Jump to content
Sign in to follow this  
Blue_Lightning

Lipsa frana de motor dupa o franare brusca.

Recommended Posts

Salutare ! Acum cateva zile am intalnit o situatie cand dupa o accelerare brusca a motorului (Suzuki GS 500 F) 100 km/h in treapta a 3-a (cam 8.000 ture din 12.000), am fost nevoit sa franez (veneam din fata, o proasta s-a gandit ca trebuie sa=mi taie calea sa-si bage masina in garaj, inconstienta mea, etc, etc, nu despre asta e vorba). Eram in franare violenta fara sa apas ambreiajul. Dupa ce am incetinit de la 100 km/h la aproape 60, motorului i "s-a anulat" frana de motor si turatia a scazut undeva la 1400, adica turatia la care sta la ralanti. Martorul de la Neutral nu s-a aprins, am apasat ambreiajul, am schimbat a 2-a, am debraiat si motocicleta a revenit in frana de motor. Tin sa precizez ca e a 2-a oara cand am patit asa in primii 9000 km cu ea, prima data nu am sesizat treaba asta, dar mi-am reamintit comportamentul ei. Tin sa precizez ca in momentul cand am franat, a fost momentul cand furca fata era comprimata si spatele s-a blocat la un moment dat (singurul lucru logic pe care il vad aici e blocarea rotii, deci blocarea lantului - motorul nu era in sarcina), fara apasarea ambreiajului. Pentru cine nu cunoaste modelul, este pe carburatie. Multumesc pentru viitoarele pareri !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil motorul a iesit pe Neutru fara ca martorul sa se fi aprins. 1400 RPM este cam mult pentru turatia de ralanti. Regleaz-o la 1200-1300. Daca mai faci de multe ori asa probabil vei avea nevoie de ceva reparatii la cutia de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, poate am exagerat eu, nu sta chiar la 1400, sa zicem 1300, oricum asta e mai putin important. Motorul nu era iesit pe neutral, dupa faza asta, am schimbat in treapta a 2-a (din 3), am inceput a 2-a franare si motorul facea frana de motor, cand am ajuns la primul STOP, am dat din a 2-a in liber, deci nu cred ca era in neutru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti-o fi patinat ambreiajul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa-mi patineze? Nu l-am actionat in acele momente. Motorul a pierdut frana de motor dupa franarea violenta, fara sa actionez vreun pic ambreiajul. Ambreiajul a fost actionaz la cateva secunde pentru a schimba o treapta mai jos, dar inainte erau doar franele actionate ajutat de frana de motor. Etapele au fost asa: Accelerare - Franare (fara abreiaj, frana de motor + manete - 100 > 60 km/h, blocat roata spate) - pierdere frana de motor, am ramas doar cu cea de pe manete. (in tot acest timp, abreiajul nu a fost actionat) Apoi cand am vazut ca nu mai am frana de motor, am eliberat manetele si am schimbat treapta a 2-a din 3. Am recapatat frana de motor odata cu schimbarea treptei si am inceput alta franare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai discurile uzate ambreiajul ajunge sa patineze si fara sa atingi de maneta ,in anumite conditii.

» Post actualizat in 04 Mar 2017 19:37

Este normal ca o data cu scaderea vitezei frana de motor sa se simta mai slaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu s—a oprit motorul datorita franarii violente? Si a pornit in viteza, cand ai selectat a 2a si ai dat drumul la ambreiaj?

» Post actualizat in 04 Mar 2017 19:43

Le: asa s-ar explica si blocarea rotii spate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patit o singura data sa blochez spatele fara sa trag ambreiaj si motorul a murit dupa care a pornit cand roata a recapatat aderenta. Ideea e ca iti poate sari din viteze la socuri de genu, dar asta nu inseamna ca revine pe neutru (intre 1 si 2) ci ramane intre viteze ... Patit pe accelarari cu schimbat mai brusc sa ramana intre 3 si 4 ... Orice ar fi ... nu repeta situatia ca sa nu ai neplaceri la portofel sau mai rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu s—a oprit motorul datorita franarii violente? Si a pornit in viteza, cand ai selectat a 2a si ai dat drumul la ambreiaj? » Post actualizat in 04 Mar 2017 19:43Le: asa s-ar explica si blocarea rotii spate

Cred că ai dreptate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că ai dreptate.

 

Daca motorul era oprit, turometrul nu se ducea la 0? Intreb serios, nu stiu cum este la GS500. Si chiar avand motorul oprit dar intr-o treapta de viteza tot trebuia sa intimpini rezistenta la inaintare.

Edited by GoodKat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand esti in pericol sa dea o fufa peste tine eu nu prea vad cum poti sa fi sigur ca ai observat perfect toate detaliile intocmai, pentru ca mai trebuie sa dai atentie si la ce se intapla in fata ta .Daca vrei sa fi sigur incearca sa recreezi pe un drum liber.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Daca motorul era oprit, turometrul nu se ducea la 0? Intreb serios, nu stiu cum este la GS500. Si chiar avand motorul oprit dar intr-o treapta de viteza tot trebuia sa intimpini rezistenta la inaintare.

Nu, nu era oprit. Din ce știu, la motoarele pe carburator (nu știu cum e la injecție) in mers poti oprii motorul de pe butonul oprire de urgență. Nu întâmpină niciun fel de problema. Mie îmi ramane sunetul de decelerare a motorului și turatia incepe sa scadă ușor.

 

Cand esti in pericol sa dea o fufa peste tine eu nu prea vad cum poti sa fi sigur ca ai observat perfect toate detaliile intocmai, pentru ca mai trebuie sa dai atentie si la ce se intapla in fata ta .Daca vrei sa fi sigur incearca sa recreezi pe un drum liber.

Când nu am mai auzit zgomotul motorului crede.ma că în fracțiune de secundă am dat un ochi și pe la ceasuri, turatia scăzuse sub 2000 până a ajuns la 1300. Din cauza asta am întrebat, pentru că nu am mai trecut decât o data prin situația asta și atunci nu am băgat de seama și nici nu m.am stresat prea tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce inteleg eu...erai a 3-a.....la 100 ....frana de motor...adica cumva a 2-a ca altfel nu mai este frana de motor in pana mea .......zic si eu ...ai confiundat vitezele in panica ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul nu era iesit pe neutral, dupa faza asta, am schimbat in treapta a 2-a (din 3), am inceput a 2-a franare si motorul facea frana de motor, cand am ajuns la primul STOP, am dat din a 2-a in liber, deci nu cred ca era in neutru.

Există posibilitatea să fie în "neutru" între orice treaptă de viteză. Și e normal că nu s-a aprins becul dacă ți-a sărit între 2 și 3.

Lucrul acesta se poate întampla fie de la o uzură accentuată a cutiei de viteze fie de la o schimbare de treaptă (din 2 în 3) mai anemică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum zice si "silvik1313", exista un oarecare 'false neutral' intre trepte, care apare dupa cativa ani buni de uzura a cutiei de viteze la modelele evident mai vechi. Eu am CB500, si am patit si eu de cateva ori ca tine, dar nu in astfel de situatii dramatice, ci doar la mersul normal, si apare la schimbarile acelea sa zic asa mai anemice (apasarea schimbatorului mai putin ferm decat ar trebui) intr-o treapta inferioara. Dupa parerea mea, e foarte important, ca pentru a nu razali cativa dinti de pe vreun pinion din cutie, trebuie tras ambreiajul cat mai repede si schimbat inapoi ca lumea, inainte ca 'din greseala' sa continui apoi sa accelerezi si sa demarezi, dupa ce, in cazul tau, pericolul a trecut. E o senzatie aiurea, si foarte enervanta, care indreapta degetul spre o revizie a cutiei destul de iminenta, ca sa zic asa, depinde doar de atitudinea riderului, in cea ce priveste rentabilitatea unei astfel de lucrari, raportat la valoarea motorului in cauza :)). Succes! Un sezon fain la toata lumea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce viteza ai in treapta a 3-a si cu 1400 - 2000 ture?

 

Cred că undeva la 30 km ora in subturatie. Este o motocicleta de aproape 35 kw, deci la 100 km ora este destul de mult pentru treapta 3.

 

În fine, poate aveți dreptate că a rămas intre trepte, dar tot nu pot sa înțeleg cum a intrat singura intre trepte după ce cateva secunde înainte a rulat bine. Am pățit să rămână intre trepte dar doar după accelerare. Cum a spus un coleg mai sus, am avut senzația că motorul s.a oprit și a repornit când roata spate a avut aderenta iar.

Edited by Blue_Lightning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Câtâ teorie...

Simplu, ti-a sarit din viteza; intre a 2-a si a 3-a, nu la N.

Daca ti s-ar fi oprit in mers din cauza franarii excesive pe spate, nu simteai ca ai pierdut frana de motor, ba din contra.

Plus ca zici c-ai mai patit-o... Ai grija cu cutia aia, ca nu o duce prea bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa un drum prin buzau, din xauza drumurilir "excelente" la vreo 45 de km mi s-a slabit oglida si am incercat sa o strang d8n mers, moment in care motorul a început sa franeze (nu violent). Am oprit, m-am panicat fiind foarte cald afara uar eu in mijlocul campului. Nu mai pornea nicicum... Pana la urma mi-am dat seama ce am facut... Am atins comutatorul on/off.

Ce vroiam sa spun e ca daca moare motorul in mers nu se blocheaza roata, nu e nimic violent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu s-a intamplat nimic.

 

Ai franat fara ambreiaj, frana normala a fost evident mai puternica decat cea de motor si ti-a redus turatia motorului, prin roata spate, de la 8000 la 1300. Daca mai franai o juma de secunda iti oprea motorul.

 

Si retine, motorul nu face parte din sistemul de franare al motocicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...