Jump to content
Sign in to follow this  
paulynos

Avion pe banda rulanta

Avion pe banda rulanta  

168 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

O varianta a problemei, pornind de la ipoteza initiala.

Avem acelasi avion si aceeasi banda care este capabila sa egaleze in orice moment viteza rotilor. De data asta avionul este in aer si se pregateste sa aterizeze pe banda. Ce se intampla in momentul contactului cu banda? Avionul este oprit brusc intr-o pozitie, in raport cu pamantul, si ruleaza doar pe banda? Sau avionul se misca in raport cu pamantul, chiar daca rotile si banda au aceeasi viteza in orice moment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai. ti se spune doar ca banda are viteza de rotatie egala cu viteza de rotatie a rotilor. nu ti se spune cum face ea asta si nici nu ti se cere solutia pentru asta. te intreaba doar daca avionul poate decola. si atunci raspunsul este simplu. Da, poate.

spune cu viteza rotilor, nu viteza de rotatie a rotilor....fiecare intelege ce vrea din asta DAR cred problema , cand spune viteza rotilor, se refera la viteza cu care se deplaseaza avionul pe sol (adica ce ar arata vitezometru daca avionul ar avea sistemul de masurare al vitezei ca la masina, adica raportat la roata, PANA DECOLEAZA...neste oameni zic ca cica altfel se masoare, cu tuburi pilot, pitot,piton, chestii cu pi :) ).

» Post actualizat in 08 Mar 2017 11:32

O varianta a problemei, pornind de la ipoteza initiala.

Avem acelasi avion si aceeasi banda care este capabila sa egaleze in orice moment viteza rotilor. De data asta avionul este in aer si se pregateste sa aterizeze pe banda. Ce se intampla in momentul contactului cu banda? Avionul este oprit brusc intr-o pozitie, in raport cu pamantul, si ruleaza doar pe banda? Sau avionul se misca in raport cu pamantul, chiar daca rotile si banda au aceeasi viteza in orice moment?

stai la coada cu noile probleme.....intai sunt eu cu balanta mea....vad ca nimeni nu se incumete sa raspunda totusi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul avionului aspira aerul in turbine . Jetul care se formeaza pune aeronava in miscare . Aeronava incepe sa ruleze pana la atingerea vitezei optime ptr decolare , moment in care suprafetele aripilor cu flapsurile intinse genereaza portanta necesara decolarii . Toate aste se petrec pe o suprafata solida , fixa , stabila : pista . Banda rulanta ce face in cazul de fata ? Nu anuleaza efectul motoarelor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pariu? da-mi areomodelistul discpusa sa-si riste modelul. e suficient sa il asez, cu rotile infranate, pe plafonul masinii mele pe o banda rulanta (o senila de jucarie este suficienta) la fel, infranata, si sa il chinui putin pe modelist sa accelereze modelul in tandem cu acceleratia masinii. cand masina va ajunge la viteza de decolare a modelului, acesta va decola, desi pe banda rulanta nu s-a deplasat nici un milimetru. conditiile enuntului vor fi fost respectate intocmai. bada viteza 0, rotile viteza 0. restul nu va intereseaza

apropo, inca nu ai explicat de ce rotile nu se mai invart dupa decolare, daca propulsoarele merg in continuare si exista o relatie intre ele si roti.

Incerc sa imi imaginez experimentul tau, si zau daca inteleg ce vrei sa spui.

In primul rand datele problemei nu spun nimic de roti infranate si banda infranata...de ce le-ai introdus?

De ce ai introdus masina? Ce rol joaca masina? Al benzii, al pamantului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul avionului aspira aerul in turbine . Jetul care se formeaza pune aeronava in miscare . Aeronava incepe sa ruleze pana la atingerea vitezei optime ptr decolare , moment in care suprafetele aripilor cu flapsurile intinse genereaza portanta necesara decolarii . Toate aste se petrec pe o suprafata solida , fixa , stabila : pista . Banda rulanta ce face in cazul de fata ? Nu anuleaza efectul motoarelor ?

unii zic ca da, altii ca nu...aici e dilema practic..fiecare o tine pe a lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci , va decola ?

attachicon.gifHely.jpg

Din ecuatia asta iti lipseste elementul care sa preia rolul rotilor in cazul avionului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci , va decola ?

attachicon.gifHely.jpg

greutatea machetei? pozitia palelor? viteza platanului? roata mica din spate se invarte sau nu? platanul in acelasi sens sau sens contrar elicei mari? macheta e lipita de platan sau nu? daca e lipita, cu ce e lipita? mai pot scoate si altele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fi ca B.B. si gasca lui de brainiacs! Fii ca Ion!

 

post-63081-0-98490300-1488974313_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei vezi, aici e lipsa de imaginatie si atentie...forta de apasare SINGURA nu creaza deplasare,, dar eu am zis ca forta de apasare plus forta motorului avionului...astea doua fac roata sa se invarta cand e pe sol.

Mai devreme am spus ca motorul misca avionul prin intermediul rotilor indirect, adica fara cardan,roti dintate, lant, orice alta smecherie...le misca exact cum am spus mai sus, datorita greutatii si jetului. Divortul il baga dupa decolare pt ca, asa cum am mai spus, nimic nu mai apasa pe roata, roata nu mai apasa pe nimic....

ba daca le punem niste pale la roti si se tine trenul afara o sa se invarta si dupa aia ca niste moristi :D

 

spune cu viteza rotilor, nu viteza de rotatie a rotilor....fiecare intelege ce vrea din asta DAR cred problema , cand spune viteza rotilor, se refera la viteza cu care se deplaseaza avionul pe sol (adica ce ar arata vitezometru daca avionul ar avea sistemul de masurare al vitezei ca la masina, adica raportat la roata, PANA DECOLEAZA...neste oameni zic ca cica altfel se masoare, cu tuburi pilot, pitot,piton, chestii cu pi :) ).

Exact asta inteleg si eu prin viteza rotilor, nu viteza lor de rotatie.. ca sa nu mai zic ca aia ar fi viteza unghiulara dpdv fizic si nu viteza liniara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fi ca B.B. si gasca lui de brainiacs! Fii ca Ion!

 

attachicon.gifPlane on conveyor.jpg

nu imi spun parerea mea despre bb ca nu e ok....daca e belbody, nu comentez :)

dar ion al tau face o smecherie in plus....el s-a legat de pamant si se deplaseaza fata de el.....in conceptia mea avionul nu se deplaseaza fata de pamant. daca in cabina avionului este un motor cu mosor care are infasurata o sfoara, care sfoara are capatul prins de pamant si se da drumul la motor/mosor atunci da, sunt de acord, avionul decoleaza...doar ca asta e alta problema, nu ce ainitiala

Share this post


Link to post
Share on other sites

normal, si solutia ta e sa-l prinzi de masina si sa dai o tura pana la Urziceni. uite alta solutie, legam avionul de banda rulanta ultra usoara si ii dam branci de pe burj kalifa sau cum ii zice la saracia aia. nu vreau sa fiu tendentios, doar vreau sa subliniez ca se ajunge la situatii absurde.

 

imi mentin parearea, nu se poate raspunde concludent.

interpretezi gresit, eu nuam zis ca prind avionul de masina. eu prind banda rulanta. Avionul face ce stie el sa faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu imi spun parerea mea despre bb ca nu e ok....daca e belbody, nu comentez :)

dar ion al tau face o smecherie in plus....el s-a legat de pamant si se deplaseaza fata de el.....in conceptia mea avionul nu se deplaseaza fata de pamant. daca in cabina avionului este un motor cu mosor care are infasurata o sfoara, care sfoara are capatul prins de pamant si se da drumul la motor/mosor atunci da, sunt de acord, avionul decoleaza...doar ca asta e alta problema, nu ce ainitiala

post-63081-0-25984100-1488974857_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul avionului aspira aerul in turbine . Jetul care se formeaza pune aeronava in miscare . Aeronava incepe sa ruleze pana la atingerea vitezei optime ptr decolare , moment in care suprafetele aripilor cu flapsurile intinse genereaza portanta necesara decolarii . Toate aste se petrec pe o suprafata solida , fixa , stabila : pista . Banda rulanta ce face in cazul de fata ? Nu anuleaza efectul motoarelor ?

 

incredibil !!!!!!!

 

tu rogi pe cineva sa-ti porneasca cutia colorata de pe birou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spune cu viteza rotilor, nu viteza de rotatie a rotilor....fiecare intelege ce vrea din asta DAR cred problema , cand spune viteza rotilor, se refera la viteza cu care se deplaseaza avionul pe sol (adica ce ar arata vitezometru daca avionul ar avea sistemul de masurare al vitezei ca la masina, adica raportat la roata, PANA DECOLEAZA...neste oameni zic ca cica altfel se masoare, cu tuburi pilot, pitot,piton, chestii cu pi :) ).

» Post actualizat in 08 Mar 2017 11:32

stai la coada cu noile probleme.....intai sunt eu cu balanta mea....vad ca nimeni nu se incumete sa raspunda totusi

hahahah

ce faci acum, te sucesti? daca banda are pur si simplu viteza avionului dar in sens invers, problema nu este problema. Avionul ajunge la viteza de decolare care stanga, banda la aceeasi viteza catre dreapta si rotile se vor invarti cu viteza dubla in timp ce se deplaseaza cu viteza avionului, catre stanga. Avionul decoleaza.

» Post actualizat in 08 Mar 2017 12:22

Incerc sa imi imaginez experimentul tau, si zau daca inteleg ce vrei sa spui.

In primul rand datele problemei nu spun nimic de roti infranate si banda infranata...de ce le-ai introdus?

De ce ai introdus masina? Ce rol joaca masina? Al benzii, al pamantului?

datele problemei spun ca rotile au aceeasi viteza cu banda. o fixam la 0 ca sa fie usor.masina este doar metoda prin care banda respecta conditia de a face match miscarii rotilor in orice moment. nu te intereseaza decat faptul ca avionul decoleaza si tot timpul pana la decolare rotie se misca solidar cu banda.

Edited by Bulinu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

» Post actualizat in 08 Mar 2017 11:32

stai la coada cu noile probleme.....intai sunt eu cu balanta mea....vad ca nimeni nu se incumete sa raspunda totusi

 

 

in legatura cu balanta ta....oare de asta nu exista terenuri de tenis / volei... care sa aiba fileul pe ecuator, respectiv o jumatate de teren in emisfera nordica si alta in emisfera sudica ?? :alcy: :alcy: :alcy:

Edited by Taz Asg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io am auzit ca Alex_en dupa ce facea motorul la MIG, il pornea impins.... in a 2-a ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

incredibil !!!!!!!

 

tu rogi pe cineva sa-ti porneasca cutia colorata de pe birou?

Nu , o las deschisa sa nu am nevoie de ajutor . Pai ? Tu te-ai obisnuit deja sa o deschizi ? :peace:

» Post actualizat in 08 Mar 2017 12:44

P.S : asta e favorita mea :

. A ta care este ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

» Post actualizat in 08 Mar 2017 11:32

 

stai la coada cu noile probleme.....intai sunt eu cu balanta mea....vad ca nimeni nu se incumete sa raspunda totusi

balanta ta e o alta timpenie. se va inclina dupa cum bate vantul. Un kg este tot un kg indiferent de volumul obiectului. cu conditia sa fie cantarit in acelasi mediu. adica sa nu vii cu un kg cantarit la 120km altitudine vs un kg cantarit la sol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fack....33 pagini despre o tampenie.

Cum adica mah sa decoleze avionul daca merge pe o banda rulanta?! Este la mintea purecelui de pe caine ca nu se va intampla asa ceva.

Edited by Adixgl

Share this post


Link to post
Share on other sites

fack....33 pagini despre o tampenie.

Cum adica mah sa decoleze avionul daca merge pe o banda rulanta?! Este la mintea puecelui de pe canine ca nu se va intampla asa ceva.

stiu !!!!

 

tu cand ai ajuns la bucuresti si ai vazut prima banda rulanta ai incercat sa urci pe aia de coborare si nu ti-a iesit .... ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

fack....33 pagini despre o tampenie.

Cum adica mah sa decoleze avionul daca merge pe o banda rulanta?! Este la mintea puecelui de pe canine ca nu se va intampla asa ceva.

nu mai departe de acum 150 de ani, avionul nu zbura din principiu. pentru ca este mai greu ca aerul. dar nah, unii sunt ingineri, altii le au cu papagalul si conving pe altii ei au dreptate

Edited by Bulinu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu !!!!

 

tu cand ai ajuns la bucuresti si ai vazut prima banda rulanta ai incercat sa urci pe aia de coborare si nu ti-a iesit .... ???

 

Cand am vazut prima banda rulanta am folosit-o asa cum trebuia, de ce as vrea sa ur pe cea de coborare?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am vazut prima banda rulanta am folosit-o asa cum trebuia, de ce as vrea sa ur pe cea de coborare?!

din acelasi motiv pentru care avionul tau nu decoleaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca unii ignora cu buna stiinta anumite argumente de pe aici. Foarte buna analogia colegului cu submarinul pe banda rulanta. N-am vazut nici un respondent din tabara "nu" sa raspunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...