recomandate

Salut, cum deblochez o pereche de etrieri Nissin, înțepeniți bine de tot?

 

Pompa de frana funcționează, face presiune, dar etrierii sunt înțepeniți beton. Motocicleta a zăcut nemișcată sub o prelata vreo 7 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca un feon cu aer cald pe langa suflatul in ei cu ajutorul compresorului.

DAca pistoanele sunt cat de cat scoase poti incerca o presa sa le dai inapoi apoi sa poti sa intervii cu ceva degripant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am deblocat o frana pe tambur cu un ciocan de plastic/cauciuc. Am lovit usurel de cateva zeci de ori de jur imprejur si s-a deblocat. Poate daca dai in disc perpendicular pe muchie si in etrier, se deblocheaza. Adica la mine s-a deblocat de la soc si vibratie, nu ca am indoit ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se clintește nici macar un piston. Iar etrierii sunt desfacuti de pe jambe, atârnă in conductele de frana.

» Post actualizat in 28 Feb 2017 18:46

Da, la asta mă gândeam și eu, un degripant. Dar în seara asta aveam doar wd40 in garaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da cu spray degripant (nu wd40) din belsug pe lângă pistonase, lasi sa actioneze bine, apoi încerci din pompa si tot asa.

O sa faci fix nimic cu degripantul, ai garnituri, nu intra in profunzime. Presiunea e baza, caldura cu siguranta ajuta, mai mult de atat ... etrieri SH.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa deblochezi aerisitorul cat si stiftul placutelor, dupa ce pui acolo unde trebuie un degripant, bate axial cu un ciocan usor (250 gr) si in acelasi timp incearca sa-l desfaci cu cheie inelara (obligatoriu), cu o forta mica bineinteles.

Pe vremuri, cand nu erau W40 si altele, la suruburi "incapatinate" puneam lichid de frana, este foarte penetrant, doar ca dupa ce rezolvam problema trebuia curatat locul de acest lichid, este foarte coroziv.

Cu pistonasele se rezolva doar cu presiune (lichid sau aer) si ceva caldurica pe etrier in ideea ca, daca etrierul se incalzeste ceva mai tare decat pistonasul se vor "dezlipi" unul de celalalt. Daca etrierul este de AL cu atat mai bine, avand coeficienti de dilatare mult diferiti

Succes

Editat de PoliBuc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poza cu etrierii

 

 

daca observi in poze, pistoanele s-au oxidat la baza si s-au umflat.

 

nu o sa le scoti niciodata cu aer comprimat , pompa de frana face presiune mai mare de 10bar in sistemul hidraulic si probabil ca nu ai la dispozitie decat un compresor de 8.

 

wd40 nu o sa treaca niciodata de garnituri

 

iti trebuie o scula ca in poza dar aia merge doar la etrieri din bucati sau cu doar un rand de pistoane.

 

 

 

post-36094-0-52499700-1488317978_thumb.jpg

post-36094-0-67251000-1488318032_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt etrieri de SRAD, cu pistoane față în față. Nu am loc sa bag scule acolo.

Intre timp i-am deblocat, dar ca să aibă loc să iasă perechea de pe o parte a trebuit să comprim aproape total perechea opusă. Acum nu mai pot face nici presiune, nici nu ii pot trage cu nimic afară.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data viitoare folosește căldura. Etrierul e construit din aluminiu însă pistoanele sunt din oțel. Coeficientul de dilatare al materialelor feroase/neferoase ar trebui să spună destule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

etrierul este din fonta nu aluminiu

Data viitoare folosește căldura. Etrierul e construit din aluminiu însă pistoanele sunt din oțel. Coeficientul de dilatare al materialelor feroase/neferoase ar trebui să spună destule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost delicat până am deblocat pistoanele de pe ambele părți. Am folosit wd40 și căldură. Apoi a fost simplu, l-am desfăcut pe jumătate și am scos la mâna pistoanele afară.

 

Acum aștept garniturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia verifica matale etrierii la RR-ul ala pe care il detii si vezi daca sunt din fonta sau alt aliaj feros.

sunt din aliaj de uraniu imbogatit , sa traga mai bine de planeta , centru de greutate jos , nici nu se ridica pe o roata fara sa tii neaparat ... tehnologie onda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...